Gå til innhold

Den store Sims 4-tråden!


Adele

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke kjøpt noen av pakkene bortsett fra På Jobben. Jeg er egentlig bare interessert i utvidelser.

Jeg liker veldig dårlig det at dem gir ut sånne småpakker så ofte som dem gjør nå. Fortsetter det sånn, så blir TS4 den dyreste sims generasjonen hittil for de som kjøper alle pakkene.

Jeg er også fortsatt usikker på om jeg skal ha Gøy med Gjengen eller ikke. Er ikke helt overbevist om at den er verdt det enda.

Jeg vil mye heller ha utvidelser med masse innhold et par ganger i året enn en haug av småpakker hver måned.

Jeg liker sims 4 (selvom mye kunne vært bedre), men jeg liker veldig dårlig utviklinga spillet tar med DLC. Men det er sånn det er med det meste nå...

Helt ærlig, så hadde jeg nok heller spilt sims2 hvis det hadde fungert bedre på pc'n min. Var helt topp å få det gratis ifjor, men var bare synd at spillet ikke var tilpasset nye pc'er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er sjukt at de skal ha så mye penger for det der. Har aldri kjøpt slike pakker, bruker ikke gjenstander laget av EA i det hele tatt når jeg bygger. Kun custom content. Hadde ikke vært interessert i spillene uten, faktisk. Sims 2 kan jeg spille uten CC, det er kjempegøy faktisk!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøkkenstæsj var, ikke overraskende, ganske mangelfullt. Altså, vi fikk mer klær enn kjøkkenting, jeg syns det er litt merkelig. Jaja. En stæsjpakke har jeg ikke så mye forventninger til uansett, det er jo bare ting, men jeg kunne kanskje tenkt meg litt MER. 

Jeg husker IKEA-pakken som kom til sims2, der var det med kjempemasse greier. H&M pakken også. Masse innhold. Men da var stæsjpakkene litt dyrere da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes synd i dere som betaler for alle sims 4 pakkene. Derfor det er kjekt og være pirat og kunne laste ned alt gratis.. Jeg synes faktisk ikke det er ille å gjøre, med tanke på hvordan EA holder på. Det er jo "sånne som dere" de tjener fett på. Fordi dem vet at "dere" vil kjøpe alt uansett hva :P



Anonymous poster hash: ed70d...822
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe imot å betale for det faktisk. I the sims 3 lastet jeg ned alt fra sims store på piratebay, for det var helt sinnsykt at de tok seg betalt for en og en ting. Men nå syns jeg faktisk det går greit, selv om det er varierende hvor fornøyd jeg blir. :P

 

http://missparaply.com/

Her hadde de forresten mye fint hår! Har ikke sjekket ut noe annet der ennå. Men liker at det går an å velge mellom "clay" hår, og fjær-hår, som jeg kaller det. Jeg hater sånn fjær-hår, syns det ser helt sykt fucka ut. Så det er digg å kunne velge noe som faktisk ser ut som det hører til i spillet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet i henhold til reglene:

 

Du kan ikke poste innlegg som inneholder:

Informasjon som kan lede til ulovlig kopiering/nedlasting.

 

Tekola, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bippo, mye av det er barneversjonen av custom content hår, altså ikke bare barneversjonen av spill-hår. Men siden hun lager alle sine meshes selv på den siden, så er mesh alltid inkludert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååja. Jeg har ikke satt meg så godt inn i det, lastet ned mitt første CC i går. Det er hvertfall hår.  :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imperio

Åååja. Jeg har ikke satt meg så godt inn i det, lastet ned mitt første CC i går. Det er hvertfall hår.  :Nikke:

"det er ihvertfall hår".  :skratte:

Som jeg skulle ha sagt det selv. Takk for linken, savner mer CC til barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mesh er hver eneste ting i spillet, også alt EA lager; hvert møbel eller CAS ting er en mesh, altså et 3-d objekt. En retexture eller en recolor er bare å legge et nytt lage utenpå en mesh, så den får en annen farge og overflateutseende.

 

CC creators har som regel forskjellige terms of use; noen tillater at når noen lager en recolor eller retexture av deres mesh så kan man legge ved originalmeshen, mens andre ikke tillater det og dermed så må personen som har laget en endring linke tilbake til originalen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imperio

En mesh er hver eneste ting i spillet, også alt EA lager; hvert møbel eller CAS ting er en mesh, altså et 3-d objekt. En retexture eller en recolor er bare å legge et nytt lage utenpå en mesh, så den får en annen farge og overflateutseende.

 

CC creators har som regel forskjellige terms of use; noen tillater at når noen lager en recolor eller retexture av deres mesh så kan man legge ved originalmeshen, mens andre ikke tillater det og dermed så må personen som har laget en endring linke tilbake til originalen :)

men når du laster ned CC, så er det med mesh, eller må du laste ned to separate filer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er det som varier utifra mesh creators term of use, som sagt :) Derfor må man alltid lese posten; om man må laste ned noe anne separat står som regel dette klart og tydelig. I den sistelinken bippo kom med, hun lager sine egne meshes, og det er derfor den eneste fila man trenger. MissParaply som ble linket til tidligere på sida, hun lager retextur på andre sine meshes. Her ser du f.eks. at det står klart anvist at du må laste ned mesh et annet sted: http://missparaply.com/sevenhillzoey.htmlDenne her derimot er originalmeshen laget av en creator som tillater at man legger til mesh når man lager retexture og det er derfor ingen link til meshen: http://missparaply.com/hairkiara24sensitive.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns kjøkken pakka var helt greit jeg, 89 kr er jo ikke akkurat mye penger. Var litt lite ting da, det syns jeg. Alikevell kjekt med litt nytt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns kjøkken pakka var helt greit jeg, 89 kr er jo ikke akkurat mye penger. Var litt lite ting da, det syns jeg. Alikevell kjekt med litt nytt :)

Greia er et hvis de skal gi ut sånne småpakker hver måned, så blir det jo over 1000 kr hvis man kjøper alle. Det er ganske dyrt for litt smågreier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Greia er et hvis de skal gi ut sånne småpakker hver måned, så blir det jo over 1000 kr hvis man kjøper alle. Det er ganske dyrt for litt smågreier.

