Gå til innhold

Den store Sims 4-tråden!


Adele

Anbefalte innlegg

Gjest imperio

Noen som har tips til noe som gjør det morsomt å spille sims 4?

For eksempel, fattig person skal bli rik, uten juksing....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som har tips til noe som gjør det morsomt å spille sims 4?

For eksempel, fattig person skal bli rik, uten juksing....

Mange spiller jo slike challenges der der er gitt regler for korleis ein skal spille. Kanskje du kan google nokon? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imperio

Mange spiller jo slike challenges der der er gitt regler for korleis ein skal spille. Kanskje du kan google nokon? :)

Holder på.. vurderer å gjøre Asylum challangen 

 

Men mange av de er ekstremt kompliserte  :fnise:

Endret av imperio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på.. vurderer å gjøre Asylum challangen 

 

Men mange av de er ekstremt kompliserte  :fnise:

 

Hehe! Ja, eg har ikkje prøvd dei endå sjølv. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sabrina

Er det bare meg som synes dette, eller virker det som om TS4 er en flopp? Sånn i forhold til hva man sitter med av innhold, så føles det ganske flatt.

Det at spillet ble laget for mer low-end maskiner og likevel ender spillet opp med å slette avdøde medlemmer i familietreet, fordi at man har en maks grense på 180 simmer i spillet og da inkluderer de alle disse random simmene og spøkelsene - som betyr at man får ikke mye rom til å kunne skape mange husholdninger, uten at de forsvinner. Hvilket er ganske latterlig, for jeg har ikke engang 60 aktive simmer i mitt spill og likevel ble familietreet blank hos enkelte. Føles som om EA/Maxis gjorde samme feilen med TS4 som de gjorde med SimCity. Vurderer å bare spille TS2 i stedet. lol

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har tips til noe som gjør det morsomt å spille sims 4?

For eksempel, fattig person skal bli rik, uten juksing....

Jeg har endel ting jeg pleier å gjøre for å få spillet litt mer spennende.

 

- Jeg lager en skikkelig rønne av et hus, gjerne ganske stort, som må pusses opp. Simmene mine må da jobbe ræva av seg for å få det til å skje, samtidig som de skal ha barn og sånne ting. Målet er at huset blir dritfint.

- Nå for tiden holder jeg på med ei smellfeit, lat dame som skal bli fit. Hun har også et oppussingsobjekt av et hus, hehe. 

- Det er gøy å late som at simsspillet ditt er en såpeserie. Skape sykt mye intriger. 

- Du kan lage en sim som ser helt sinnsyk ut, har blå hud og lilla øyne og sånn, og se hvor mange generasjoner det tar før du får en sim som ser normal ut.

- Legacy challenge. http://www.simslegacychallenge.com/the-sims-4-legacy-challenge-rules/

- Ha en hjemmeværende alenemor/far som må tjene penger til livets opphold uten å faktisk jobbe.

- Forsøke å få alle spesialobjektene til hver karriere med en familie. 

 

Hmm, det er de jeg kommer på nå. Men jeg så en morsom sak på imgur der det var en dame som hadde masse "slaver" i pølsekostymer, og de var sperret inne i en bunker og skulle male og produsere masse ting for å få henne rik, så hun kunne bygge mansion. Skal se om jeg finner linken, jeg lo meg skakk av det.

 

Edit: Jeg fant, jeg fant!

http://imgur.com/gallery/l5ppq

http://imgur.com/gallery/CkWVA

Hahahaa herregud 

Endret av bippo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg som synes dette, eller virker det som om TS4 er en flopp? Sånn i forhold til hva man sitter med av innhold, så føles det ganske flatt.

Det at spillet ble laget for mer low-end maskiner og likevel ender spillet opp med å slette avdøde medlemmer i familietreet, fordi at man har en maks grense på 180 simmer i spillet og da inkluderer de alle disse random simmene og spøkelsene - som betyr at man får ikke mye rom til å kunne skape mange husholdninger, uten at de forsvinner. Hvilket er ganske latterlig, for jeg har ikke engang 60 aktive simmer i mitt spill og likevel ble familietreet blank hos enkelte. Føles som om EA/Maxis gjorde samme feilen med TS4 som de gjorde med SimCity. Vurderer å bare spille TS2 i stedet. lol

Jeg er helt enig, men jeg krysser fingrene for at de fortsetter med å forbedre det. Virker jo som de hører ganske mye på klagene fra spillerne (til en viss grad hvertfall), så jeg håper at de fortsetter med det. :) Men håper på et par patches som ordner opp i ting som er litt kjipe.

