Gå til innhold

Kos og kaos

Mazilla

Anbefalte innlegg

Men nå er kidden fem måneder og kan drikke fra tutkopp. Drit i flaska, ta deg en tur ut en kveld og gjør det DU har lyst til, og overlat ungen til pappaen. Når man holder på å bli gæren så må en bare ta hensyn til det og forlate galehuset for en stund! :)

Endret av kisskissbangbang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klemmer: Uff kjære deg, dette høres ikke greit ut!! Jeg er enig med Kisskiss; kom deg ut!

I tillegg har jeg altfor kort lunte med S. Hun har dessuten fått det for seg at bhg er kjedelig, så hver morgen ender med raserianfall fordi hun ikke kan begynne på skolen i dag heller... :murvegg: I tillegg er klærne feil uansett, det samme med maten, hvilken bil jeg kjører, hvilke venner som er i bhg osv... :(

Haha, sånn holder Liten på også "eg VIL bjynna på skulen NÅÅÅ!!" Seriøst, skolen er da ikke gøy :klaske: Blir liksom litt feil å si det også :fnise: Men altså, jeg har ei jente som står i speilet hver morgen og sier "sjå mamma, dei långe beinå mine - NÅ e eg blitt s.t.o.r.e!! IDAG kan eg bjynna på skulen!!" :ler: Og det er morsomt akkurat nå, at hun sier det - men om morgenen når jeg ikke har tid til at hun skal gjøre alt i snegletempo og ombestemme seg for ting en million ganger - da ler jeg ikke!!!

Nå har de omorganisert i bhg til Liten og hun er helt :strix: hver dag fordi hun skal i bhg - men jeg tenker nok det tar slutt også :tunge1: Kan du ta en prat med ped.lederen, om de kan vri til litt sånn at det blir litt mer interessant for S å komme? Er det noe spesielt hun er opptatt av, at de kan ha fokus på det en liten periode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte Liten! :hoho:

Det øyeblikket hun kommer til barnehagen (og jeg har reist) er det helt topp der, så det er ikke det at hun kjeder seg heller. I dag skulle hun være med på kjøkkenet da vi kom, så sa gikk leveringa smertefritt. Heldigvis. Jeg sa til henne i dag morges at hun måtte gjøre som jeg sa, for ellers kom jeg til å bli sinna siden jeg var så trøtt, men at jeg ikke hadde lyst til å bli sur på henne. På merkelig vis skjønte hun det, ga meg en klem og slutta momentant med trassinga :daane:

Bolla vil ikke drikke av tutekopp heller... :klaske: Og når han godeste er såpass nedkjørt selv, er det egentlig ikke så mye hjelp å hente der heller.. :(

Nabojenta på 11 vil gjerne trille R i vogna etter middag, men det er jo ikke på dagtid jeg sliter... Om ettermiddagen vil jo S gjerne ha litt kosetid med lillesøster også, så det er for dumt å sende henne avgårde akkurat da... Akkurat mellom fem og sju prøver jeg dessuten å holde R våken.. :sjenert:

Meeen, snart må jeg bare stikke av en kveld. Blir hun sulten nok, må hun jo ta flaske?! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Vondt å høre at det er så slitsomt :( Skulle ønske jeg hadde noen gode råd, men den gang ei. Venninna mi hadde ei som nekta flaske og bodde på puppen en stund. Helt til ho var sånn som R er nå og fikk vann på flaska. Da gikk ting plutselig ned på høykant i flaska etterpå :klo: Har du prøvd vann??

Men ja, man skulle jo tro at de må da ta den flaska til slutt om de er sultene. Har mannen prøvd mens du er langt langt hjemmenfra??

Flinke S som hørte på mamman sin da :)

Lykke til i natt. Husk at det er BARE for en periode. Uansett hvor jævlig det er så vil det gå over :opplyser: Er ikke mange 14 år gamle jenter som henger på puppen :hoho: Sånn veldig sterkt overdrevet :P

Er ho smokkenekter også??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd vann også ja, men hun er ikke helt overbevist... :roll: Men i går tok hun 30 ml nan fra en ny nuk-flaske. Krysser fingrene for at det var starten på et nytt og bedre liv :fnise: Hun er egentlig smokkenekter ja, men i natt klarte jeg faktisk å få henne til å ta sutten litt innimellom (faktisk fra nuk den også). Hun endte tett inntil meg halv ett i natt, og for en gangs skyld roet det henne litt. Hun våkna fortsatt ofte, men jeg kunne i det minste ligge og slappe av mens hun holdt på med nattshowet sitt :rolleyes:

I kveld er egentlig planen at jeg og S skal rømme huset, og så skal R og han godeste tilbringe "kvalitetstid" sammen. Men, det kommer litt an på dagsformen hans. I tillegg er "alle" bortreist, så jeg og S har i utgangspunktet ikke noe sted å være. Eller, vi kan jo alltids være i huset til mamma selv om hun er bortreist.. Men vi får se! :Nikke:

Nå sover R, og jeg har kommet helt til bunns i kleskurven imens! :hakeslepp::strix: Hverdagslykke på høyt nivå, og voksenpoeng til tusen! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rart hvordan sånne små ting plutselig gir glede :hjerte:

Så stas med kvalitettid :)

Ikke så mye som skal til ofte, jeg henta snuppa mi tidlig i bhg en dag og vi dro på kafé og ulltøy shopping og hun storkoset seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mazzimor :klemmer:

Jeg forstår at han godeste hangler, men altså kan han ikke bare suck it up og gi deg en natt slik at du får sove ut?

