Gå til innhold

Pen med potetnese?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men jeg skjønner ikke. Hvordan kan du mene at nesa ødelegger livet når du ellers får høre at du er flott?

Du er jo sannsynligvis ei pen jente om du får høre mange komplimenter. Åpenbart er ikke utseende noe som setter kjepper i hjulene for deg, så hvorfor ikke bare være glad for det du har og bruke energi på andre områder.

Jeg synes også det høres ut som du er i overkant opptatt av hvordan du tar deg ut, og det må være slitsomt. Må være en mye bedre løsning (og mye billigere/mindre smertefullt ikke minst) å bestemme deg for at du er fin nok, og at det ikke er så sykt viktig hva folk tenker om nesa di. Får helt vondt i meg med tanken på å drive og operere på ei frisk og normal nese.

Har en venninne som alltid har vært veldig flott fra naturens side, men som har hengt seg så utrolig opp i detaljer ved utseendet sitt, har fikset litt på ting, bruker mye energi på å vurdere om hun virkelig er fin nok overalt eller om folk tenker noe dumt om en detalj her og der. Og denne usikre måten å være på har virkelig vært uheldig for hennes liv. Hun kunne sikkert hatt en kø av friere utafor døra si om hun bare hadde vært avslappet og selvsikker og stolt på sin naturlige skjønnhet, men istedet er hun ufrivillig singel på n'te året uten å skjønne hvorfor. Hun er bare for slitsom rett og slett. Alle liker ei pen jente, men de færreste liker ei pen jente som er helt opphengt i akkurat hvor pen hun er og i detaljer ved seg selv. Da blir hun irriterende og framstår som veldig selvopptatt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde vurdert operasjon om jeg aldri skulle hatt barn. Hva gjør du når evt barn arver din nese?? Anbefaler du dem å operere seg fordi de ikke er pene nok?

Anonymous poster hash: 39503...54a

Om jeg får en JENTE, og hun arver det lille ansiktet mitt med en maskulin nese fra østen hadde jeg unnet henne en operasjon om hun ville det, men hadde aldri oppfordret til det nei. Får håpe hun arver nesa til mannen min for den er nydelig uten at den er perfekt på noen måte.

Anonymous poster hash: 3afa3...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg får en JENTE, og hun arver det lille ansiktet mitt med en maskulin nese fra østen hadde jeg unnet henne en operasjon om hun ville det, men hadde aldri oppfordret til det nei. Får håpe hun arver nesa til mannen min for den er nydelig uten at den er perfekt på noen måte.

Anonymous poster hash: 3afa3...4a3

Førstefødte arver alltid nesa til faren, spesielt hvis det er en jente. :P

Anonymous poster hash: cc57e...5c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg skjønner ikke. Hvordan kan du mene at nesa ødelegger livet når du ellers får høre at du er flott?

Du er jo sannsynligvis ei pen jente om du får høre mange komplimenter. Åpenbart er ikke utseende noe som setter kjepper i hjulene for deg, så hvorfor ikke bare være glad for det du har og bruke energi på andre områder.

Jeg synes også det høres ut som du er i overkant opptatt av hvordan du tar deg ut, og det må være slitsomt. Må være en mye bedre løsning (og mye billigere/mindre smertefullt ikke minst) å bestemme deg for at du er fin nok, og at det ikke er så sykt viktig hva folk tenker om nesa di. Får helt vondt i meg med tanken på å drive og operere på ei frisk og normal nese.

Har en venninne som alltid har vært veldig flott fra naturens side, men som har hengt seg så utrolig opp i detaljer ved utseendet sitt, har fikset litt på ting, bruker mye energi på å vurdere om hun virkelig er fin nok overalt eller om folk tenker noe dumt om en detalj her og der. Og denne usikre måten å være på har virkelig vært uheldig for hennes liv. Hun kunne sikkert hatt en kø av friere utafor døra si om hun bare hadde vært avslappet og selvsikker og stolt på sin naturlige skjønnhet, men istedet er hun ufrivillig singel på n'te året uten å skjønne hvorfor. Hun er bare for slitsom rett og slett. Alle liker ei pen jente, men de færreste liker ei pen jente som er helt opphengt i akkurat hvor pen hun er og i detaljer ved seg selv. Da blir hun irriterende og framstår som veldig selvopptatt.