Det at man må ha lasteskjerm for å besøke nabohuset i samme nabolag for eksempel, syns jeg er helt drøyt, og helt unødvendig. Og det du nevner med en maksgrense på simmer. Også vil jeg jo ha toddlers (selv om jeg hatet dem i sims 3, men det viser seg at spillet er ganske mangelfullt uten).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sabrina

Jeg er helt enig, men jeg krysser fingrene for at de fortsetter med å forbedre det. Virker jo som de hører ganske mye på klagene fra spillerne (til en viss grad hvertfall), så jeg håper at de fortsetter med det. :) Men håper på et par patches som ordner opp i ting som er litt kjipe.

Det at man må ha lasteskjerm for å besøke nabohuset i samme nabolag for eksempel, syns jeg er helt drøyt, og helt unødvendig. Og det du nevner med en maksgrense på simmer. Også vil jeg jo ha toddlers (selv om jeg hatet dem i sims 3, men det viser seg at spillet er ganske mangelfullt uten).

Yes ma'am! Preach! En kan jo håpe på en forbedring. Sims forumet har en hot mess meltdown akkurat nå ser det ut som. Jeg leser i feedback-kategorien. :overrasket: Ikke så mange blide simmere der nei :fnise:  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes ma'am! Preach! En kan jo håpe på en forbedring. Sims forumet har en hot mess meltdown akkurat nå ser det ut som. Jeg leser i feedback-kategorien. :overrasket: Ikke så mange blide simmere der nei :fnise:  

Nei det forstår jeg godt! At man sliter med å finne på ting å gjøre i spillet, er sjeldent et godt tegn. Det er klart, folk klager jo på hvert eneste spill som kommer ut, men nå har det vel vært ute i nesten et år, og folk har fortsatt ikke vent seg til det. Sims 3 trengte ikke like lang tilvenning, hvertfall ikke for min del. Simmene var stygge, men det var ganske mye å finne på i spillet. Slik er det ikke nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imperio

Jeg har endel ting jeg pleier å gjøre for å få spillet litt mer spennende.

 

- Jeg lager en skikkelig rønne av et hus, gjerne ganske stort, som må pusses opp. Simmene mine må da jobbe ræva av seg for å få det til å skje, samtidig som de skal ha barn og sånne ting. Målet er at huset blir dritfint.

- Nå for tiden holder jeg på med ei smellfeit, lat dame som skal bli fit. Hun har også et oppussingsobjekt av et hus, hehe. 

- Det er gøy å late som at simsspillet ditt er en såpeserie. Skape sykt mye intriger. 

- Du kan lage en sim som ser helt sinnsyk ut, har blå hud og lilla øyne og sånn, og se hvor mange generasjoner det tar før du får en sim som ser normal ut.

- Legacy challenge. http://www.simslegacychallenge.com/the-sims-4-legacy-challenge-rules/

- Ha en hjemmeværende alenemor/far som må tjene penger til livets opphold uten å faktisk jobbe.

- Forsøke å få alle spesialobjektene til hver karriere med en familie. 

 

Hmm, det er de jeg kommer på nå. Men jeg så en morsom sak på imgur der det var en dame som hadde masse "slaver" i pølsekostymer, og de var sperret inne i en bunker og skulle male og produsere masse ting for å få henne rik, så hun kunne bygge mansion. Skal se om jeg finner linken, jeg lo meg skakk av det.

 

Edit: Jeg fant, jeg fant!

http://imgur.com/gallery/l5ppq

http://imgur.com/gallery/CkWVA

Hahahaa herregud 

Takk for mange gode tips :D skal prøve de ut i kveld 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sabrina

Nei det forstår jeg godt! At man sliter med å finne på ting å gjøre i spillet, er sjeldent et godt tegn. Det er klart, folk klager jo på hvert eneste spill som kommer ut, men nå har det vel vært ute i nesten et år, og folk har fortsatt ikke vent seg til det. Sims 3 trengte ikke like lang tilvenning, hvertfall ikke for min del. Simmene var stygge, men det var ganske mye å finne på i spillet. Slik er det ikke nå.

 

 

Ja, flere gikk og lagde en laaaang oversikt over ting som har blitt utelatt fra spillet. Det var ganske trist og lese gjennom, for man innså at EA har nærmest svindlet oss her. Bare basic ting som en oppvaskmaskin som har vært i alle inkarnasjoners hovedspill, finnes ikke lenger. Det føles som om jeg spiller Barbie's Dreamhouse og det eneste man gjør er å gå rundt og gjøre masse små oppgaver. Jeg savner sandkasse-feelingen som var med nr 1 og 2. Sims 3 var vel egentlig der det begynte å gå nedover, men mest fordi systemet de brukte klarte ikke de beste maskinene engang å håndtere. Har nesten PTSD av tanken på hvor mye problemer Sims 3 førte med seg. Det var fint på utsiden, men tomt på innsiden. Sim 4 har samme problemet. Det er ikke nok substans. Alt er så vanilje. På måten de kliner på, det er jo bare små kyssing.