Hadde jeg bodd nærmere deg hadde jeg gjerne sittet barnevakt slik at du fikk sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW.. er jo liv å juble litt for 30 ml nan og litt smokk :hoppendeglad:

Har han godeste fått sparka seg avgårde til legen? Må jo være en grunn til at han hangler. B vit, D vit, jernlager, stoffskifte osv..

Er jo en grusomt stressende jobb for hodet han har :( Har han mye å gjøre?? Vi renner over av arbeid og jeg sliter veldig med samvittigheten :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har vært hos legen fire ganger, og tatt alle mulige blodprøver. Fine alle sammen... :( Han ble dårlig mens han hadde permisjon i sommer, så arbeidsmengden har nok ingenting med saken å gjøre. Han er sykemeldt, men jobber litt. Han er jo selvstendig, så han taper masse på å være syk. De andre har masse å gjøre for tida, men han prøver å begrense seg. Denne uka har han hatt 21 undervisningstimer....

Spatula: jeg har ikke samvittighet til å kreve det, for han er virkelig helt tom... Vanskelig å suck it up da.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart hvordan sånne små ting plutselig gir glede :hjerte:

Så stas med kvalitettid :)

Ikke så mye som skal til ofte, jeg henta snuppa mi tidlig i bhg en dag og vi dro på kafé og ulltøy shopping og hun storkoset seg.

Ja, en lærer seg virkelig å sette pris på de små tingene :hjerte:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg Mazilla, jeg tenker på deg ofte. Og føler med deg :klemmer:

Takk for det, gode deg :klem:

I kveld var han faktisk ikke helt ubrukelig. Først tok han med seg begge jentene da S skulle på badet og så leses for, og så tok han R mens jeg fikk løpt en tur. Både hun og S var våkne da jeg dro, og begge sov da jeg kom tilbake etter en halvtime :) R sov helt til nå nettopp, så vi fikk sett en hel episode av Masterchef Australia uten avbrudd. Nå spiser hun, men forhåpentligvis sovner hun igjen etterpå.

Krysser som vanlig fingrene for en god natt ;) Heldigvis ligger ikke lista så høyt på akkurat det området... En god natt her er antakeligvis for et mareritt å regne for endel andre :sjenert::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Natta ble ok. Hun har spist tre-fire ganger, men sovna greit igjen etter hver gang. Dermed er jeg bare vanlig trøtt, ikke zombietrøtt :nigo:

Har jeg forresten nevnt at hun har fått en tann?? Det kan jo være derfor hun har trøbla litt ekstra... Jeg hadde såvidt begynt å tenke på tenner før den plutselig var der. S var nesten 8 mnd da hun fikk sin første, så jeg trodde jeg hadde god tid før den bekymringen... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har du hvertfall en (mulig) årsak til problemene :jepp: Da helsesøster sa at de fleste får første tann mellom 6 og 12 måneder tenkte je bare "vææææær så snill og vente til nærmere 12 måneder a!" Tenner høres bare styrets ut :fnise:

Og hurra for bare vanlig trøtt! Det er jo i det minste en bedring da, så satser vi på helt utviklet i løpet av noen måneder. Tør jo ikke være alt for optimistisk heller :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer er jo greie rolige dager. Det er bra at han ikke presser på for mye :) Er ikke mye gøy når alle blodprøvene er fine. Han har ikke hatt flåttbitt da? Tenkte litt på borelia jeg, litt med tanke på hvor dere har drevet og jogga også ;)

Og så spennende med ei tann. Ikke rart ho har styra :D Mini fikk to tenner da han var 4 mnd. Og fortenner når han var 6-7 mnd tror jeg. Husker bare at han så ut som en miniatyr versjon av Kurt Nilsen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg tenkte med S også at jeg skulle ønske hun kunne våknet en morgen med fullt tannsett... :ler:

Kakaoen: Vi har også tenkt tanken på flått, men han har ikke sett noen. Går ut fra at legen har sjekka for det også? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste nettene har gått litt bedre. Hun spiser fortsatt mange ganger, men sovner greit igjen etterpå. Han godeste har bidratt litt mer om kveldene, og sendt meg ut når ungene er lagt men ikke har sovna. I går sov R før jeg rakk å knytte skoa faktisk.

Det var ikke så mye som skulle til før alt så litt lysere ut. Litt mer arbeidsdeling i forhold til legging i kombinasjon med ny sesong Masterchef Australia, og vips så var inspirasjonen tilbake til litt mer kjærestelige aktiviteter... :sjenert:

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...