Gå til innhold

Den store Sims 4-tråden!

Adele

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

No-culling moden som jeg tok i bruk i går, er litt glitchy :( Men ikke mer enn at jeg kan leve med det. Mye heller det enn at mine kjære forfedre blir slettet for alltid. 

Det som skjer er at hvis jeg kontrollerer en sim, så hopper spillet plutselig over til en annen sim. I går så stivnet simmene mine noen ganger også.

I dag har jeg ikke merket noe.

Anonymous poster hash: 4d0bf...e24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

^Jeg syns det har hjulpet litt å skru simmenes levetid opp til fullt, for da blir det liksom ikke BARE jobb-spise-sove-jobb og man kan gjøre litt morsomme ting. I tillegg finnes det mange forskjellige challenges man kan gjøre. Bare å google sims 4 challenges, også får du opp masse forskjellig :)

Nå har jeg spilt på samme dame i lang tid og jobbet det meste på topp. Det ble litt kjedelig så satte i gang prosjekt finne seg en mann og få barn, men da syns jeg det blir kjedelig med en gang... Har prøvd meg på mange challenges, syns det var artig i begynnelsen men strever litt med å holde meg til det over lengre tid..

Savner ts3, kanskje jeg skal begynne å spille det igjen....

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg spilt på samme dame i lang tid og jobbet det meste på topp. Det ble litt kjedelig så satte i gang prosjekt finne seg en mann og få barn, men da syns jeg det blir kjedelig med en gang... Har prøvd meg på mange challenges, syns det var artig i begynnelsen men strever litt med å holde meg til det over lengre tid..

Savner ts3, kanskje jeg skal begynne å spille det igjen....

Hm da vet jeg ikke.. :/ Jeg sliter egentlig med det samme selv. Kanskje se på noen let's play's på youtube og få inspirasjon derfra? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm da vet jeg ikke.. :/ Jeg sliter egentlig med det samme selv. Kanskje se på noen let's play's på youtube og få inspirasjon derfra?

Det ser jo alltid så morsomt ut når man ser på let's play videoer, men finner ikke samme gleden selv :P men takk for tips :) håper det snart kommer noe skikkelig morro! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser jo alltid så morsomt ut når man ser på let's play videoer, men finner ikke samme gleden selv :P men takk for tips :) håper det snart kommer noe skikkelig morro! :)

Håper jeg og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat begynt å spille... avanserte greier haha.. hvordan kommer jeg meg til en fellestomt?!? Kan keg ikke få en oversikt over byen? Og hva gjør jeg når jeg ikke kan scrolle med musa på den bærbare? Det går ikke an å altivere det heller. Tror ikke pcen har den funksjonen

Edit: never mindt,fant ut av det

Endret av tørkestativ
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det du ikke skjønner, Vinduskarmen? :)

Alt. Haha.

Neida, men når jeg f.eks reblogger ting jeg liker fra andre, så kommer jo det opp sammen med alle tingene jeg selv deler. Ville gjerne hatt det delt. Har en cc-finds også, men forstår ikke hvordan jeg får reblogget fra den.

Og, kan ikke andre se ting jeg trykker "hjerte" på? Herregud, jeg høres ut som moren min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde meg på legacy, det var ganske gøy - men jeg vil liksom dele entusiasmen min. Mannen gir ganske blanke i om jeg fikk jente eller gutt som arving :P

Synes det er ganske gøy å bygge opp livene deres da, la de starte med ingenting og jobbe seg oppover. Men så kommer de ganske raskt opp i gradene, tjener veldig godt, veldig fort.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simmene mine kan ikke lenger leie inn tjenester. De tar opp telefonen, men legger den ned igjen uten at den vanlige menyen hvor du velger hvilken tjeneste du vil ha kommer opp. Og jeg som hadde så lyst til å leie inn massør.

Jeg har hatt noen branner, så nå har jeg kjøpt et overrislingsanlegg. Hvordan fungerer det? Hindrer det at det begynner å brenne? Simmene klarer jo uansett å slukke brannene ganske enkelt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt. Haha.

Neida, men når jeg f.eks reblogger ting jeg liker fra andre, så kommer jo det opp sammen med alle tingene jeg selv deler. Ville gjerne hatt det delt. Har en cc-finds også, men forstår ikke hvordan jeg får reblogget fra den.