EA/Maxis har bare kastet mange av oss på søppelhaugen og vil heller prøve å nå ut til ungene med mobilspill-versjonen. Det merkes fordi det har bare blitt mer og mer barnslig med årene. Ironien er at jeg var 12 år når Sim 1 kom ut og den var ganske voksen på mange måter. Så etterhvert som jeg og egentlig alle som har spilt sims fra starten av, begynte å bli eldre, så gikk EA/Maxis og dummet ned spillet til det punktet hvor jeg føler at jeg vil ikke innrømme at jeg spiller sims 4 nesten. Jeg vil ikke engang snakke om hvordan de fjernet toddlers (hva kalles dem på den norske versjonen? har alltid spilt på engelsk) og gjorde at tenåringene plutselig ble samme høyde som voksne. Det var skuffende!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, flere gikk og lagde en laaaang oversikt over ting som har blitt utelatt fra spillet. Det var ganske trist og lese gjennom, for man innså at EA har nærmest svindlet oss her. Bare basic ting som en oppvaskmaskin som har vært i alle inkarnasjoners hovedspill, finnes ikke lenger. Det føles som om jeg spiller Barbie's Dreamhouse og det eneste man gjør er å gå rundt og gjøre masse små oppgaver. Jeg savner sandkasse-feelingen som var med nr 1 og 2. Sims 3 var vel egentlig der det begynte å gå nedover, men mest fordi systemet de brukte klarte ikke de beste maskinene engang å håndtere. Har nesten PTSD av tanken på hvor mye problemer Sims 3 førte med seg. Det var fint på utsiden, men tomt på innsiden. Sim 4 har samme problemet. Det er ikke nok substans. Alt er så vanilje. På måten de kliner på, det er jo bare små kyssing.

EA/Maxis har bare kastet mange av oss på søppelhaugen og vil heller prøve å nå ut til ungene med mobilspill-versjonen. Det merkes fordi det har bare blitt mer og mer barnslig med årene. Ironien er at jeg var 12 år når Sim 1 kom ut og den var ganske voksen på mange måter. Så etterhvert som jeg og egentlig alle som har spilt sims fra starten av, begynte å bli eldre, så gikk EA/Maxis og dummet ned spillet til det punktet hvor jeg føler at jeg vil ikke innrømme at jeg spiller sims 4 nesten. Jeg vil ikke engang snakke om hvordan de fjernet toddlers (hva kalles dem på den norske versjonen? har alltid spilt på engelsk) og gjorde at tenåringene plutselig ble samme høyde som voksne. Det var skuffende!

Jeg er helt enig. Det har blitt et helt annet spill, på mange måter. Jeg er kanskje naiv, men jeg har troen på at de kommer til å høre på fansen, og fikse litt og litt. Vi får se når årstider og kjæledyr kommer, det er vel de pakkene som er mest ønsket av de fleste, så om de fucker det opp der tror jeg de kommer til å miste maaange spillere. Mange er litt tilgivende nå fordi det er et ferskt spill, men det kommer jo ikke til å vare for alltid. Det blir spennende å se hva som skjer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest imperio

Jeg har spilt sims siden sims 1 kom ut. Har alle tilleggspillene til sims 2 og 3, og en god del fra sims 1.

Har alltid kjøpt de så fort de har kommet ut, for jeg klarte ikke å vente. Men nå så er det 2 eller 3 jeg ikke har fra sims 4. For de er ikke verdt pengene, sims er ikke morsomt lengre. 

 

Kommer til å vente å se det an litt. Om kjæledyr, årstider og reiseliv kommer, og er bra, så kommer jeg til å kjøpe de. 

Men hvis ikke, så kjøper jeg meg heller GTA V for 500kr. 

 

Savner det å kunne gi barna husarrest. Det at man måtte gå ut med søpla når det var overfylt, vaske klær og bare det å ha oppvaskmaskin! Det gøyeste med sims er jo at det er så ekte!

Nå så er det jo ingenting å gjøre! Så fort man har bygd huset, så er moroa over.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så enig! Eg var vel seks år gammal då sims 1 kom, og har vore hekta frå første stund. Hadde vel stort sett alt av spel til sims 1, 2 og 3 (men til sims 3 klarte jo ikkje datamaskina mi halvparten om gangen..). Sims 4 er ein kjempeskuff. Vart faktisk ganske skuffa over Get to Work også. Det var liksom ikkje nok for å få meg til å like sims 4.

