Gå til innhold

Er egentlig kvinner ubrukelige?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ovenfor idioter er selv gudene hjelpeløse ;)

Anonymous poster hash: 423c1...836

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mhm, for han er jo guds gave til kvinnene.

Anonymous poster hash: 98386...0b9

Han tror nok at han er det.

Anonymous poster hash: fdffb...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget godt poeng. Og en elementær selvfølge... Kvinner bør kjenne sin plass akkurat som menn. Det som ikke er så bra er at kvinner stadig forsøker å invadere menns roller og å ta deres plass. Vi skjønner at dere vil hevde dere, men det er helt forkastelig og unødvendig. Vi har regjert og ledet i tusener av år og har fått oss dit verden er i dag. At dere presser dere inn nå de siste tiår er ikke bra. Vi har aldri og kommer aldri til å forsøke å ta kvinnens plass og rolle. Fordi vi vet bedre og skjønner at det ikke har noe for seg. Akkurat som rollene er definert i naturen. Det burde dere ta ekempel fra også. Men det skjer nok ikke... Anonymous poster hash: 0281f...ae6

Rollene i naturen er svært ofte slik at det er en hann i en flokk som er leder for flokkens forsvar og sikkerhet, mens en hunn er ansvarlig for daglig drift. De samarbeider altså.

Jeg vet at i min familie hadde mannen fått store problemer om jeg ikke hadde hatt den store oversikten og vært ansvarlig for koordinering, logistikk, daglig drift, prosjektleder for feiringer mm. Av en eller annen grunn er dette svært vanlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rollene i naturen er svært ofte slik at det er en hann i en flokk som er leder for flokkens forsvar og sikkerhet, mens en hunn er ansvarlig for daglig drift. De samarbeider altså.

Jeg vet at i min familie hadde mannen fått store problemer om jeg ikke hadde hatt den store oversikten og vært ansvarlig for koordinering, logistikk, daglig drift, prosjektleder for feiringer mm. Av en eller annen grunn er dette svært vanlig.

You just made my point:-)

Anonymous poster hash: 0281f...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

You just made my point:-) Anonymous poster hash: 0281f...ae6

Nåja, det er vel ikke akkurat snakke om at det er bare mannen som leder da?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ovenfor idioter er selv gudene hjelpeløse ;)

Anonymous poster hash: 423c1...836

Eller som å slåss mot vindmøller.

Anonymous poster hash: fdffb...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Likevel er huset du sitter i, pcen du skriver på, internettet du surfer på og strømmen som varmer hjemmet ditt et resultat av ubrukelige menn.

Anonymous poster hash: 93b03...146

du har ingen bevis for at en kvinne ikke hadde klart å finne det opp.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Desverre så er det slik at uten kjønnsorganer eller sexualitet generelt, så hadde menn vært fullstendig overlegen kvinner. Hadde det ikke fantes noen form for tiltrekning, så hadde nok kvinner vært fullstendig underlegne. Det er da også slik alle steder i dyreverdenen, og gjerne omvendt. Hos flere edderkopparter finner mann at hannen blir spist av hunnet etter parring ;)

Anonymous poster hash: 26163...472

på hvilken måte er hanedderkoppen overlegen hunnen når det er han som blir spist? Og de fleste hanner i dyreriket har kortere levetid enn hunner. Ditt argument viser nå heller til at det er hunnen som er overlegen hannen..
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig unge bitre menn som bruker tiden sin på spre usannheter og idioti på KG ubrukelige?

Anonymous poster hash: 8d023...7c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig unge bitre menn som bruker tiden sin på spre usannheter og idioti på KG ubrukelige?

Anonymous poster hash: 8d023...7c5

Fælt så arg du var i dag da. Det er påskeferie nå, senk skuldrene dine litt :)

Anonymous poster hash: 93b03...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fælt så arg du var i dag da. Det er påskeferie nå, senk skuldrene dine litt :)Anonymous poster hash: 93b03...146

Jeg er ikke arg - jeg bare projiserer spørsmålet i tråden den andre veien.

Jeg ser mange bruksområder for kvinner, men ingen for disse bitre perspektivløse mennene.

Anonymous poster hash: 8d023...7c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tror vel ikke at en undersøkelse foretatt av kvinner om kvinner sier noe som helst om temaet?

Det er bare å se tilbake på historien. Menn har alltid ledet og bør fortsette med det.

At dere kvinner gjerne skulle sett det annerledes og har lyst å stikke dere frem, forandrer ikke på faktum.

Anonymous poster hash: 0281f...ae6

Sett i forhold til antall menn, hvor mange menn har lederstillinger? Sett i forhold til antall oppfinnelser, hvor mange menn har oppfunnet noe? De fleste av oss kan ikke skryte av noe spesielt, vi er stort sett arbeidere hele gjengen. Det er kun et fåtall av oss mennesker som finner opp noe som kan endre verden eller gjøre hverdagslivet lettere. De fleste av oss er en helt vanlig ansatt, et ordinært menneske uten andre spesielle egenskaper enn at vi er født enten mann eller kvinne. De fleste av oss kommer ikke til å bidra med noe spesielt som gjør at vi vil huskes for noe av andre enn vår egen familie.

Så, ingen av oss kan leve på og ta æren for noe et fåtall menn og kvinner har gjort. Skap noe selv, ikke len dere tilbake og leve på andres oppfinnelser.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett i forhold til antall menn, hvor mange menn har lederstillinger? Sett i forhold til antall oppfinnelser, hvor mange menn har oppfunnet noe? De fleste av oss kan ikke skryte av noe spesielt, vi er stort sett arbeidere hele gjengen. Det er kun et fåtall av oss mennesker som finner opp noe som kan endre verden eller gjøre hverdagslivet lettere. De fleste av oss er en helt vanlig ansatt, et ordinært menneske uten andre spesielle egenskaper enn at vi er født enten mann eller kvinne. De fleste av oss kommer ikke til å bidra med noe spesielt som gjør at vi vil huskes for noe av andre enn vår egen familie.