Skjønner hva du mener. Ingen ville gjettet at jeg har dette komplekset fordi jeg aldri snakker om det til noen, men har faktisk blitt mye baksnakka for å være overlegen osv fordi jeg stirrer rett ned i bakken og unngår øyekontakt nettopp fordi jeg ikke orker at de oppdage nesa. Er mer det at jeg skammer meg over å se sånn ut, så har det lettere når jeg ikke får komplimenter. Har et godt liv jeg er takknemlig for altså, men har gått glipp av mye som jeg ikke har orket å bli med på fordi det har vært sterkt lys der eller kamera. Generelt gått glipp av mye muligheter fordi jeg på jobbintervjuer har sliti med øyekontakt og skjelvet så de har mistolket meg som mindre flink. Osv osv

Anonymous poster hash: 3afa3...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_3319.jpg

Noen ganger så bare passer det med et bilde altså. :P

Anonymous poster hash: cc57e...5c6

Haha :P som sagt, håper de arver fra mannen min!

Anonymous poster hash: 3afa3...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_3319.jpg Noen ganger så bare passer det med et bilde altså. :PAnonymous poster hash: cc57e...5c6

Den der minner meg om mannen som saksøke kona si for å ha gitt han så stygge barn. Han visste ikke at hun hadde brukt en formue på plastiske operasjoner. Tragisk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har selv en litt bred, stor nese og har hatt komplekser for den, men jeg har en helt formidabel god luktesans som jeg ikke vil være foruten, og den er jeg redd for kunne blitt forminsket ved en eventuell operasjon. Egentlig så tror jeg som en del sier, at vi kvinner er litt for selvkritiske- de aller fleste ser ikke den tingen du selv er glødende opptatt av. "Har jeg store porer?" Man kan ikke SE porene til folk, med mindre man stikker hele ansiktet rett opp i det andre ansiktet og stirrer. Hvilke folk gjør det til vanlig?

"Ser du de solflekkene her?" Med mindre de er helt brune og er kjempestore så ser man ikke det altså.

Jeg tror forresten ikke du skjønner helt hva du snakker om når du sier du heller ville ha vært flatbrystet eller tjukk, fremfor å ha den nesa du har. Det er dessverre litt for mye negativitet koblet opp det å være tjukk. Er man tjukk og har liten nese, så hjelper ikke det å ha liten nese når man er tjukk. Folk legger merke ikke merke til nesa som første ting da. Da er det kroppsfasongen man legger merke til. Det er sikkert nok av tjukke folk her inne som har fått høre om det for å si det sånn.

Dessverre så er vi nok og litt for mye påvirket av media, man blir foret opp til å tro at man er stygg når man har en viss nesetype- vel, det er mange nesetyper jeg ikke ville ha hatt- spesielt når man ser dem i profil. Min ser ok ut i profil, det er bare forfra den kan se litt bred ut.

Sånn sett så synes jeg man har et luksusproblem. Hvis man blir kalt pen av andre, så bør man ta til seg de komplimentene. Det mest slitsomme man finner er sånne som bare syter og klager over at de ikke er pene eller fine eller søte eller etc fordi at "jammen nesa mi er så stor!" Jeg selv har gjort det, og fått høre at "din er da for faen meg ikke stor!" av menn. Man dreper faktisk et vennskap eller forhold med å gå rundt å klage over en ubetydelig ting.



Anonymous poster hash: cc57e...5c6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått høre ved flere anledninger at jeg har den største nesa folk noensinne har sett, og er jente. Jeg ser det jo i speilet at den er unormalt stor. Selvfølgelig er det ikke alltid like gøy, men enten så kan du velge å leve med den som den er, eller operere deg om du tror det vil gjøre deg lykkelig. Nå klarer jeg til og med å le selvironisk av egen profil, og jammen meg har jeg ikke klart å tiltrekke meg noen menn etter hvert på tross av dette fjellet midt i trynet. Når det er sagt, ønsker du operasjon, kan jeg forstå det.



Anonymous poster hash: 3278a...d49
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen bryr seg!

God påske til deg og, frøken drittkjerring!

Setter veldig pris på dere som har svart meg seriøst, er vanskelig å ha et kompleks man skammer seg over midt i ansiktet 24/7, så var hyggelig å høre litt om andres erfaringer!

Anonymous poster hash: 3afa3...4a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstefødte arver alltid nesa til faren, spesielt hvis det er en jente. :P

Anonymous poster hash: cc57e...5c6

Haha, ja det stemte for meg! :P

Anonymous poster hash: fe2b6...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt umulig å svare på!

