Gå til innhold

Den store Sims 4-tråden!


Adele

Anbefalte innlegg

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om det er meg som er låst fast i gamle spillevaner. Spilt Sims 2 og 3 siden jeg var barn, var høydepunkter og skuffelser da også, men i sims 4 klør jeg meg i hodebunnen når jeg starter et nytt spill. Har ikke funnet skaper- eller fortellergleden. Jeg elsker å se de "gamle" simmene som Goth og Landgrabb, men føles som et enormt tomrom når jeg spiller. Jeg savner noe avansert? At simmene har følelser og du kan oppfylle utfallene, er gøy, men jeg ønsker nesten at simmene lærer etter erfaringer og hendelser som skjer i livet (om dere forstår)? F.eks om partneren er utro, at kona/mann vil føle seg engstelig fordi det går rykter i nabolaget om partnernes sidesprang. At de utvikles. Eller så er det meg som har blitt for stor og mistet fantasien helt :grine::sjenert: 

Anonymkode: bc9cb...0f2

Jeg har det på samme måten. Jeg pleide å sitte i timesvis og spille alle ledige stunder i perioder, med både sims 1, 2 og 3. Sims 4 er derimot et spill som aldri har klart å få meg til å sitte i timesvis og storkose meg. Det er ikke vi som har mistet fantasien, det er EA og Maxis som har tatt fra oss mulighetene til å bruke fantasien vår. Spillet er altfor "ferdiglaget" og for lite mulig å endre på. Et godt eksempel er tomter; før kunne man flytte og endre tomter og til og med legge ut nye, mens nå får man et visst (lite) antall tomter man må bruke. Jeg synes det er helt på trynet at det ikke går an i sims 4 når det til og med gikk an i sims 2.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

42 minutter siden, Ardwinna skrev:

Jeg har det på samme måten. Jeg pleide å sitte i timesvis og spille alle ledige stunder i perioder, med både sims 1, 2 og 3. Sims 4 er derimot et spill som aldri har klart å få meg til å sitte i timesvis og storkose meg. Det er ikke vi som har mistet fantasien, det er EA og Maxis som har tatt fra oss mulighetene til å bruke fantasien vår. Spillet er altfor "ferdiglaget" og for lite mulig å endre på. Et godt eksempel er tomter; før kunne man flytte og endre tomter og til og med legge ut nye, mens nå får man et visst (lite) antall tomter man må bruke. Jeg synes det er helt på trynet at det ikke går an i sims 4 når det til og med gikk an i sims 2.

Jeg deler frustrasjon om tomter. Hvor lite og trangt nabolagene er sammenlignet med tidligere utgaver. Å tenke utenfor boksen er vanskelig, når jeg opplever at spillskaperne har tenkt veldig innenfor boksen og nesten makulert hele sims-legenden ned til et type nybegynnerspill. Tok lang tid før jeg lærte sims (var storebroren som lærte meg å spille. Ennå litt i sjokk hvordan han inviterte til fest og brente ned hele "festlokalet" :frkk: Ler av det nå, men ikke da. :fnise:  Følte også mye mer med simmene i de første pakkene.)

Det er merkelig hvor langt utviklingen av spill har kommet, mens det er tilbake-til-start-opplevelse nå i Sims 4. Kuplanten jeg så på ærefrykt, er jo tam. De kunne ha lagd en livsfarlig hage (om simmen mestret nivå 10 i hagearbeid) og det kunne vokse farlige planter inn i huset som var mye mer farlige enn kuplanten, og simmen måtte kutte seg ut av huset eller sette fyr på alt! 

Savner også brannsim, og kaninen og terapeuten fra Sims 2. :sjenert:

Endret av Uskarp
autokorrektur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

et tips til dere som sliter med CC som ikke fungerer med katter og hunder-pakka:

1. last ned Sims4Studio

2. inne på programmet går du på tools > batch fixes > objects > fix objects for cats and dogs patch

3. spill og kos deg med CC som fungerer :blomst:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2017 den 23.37, Adele skrev:

Når du har pakket ut filene og åpnet spillet, ja :) Husk at det var en oppdatering i går eller noe igjen, så husk å godkjenne CC og mods i spillet igjen :)

Okei, tusen takk😁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Uskarp skrev:

Jeg deler frustrasjon om tomter. Hvor lite og trangt nabolagene er sammenlignet med tidligere utgaver. Å tenke utenfor boksen er vanskelig, når jeg opplever at spillskaperne har tenkt veldig innenfor boksen og nesten makulert hele sims-legenden ned til et type nybegynnerspill. Tok lang tid før jeg lærte sims (var storebroren som lærte meg å spille. Ennå litt i sjokk hvordan han inviterte til fest og brente ned hele "festlokalet" :frkk: Ler av det nå, men ikke da. :fnise:  Følte også mye mer med simmene i de første pakkene.)

