Gå til innhold

Folk som kommer uanmeldt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er det med folk som kommer uanmeldt på besøk?

Er det noen her som gjør dette? Hvorfor i så fall?

Vet ikke om noe som er mer irriterende. Selv personer jeg vanligvis synes det er hyggelig å møte, blir jeg ganske irritert på når de plutselig står på døren. Jeg viser det selvsagt ikke og smiler og er hyggelig da.

Det hender jeg går hjemme og daffer, kanskje er litt sliten, usminket, håret i en dott, har ikke ryddet, har ikke noe å tilby gjesten..

Jeg vil jo ikke ha besøk når jeg går rundt slik.

Hvorfor kan ikke folk bare ringe?

Anonymous poster hash: 396e1...ceb

Hjemme hos meg er alle velkomne, jeg synes det er hyggelig at folk tar seg en tur uten at det er planlagt på forhånd. Er ikke sikkert jeg har noe å by på utenom kaffi, men det er noe de fleste synes er greit. Ei brødskive har jeg alltid så..og om det skulle være jeg har det litt rotete eller ikke har sminket meg, pytt, hvem bryr seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjemme hos meg er alle velkomne, jeg synes det er hyggelig at folk tar seg en tur uten at det er planlagt på forhånd. Er ikke sikkert jeg har noe å by på utenom kaffi, men det er noe de fleste synes er greit. Ei brødskive har jeg alltid så..og om det skulle være jeg har det litt rotete eller ikke har sminket meg, pytt, hvem bryr seg?

Det er jo fint for deg, men jeg regner med du ikke går på uanmeldt besøk til folk som ikke ønsker det? Er jo der problemet ligger.

Anonymous poster hash: f51f5...4c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo fint for deg, men jeg regner med du ikke går på uanmeldt besøk til folk som ikke ønsker det? Er jo der problemet ligger.

Anonymous poster hash: f51f5...4c0

Hvis noen i min vennekrest hadde sagt de ikke ønsker besøk uanmeldt, hadde jeg selvfølgelig ikke gjort det. Jeg snakket om meg selv og hva jeg liker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo fint for deg, men jeg regner med du ikke går på uanmeldt besøk til folk som ikke ønsker det? Er jo der problemet ligger.

Anonymous poster hash: f51f5...4c0

Sender ikke slike sms om og treffes overhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker alltid som det er de man minst har lyst å ha på besøk, som dukker opp uanmeldt.

Anonymous poster hash: 5533f...116

Ikke min erfaring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh. Der jeg bor er det ingen som kommer uanmeldt. Alle sender melding i forkant, noen trenger opptil en uke i forveien for å sette av tid. Jeg kommer nesten ikke på et tilfelle der jeg har gjort det selv. Selv syns jeg det er direkte frekt og viser litt mangel på sosiale antenner om man gjør det. Iallefall siden man ofte er opptatt eller rett og slett ikke har lyst på besøk. Jeg åpner ikke om det ringer på døren uanmeldt.

Mulig det er forskjell på by og landsbygd her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis noen i min vennekrest hadde sagt de ikke ønsker besøk uanmeldt, hadde jeg selvfølgelig ikke gjort det. Jeg snakket om meg selv og hva jeg liker.

Det er jo fint for deg, men jeg regner med du ikke går på uanmeldt besøk til folk som ikke ønsker det? Er jo der problemet ligger.

Anonymous poster hash: f51f5...4c0

Hadde noen av mine venner plutselig kommet med den at fra nå av åpner vi ikke døra om du kommer på uanmeldt besøk, er jeg temmelig sikker på at det vennskapet hadde dabbet kraftig av...

Men, som en har påpekt, det er nok stor forskjell på by og bygd/småsteder når det gjelder dette. Og da kan jeg samtidig ikke annet enn prise meg lykkelig over egen tilhørighet, for dette sier da vitterlig ikke så rent lite om graden av medmenneskelighet, verdier og holdninger, sånn i bunn og grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns folk kan si fra på forhånd, jeg. Personlig syns jeg det er vanskelig å si nei når venner og nære/fjerne slektninger kommer. Mange er flinke på å si at nei det passer ikke, men jeg finner det vanskelig. Spesielt på fridager, når man skal trene, når man vil sove lenge eller når man bare vil ta en spa-runde på badet. Eller andre "ugyldige" unnskyldninger til ikke å ha besøk.

