Gå til innhold

Folk som kommer uanmeldt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Offensive Pie

OK, argumentene dine gir meg lite mening ifht å enkelt slenge på seg noen klesplagg og legge jobben til side den halvtimen et kaffebesøk behøver å ta, før du med et smil ilegger at "dessverre, nå må jeg nesten få unnagjort noe jobbgreier jeg må ha klart til i morra"... Dusjing er egentlig helt utenom, for da hører man sjelden dørklokka og besøket tar det da for gitt at du ikke er hjemme, eller hører at det dusjes og legger sammen to og to.

Men for all del, poenget er forstått uten at jeg av den grunn forstår særlig mye av det... :lur:

Den store elefanten i rommet er jo hvorfor du synes det er så ubehagelig at gode venner kommer uanmeldt på besøk.

Jeg (og de andre dette gjelder) trenger ikke at dere forstår hvorfor det er ubehagelig med uanmeldt besøk, jeg trenger bare at dere respekterer det ;) Jeg tvinger ikke mine tedrikkende venner til å drikke kaffe, selv om jeg ikke forstår hvorfor de ikke liker smaken. De tvinger ikke meg til å få uanmeldte besøk, selv om de ikke forstår hvorfor jeg synes det er ubehagelig. Det er slik man gjør når man er gode venner :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg (og de andre dette gjelder) trenger ikke at dere forstår hvorfor det er ubehagelig med uanmeldt besøk, jeg trenger bare at dere respekterer det ;) Jeg tvinger ikke mine tedrikkende venner til å drikke kaffe, selv om jeg ikke forstår hvorfor de ikke liker smaken. De tvinger ikke meg til å få uanmeldte besøk, selv om de ikke forstår hvorfor jeg synes det er ubehagelig. Det er slik man gjør når man er gode venner :)

Ok, du har noen issues. Helt greit. Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer ærlig talt på hvordan jeg i det hele tatt kunne ha et sosialt liv da jeg vokste opp. Ikke alle hadde telefon. Det var faktisk 2 års ventetid på å få fasttelefon. Vi fikk det ikke får jeg var 17 år.
Eneste muligheten var å bare komme til folk og ringe på. Dersom man ville ha kontakt.



Anonymous poster hash: b2fb3...3fb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tvinger ikke meg til å få uanmeldte besøk, selv om de ikke forstår hvorfor jeg synes det er ubehagelig.

Her snakker vi :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Offensive Pie

Ok, du har noen issues. Helt greit. Klem.

:murvegg:

Det at man har ulike preferanser betyr ikke at den ene må ha "issues". Det forstår de fleste voksne mennesker.

Her snakker vi :fnise:

Og det er selvsagt helt greit å ikke forstå, så lenge man ikke prøver å omvende andre ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer ærlig talt på hvordan jeg i det hele tatt kunne ha et sosialt liv da jeg vokste opp. Ikke alle hadde telefon. Det var faktisk 2 års ventetid på å få fasttelefon. Vi fikk det ikke får jeg var 17 år.

Eneste muligheten var å bare komme til folk og ringe på. Dersom man ville ha kontakt.

Anonymous poster hash: b2fb3...3fb

Men sånn er det altså heldigvis ikke lenger :)

Anonymous poster hash: f51f5...4c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her snakker vi :fnise:

:murvegg:

Det at man har ulike preferanser betyr ikke at den ene må ha "issues". Det forstår de fleste voksne mennesker.

Og det er selvsagt helt greit å ikke forstå, så lenge man ikke prøver å omvende andre ;)

Jo, det er at man har issues.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Offensive Pie

Jo, det er at man har issues.

Godt å vite. Jeg skal videreformidle din uuttømmelige visdom til alle jeg kjenner som liker Jeffrey Campbell, lager tomatsuppe uten hvitløk, og som ikke vil klemme når besøk drar sin vei, og sørge for at de får telefonnummeret til en dyktig psykolog. Det er viktig å ta issues på alvor.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:murvegg:

Det at man har ulike preferanser betyr ikke at den ene må ha "issues". Det forstår de fleste voksne mennesker.

Og det er selvsagt helt greit å ikke forstå, så lenge man ikke prøver å omvende andre ;)

Jeg tviler på at den du snakker med her er særlig mottakelig for andre perspektiv dessverre.

Anonymous poster hash: ccf81...852

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å vite. Jeg skal videreformidle din uuttømmelige visdom til alle jeg kjenner som liker Jeffrey Campbell, lager tomatsuppe uten hvitløk, og som ikke vil klemme når besøk drar sin vei, og sørge for at de får telefonnummeret til en dyktig psykolog. Det er viktig å ta issues på alvor.

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er hyggelig jeg, at det fremdeles finnes mennesker som kommer og ringer på døren hos folk, og ikke må avtale på sms flere dager i forveien før man kan treffes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

folk er forskjellige, det som for noen er hyggelig, er for andre et mareritt. Tror det handler om man får energi av å være sammen med andre, eller at man trenger mye alenetid. Når jeg hjemme, så har jeg mine planer og liker ekstremt godt å stulle og stelle rundt for meg selv, hvis noen ødelegger disse planene, uansett hvem det er, så liker jeg det dårlig



Anonymous poster hash: d9b16...166
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Offensive Pie

Jeg tviler på at den du snakker med her er særlig mottakelig for andre perspektiv dessverre.

Anonymous poster hash: ccf81...852

Ja, jeg vet jo egentlig bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg vet jo egentlig bedre...

Vel, men jeg kan jo egentlig bare bytte på fortegnene og si det samme om deg. Denne:

De tvinger ikke meg til å få uanmeldte besøk, selv om de ikke forstår hvorfor jeg synes det er ubehagelig.

Forteller alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Offensive Pie

Vel, men jeg kan jo egentlig bare bytte på fortegnene og si det samme om deg. Denne:

Forteller alt.

Hva skal det fortelle? At jeg har venner som tar hensyn til mine ønsker? Det håper jeg da alle har!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal det fortelle? At jeg har venner som tar hensyn til mine ønsker? Det håper jeg da alle har!

Det forteller at du er ufleksibel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Offensive Pie

Det forteller at du er ufleksibel.

Det at jeg ikke ønsker at en situasjon oppstår betyr ikke at jeg ikke evner til å tilpasse meg at den gjør det. Det at du tolker dette til at jeg er ufleksibel, får du ta på egen kappe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forteller at du er ufleksibel.

Hun er vel ikke noe mindre fleksibel enn en som absolutt ikke kan tenke seg å slenge opp mobilen og spørre om man er hjemme og kan tenke seg besøk. Heldigvis kjenner jeg ikke sånne mennesker.

Anonymous poster hash: f51f5...4c0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er vel ikke noe mindre fleksibel enn en som absolutt ikke kan tenke seg å slenge opp mobilen og spørre om man er hjemme og kan tenke seg besøk. Heldigvis kjenner jeg ikke sånne mennesker.

Anonymous poster hash: f51f5...4c0

Nei vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forteller at du er ufleksibel.

ufleksibel, det jeg jeg godt leve med å være

Anonymous poster hash: d9b16...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...