Det er merkelig hvor langt utviklingen av spill har kommet, mens det er tilbake-til-start-opplevelse nå i Sims 4. Kuplanten jeg så på ærefrykt, er jo tam. De kunne ha lagd en livsfarlig hage (om simmen mestret nivå 10 i hagearbeid) og det kunne vokse farlige planter inn i huset som var mye mer farlige enn kuplanten, og simmen måtte kutte seg ut av huset eller sette fyr på alt! 

Savner også brannsim, og kaninen og terapeuten fra Sims 2. :sjenert:

Jaaaa! Jeg fikk fryktelig lyst til å spille sims 2 og 3 nå! :)
Husker hvordan jeg koste meg i sims 2 med å bygge hele verdener fra scratch og så etterpå lage simmer som skulle bo der. Jeg pleide også å lage hårfarger, øyenfarger og mønstre til klær og tapeter/gulv i photoshop og legge inn i spillet. Så kom sims 3 der hele verdener ble vanskeligere å lage helt fra scratch (men fremdeles mulig for de som var flinkere enn meg) men der man i det minste kunne endre på de ferdige verdenene ved å flytte tomter, trær og pynt. Jeg savner å kunne plassere en tomt hvor som helst i verden (med små unntak da, dersom terrenget var for ujevnt). Det gøyeste var da øyparadis-pakka kom og man kunne oppdage hemmelige øyer og bygge hus eller hotell på! Jeg savner også å kunne bruke terrengverktøy på tomtene.

Både sims 2 og sims 3 var mer sjarmerende og spennende enn sims 4. For tre år siden fikk man beskjed om at "det er alltid sånn når et nytt spill kommer ut og man må starte fra scratch igjen", men her er vi altså, fremdeles ikke videre imponert over sims 4.
Håper de har vett til å satse på mer selvbestemt tilpassing i sims 5.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
Ardwinna skrev (På 18.11.2017 den 12.01):

Jeg har det på samme måten. Jeg pleide å sitte i timesvis og spille alle ledige stunder i perioder, med både sims 1, 2 og 3. Sims 4 er derimot et spill som aldri har klart å få meg til å sitte i timesvis og storkose meg. Det er ikke vi som har mistet fantasien, det er EA og Maxis som har tatt fra oss mulighetene til å bruke fantasien vår. Spillet er altfor "ferdiglaget" og for lite mulig å endre på. Et godt eksempel er tomter; før kunne man flytte og endre tomter og til og med legge ut nye, mens nå får man et visst (lite) antall tomter man må bruke. Jeg synes det er helt på trynet at det ikke går an i sims 4 når det til og med gikk an i sims 2.

 . 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Samme her. Jeg elsket sims 1, 2 og 3. Gledet meg til alle tilleggspakkene. Spilte fra morgen til kveld. Jeg spilte så mye at jeg fikk meg min egen PC. For jeg okkuperte felles pc'en for å spille sims 2. 
Jeg lånte bestefar sin PC før vi fikk vår egen til sims 1. Syklet i 45 minutter hver dag for å spille sims 1. Og da mener jeg hver dag, lå over fredag til søndag for å spille. Det var bestefar og bestemor som kjøpte min første PC. siden jeg okkuperte deres pc og felles pc'en vår da sims 2 kom. 
Har ikke spilt i mer enn 2 timer sammenhengende med sims 4. sims 4 har fin grafikk men det er det. Spillet føles 80% ferdig laget, men tidligere sims var 20%. Det å bygge tomter, ikke bare hus ga oss flere muligheter til å skape vårt eget. 

Sims 3 med alle tilleggspakker er neste for mye. Du har så mange forskjellige "versjoner" å spille. Historier og slikt. 
Men det er ikke en negativ ting, men du vil alltid starte på noe nytt :fnise:
Skulle ønske sims 4 var sims 3 med bedre grafikk. Vanskelig å gå tilbake til sims 2 og 3 nå, pga grafikken. 

Ja jeg sitter fremdeles og drømmer om gravkamre og hemmelige øyer og tenker ut nye eventyr jeg kan ta simmene med på, før jeg skuffet innser at ingenting av det jeg ser for meg går an i sims 4.
Det verste var at jeg tok meg i å bli litt ekstra giret over de graveflekkene som kom med Katter & Hunder, der man kan grave opp ting. Det minnet meg litt om utgravinger i sims 3! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2017 den 19.34, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om det er meg som er låst fast i gamle spillevaner. Spilt Sims 2 og 3 siden jeg var barn, var høydepunkter og skuffelser da også, men i sims 4 klør jeg meg i hodebunnen når jeg starter et nytt spill. Har ikke funnet skaper- eller fortellergleden. Jeg elsker å se de "gamle" simmene som Goth og Landgrabb, men føles som et enormt tomrom når jeg spiller. Jeg savner noe avansert? At simmene har følelser og du kan oppfylle utfallene, er gøy, men jeg ønsker nesten at simmene lærer etter erfaringer og hendelser som skjer i livet (om dere forstår)? F.eks om partneren er utro, at kona/mann vil føle seg engstelig fordi det går rykter i nabolaget om partnernes sidesprang. At de utvikles. Eller så er det meg som har blitt for stor og mistet fantasien helt :grine::sjenert: 