 

Det er det, men så har de ikke gitt ut vær mnd heller, neste pakke kommer vell i nov har jeg forstått. Det virker jo som det er en pakke med mer innhold. Som jeg sa syns jeg det var litt lite innhold, spesielt siden det var kjøkkenpakke burde det vært mer kjøkkenting, var feks kun et nytt kjøleskap, en ny komfyr og en ny type av vær "benkgreie", men det var med litt klær, hår osv. Burde vært mer kjøkkenting absolutt. :Nikke:

 

Jeg har heller aldri pleid å kjøpe alle stæsjpakkene, men expansion pakkene har jeg alltid kjøpt.  Er jo og et valg man tar om man vil kjøpe eller ikke :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste expansion kommer i november ja, men de kommer nok til å slippe flere små stæsjpakker i mellomtiden. Det virker som at de har slupoet småpakker hver månede i hele sommer ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde foretrukket at de brukte tid og penger på å forbedre grunnspillet, gi ut expansion packs og lytte til forbrukeren. For folk flest har ikke vært veldig happy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imperio

Greia er et hvis de skal gi ut sånne småpakker hver måned, så blir det jo over 1000 kr hvis man kjøper alle. Det er ganske dyrt for litt smågreier.

Enig. De har gitt ut sykt mye på et år nå, og kun en 2 var bra, get to work og outdoor retreat. Spa day er litt på kanten, fikk med ganske mye og en god del nytt, men ikke en favoritt hos meg.

Det har kommet 7 spill så langt (inkl den i november). Det er sinnssykt mye det.

 

11 expansion packs og 9 stuff packs fikk vi i sims 3, og det var da fra 2009 til 2013.

4 stk i 2009 - 2011, 6 stk i 2012 og 5 stk i 2013 (totalt spill). Du ser hvor grådig det ble etter 2011, nå så har vi hele 7 spill, og det kan komme en stuff pack til før 2016! 

Jeg tror de kanskje holder seg til 7 spill i året, 2 expansion, 2 game packs og 3 stuff packs. 

 

Dersom de fortsetter å gir ut 7+ spill i året så blir sims 4 sykt dyrt til slutt! Og når stuff pakkene er så små og verdiløs dritt så er det ikke rart folk klager. Stuff pakkene er latterlig dyre i forhold til innholdet, det er til å grine av. 

Stuff pakkene var mye større før, og de var faktisk verdt å kjøpe det. Virker som at de nå bruker 1 arbeidsdag ekstra for å hive sammen et par dritt i et spill og selger det for å tjene litt ekstra penger. EA er kjent for å være grådige når det kommer til penger. 

 

Det er det, men så har de ikke gitt ut vær mnd heller, neste pakke kommer vell i nov har jeg forstått. Det virker jo som det er en pakke med mer innhold. Som jeg sa syns jeg det var litt lite innhold, spesielt siden det var kjøkkenpakke burde det vært mer kjøkkenting, var feks kun et nytt kjøleskap, en ny komfyr og en ny type av vær "benkgreie", men det var med litt klær, hår osv. Burde vært mer kjøkkenting absolutt. :Nikke:

 

Jeg har heller aldri pleid å kjøpe alle stæsjpakkene, men expansion pakkene har jeg alltid kjøpt.  Er jo og et valg man tar om man vil kjøpe eller ikke :Nikke:

Det kan hende det kommer en expansion pakke før November. Men jeg tror de holder seg til 7 spill i året. 

 

De har gitt ut sims 4 spill i Januar, Mars (noen land fikk get to work i April, noen i Mars), Mai, Juni, Juli, August og November. 

4 Måneder etter hverandre er latterlig! Da er det ikke rart at vi nå må vente til November på neste pakken, mye bedre om de hadde tatt August pakken i Oktober og November spillet i November (eventuelt Desember dersom neste kommer i Februar 2016). 

Så det å klage på at vi må vente på sååå lenge på neste spill er teit, siden vi har fått et spill vær måned 4 måneder på rad :P

 

Mange sier at stuff pakkene nå har erstattet nettbutikken og de div små pakkene du kunne kjøpe med simpoints. Derfor de er så små og suger, også har de satt opp prisen for å tjene penger. Så game packs har erstattet stuff packs og er en litt større (og dyrere) stuff pack. 

 

Jeg kommer til å kjøpe expansion og game packs, stuff spillene driter jeg lang vei i nå, du får med én bra ting, boblebad, mat-fontenen og iskremmaskin, resten er bare dritt og unødvendig ting for å selge pakken. 

Hele spillet er basert på ett objekt, det er latterlig å betale 90kr for en iskremmaskin! 

Endret av imperio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...