Gå til innhold

Pen med potetnese?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er tydeligvis for tett til å se poenget med den linken. Hvordan hjelper det egentlig noen som er usikker å linke til en side med uattraktive mennesker? Bladde noen sider, og synes ikke noen av nesene var kledelige.

Jeg er helt uenig i dette, jeg så mange attraktive mennesker med flotte neser der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst?

Du mener at denne dama ikke er pen??

http://4.bp.blogspot.com/-tuuIXaADtQo/ULFH8_IYhKI/AAAAAAAAFPg/VrLqqbBTvio/s1600/IMG_3479.jpg

Anonymous poster hash: 2e955...896

Jeg er enig i at folk med "potetnese" kan være like pene som alle andre, men akkurat hun synes jeg ikke var pen.

Anonymous poster hash: 5a3a3...4f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Chlorophyll

Jeg er enig i at folk med "potetnese" kan være like pene som alle andre, men akkurat hun synes jeg ikke var pen.

Anonymous poster hash: 5a3a3...4f8

Ja, skjønnhet er subjektivt. Hva som er pent for noen, er ikke nødvendigvis pent for andre. Men enig med deg. Synes heller ikke akkurat hun der var noe pen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å svare på om du er pen med potetnese uten å ha sett deg. Bilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som mener hun på bildet ikke var noe pen...

Er det bare pga. nesen - eller pga noen andre ansiktstrekk?



Anonymous poster hash: 2e955...896
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bollekinn, noe som var søtt da jeg var liten. Men nå så er de perfekte til å skjule potetnesen min. Jeg har fått høre mye om potetnesen min da jeg var yngre, Fra familien. /ikke blitt mobbet eller noe for det/
Men jeg bryr meg ikke. Den er ikke bulkete, skeiv eller megastor. Det er en nese.
"Innvendig" er den ikke så perfekt, sliter litt med dårlig ventilasjon og er kronisk snufsete. Men det får jeg fikse på en annen gang.
Utsende orker jeg ikke å fikse på, for det ikke noe galt med den. Selv om at jeg skulle ønske den var dittn og dattn. alle vil ha det de ikke har, og vil ikke ha det de har. Slik er det bare.

Jeg har også krøller, skulle ønske jeg hadde rett hår. Jeg er blond, men skulle ønske jeg hadde brunt. som sagt. Man vil ha det man ikke har.



Anonymous poster hash: 764c0...bf1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som mener hun på bildet ikke var noe pen...

Er det bare pga. nesen - eller pga noen andre ansiktstrekk?

Anonymous poster hash: 2e955...896

Det er jo et veldig dårlig bilde, hun ser bort fra kamera, lukker igjen øynene og smiler ikke. Nesten umulig å bedømme om hun er pen eller ikke ut ifra det bilde.

Anonymous poster hash: f197b...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Ts vil jeg nevne at man absolutt kan være pen med potetnese! Du har jo selv erfart å få komplimenter for utseende, så det betyr at det er mulig :)

Husk at det kun er du som legger merke til slike "småting" med utseendet ditt, man er ofte selv sin sterkeste kritiker. Prøv å slå deg til ro med at du er ei flott jente for det er du helt sikkert (flere som sier det til deg også), så stol på det :) Du får det uansett ikke noe bedre med deg selv om du fortsetter å kritisere deg selv og utseende/nesen din.

Liker ikke å komme med diagnoser på dette, men kanskje du kan lese litt om dysmorfofobi. Kjenner du deg igjen i det? Hvis du føler at dette går ut over livskvaliteten din vil jeg anbefale å vurdere å søke om henvisning til psykolog.

"Dysmorfofobi, betegnelse på en personlig opplevelse av at formen på ens egen kropp er endret uten at det kan påvises (verifiseres) av andre personer. Opplevelsen gir opphav til betydelig bekymring, fortvilelse eller angst. Bekymringene er ofte knyttet til utseende (f.eks. ansikt, nese, bryst). Kirurgisk behandling av den opplevde, fysiske defekten er sjelden vellykket. Medikamenter (SSRI) er ofte effektiv behandling."