Og, kan ikke andre se ting jeg trykker "hjerte" på? Herregud, jeg høres ut som moren min.

Når du reblogger noe, så kan du velge hvilken blog du skal dele det på, øverst til venstre i vinduet som kommer opp når du reblogger. Sånn kan du reblogge til finds-bloggen din f.eks.

Det er ikke mulig å skille mellom poster du selv poster, og poster du reblogger, på samme bloggen, ikke i feeden hvertfall. Inne på din egne blogg (når man går inn på vinduskarm.tumblr.com ) så kan du dele opp postene dine ved å tagge de forsjellig. Det går du slik:

Gå inn på vinduskarm.tumblr.com Øverst til høyre er det en knapp som heter "Edit theme", gå inn der. Scroll nedover menyen på venstre side, til du kommer til feltet hvor det står "link 1, link 2" osv. Her kan du legge inn linker til spesifikke tags på din egen blogg. På Link 1, skriv f.ek.s "My sims", og Link 1 adress """http://vinduskarm.tumblr.com/tagged/reblogs".

Det som skjer da, er at alt du tagger med mysims, blir lagt i Link 1, som dukker opp på din bloggside. Alt du tagger med reblogs, legger seg under Link 2.

Her er en side for å se hvordan det fungerer i praksis: (ikke min side, men ei skikkelig kul jente) http://titosims.tumblr.com/

Når du klikker på "my sims", "my downloads", "dl finds," og ser på adressa, så ser du at det er titosims.tumblr.com/tagged/-tagnavn-

For å gå gjennom alle dine gamle poster og tagge de riktig, gå inn på dashboard. Trykk på knappen øverst til høyre som ser ut som en person, og trykk så på bloggnavnet. Da kommer du inn på en side som er ut som dashboard, men bare med poster på din blogg, ikke alle du følger. På høyre side er det en meny hvor det står Posts, Followers osv. Rett under "Edit apperance" er det en liten knapp hvor det står "mass edit posts" Klikk på den, så kan du legge til og endre tagger på mange poster om gangen! :)

Men igjen, den oppdelinger skjer kun når folk er inne på din blog; i dashboard er alle postene uten at du kan dele den opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke fortsatt med det lagrede spillet mitt. Når jeg åpner sims får jeg beskjed om at lagringsfilen er laget i en nyere utgave, og at jeg må oppdatere spillet. Jeg har prøvd å se etter oppdateringer, jeg har prøvd "reparer spill", jeg har startet pcen på nytt, men ingenting har hjulpet. Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slett og reinstaller. Ta backup av mods-folderen din før du reinstallerer, og enda en backup av den ferske reinstallerte modsfolderen. Legg inn den gamle mods-folderen din, om det fortsatt ikke funker, erstatt den med den ferske modsfolderen og innse at du må begynne på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøvde meg på legacy, det var ganske gøy - men jeg vil liksom dele entusiasmen min. Mannen gir ganske blanke i om jeg fikk jente eller gutt som arving :P

Synes det er ganske gøy å bygge opp livene deres da, la de starte med ingenting og jobbe seg oppover. Men så kommer de ganske raskt opp i gradene, tjener veldig godt, veldig fort.

Lister meg inn i tråden...

Jeg går fort lei men syntes det var litt gøy å teste ut min egen uteligger/fattig-legacy. Reglene jeg har satt er å starte med to simmer (eventuelt tre) der minst en er et barn eller en tenåring. Eiendommen deres skal bestå av skog, nesten som en park og kun et par utebenker/"campingsofaer". Deretter skal alle de resterende pengene fjernes med en cheat sånn at de må starte helt på null. Ingen av simmene skal jobbe så eneste måten å tjene penger på er ved hjelp av steiner, fisk og planter (kunstmaling er heller ikke lov), og på den måten skal de prøve å komme seg opp og frem sånn at de etter hvert får nok penger til å skaffe seg det de trenger så de slipper å snylte på naboene. Jeg er fremdeles på første generasjon så jeg har ikke helt bestemt om neste generasjon også skal være arbeidsløs eller om de skal få lov til å jobbe. Kanskje noen har ideer til regler for en fattigdoms-legacy?

