Gå til innhold

Overrasket mannen - avslag

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Men det handler jo ikke om at han var for sliten for sex eller at man forventer st han skal være klar hele tiden. Det handler om å anerkjenne at hun hadde lagt ned en innsats og sette pris på det. Selv om det ikke førte til sex. Det gjelder jo selvfølgelig begge veier.

Som jeg har svart flere ganger så tviler jeg på at han tenkte over det. Så hun hadde på seg noe undertøy og det sto noen stearinlys der. Han var sliten etter jobb. Han koblet neppe at hun lå der og forventet full tenning og vill sex og da er det ikke så rart at han ikke overøste henne med komplimenter om hvor utrolig sexy hun var.

TS hadde sett for seg et scenario som ikke skjedde. Det betyr ikke at mannen gjorde noe galt.

Anonymous poster hash: f45a0...bf8

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men det handler jo ikke om at han var for sliten for sex eller at man forventer st han skal være klar hele tiden. Det handler om å anerkjenne at hun hadde lagt ned en innsats og sette pris på det. Selv om det ikke førte til sex. Det gjelder jo selvfølgelig begge veier.

Innsats? Hehe. For meg virket det der rimelig krampaktig og flaut.

Anonymous poster hash: ef483...bd8

• Liker 5
Skrevet

Det er mangelen på oppmerksomhet som jeg tror er det som er så sårende. Har følt det mange ganger selv.

Kunne ikke bare kjæresten sagt ømme kjærlige ord, gitt en positiv respons hvor han viste at han satte pris på at hun hadde gjort seg fin for ham og ville glede ham. Han kunne si at han ikke orket nå, men om de ikke kunne utsette det, eller at han i hvert fall sa at han var en heldig mann som hadde en kjæreste som tok seg bryet/ville vise ham at hun brydde seg om ham.

Åååå, hvor gjerne jeg skulle ønske at min kjæreste kunne bruke litt mer ømme, romantiske kjærlige ord om og til meg. Men sånn er han ikke. Han er likevel god og viser h or glad han er i meg på andre måter.

Jeg tror bare man må bite i det sure eplet og akseptere at man ikke kan få i pose og sekk.

En gang misunte jeg en venninne som hadde en kjæreste som sa så mye vakkert til henne, og gav henne så mange kjærtegn og små kjærlighetserklæringer stadig vekk. Men en gang da han hadde drukket så jeg at han var flørtende og sa kjærlige smiskende ord til ndre kvinner også.

Da tenkte jeg at jeg heller ville ha en traust mann som ikke var overveldende med kjærlige ord som bekreftelse på sin kjærlighet, enn en mann som hadde ordene i sin makt, men også øste av dem i hytt og pine.

Ser nå at så mange har svart akkurat som det er selve sexen som var problemet. Problemet tror jeg heller handler om måten å vise oppmerksomhet, gi bekreftelse på at den andre har gjort seg umake.

Ts, jeg hadde også blitt veldig såret. Forstår deg. Men tror nok han bryr seg. Han mente kanskje at han sa det godt nok til deg at han var sliten, men likte undertøyet. Han likte sikkert deg også i det, men han sa det på sin måte. Tro det beste :) Vi snakker forskjellig språk. Det kan bla komme av hvordan vi er vokst opp og blitt vant til hvordan man snakker til hverandre.

• Liker 2
Gjest New_Girl
Skrevet

Så det jenter vil ha er ikke sex, bare en klapp på skulderen og et takk for at hun har dollet seg så pent og vakkert bare for mannen sin?

Anonymous poster hash: f1d9e...c44

Nei.

• Liker 1
Gjest New_Girl
Skrevet

Innsats? Hehe. For meg virket det der rimelig krampaktig og flaut.

Anonymous poster hash: ef483...bd8

For henne var det ikke det.

AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Hva mener du hun var ute etter da når du sa han skulle ha anerkjent hva hun gjorde for han?

• Liker 4
Gjest New_Girl
Skrevet

Som jeg har svart flere ganger så tviler jeg på at han tenkte over det. Så hun hadde på seg noe undertøy og det sto noen stearinlys der. Han var sliten etter jobb. Han koblet neppe at hun lå der og forventet full tenning og vill sex og da er det ikke så rart at han ikke overøste henne med komplimenter om hvor utrolig sexy hun var.

TS hadde sett for seg et scenario som ikke skjedde. Det betyr ikke at mannen gjorde noe galt.

Men da er det vel det som er problemet da, mangel på oppmerksomhet.

• Liker 1
Skrevet

Akkurat det samme tenkte jeg. Hvis jeg hadde kommet hjem og mannen hadde gjort en innsats og pyntet soverommet med levende lys og roseblader hadde jeg da ikke gjespet og snudd rompa til. Jeg hadde da vist at jeg satte stor pris på gesten, og lovt ham et heftig nummer i morgen når jeg ikke er så sliten.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Men da er det vel det som er problemet da, mangel på oppmerksomhet.

Du, man kan ikke forvente at menn skal være tankelesere.

• Liker 6
Skrevet

Da må han ha vokst opp under en stein, hvis han ikke skjønner at levende lys og sexy undertøy betyr at man kanskje ønsker seg litt romantikk.

Det betyr ikke at man trenger å være klar til sex hvis man ikke har lyst, men man kan da gi partneren et kyss og et takk for innsatsen.