Så, ingen av oss kan leve på og ta æren for noe et fåtall menn og kvinner har gjort. Skap noe selv, ikke len dere tilbake og leve på andres oppfinnelser.

Enig i det du skriver. Nøkkelen til menneskets evolusjon er jo evnen til å jobbe sammen. Denne kjønnskampen er bare krampeaktig. Samtidig ble denne diskusjonen startet av en kvinne som er lei av å høre hvor mye mer kreative og flinke et utvalg menn er i forhold til et utvalg kvinner. Det er også legitimt å diskutere temaet sett i lys av hvor interessant det er å diskutere menn som ikke er særlige gode, altså de som hater kvinner. Den debatten føres jo uten begrensinger. Ønsker man en debatt på områder menn ikke er flinke må man saktens tåle en debatt på de områdene menn dominerer.

Anonymous poster hash: 93b03...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sett i forhold til antall menn, hvor mange menn har lederstillinger? Sett i forhold til antall oppfinnelser, hvor mange menn har oppfunnet noe? De fleste av oss kan ikke skryte av noe spesielt, vi er stort sett arbeidere hele gjengen. Det er kun et fåtall av oss mennesker som finner opp noe som kan endre verden eller gjøre hverdagslivet lettere. De fleste av oss er en helt vanlig ansatt, et ordinært menneske uten andre spesielle egenskaper enn at vi er født enten mann eller kvinne. De fleste av oss kommer ikke til å bidra med noe spesielt som gjør at vi vil huskes for noe av andre enn vår egen familie.

Så, ingen av oss kan leve på og ta æren for noe et fåtall menn og kvinner har gjort. Skap noe selv, ikke len dere tilbake og leve på andres oppfinnelser.

Men hvis man ser på hvem som befolker høyere grads studier nå om dagen, så er det for en stor del kvinner. Det er på en måte gode nyheter for mannlige geeks og nerder, siden universitetene da blir det rene dating bonanza fylt av kvinner som vet å verdsette oppsvulmede frontallaper og et bugnende ordforråd. Men det KAN vise seg å være negativt for mannekjønnet som sådan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uansett ikke interessert i å være noen bruksgjenstand.

Har ikke lest meg igjennom disse 5 sidene med diskusjoner, men å ordet "ubrukelig" om levende vesener får meg til å tenke at vedkommende som uttaler det, har et respektløst syn på mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre så er det slik at uten kjønnsorganer eller sexualitet generelt, så hadde menn vært fullstendig overlegen kvinner. Hadde det ikke fantes noen form for tiltrekning, så hadde nok kvinner vært fullstendig underlegne. Det er da også slik alle steder i dyreverdenen, og gjerne omvendt. Hos flere edderkopparter finner mann at hannen blir spist av hunnet etter parring ;)

Anonymous poster hash: 26163...472

Dersom du ønsker å pushe male superiority, så syns jeg vi skal holde insekter og edderkoppdyr utenfor dette. Edderkopper er ille nok, og blant f.eks ulve-edderkopper må hannen parre seg med fare for sitt liv. Bare dersom han kan gi henne et måltid som er stort nok til at hun distraheres, kan han få gjort greia si uten å bli spist.

Hos knelere er det enda verre, for der biter gjerne hunnen hodet av hannen mens han enda parrer seg. Det gjør bare parringen enda mer intens (qua vitsen om "hodet som HAR hjerne, og godet somm VIL gjerne") og etter at det er slutt, spiser hun resten.

Hos bier og maur er det hunnen som styrer hele showet.

Nei, la oss heller holde oss til pattedyrenes rike. Der er det stas å være mann. Som de praktfulle elgoksene, og de mektige hannbjørnene. Løver! Sjøløver der Beachmasteren har et svært harem (japp, det er et faguttrykk. Beachmaster.) og slåss så busta fyker for å forsvare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Desverre så er det slik at uten kjønnsorganer eller sexualitet generelt, så hadde menn vært fullstendig overlegen kvinner. Hadde det ikke fantes noen form for tiltrekning, så hadde nok kvinner vært fullstendig underlegne. Det er da også slik alle steder i dyreverdenen, og gjerne omvendt. Hos flere edderkopparter finner mann at hannen blir spist av hunnet etter parring ;)

Anonymous poster hash: 26163...472

Hvis det ikke hadde vært for kjønnsorganer og seksuell tiltrekning, så tror jeg ikke vi hadde giddet. Store deler av mannlige ytelser og anstrengelser gjøres fordi vi vil ha fitte. Sørgelig men sant.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Hvis det ikke hadde vært for kjønnsorganer og seksuell tiltrekning, så tror jeg ikke vi hadde giddet. Store deler av mannlige ytelser og anstrengelser gjøres fordi vi vil ha fitte. Sørgelig men sant.

Jeg tror det gjelder begge kjønn. Ingen kvinne hadde giddet å gjøre noe for menn heller om de ikke hadde hatt kjønnsorganer, så kanskje man kan konkludere med at mennesker generelt er ubrukelige?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller som å slåss mot vindmøller.

Anonymous poster hash: fdffb...ab8

Har du noensinne sett, hørt om eller lest at noen noensinne har slåss mot en vindmølle?

Trodde ikke det, nei...

Anonymous poster hash: 0281f...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noensinne sett, hørt om eller lest at noen noensinne har slåss mot en vindmølle? Trodde ikke det, nei... Anonymous poster hash: 0281f...ae6

Kjender du litteraturhistorien din?

Anonymous poster hash: 8d023...7c5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...