Jeg håper det snart kommer noe som får aktivisert simmene litt. Kanskje noe mer oppgavebasert ala eventyrene i The sims 3 Reisefeber. Jeg blir litt lei av å styre mest rundt hjemme og på jobb. Når man har klart å nå toppen i ett yrke er liksom gleden litt over.

Gleder meg til kjøkkenstæsj da! Og oppvaskmaskiner.

Endret av Ardwinna
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har kjørt en sånn fattigdomslegacy, lar jeg de ikke jobbe før de har et hus med minst étt soverom, bad og kjøkken; de må jo kunne dusje, sove og slikt sånn at de er presentable for jobb! Og kun én sim kan jobbe av gangen, og tenåringene får ikke lov til å ha sidejobber.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har kjørt en sånn fattigdomslegacy, lar jeg de ikke jobbe før de har et hus med minst étt soverom, bad og kjøkken; de må jo kunne dusje, sove og slikt sånn at de er presentable for jobb! Og kun én sim kan jobbe av gangen, og tenåringene får ikke lov til å ha sidejobber.

Smart! Jeg har klart å lage et bittelite hus til dem men så langt er det svært enkelt innredet og har ikke eget soverom, bare stue og et lite avlukke med do, vask og dusj. Tenker jeg venter til 2. generasjon og kun lar én sim få ha jobb. Det er vel kanskje på tide at jeg lar en av simmene blir gravid så det blir en etterkommer eller to. Kanskje en av dem må ha personlighetstrekket lat eller slaskete. Det kan jo bli interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjører forresten alltid random personligheter når jeg har legacies, synes det gjør det mer interessant :) Vet ikke om det går ann å ha ordentlig random i sims 4 slik som sims 3, men det går nå ann å lukke øynene og scrolle opp og ned på lista og klikke på noe vilkårlig :P

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker for innspill, folkens! Jeg er villig til å prøve alt for at sims4 skal være gøy! :-)

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du reblogger noe, så kan du velge hvilken blog du skal dele det på, øverst til venstre i vinduet som kommer opp når du reblogger. Sånn kan du reblogge til finds-bloggen din f.eks.

Det er ikke mulig å skille mellom poster du selv poster, og poster du reblogger, på samme bloggen, ikke i feeden hvertfall. Inne på din egne blogg (når man går inn på vinduskarm.tumblr.com ) så kan du dele opp postene dine ved å tagge de forsjellig. Det går du slik:

Gå inn på vinduskarm.tumblr.com Øverst til høyre er det en knapp som heter "Edit theme", gå inn der. Scroll nedover menyen på venstre side, til du kommer til feltet hvor det står "link 1, link 2" osv. Her kan du legge inn linker til spesifikke tags på din egen blogg. På Link 1, skriv f.ek.s "My sims", og Link 1 adress """http://vinduskarm.tumblr.com/tagged/reblogs".

Det som skjer da, er at alt du tagger med mysims, blir lagt i Link 1, som dukker opp på din bloggside. Alt du tagger med reblogs, legger seg under Link 2.

Her er en side for å se hvordan det fungerer i praksis: (ikke min side, men ei skikkelig kul jente) http://titosims.tumblr.com/

Når du klikker på "my sims", "my downloads", "dl finds," og ser på adressa, så ser du at det er titosims.tumblr.com/tagged/-tagnavn-

For å gå gjennom alle dine gamle poster og tagge de riktig, gå inn på dashboard. Trykk på knappen øverst til høyre som ser ut som en person, og trykk så på bloggnavnet. Da kommer du inn på en side som er ut som dashboard, men bare med poster på din blogg, ikke alle du følger. På høyre side er det en meny hvor det står Posts, Followers osv. Rett under "Edit apperance" er det en liten knapp hvor det står "mass edit posts" Klikk på den, så kan du legge til og endre tagger på mange poster om gangen! :)

Men igjen, den oppdelinger skjer kun når folk er inne på din blog; i dashboard er alle postene uten at du kan dele den opp.

Ååh, tusen takk, Auri :blomst: Du er grei som gidder skrive en så detaljert og oppklarende mal!

Dette var jo egentlig veldig enkelt. Da skal jeg sette i gang med dette i morgen. Herregud, jeg skal jo liksom skrive master ... ops.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...