Anonymous poster hash: f197b...6ea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dysmorfofobi, betegnelse på en personlig opplevelse av at formen på ens egen kropp er endret uten at det kan påvises (verifiseres) av andre personer. Opplevelsen gir opphav til betydelig bekymring, fortvilelse eller angst. Bekymringene er ofte knyttet til utseende (f.eks. ansikt, nese, bryst). Kirurgisk behandling av den opplevde, fysiske defekten er sjelden vellykket. Medikamenter (SSRI) er ofte effektiv behandling."

Anonymous poster hash: f197b...6ea

Altså, det må ikke være at man opplever at noe ved utseende er endret, men at man er sykelig opptatt og overbekymret for en innbilt eller minimal feil med eget utseende.

Anonymous poster hash: f197b...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teta

Skjønner hva du mener. Ingen ville gjettet at jeg har dette komplekset fordi jeg aldri snakker om det til noen, men har faktisk blitt mye baksnakka for å være overlegen osv fordi jeg stirrer rett ned i bakken og unngår øyekontakt nettopp fordi jeg ikke orker at de oppdage nesa. Er mer det at jeg skammer meg over å se sånn ut, så har det lettere når jeg ikke får komplimenter. Har et godt liv jeg er takknemlig for altså, men har gått glipp av mye som jeg ikke har orket å bli med på fordi det har vært sterkt lys der eller kamera. Generelt gått glipp av mye muligheter fordi jeg på jobbintervjuer har sliti med øyekontakt og skjelvet så de har mistolket meg som mindre flink. Osv osv

Anonymous poster hash: 3afa3...4a3

Hvis ingen ville gjettet at du har dette komplekset, da kan ikke nesen være så stor som du tror. Sånn, nok bekreftelse fra min side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som mener hun på bildet ikke var noe pen...

Er det bare pga. nesen - eller pga noen andre ansiktstrekk?

Anonymous poster hash: 2e955...896

Tror det er nesen som gjør det. Nå er jo bildet tatt i en ganske merkelig vinkel da, så kan hende hun ser annerledes ut i virkeligheten. Men munnen og øyenbrynene er pene. Og tjukt fint hår. Ellers har hun jo lukket øynene, så vanskelig å se. Men nesen var litt for dominerende etter min smak i hvert fall. I hvert fall på det bildet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bare for å skyte inn - en jeg kjenner har veldig stor nese, men jeg synes han er kjekk likevel. Og så har han sykt bra personlighet, noe som gjør at jeg lett kunne datet han.

Er ofte ikke sånn at man blir stygg bare fordi hver enkelt kroppsdel ikke er såkalt "perfekt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bare for å skyte inn - en jeg kjenner har veldig stor nese, men jeg synes han er kjekk likevel. Og så har han sykt bra personlighet, noe som gjør at jeg lett kunne datet han.

Er ofte ikke sånn at man blir stygg bare fordi hver enkelt kroppsdel ikke er såkalt "perfekt".

Sant det,men føler det gjelder litt andre standarder for menn når det gjelder neser.

En stor nese blir ofte forbundet med maskulinitet, og da er det ikke så ille om man som mann har en overdimensjonert nese.

For kvinner derimot, kan en veldig stor nese ta oppmerksomheten bort fra et ellers feminint og vakkert ansikt.

Anonymous poster hash: 2e955...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Scarlett Johansson hadde litt stor nese før, men var fortsatt søt :)

http://celebsurgery.com/wp-content/uploads/2013/01/Scarlett-Johansson-Nose-Job-Before-After.jpg

http://www.nosejobs.info/wp-content/uploads/2008/07/scarlet_1.jpg

(Ikke de beste bildene, men var det eneste jeg fant nå).



Anonymous poster hash: f197b...6ea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...