Gå til innhold

Kos og kaos

Mazilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Stemmer det, det hadde han i fjor vår/sommer.. :sukk:

Jeg har innsett at huset neppe kommer til å være strøkent de neste øhh... årene. Vaskedag med storrengjøring er ikke helt meg, i hvert fall ikke regelmessig, men jeg har funnet ut at jeg skal gjøre minst én "ekstra" ting hver dag, ut over det vanlige (klesvask, oppvaskmaskin osv). På den måten blir det forhåpentligvis aldri skikkelig ille. Det kan være så enkelt som å pusse et speil eller vaske en vinduskarm, altså små ting som ikke krever all verdens. I går vasket jeg hyllene i stuebordet, og i dag har jeg moppet kjøkken- og stuegulvet. Det bør jeg visst gjøre hver dag en stund, for stakkars R utvider stadig horisonten sin, mens både jeg og S røyter helt vanvittig for tida, så gulvet minner mer om vegg-til-vegg-teppe enn parkett på null komma niks... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utredes han etterhvert med tanke på postviralt trøtthetssyndrom?

Søstrera mi fikk det etter kyssesyka. Dere har sikkert hatt teorien oppe altså, ville bare nevne at det kan oppstå etter kyssesyka.

Jeg vurderer oppriktig vaskehjelp. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder etasjen med stue og kjøkken sånn nesten ren, og så får resten bare være som det er. Vi har vurdert vaskehjelp når lillemann begynner i barnehagen, men får se hvor romslig økonomien er da. Husarbeid er jo bare ufattelig kjedelig! Synes du er flink som tar en ekstra ting hver dag, det burde kanskje jeg begynne med også. Men her om dagen tørka jeg faktisk støv (note to self: ikke kjøp hvite eller svarte møbler neste gang, tenk heller på hva som skjuler støv best). Føles som om vi har vegg til vegg-teppe her også. Hadde jeg ikke hatt tykt hår fra før av hadde jeg vært skalla nå. Håper denne røyteperioden ikke varer altfor lenge :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utredes han etterhvert med tanke på postviralt trøtthetssyndrom?

Søstrera mi fikk det etter kyssesyka. Dere har sikkert hatt teorien oppe altså, ville bare nevne at det kan oppstå etter kyssesyka.

Jeg vurderer oppriktig vaskehjelp. :sjenert:

For å være helt ærlig så utredes han ikke for noe som helst.. :roll: Jeg har vært fornøyd med legen vår hittil, men nå begynner jeg å bli litt i tvil... :( Synes det er helt vilt at han bare får beskjed om å se det an, og at det forhåpentligvis går over av seg selv, når det snart har gått to måneder! Han googler som en gal, og er redd for alt mulig rart stakkars... :sukk: I går kveld var han på sammenbruddets rand... Forferdelig å se han sånn på toppen av alt! :trist:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, synes virkelig synd på han godeste! En ting er jo at han ikke føler seg frisk, noe annet er jo at han ser at det går ut over deg/dere også... :-( klæm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig så utredes han ikke for noe som helst.. :roll: Jeg har vært fornøyd med legen vår hittil, men nå begynner jeg å bli litt i tvil... :( Synes det er helt vilt at han bare får beskjed om å se det an, og at det forhåpentligvis går over av seg selv, når det snart har gått to måneder! Han googler som en gal, og er redd for alt mulig rart stakkars... :sukk: I går kveld var han på sammenbruddets rand... Forferdelig å se han sånn på toppen av alt! :trist:

Da hadde jeg virkelig pusha på for utredning, det er ikke holdbart å "se hvordan det utvikler seg". Kanskje blir han bedre under utredning, og det er jo i så fall helt supert, men kanskje blir han ikke det, og da er det virkelig sånn at jo fortere en kommer i gang jo bedre er det, for en sånn utredning kan ta veldig lang tid og være veldig krevende.

Jeg føler veldig med dere, både han og deg. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ville jeg også satt hardt mot hardt og krevd en skikkelig utredning. Dette går jo utover dere alle - og TENK om det faktisk er en relativt enkel løsning på dette? Unødvendig at han og dere alle skal lide fordi legen er tiltaksløs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Huff, som du har hatt det mens jeg har vært borte...! :klemmer: Maaange :blomst: til deg!! Og så må jeg bare si at det faktisk er mulig å ha kyssesyke mer enn en gang, selv om det liksom er umulig, min kjære er et dokumentert eksempel! Krev utredning/bytt lege sier jeg bare! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj ja krev utredning! Er så lei av leger som sier at det går over, klart de ikke finner noe alltid men de bør jo ta en sjekk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg slenger meg på de andre og tenker at videre utredning/second opinion er tingen i forhold til han godeste..Det kan jo ikke være slik, da det går utover deg såpass mye også :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle ord, råd og klemmer dere! :vinke::klemmer: Han har fått legetime om ei ukes tid, og det er nesten så jeg vurderer å bli med... :rolleyes:

Nok om det...

Var på helsestasjonen i dag. R fikk vaksiner, men gadd bare såvidt å skrike. Hun har vel så tjukke lår at hun nesten ikke kjente det, tenker jeg :hoho: Hun mangla bare 10 gram på å bikke 9 kilo. Jada jada, det er ikke uten grunn at hun går under navnet Bolla... :ler:

Etter helsestasjonen og den obligatoriske barnevognmafiaturen i byen, var det duket for babysvømming. Jeg kom aldri så langt med S, men hoppa på et kurs denne gangen. Jeg hadde, som seg hør og bør, endeløse bekymringer på forhånd. Hvor gjør man av babyen mens man dusjer, hva hvis man mister ungen fordi den blir glatt, tenk hvis man ramler på de glatte flisene, tenk hvis ungen bare skriker, hvordan er det å gå i badetøy foran så mange andre osv osv... Jeg er god på å ta sorgene på forskudd! :hoho: Men joda, det gikk strålende. R koste seg, men det regnet jeg nesten med. Jeg var overraskende komfortabel med å gå i bikini også. R var en av de eldste, så jeg hadde jo et "forsprang" på de andre mødrene sånn sett.. ;) Det hjelper sikkert også med løpeturene mine, for jeg veier nå ca 2,5 kg mindre enn da jeg ble gravid med R. Litt pga treninga, men mest fordi jeg aldri rekker å spise meg stappmett til middag, så da er ikke min daglige kveldssjokolade så ille sånn med tanke på kaloritotalen pr dag... Oi, hello digresjon! Uansett tror jeg ingen brydde seg om de andre mødrene, jeg hadde ihvertfall nok med å følge med på min egen unge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og nå håper jeg selvfølgelig at kombinasjonen av vaksiner og bading gjør denne natta til den beste på lenge, siden begge deler sies å ha positiv innvirkning på nattesøvnen. Men her tas ingenting for gitt, for å si det sånn! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min unge er i KOMA etter vaksina :nigo:

(Ikke på årntli', tro meg, jeg har skjekka mer enn én gang :hoho: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...