Gå til innhold

35 og singel - føler dere at dere begynner å få dårlig tid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hmm..ok da :P men over 35 blir litt vel gammelt for meg ;)

Du tenker kun kronologisk og biologisk alder sant? Ikke alle som er 35 år i sosial og psykologisk alder. ;)

Anonymous poster hash: a26e0...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ikke du skal se så svart på det..Kjærlighetssorg er tøft,men 32 er ingen alder. Du har fortsatt tid til å skaffe deg både mann og barn litt senere.

Enig , Kjærlighetssorg er kjempehardt. Men vit at en dag så kan alt føles lettere ut igjen. Og 32 år, er ingen alder. Jeg er 37 år, har barn, men gir ikke opp håpet på å finne kjærligheten i hodet mitt, men ... jeg tar det med ro. Og husk: gresset er ikke grønnere så mange steder uansett hva man har og ikke har. Vi har alle våre utfordringer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det hadde vært fint å få noen flere svar på spørsmålet i hovedinnlegget :)

Dere som er rundt 35 og single:

Føler dere dere annerledes enn etablerte venninner som har mann og barn? Er det vanskelig å opprettholde vennskapene med disse, og føler dere forventningspress mest innenifra dere selv eller fra samfunn,familie og venner?



Anonymous poster hash: 254f0...ed4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det hadde vært fint å få noen flere svar på spørsmålet i hovedinnlegget :)

Dere som er rundt 35 og single:

Føler dere dere annerledes enn etablerte venninner som har mann og barn? Er det vanskelig å opprettholde vennskapene med disse, og føler dere forventningspress mest innenifra dere selv eller fra samfunn,familie og venner?

Hvis man er her inne, kan det nok være at man nesten føler seg spedalsk eller noe verre siden man får tytet ørene fulle av at det må være noe galt med en eller at man aldri burde få barn fordi man er for "gammel" og ungen vil ha (HERREGUUUUD!!!!) en "gammel" mamma når h*n blir 20!!!

Hvis man er ute i den virkelige verden så er det nok mange som ikke bryr seg filla om når man får barn eller hvor gammel man er.

Anonymous poster hash: a26e0...4bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er her inne, kan det nok være at man nesten føler seg spedalsk eller noe verre siden man får tytet ørene fulle av at det må være noe galt med en eller at man aldri burde få barn fordi man er for "gammel" og ungen vil ha (HERREGUUUUD!!!!) en "gammel" mamma når h*n blir 20!!!

Hvis man er ute i den virkelige verden så er det nok mange som ikke bryr seg filla om når man får barn eller hvor gammel man er.

Anonymous poster hash: a26e0...4bc

Slik tror jeg heldigvis også det er. Men føler likevel det er verre for kvinner enn menn, og at man som singel kvinne på 30+ i større grad enn jevnaldrende menn må "forsvare"og "forklare" seg om hvorfor man er singel. Er man langtidssingel blir man lett stemplet som at man har prinessse syken der ingen menn er gode nok, at man hater barn ,er kjempesær osv.

Anonymous poster hash: 254f0...ed4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steamboat

Har en mistanke om at det bak nicket Marie skjuler seg en ganske bitter og usiker person.

Anonymous poster hash: 254f0...ed4

Mens bak nickene som driver med personangrep på KG så er det sikkert sosialt oppegående personer med et godt liv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som sagt er det unntak, men mennene som kvinner flest (spesielt over 30) er ute etter er ikke klare for å slå seg til ro såpass unge. Det er en direkte korrelasjon (statistisk) mellom en manns utdannelsesnivå og suksess og når han vil ha ekteskap og barn. Dermed utelukkes purunge menn, menns mennene i tredveårene er kommet til et punkt der da vil ha en familie, men foretrekker naturlig nok yngre kvinner.

Det skal mye til for at en kjekk, velutdannet, karismatisk og rik mann på 35 velger en kvinne på samme alder, når han kan få en ti år yngre som både er mer attraktiv og har mindre tidspress.

Dette er jo ikke bare en personlig mening og erfaring, ettersom de fleste kvinner i tredveårene faktisk opplever dette selv.

Anonymous poster hash: 13f8e...d84

Jeg er en såkalt attraktiv mann på 36, hvis attraktiv betyr i god form, får ofte høre jeg er kjekk, bra utdannelse, bra jobb, god økonomi og et aktivt liv. Må bare svare deg her.

Jeg kjenner meg ikke igjen i det du sier her. Både basert på meg selv og venner.

Jeg går ikke etter ei dame på 25. Jeg vil helst ha ei dame i 30-åra, altså på min egen alder. Jeg er ferdig med 20-åra mine, og vil ikke "tilbake" i form av å skulle dele hverdagen med en som fortsatt befinner seg der. Jeg vil ha ei dame som har hatt omlag like lang tid som meg til å finne ut av hvem hun er og som er på samme sted mentalt. Som er ferdig med studietida for lengst og har erfaring med jobb, gjerne noen forhold fra før, og som har lært hva som funker og hva som ikke funker.

