Gå til innhold

Hva er det mest White Trash navnet du vet om? ;)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

La meg ta en vill gjetting, du har kalt barnet ditt eller heter ett av disse navnene som har dukket opp mest her?

Anonymous poster hash: e5d25...488

Nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hold dere til tema(spørsmålet til TS) eller hold dere unna tråden. Enkelt og greit. Slutt å avspor!

Anonymous poster hash: b7c31...b77

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanja, Vanja, Ronny

Enig! Eneste jeg klarer å tenke på når jeg møter noen som heter Vanja er Onkel Vanja... :fnise: Det er jo et russisk guttenavn.

Kim André er jo en klassiker, og ellers kommer Jeanette, Anita, Trine, Silje, Lene og Stine høyt opp på lista. Gutter: Kenneth, Raymond, Glenn og Morgan (ja, veit om en som heter det :P)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig.

Nei det sier ingenting om de som har navnene da flere av disse er gitt navnene av foreldre som elsker sine barn. Det det derimot sier alt om er disse usmakelige holdningene til flere brukere på kg!

Det er ingen som tviler på at foreldrene som har valgt disse navnene elsker sine barn. De har jo valgt navnene fordi de liker dem. Men det er interesant å se hvordan ulike miljøer velger ulike navn. Og statistikk viser en mye høyere andel av personer med lavstatusnavn i norske fengsler enn personer med høystatusnavn. De som sitter i fengsel nå er Ronny, Johnny og Tommy. Hvis trenden fortsetter, kan neste generasjons fengselsfugler være Chrisander, Leander, Nathaniel og Kenneth.

Før noen misforstår med vilje: selvsagt er ikke alle Johnny-er og Ronny-er kriminelle. Men de med de navnene ligger dårligere ann, rent statistisk.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærecider

Syns det er interessant dette med "trashy" navn. Jeg tror det avhenger av konteksten. En ung mor i Groruddalen med tre unger, med ulike fedre som kaller døtrene sine Chatrine og Michelle, ville kanskje hørt trashy ut i mine ører. Men hvis Catherine og Michelle er i fra Frogner, mor er amerikansk, far norsk og begge har utdannelse, så blir det liksom ikke trashy mer. Eller Izabella Elena fra Fredrikstad, det blir liksom ikke så trashy mer når man får vite at foreldrene er polske. Jeg syns at navn med veldig sære stavemåter blir trashy, diverse h' er der det ikke er naturlig mtp navnets opphav eller z'er, ph'er på navn hvor det ikke hører hjemme. Thomas- ok, Thrine, ikke så ok. Eller Sander, helt ok, men Zander blir litt rart, hvis da ikke foreldrene er av nederlandsk opphav. Cathrine- ok, Chatrine, definitivt ikke ok, det vitner om at foreldrene må være helt kunnskapsløse, i henhold til uttaleregler ville det blitt sjatrine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vent litt så skal jeg sjekke navnene på postkassa til naboen....



Anonymous poster hash: d8366...606
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn som blir født nå:

Vanessa, Sienna, Angelica, Nathaniel og de aller fleste eksotiske og utenlandsk klingende navn når foreldrene er veldig norske og har norske etternavn, og spesielt i kombinasjon med et nordisk fornavn ala Ida Angelica Ørnæs, Anthony-Leander Brække.

I min generasjon:

Jeanett, Linda, Renate, Veronica, Merete, Roger, Tommy, Johnny, Chris, Kenneth, Glenn.

Ellers syns jeg dobbeltnavn har en tentens til å være trashy og blodharry, spesielt med bindestrek. Chris-Mario, Leif-Johhny, Lene-Angelina, Jeanett-Mari, Linda-Merete, Jan-Roger, Glenn-Kenneth. Og når klengenavnene til disse henger igjen, grøss! Leifi, Jani osv.



Anonymous poster hash: c16ea...c2f
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeanette, Isabelle, Michelle, Melissa, Angelica, Vanessa



Anonymous poster hash: ca44c...afe
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth, Leif, Glenn, Roy, Lene, Monica, Renate, Trine, Tony, Veronica, Nathalie, Carina.

Anonymous poster hash: bc60d...745

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var like før mamma fikk lov til å kalle meg for Anastacia... Det er harry det!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeanette, Iselin, Isabell, Charlotte, Celine, Amanda, Lilly. Guttenavn er nathaniel, Lucas, Philip, chrisander, emiil, Roger, alle Ken-kombinasjoner, Tommy osv

Anonymous poster hash: 46c7d...0ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cliff-Richard, Chrisander, Carosander, Nathaniel, Vanessa, Michelle og andre navn fra amerikanske såpeserier.



Anonymous poster hash: 71688...663
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michelle, Renate, Leah, Johnny, Rannveig, Chantal, Niclas og Angelica. Vet om personer som har disse navnene, og alle har en mor under tyve. :P

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sienna, Desiree, Chrisander, Neo, Lexander, Oleander og sånne type navn syns jeg er grusomme. Lurer på hvordan det blir med de som begynner på skolen om 4-6 år. Alle heter vel Lucas og Chrisander tipper jeg.

Ellers syns jeg navn som Ole Jonny, Klaus Willy og sånne harry sammensetninger av navn.



Anonymous poster hash: d7497...06f
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har møtt både Eva Chanel og Leah Chantal. :roll:

Stakkars barn.

Forstår ikke hvordan foreldre kan kalle barna sine noe sånt. Chanel og Chantal tar jo kaka.

Anonymous poster hash: d7497...06f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ronny, Roger, Robert havner vel i den kategorien. Er vel også øverst på forbryterstatistikken og har vært det i endel år :P

Ellers missliker jeg sterkt trenden med å ta eksempelvis franske navn og skrive de på "norsk". Som "Sjanett". Høres bare uintelligent ut i mine ører - men alt er jo subjektiv i så måte :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gro, Guro, Therese, Line, Stine, Helene, Roger, Ronny og Tommy.

Anonymous poster hash: 91641...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...