Jeg ser for meg, nårbesøket kommer:

"Oi, hei!"

"Hallo! Så du var hjemme! Tenkte det kunne vært kosel..."

"Ah sorry asssss men jeg skal bade nå!"

"Jaja, gjørd et du, kan vente på stua jeg vettu"

"Eehhh.... Har lyst åvære alene nå jeg"

"Å, går det bra? Er alt ok?"

Folk bryr seg, men jeg er kald og hjerteløs og setter pris på alenetid.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, som en har påpekt, det er nok stor forskjell på by og bygd/småsteder når det gjelder dette. Og da kan jeg samtidig ikke annet enn prise meg lykkelig over egen tilhørighet, for dette sier da vitterlig ikke så rent lite om graden av medmenneskelighet, verdier og holdninger, sånn i bunn og grunn.

Merker at jeg ikke føler meg truffet en tøddel av dette :)

Jeg og mine venner har ikke mindre medmenneskelighet eller dårligere verdier og holdninger selv om vi tar oss bryet å sende en kjapp sms før man stikker innom. Det skjedde så sent som i går, fikk sms fra en venninne og svarte da som sant var at jeg var på vei ut. Ny tid ble avtalt, og hun slapp en bomtur. Og verdiene våre er intakt :)

Anonymous poster hash: f51f5...4c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Hos oss er uanmeldt besøk...eller tvangskos som jeg kaller det, no go !

Er det nær familie som detter innom er det en grunn for at de kommer og helt ok. Når det gjelder andre så foretrekker jeg å vite det på forhånd. Heldigvis er jeg ikke plaget med sånt noe. Hadde en kompis som drev å kom innom i tide og utide. Da ble det ikke lukket opp til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Jeg synes det er koselig med uanmeldt besøk jeg :)

Før i tiden kom alltid folk på besøk uanmeldt , Husker da jeg bodde i borettslag, var så koselig med naboene som stakk innom titt og ofte. Savner det :)

Vi var som en stor familie.

Nå er alle så opptatte med sitt . Synes det er en litt skremmende utvikling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bekjente, familie og svigerfamile som kommer uanmeldt. Spesielt når jeg har laget middag, sitter på do, dusjer, prøver å se en film osv. Irriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er koselig med uanmeldt besøk jeg :)

Før i tiden kom alltid folk på besøk uanmeldt , Husker da jeg bodde i borettslag, var så koselig med naboene som stakk innom titt og ofte. Savner det :)

Vi var som en stor familie.

Nå er alle så opptatte med sitt . Synes det er en litt skremmende utvikling...

En skremmende utvikling, helt klart. Men det føyer seg vel bare inn i rekka der folk snart kun har kontakt via Facebook og andre nettbaserte sosiale medier. For der slipper man jo unna den plagsomme bieffekten at "vennene" er fysisk tilstede og forstyrrer, ved at det må responderes på opptil flere spørsmål/snikksnakk etter hverandre...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Guilty

Jeg liker ikke når det kommer folk uanmeldt. Har vært sånn helt siden jeg var liten, hatet når jeg plutselig fikk besøk av venner. Og jeg hadde hverken internett eller mobil ;) Jeg liker det fortsatt ikke og setter pris på at folk sender mld/ringer først for å se om det passer. Jeg liker å være alene og jeg åpner sjeldent døra da det som regel bare er selgere uansett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så sjeeeeeeleglad for at jeg bor i "enden" av mitt hjemsted. Det er ingen som stikker innom her fordi de "var i nærheten" og det elsker jeg. Liker egentlig ikke å ha besøk i det hele tatt jeg. Til tross for dette forferdelig grusomme karaktertrekket så ser det ut til at vennene mine likevel synes at jeg et verdt å være venn med!! Go figure?? ;-) jeg er åpen om dette. Har en så krevende jobb på det mellommenneskelige plan at hjemme vil jeg være alene. For et usselt menneske jeg må være ;-)