Ei dame på 25 har kanskje hakket glattere hud enn ei på 35, men seriøst, det er liksom ikke DET jeg baserer partnervalg på heller. Jeg vil først og fremst trives sammen med henne, ha gode samtaler, forstå hverandre. Jeg vil ikke være en 25-årings første seriøse voksenforhold, når jeg selv har to-tre seriøse forhold bak meg og gjerne har lært en ting og to om det å leve sammen med noen på veien.

For øvrig er det masse vakre damer i 30-åra. Ei dame som er virkelig flott fra naturens side holder seg som regel flott store deler av livet. Og skjønnhet er ikke ensbetydende med 100% rynkefri hud og Miranda Kerr-kropp, selv om du later til å tro det (hvis du er den jeg tror du er). Synes f.eks. ei dame som Kate Winslet er mye mer attraktiv fysisk og ser samtidig intelligent og oppegående ut. Vet mange av mine kamerater deler den oppfatningen. Svært sjelden Victoria's Secret nevnes som noe ideal, det skal liksom mer til enn en ung og blond jente med tight kropp for å vekke interessen.

Har lest en del av dine innlegg her på singelforumet, og synes det høres ut som du tror at en marginal del av samfunnet (stereotypisk amerikansk overfladisk og hjernedød dating) er normen. Du glemmer at mennesker er vanskelige å generalisere over, og at kjemi kanskje er det aller mest avgjørende av alt når det gjelder partnervalg. Jeg synes litt synd på deg, og tror du kommer til å modnes veldig etterhvert.

Anonymous poster hash: c3c39...461

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke min erfaring, eller mine venninners erfaring. Jeg dater både menn på egen alder (er 32), eldre og yngre. Du skriver så mye piss, høres ut som en viss besserwisser som bor i London og tror hun vet alt! Du sitter ikke på fasiten skjønner du frøken nesevis. Er du selv så jævla perfekt da? Synd du skrev som anonym ellers hadde jeg ignorert innleggene dine. Siden du står på listen over brukere jeg IGNORERER.

Jeg vil ha barn og mann men har kjærlighetssorg og kommer til å ha det resten av livet. Så derfor vil det aldri skje for min del.

Anonymous poster hash: 5fabb...1f4

Hehe, apropos kronisk sinte kvinner i 30-årene. :fnise:

Syns det var en helt grei generalisering ab kom meg jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, apropos kronisk sinte kvinner i 30-årene. :fnise:

Syns det var en helt grei generalisering ab kom meg jeg.

Er ikke kronisk sint, faktisk generelt lite sint :) Men denne brukeren irriterer på meg, kjenner jeg får høyt blodtrykk av å lese innleggene hennes. Hun har jo ikke peiling.

Anonymous poster hash: 5fabb...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke kronisk sint, faktisk generelt lite sint :) Men denne brukeren irriterer på meg, kjenner jeg får høyt blodtrykk av å lese innleggene hennes. Hun har jo ikke peiling.

Anonymous poster hash: 5fabb...1f4

Syns det var mye bra der jeg.

Selv om alle kjenner unntak selvfølgelig. Stiller meg for eksempel tvilende til at suksessrike menn i 36-årsalderen (tror jeg det var) vil gå etter kvinner i 20-årene fordi de ser bedre ut. Jeg tror mannfolk generelt i den alderen er mer opptatt av ambisjoner og modenhet enn sprettrompe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra damer har ikke noe problem med å finne bra menn uansett alder....

Selv er jeg veldig glad at jeg fikk kapret drømmemannen tidlig, fordi jeg kan ikke tenke meg at han hadde vært singel særlig lenge på markedet. Og han er ikke type mann man gir slipp på..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steamboat

Syns det var mye bra der jeg.

Selv om alle kjenner unntak selvfølgelig. Stiller meg for eksempel tvilende til at suksessrike menn i 36-årsalderen (tror jeg det var) vil gå etter kvinner i 20-årene fordi de ser bedre ut. Jeg tror mannfolk generelt i den alderen er mer opptatt av ambisjoner og modenhet enn sprettrompe.

Hvor ofte har du hørt en mann si han ønsker en jente med ambisjoner? Rimelig sikker på at det bare er kvinner som sier de ser etter en partner med ambisjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte har du hørt en mann si han ønsker en jente med ambisjoner? Rimelig sikker på at det bare er kvinner som sier de ser etter en partner med ambisjoner.