Anonymkode: bc9cb...0f2

Skal du ha story telling anbefaler jeg definitivt The Sims 2, så mye bedre til det :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg dyrepakka i går. SYKT mye i pakka, men jeg er skuffa over hvor få tomter det er i pakka. Jeg vil bygge mer!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laga meg ein ny familie i går. Ei lys dame og ein mørkhuda mann. Dei fekk tvillingar, eine var lys i huda, den andre var mørk. Så når eg gjorde dei til småbarn, skifta den kvite babyen hudfarge, og begge tvillingane fekk raudt hår. Såg ikkje veldig bra ut altså. :P

Når eg etterkvart gjorde dei eldre igjen, fekk den eine av dei blått hår! :blink: Eg har med andre ord vore ganske uheldig med genetikken her xD

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Amantheia skrev:

Laga meg ein ny familie i går. Ei lys dame og ein mørkhuda mann. Dei fekk tvillingar, eine var lys i huda, den andre var mørk. Så når eg gjorde dei til småbarn, skifta den kvite babyen hudfarge, og begge tvillingane fekk raudt hår. Såg ikkje veldig bra ut altså. :P

Når eg etterkvart gjorde dei eldre igjen, fekk den eine av dei blått hår! :blink: Eg har med andre ord vore ganske uheldig med genetikken her xD

HAHAHAHAH, herregud, jeg bare ser for meg genetikken på tvillingene :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det blir salg på Origin i år også? :) Har bestemt meg for å gi opp sims 4 og heller starte med sims 3 igjen. Hadde alt på disk og ga dem bort til bruktbutikken da jeg flyttet ut, mao jeg må kjøpe alle pakkene utenom basisspillet på nytt :( 

Anonymkode: 0b78b...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet om det blir salg på Origin i år også? :) Har bestemt meg for å gi opp sims 4 og heller starte med sims 3 igjen. Hadde alt på disk og ga dem bort til bruktbutikken da jeg flyttet ut, mao jeg må kjøpe alle pakkene utenom basisspillet på nytt :( 

Anonymkode: 0b78b...404

Salget pågår nå frem til 28. november ;) Opptil 75% på masse spill (ikke bare Sims). MEN, det gjelder bare Sims 4 da. Vent heller til julesalget på Steam, da kan The Sims 3 komme på gode tilbud der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har så lyst å begynne helt fra start med alle de gamle familiene i nabolaget igjen. Er skikkelig misfornøyd med alle familiene som er der nå og vil ikke spille med noen av dem. Funker ikke å lage nye familier heller, for jeg blir bare lei. Må jeg avinstallere og installere på nytt for å gå tilbake til start? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, tweet skrev:

Har så lyst å begynne helt fra start med alle de gamle familiene i nabolaget igjen. Er skikkelig misfornøyd med alle familiene som er der nå og vil ikke spille med noen av dem. Funker ikke å lage nye familier heller, for jeg blir bare lei. Må jeg avinstallere og installere på nytt for å gå tilbake til start? 

Er det ikke bare å velge nytt spill også starter alt fra scratch? :) Er i alle fall sånn for meg 

Anonymkode: 0b78b...404

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke bare å velge nytt spill også starter alt fra scratch? :) Er i alle fall sånn for meg 

Anonymkode: 0b78b...404

Det ante jeg ikke 😅 Hva skjer med de byene jeg har da, da? 🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om man velger et nytt spill, så får man verdenen helt fra begynnelsen ja. Men om du vil ha ditt gamle spill også, kan du jo bare bytte mellom lagrede spill i hovedmenyen (før du går inn i verden/trykker på play), eller hva det heter. Eller bare sletter den om du vil :P 

Endret av Lofotfrøken
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.11.2017 den 15.58, tweet skrev:

Det ante jeg ikke 😅 Hva skjer med de byene jeg har da, da? 🤔 

Du kan se på The Sims 4 som et parallelt univers. Hver save er et nytt univers. Når du da starter et nytt spill, vil du starte helt på nytt, men vil anbefale deg å huske å trykke Lagre som på det universet/saven du er på nå. Plutselig vil du gå tilbake på det spillet du har nå :) Når du da åpner spillet vil du få opp en ny meny når du har flere saves som heter "Last inn spill". Der finner du da alle savene dine. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2017 den 12.54, fresia skrev:

et tips til dere som sliter med CC som ikke fungerer med katter og hunder-pakka:

1. last ned Sims4Studio

2. inne på programmet går du på tools > batch fixes > objects > fix objects for cats and dogs patch

3. spill og kos deg med CC som fungerer :blomst:

Tusen takk, nå slapp jeg å gå igjennom hele mod folderen:lillesky2:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...