 

Eg savner designverktøyet der eg kunne velge og vrake i mønster og farger. Eg savner småbarn, vaskemaskin, oppvaskmaskin, fleire etasjer, åpne verdener, fleire tomter, fleire fellestomter.. Og sikkert mykje anna.. Eg synes også hagen har litt lite alternativ. Vil gjerne lage egne dammer, trær i fleire størrelser, fleire blomster... Stort forbedringspotensiale! Føler EA har forta seg altfor mykje med sims 4. Virker som hastverksarbeid. Dei ville bare få det ut og tjene penger..?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imperio

Dere følelse og humør-whatever tingen de gnålte om i starten, merker jeg ikke noe til! 

Greit nok at du får flere måter å dusje på f.eks, pga humøret. Men måten de promoterte det på så virket det så stort og fantastisk! Og nok til å bære hele spillet.

Merker ikke forskjell på de valgene vi kan ta, og måten simmene lever på. Er en sim slask, sint og elsker utelivet så er det null merkbar forskjell fra samme type sim i sims 3 og i sims 4. 

 

De oiet jo og teaset med all drama og intriger og what not. Men merker ikke noe spesielt når jeg spiller normalt. 

 

Det eneste positive med sims 4, er muligheten du har når du lager simmer. 

Men håret ser ut som leire og falskt, sykt irriterende! Hårene i sims 3 var mye, mye bedre!

 

Føler hele gameplay delen er ren bullshit. For det føles ikke slik når du spiller :S

De "følelsene" hadde du jo i sims 2 og 3 også! Ypper du med en sim, så blir de sint, flørter du så blir de flørtet. Skjønner ikke hva de tenkte på, når de promoterte sims 4 med fokus på følelsene!  De fikk det til å høres ut som noe stort og nytt. 

 

:skratte: Denne er så sant, at EA burde se den og skamme seg!!! 

https://www.youtube.com/watch?v=k09s0ZHuIUI

 

Skal få en kompis av pappa til å reinstallere gamle pc'en min, og oppdatere skjermkortet. Så skal jeg kun bruke den til Sims 3! Det å installere alle sims 3 pakkene fører jo til at pc'en blir overfylt  :fnise: 
Så da får jeg pakke full gamle pc'en med sims 3, i stedet for å ødelegge den nye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er enig i at det er dumt at tenåringer og voksne er like høye. For å gjøre litt forskjell har jeg i cas gitt tenåringene små pupper og smale hofter, når de blir voksne justerer jeg dette til mer "normal" størrelse. Skulle også ønske noen klær var forbeholdt tenåringer eller eldre. Likte at de skiftet klær når de gikk opp i alder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imperio

Savner akvarium :(

Har aldri fisket og fokusert på fisking i sims 4, før nå. Og det er jo gulfisk, guppy og kampfisk med i spillet! 

Alle tre er jo akvariefisk, har guppy og kampfisk selv (liksom,, i virkeligheten). 

Håper det er et hint til at vi får akvarium snart! en liten fiskebolle er jo ikke nok 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner akvarium :(

Har aldri fisket og fokusert på fisking i sims 4, før nå. Og det er jo gulfisk, guppy og kampfisk med i spillet!

Alle tre er jo akvariefisk, har guppy og kampfisk selv (liksom,, i virkeligheten).

Håper det er et hint til at vi får akvarium snart! en liten fiskebolle er jo ikke nok

Jeg hadde en fisker en gang, han var sammen med en gartner og de hadde veggen full av utslippet fisk :P Fisket alle typene.

Kanskje det kommer en dyrepakke snart? På kameraet står det at man kan kan ta bilde av toddleren ridende på hunden eller noe sånt. Så krysser fingrene for både smårollinger og dyr i nærmeste fremtid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imperio

Jeg hadde en fisker en gang, han var sammen med en gartner og de hadde veggen full av utslippet fisk :P Fisket alle typene.

Kanskje det kommer en dyrepakke snart? På kameraet står det at man kan kan ta bilde av toddleren ridende på hunden eller noe sånt. Så krysser fingrene for både smårollinger og dyr i nærmeste fremtid.

Prøvde å lage fiskebutikk. Men det ser så stygt ut i monterne og benker. Så slettet hele dritten og ga opp  :fnise:

Ikke kan man selge fiskene levende. Skuffende. 

Orket ikke å prøve frosker og insekter, men får vell ikke an å selge de heller. 

 

Lese det jeg også! Så håper småbarn og dyr er rett rundt hjørnet! Ikke mer tull nå, nå vil vi ha det alle har ropt etter fra starten av!

 

Vil også ha høyhus, biler, heis og spiraltrapper! 

Endret av imperio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...