Ikke? Kanskje jeg har mer tro på det sterke kjønn enn du har? :laugh:

Jeg vet i hvert fall at min egen ambisiøse kar i målgruppen setter pris på kvaliteter som går på intelligens, selvtillit og driftighet. Selvfølgelig helst på toppen av et smashing utseende, men ungdom og utseende er langt fra nok. Når det er så stort fokus på karriere og selvrealisering i samfunnet trodde jeg kanskje det påvirket mannfolkas preferanser også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvmotsigelse er det ikke, les hva jeg skrev! Jeg kunne lett fått meg ny kjæreste jeg, mangler ikke på tilbud fra hyggelige menn. Dessverre har jeg en sånn grusom kjærlighetssorg at det ikke er aktuelt. Jeg kommer aldri til å elske noen like høyt som exen og jeg kommer aldri over det. Noen ganger bare VET man det. Men jeg insisterer på at det fins noen for alle, hvis man virkelig VIL. Det var jo også det jeg skrev i innlegget mitt, hvis du lærte å lese (jeg lærte det da jeg var 6).

Må være lett å være mann, dere har jo ikke følelser andre steder enn i pungen. Må være fint å ha det sånn, og slippe kjærlighetssorg og psykologer pga kjærlighetssorg :) Kanskje jeg skal bli mann?

Anonymous poster hash: 5fabb...1f4

Who the fuck are you? Jennifer Aniston? :fnise:

Anonymous poster hash: 5b31e...3dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er Marie alle snakker om her?????



Anonymous poster hash: 5b31e...3dd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steamboat

Ikke? Kanskje jeg har mer tro på det sterke kjønn enn du har? :laugh:

Jeg vet i hvert fall at min egen ambisiøse kar i målgruppen setter pris på kvaliteter som går på intelligens, selvtillit og driftighet. Selvfølgelig helst på toppen av et smashing utseende, men ungdom og utseende er langt fra nok. Når det er så stort fokus på karriere og selvrealisering i samfunnet trodde jeg kanskje det påvirket mannfolkas preferanser også.

Det er forskjell på intelligens/selvtillit og ambisjoner. For det handler jo ikke om at menn bare ønsker utseende, men at akkurat ambisjoner har jeg aldri hørt noen menn nevne på hva de ser etter i en kjæreste. Du kan jo prøve å spørre noen menn du kjenner hva de ser etter i en kjæreste. Du får sikkert selvtillit, oppegående, osv Men ville blitt overrasket om de sa ambisjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Who the fuck are you? Jennifer Aniston? :fnise:

Anonymous poster hash: 5b31e...3dd

Langt i fra! Er bare lei meg pga en kjærlighetssorg som aldri går over. Har prøvd å date andre menn, men det som skjedde da var at jeg ble kvalm av å ha sex med andre enn exen.

Anonymous poster hash: 5fabb...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på spørsmålet: "35 og singel - føler dere at dere begynner å få dårlig tid?"

Jeg er ikke 35 år enda, men hadde jeg vært 35 og singel så: Ja, jeg ville selvfølgelig følt at jeg allerede hadde dårlig tid. Både i forhold til å ville ha et fast forhold som går noen vei, og i forhold til å få barn.

Jeg ville vært veldig lei meg, men jeg hadde fortsatt unnet venninner rundt meg å finne kjærligheten og å få barn - det er jo bare en naturlig ting.

Jeg måtte nok ha tatt en prat med meg selv, og gått på nye steder for å prøve en slags ny arena.

Men som du spurte, så er svaret altså JA, jeg ville helt klart bekymret meg over dette, og nok følt meg litt utenfor og i en kjip situasjon. Forutsatt at jeg ønsket en drømmemann og barn selvfølgelig. Det er alltid bedre å være alene, enn i et dårlig forhold, og livet med barn trenger heller ikke være noe paradis.



Anonymous poster hash: c30fd...41a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt i fra! Er bare lei meg pga en kjærlighetssorg som aldri går over. Har prøvd å date andre menn, men det som skjedde da var at jeg ble kvalm av å ha sex med andre enn exen.

Anonymous poster hash: 5fabb...1f4

Kjære deg! Du må se fremover. Nesten alle har vært gjennom kjærlighetssorg, men folk går videre. Exen din er fortiden din. Gjør deg selv en stor tjeneste la han bli i fortiden din gi nye menn sjansen til å være en god kjæreste for deg. :hug:

Anonymous poster hash: 5b31e...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte har du hørt en mann si han ønsker en jente med ambisjoner? Rimelig sikker på at det bare er kvinner som sier de ser etter en partner med ambisjoner.

Dette har jeg også trodd, men da jeg drev med nettdating på match så jeg (til min overraskelse) at flere av mennene som hadde høyere utdanning, hadde krysset av at de ønsket å treffe kvinner med minimum bachelorgrad.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...