Anonymous poster hash: cdd11...eef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så sjeeeeeeleglad for at jeg bor i "enden" av mitt hjemsted. Det er ingen som stikker innom her fordi de "var i nærheten" og det elsker jeg. Liker egentlig ikke å ha besøk i det hele tatt jeg. Til tross for dette forferdelig grusomme karaktertrekket så ser det ut til at vennene mine likevel synes at jeg et verdt å være venn med!! Go figure?? ;-) jeg er åpen om dette. Har en så krevende jobb på det mellommenneskelige plan at hjemme vil jeg være alene. For et usselt menneske jeg må være ;-)

Anonymous poster hash: cdd11...eef

Dine egne ord dette, og stakkars overbelastede menneske som har en sååå krevende jobb at du ikke tåler å spandere en kaffekopp om jeg stikker uanmeldt innom en gang :fnise:

Når er det du treffer disse vennene dine da, utesteder på byen i helgene? For alt i alt finner man vel venner ut fra likheter og væremåter ala en selv, så da må vel vennegjengen din bestå av folk som aldri har/er på besøk hos hverandre, og kun treffes når dere er ute og reker på byen eller sitter og nipper kaffelatte på en eller annen cafè?

Sære sære byfolk ass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dine egne ord dette, og stakkars overbelastede menneske som har en sååå krevende jobb at du ikke tåler å spandere en kaffekopp om jeg stikker uanmeldt innom en gang :fnise:

Når er det du treffer disse vennene dine da, utesteder på byen i helgene? For alt i alt finner man vel venner ut fra likheter og væremåter ala en selv, så da må vel vennegjengen din bestå av folk som aldri har/er på besøk hos hverandre, og kun treffes når dere er ute og reker på byen eller sitter og nipper kaffelatte på en eller annen cafè?

Sære sære byfolk ass...

Jeg er ikke den du spør, men ja, mine sære byfolk av noen venner har jeg blitt kjent med gjennom aktiviteter, og det er stort sett der vi treffes. Evt ute på restauranter etterpå. Relativt sjelden hjemme hos hverandre, da vi bor så spredt og kollektivtrafikken ikke innbyr til frivillig bruk. Nettopp det gjør det jo enda mer naturlig å avtale noe hvis man skal treffes. Ingen gjør seg vel klar, går til bussholdeplassen, venter på bussen, tar en full buss 20 minutter, går til t-banen, venter på t-banen, tar en full t-bane 20 minutter, går opp til vennen, finner ut at han ikke er hjemme, gjentar alt i revers. Da blir det nok en sms først ja, selv om du tydeligvis mener det gjør oss til iskalde mennesker uten verdier. For oss fæle byfolk er det også ofte mest praktisk å møtes i sentrum, dit kommer de fleste seg på en time uten bytte av transport. Og da må man jo avtale, kan ikke bare reke rundt og håpe man treffer noen kjente.

Anonymous poster hash: f51f5...4c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke å få uanmeldt besøk. Og når jeg leser denne tråden tenker jeg at dere som er så glad i det, og som rakker ned på oss som ikke liker det, kanskje er grunnen til at vi ikke liker det?

Synes mange av dere fremstår som noen jeg IKKE hadde likt å få uanmeldt på døra :)

For øvrig liker jeg ikke å komme uanmeldt på besøk heller. Jeg synes faktisk det er frekt.



Anonymous poster hash: 44ad3...bc8
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke å få uanmeldt besøk. Og når jeg leser denne tråden tenker jeg at dere som er så glad i det, og som rakker ned på oss som ikke liker det, kanskje er grunnen til at vi ikke liker det?

Synes mange av dere fremstår som noen jeg IKKE hadde likt å få uanmeldt på døra :)

For øvrig liker jeg ikke å komme uanmeldt på besøk heller. Jeg synes faktisk det er frekt.

Anonymous poster hash: 44ad3...bc8

Å jooooda, ta deg en tur ut hit til garden min du, ska du få både kaffi og kak, blir så triiivelig atte, hjertelig velkommen er du :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bustyvel

Jeg liker ikke uanmeldt besøk, og vil helst ha beskjed i god tid på forhånd, impulsbesøk gjør meg rett og slett megastressa. Ender jo selvsagt med å slippe de inn, men smilet går ikke rundt ansiktet da, for å si det slik!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...