Gå til innhold

Den store Sims 4-tråden!


Adele

Anbefalte innlegg

Enig i at det blir mye. Jeg savner også noe som forbedrer grunnspillet, for hittil har det vært mye som er gøy en liten stund, men når man først har gjort det en gang, så er det liksom ikke noe spesielt lenger.

Syns han her sier det fint. :)

 

 

Åå, jeg lagde et knøttlite kjøkken som jeg ble skikkelig fornøyd med i sted! :)

14.08_zpss7cwucdn.jpg

 

14.082_zpsouzykds8.jpg

 

Gøy med CC!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest imperio

Enig i at det blir mye. Jeg savner også noe som forbedrer grunnspillet, for hittil har det vært mye som er gøy en liten stund, men når man først har gjort det en gang, så er det liksom ikke noe spesielt lenger.

(link)

Syns han her sier det fint. :)

 

 

Åå, jeg lagde et knøttlite kjøkken som jeg ble skikkelig fornøyd med i sted! :)

14.08_zpss7cwucdn.jpg

 

14.082_zpsouzykds8.jpg

 

Gøy med CC!

Enig i den, prøver å finne CC som ligner på det som allerede er i basis spillet. Altså, slik som denne ser ut; 

post-90797-0-50094200-1439586292_thumb.j

og ikke slik som here; 

post-90797-0-97243100-1439586324_thumb.j

Så klart den siste ser fint ut, men passer liksom ikke inn med alt det andre. 

Endret av imperio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og spesielt når det kommer til hår i Sims 4  er de kalt "clay hair" (matcher spillet) eller alpha hair (ts3-type hår)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imperio

Og spesielt når det kommer til hår i Sims 4  er de kalt "clay hair" (matcher spillet) eller alpha hair (ts3-type hår)

takk for tips, viste ikke at det hadde et eget ord :P Egentlig så liker jeg ikke leire-håret, men ser teit ut når stilen ikke matcher :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det blir mye. Jeg savner også noe som forbedrer grunnspillet, for hittil har det vært mye som er gøy en liten stund, men når man først har gjort det en gang, så er det liksom ikke noe spesielt lenger.

Syns han her sier det fint. :)

 

 

Åå, jeg lagde et knøttlite kjøkken som jeg ble skikkelig fornøyd med i sted! :)

14.08_zpss7cwucdn.jpg

 

14.082_zpsouzykds8.jpg

 

Gøy med CC!

Er helt enig med det han sier i videoen! Get togheter er helt på trynet :P fatter ikke at EA har kommet opp med noe så tragisk for en utvidelsespakke! Blir rett og slett forbanna :P tenk hvor lenge det blir til den neste pakken!!  UGH :(

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest imperio

Er helt enig med det han sier i videoen! Get togheter er helt på trynet :P fatter ikke at EA har kommet opp med noe så tragisk for en utvidelsespakke! Blir rett og slett forbanna :P tenk hvor lenge det blir til den neste pakken!!  UGH :(

Jeg kommer ikke til å kjøpe get together, så fremt det ikke er med noe kjempe bra objekter. 

 

Holder på å laster ned en del CC nå, på noen står det "Download mesh here"... hvorfor må jeg laste ned mesh separat? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mesh er hver eneste ting i spillet, også alt EA lager; hvert møbel eller CAS ting er en mesh, altså et 3-d objekt. En retexture eller en recolor er bare å legge et nytt lage utenpå en mesh, så den får en annen farge og overflateutseende.

 

CC creators har som regel forskjellige terms of use; noen tillater at når noen lager en recolor eller retexture av deres mesh så kan man legge ved originalmeshen, mens andre ikke tillater det og dermed så må personen som har laget en endring linke tilbake til originalen :)

 

 

Det er det som varier utifra mesh creators term of use, som sagt :) Derfor må man alltid lese posten; om man må laste ned noe anne separat står som regel dette klart og tydelig. I den sistelinken bippo kom med, hun lager sine egne meshes, og det er derfor den eneste fila man trenger. MissParaply som ble linket til tidligere på sida, hun lager retextur på andre sine meshes. Her ser du f.eks. at det står klart anvist at du må laste ned mesh et annet sted: http://missparaply.com/sevenhillzoey.htmlDenne her derimot er originalmeshen laget av en creator som tillater at man legger til mesh når man lager retexture og det er derfor ingen link til meshen: http://missparaply.com/hairkiara24sensitive.html

 

 

Jeg kommer ikke til å kjøpe get together, så fremt det ikke er med noe kjempe bra objekter. 

 

Holder på å laster ned en del CC nå, på noen står det "Download mesh here"... hvorfor må jeg laste ned mesh separat? 

 

 

 

......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imperio

Hmm... går det an å styre sitt eget spa? Slik som butikk? 

Rart hvis de ikke har gjort det slik at vi kan ha vår egen spa på lik linje som butikk..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evelynita

Rookie spm. Jeg har nettopp begynt å spille nemlig.

Hagegreiene-jeg har sikkert en million sopper og blomster i utstyrslista-må jeg seriøst legge ut én og én på bakken og så selge de én og én? :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rookie spm. Jeg har nettopp begynt å spille nemlig.

Hagegreiene-jeg har sikkert en million sopper og blomster i utstyrslista-må jeg seriøst legge ut én og én på bakken og så selge de én og én? :/

 

Nei. Når du åpner utstyrslista, er det et felt helt til venstre i det vinduet hvor du kan dra og slippe tingene du vil selge. 