Ansiktstrekk må sees i forhold til hverandre. Man kan ha "perfekt" nese (hva er egentlig det?), men hvis den ikke passer til resten av ansiktet hjelper jo ikke det stort. Angelina Jolie har en nydelig munn, men den hadde ikke nødvendigvis vært like pen til meg! Alt må sees i sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt umulig å svare på!

Ansiktstrekk må sees i forhold til hverandre. Man kan ha "perfekt" nese (hva er egentlig det?), men hvis den ikke passer til resten av ansiktet hjelper jo ikke det stort. Angelina Jolie har en nydelig munn, men den hadde ikke nødvendigvis vært like pen til meg! Alt må sees i sammenheng.

Det er nettopp det som er problemet, jeg har et lite ekornansikt, så nesa ser helt syk ut til meg. Den hadde passet fint inn i ansiktet til en mann på 70 år, eller en etnisk kvinne med stort ansikt.

Anonymous poster hash: 3afa3...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått høre ved flere anledninger at jeg har den største nesa folk noensinne har sett, og er jente. Jeg ser det jo i speilet at den er unormalt stor. Selvfølgelig er det ikke alltid like gøy, men enten så kan du velge å leve med den som den er, eller operere deg om du tror det vil gjøre deg lykkelig. Nå klarer jeg til og med å le selvironisk av egen profil, og jammen meg har jeg ikke klart å tiltrekke meg noen menn etter hvert på tross av dette fjellet midt i trynet. Når det er sagt, ønsker du operasjon, kan jeg forstå det.

Anonymous poster hash: 3278a...d49

Hva slags mennesker er det som sier sånt til andre.. Bra du har kommet deg dit du er nå!

Anonymous poster hash: 3afa3...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Hva slags mennesker er det som sier sånt til andre.. Bra du har kommet deg dit du er nå!

Anonymous poster hash: 3afa3...4a3

http://fuckyeahbignoses.tumblr.com/

I have literally not seen a single picture, not even ONE, that I thought was unattractive. I really wish you could all see your beauty, seriously. All of you are beautiful in different ways, I really mean that. I just wish you could see it.

Noe jeg er helt enig i. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva slags mennesker er det som sier sånt til andre.. Bra du har kommet deg dit du er nå!

Anonymous poster hash: 3afa3...4a3

Takk :) Jeg er kanskje litt "heldig" som også har et ganske stort hode og ansikt, med mørke trekk, likevel er det ikke akkurat nok til å balansere det godt nok ut. Folk antar automatisk at jeg er fra midtøsten ;) Har etterhvert begynt å akseptere et litt eksotisk utseende.

Anonymous poster hash: 3278a...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://fuckyeahbignoses.tumblr.com/

Noe jeg er helt enig i. ^_^

Den bloggen skal jeg følge litt med på :) tror jeg bare må slå meg til ro med at jeg ikke er som alle andre og er "unik", ser jo andre her som har klart det. Hadde dog vært lettere om jeg ikke hadde fått høre at jeg er pen for det setter press på meg slik at jeg ikke bare kan ha en stor nese, se annerledes ut og slå meg til ro med det. Vanskelig å forklare men føler vel ikke man kan være begge deler. Ikke ordentlig!

Anonymous poster hash: 3afa3...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Jeg er kanskje litt "heldig" som også har et ganske stort hode og ansikt, med mørke trekk, likevel er det ikke akkurat nok til å balansere det godt nok ut. Folk antar automatisk at jeg er fra midtøsten ;) Har etterhvert begynt å akseptere et litt eksotisk utseende.

Anonymous poster hash: 3278a...d49

Helt ærlig, og som den (opplagte) nesekritikern jeg er så reagerer jeg ikke negativt på en stor nese om den passer inn i ansiktet, altså om resten er stort som i ditt tilfelle, da er den jo som den skal være til ditt ansikt :) håper de som har slengt med leppa opplever et mye verre kompleks!

Anonymous poster hash: 3afa3...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God påske til deg og, frøken drittkjerring!

Setter veldig pris på dere som har svart meg seriøst, er vanskelig å ha et kompleks man skammer seg over midt i ansiktet 24/7, så var hyggelig å høre litt om andres erfaringer!

Anonymous poster hash: 3afa3...4a3

INGEN BRYR SEG! Ikke dyrk det negative, heller elsk deg selv uansett! Drittkjerring var litt barnslig sagt, samt en tegn på dårlig ordforråd!

Anonymous poster hash: 55d71...ef9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...