• Liker 6
Gjest New_Girl
Skrevet

Du, man kan ikke forvente at menn skal være tankelesere.

Man trenger ikke være tankeleser når hun hadde på seg sexy undertøy og tente levende lys. Han trenger bare å ha øyne og inneha et snev av sunn fornuft.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Da må han ha vokst opp under en stein, hvis han ikke skjønner at levende lys og sexy undertøy betyr at man kanskje ønsker seg litt romantikk.

Det betyr ikke at man trenger å være klar til sex hvis man ikke har lyst, men man kan da gi partneren et kyss og et takk for innsatsen.

Niks.

• Liker 3
Skrevet

Niks.

For å legge meg på samme nivå: jepp.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Når en mann ikke vil ha sex er det dårlig gjort.

Når en kvinne ikke vil ha sex da må det respekteres.

Hva med og respektere at menn ikke er maskiner og ikke alltid er klar for sex

Anonymous poster hash: 834ca...ba9

Hvis en tenker sånn som du beskriver, er jeg enig med deg. Men poenget her tror jeg ikke er at han ikke hadde sexlyst, men at han ikke ga henne oppmerksomhet. Hadde han FOR EKSEMPEL sagt at det var synd at han var så trøtt fordi hun var så sexy, men ser frem til å hun tar samme undertøyet på seg neste gang, eller vært kjærlig og gitt henne en klem med å si at han satt pris på det hun gjorde og syntes hun var skikkelig penn, hadde ikke hun følt som hun gjorde (tenker jeg)...

For å gi en metafor, er det som om en mann vil være romantisk for sin kjære og venter så forventningsfull, har laget god mat med steraingslys og masse annet romatnik, og k\når hun kommer hjem ser hun ikke på det han har gjort, tar ikke hensyn til ham og sier bare at hun er trøtt og må slappe av (eller sove). Da vil jo mannen være skuffet og skulle ha håpet på at hun i hvertfall hadde smilt og vist at det han gjorde for henne satt hun pris på og var sjarmert av....

TIL TS:

Jeg har en venn som opplevde ligennde en dag, og han fortalte meg at han følte seg dum og flau, visste ikke hvordan reagere, noe som gjorde at han ikke klarte å se på henne i øynene... og etter det kranglet de skikkelig. Etter lang samtale om det fant han ut at det var fordi han ikke var vant til det og dermed ikke klarte å oppføre seg naturlig, og at han i tillegg følte seg ubehagelig og "umannlig" pga at akkurat den dagen orket han ingenting.

Det kan være en liknende grunn hos din samboer. Kanskje kan du prøve å snakke med ham uten å vise at du forventer en god nok forklaring, men bare si hvorfor du gjorde det, hva du hadde satt pris på og hvordan det avslaget føltes, Og det uten å bebreide ham for noe eller være nedsettende, bare snakke med hjertet slik at han forstår hvorfor du følte sånn. Han vil enten si hva han følte eller tenke gjennom det slik at dere senere kan prate litt mer om det

Lykke til TS :)

Anonymous poster hash: 289f6...2e1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er HI.

Det var ikke det at han ikke ville ha sex, men at han ikke viste noe tegn på at han likte det han så (med unntak av at undertøyet var fint), han bare pakka seg inn i sin egen dyne og sa at han måtte dessverre skuffe meg med sexplanene..

Hvis han hadde sett på meg, smilt, sagt jeg var sexy, kost med meg eller lagt seg inntil meg (altså vanlig kos, ikke seksuelt) så hadde jeg ikke fælt meg så dum og usexy..

Det er jo ikke første gangen at noe lignende skjer.....

Takk for støtte, resten ignorerer jeg.

Anonymous poster hash: e443a...4ec

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men er du hot da TS? Eller ser du ut som den gjennomsnittlige norske dama med litt ekstra her og der?

Anonymous poster hash: b7920...9b9
  • Liker 5
Skrevet

Men er du hot da TS? Eller ser du ut som den gjennomsnittlige norske dama med litt ekstra her og der?

Hva i alle dager har det med saken å gjøre? :klo:
  • Liker 3
Gjest New_Girl
Skrevet

Skjerp deg.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Men hun HAR jo ikke gjort en innsats. Hun har tatt på seg noe undertøy (har på undertøy hver dag, jeg, selv på vei til jobb eller lege) og tent noen lys (igjen noe som gjøres ofte).

Anonymous poster hash: 77a1d...716

• Liker 3
Gjest åffårno
Skrevet

Men hvorfor tar hun ikke dette positivt? Han objektiviserer henne ikke. Hvis han hadde knullet henne ville feministene ha startet sitt hylekor om at mannen bare ser på kvinnen som et objekt til egen tilfredsstillelse. Hun skal altså i følge feministene være glad for at mannen ikke har lyst på sex med henne.

:ler:

Ja. Det er helt sentralt i feminisme.

Når det er sagt, så skjønner jeg ikke helt at TS begynner å gråte fordi mannen sier pent ifra om at han ikke orket akkurat da(det er generelt ganske dårlig timet å legge slikt til sekundet noen kommer hjem fra jobb og høyst sannsynlig er slitne) - men det går jo an å være normalt høflig.

Det faller hvertfall ikke meg inn å bare legge meg med ryggen til dersom det tas initiativ jeg ikke orker følge opp akkurat da, man kan da be om en gjentakelse på et litt annet tidspunkt på en måte som ikke er rent avvisende.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...