Hender det ikke fungerer hos meg, men da lagrer jeg bare spillet, går ut i verden og inn i husstanden igjen, så funker det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evelynita

Nei. Når du åpner utstyrslista, er det et felt helt til venstre i det vinduet hvor du kan dra og slippe tingene du vil selge.

Hender det ikke fungerer hos meg, men da lagrer jeg bare spillet, går ut i verden og inn i husstanden igjen, så funker det :)

Herregud der ja! Du er en knupp! :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelpes, skjønner det er lenge siden jeg har spilt Sims når jeg leser på tråden her, er så mye jeg ikke skjønner av det dere skriver om, hehe. Jeg var utrolig glad i spillet når jeg var yngre og hadde Sims 2 med utallige tilleggspakker. Det jeg lurer på nå er om jeg kanskje skal begynne å spille igjen (kanskje ikke så lurt å starte nå når jeg skal begynne med masterskriving, men pyttsann.. :P hehe). Ville dere kjøpt sims 3 eller sims 4? Jeg heller jo selvsagt mest mot 4eren siden det er nyest, men ville høre i tilfelle sims 4 har bare vist seg å være en skuffelse. Ellers har jeg også en data uten cd-rom, vet dere om det går an å kjøpe spillet på nettet som en slags nedlasting-fil? :)

 

Edit:

Fant svar på nedlastings-spørsmålet mitt:

http://sims4.crinrict.com/en/2014/09/installation-through-digital-download/

Endret av Faith-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes, skjønner det er lenge siden jeg har spilt Sims når jeg leser på tråden her, er så mye jeg ikke skjønner av det dere skriver om, hehe. Jeg var utrolig glad i spillet når jeg var yngre og hadde Sims 2 med utallige tilleggspakker. Det jeg lurer på nå er om jeg kanskje skal begynne å spille igjen (kanskje ikke så lurt å starte nå når jeg skal begynne med masterskriving, men pyttsann.. :P hehe). Ville dere kjøpt sims 3 eller sims 4? Jeg heller jo selvsagt mest mot 4eren siden det er nyest, men ville høre i tilfelle sims 4 har bare vist seg å være en skuffelse. Ellers har jeg også en data uten cd-rom, vet dere om det går an å kjøpe spillet på nettet som en slags nedlasting-fil? :)

Edit:

Fant svar på nedlastings-spørsmålet mitt:

http://sims4.crinrict.com/en/2014/09/installation-through-digital-download/

Jeg ville gått for sims 3.

Jeg tippet at sims 4 blir morro etterhvert, men det kan nok ta noen år (når dyr og småbarn osv kommer), siden grunnspillet er såppas kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for sims 3.

Jeg tippet at sims 4 blir morro etterhvert, men det kan nok ta noen år (når dyr og småbarn osv kommer), siden grunnspillet er såppas kjedelig.

 

Om jeg går for sims 3 så har de disse pakkene å tilby på Origin:

- Inn i fremtiden

- Øyparadis

- Studentliv

- De fire årstider

- Kjæledyr

- Verdenspakken

 

De koster 250kr hver (siste koster 180kr), så kommer ikke til  kjøpe mer enn en eller to til å begynne med, men hvilken er bra av dem? Tar gjerne imot kommetarer på alle pakkene og om de er verdt å kjøpe siden jeg sikkert kjøper flere med tiden om jeg syns spiller er gøy. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Øyparadis, de fire årstider og kjæledyr er de beste syns jeg. Studentliv er også ganske gøy. Inn i fremtiden var bare meh. Verdenspakken er nok bare sånn at du får litt flere verdener å spille med, jeg ville ikke brukt penger på det med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fire årstider og kjæledyr definitivt :) Øyparadis er også gøy, og man får med en fin ny verden, men den lagger dessverre en del :( Studentliv er også gøy, men jeg ihvertfall gikk fort lei av den.

Største problemet til sims 3 er at random simmer, kjøretøy og kjæledyr kan sette seg fast et eller annet sted i verdenen og få spillet til å lagge og kjøre veldig tregt. Anbefaler å installere en mod, som rydder opp i byen din. Det hjalp for meg :) Tror at modden het Overwatch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg går for sims 3 så har de disse pakkene å tilby på Origin:

- Inn i fremtiden

- Øyparadis

- Studentliv

- De fire årstider

- Kjæledyr

- Verdenspakken

 

De koster 250kr hver (siste koster 180kr), så kommer ikke til  kjøpe mer enn en eller to til å begynne med, men hvilken er bra av dem? Tar gjerne imot kommetarer på alle pakkene og om de er verdt å kjøpe siden jeg sikkert kjøper flere med tiden om jeg syns spiller er gøy. :)

 

Jeg ville ha kjøpt Øyparadis (så gøy at jeg fint tålte lagginga), De fire årstider og Verdenspakken. Monte Vista og Hidden Springs var to av de ekstra byene jeg spilte mest i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for sims4 da det er det nyeste. Jeg har spilt alle spillene siden det første sims kom. Syns sims4 fungerer helt fint, og er kansje ikke så negativ til det som mange andre her :ler:

 

Før jeg fikk sims 4 tenkte jeg at jeg kansje ville irritere meg over lasteskjermene men du venner deg fort til det. Mangel av småbarn osv er noe man tenker mest over i starten. Svømmebasseng m.m har vi jo fått nå ;)

 

For meg var det helt naturlig å gå over til 4ern når den kom, men så er sims både en stor hobby og en del av oppveksten for meg. Har bla. et rituale med ny pc når neste "generasjon" kommer, overgangen fra sims til sims2, fra sims2 til sims3 og fra sims3 til sims4 :handle:

 

Kos deg med spillinga! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...