Gå til innhold

malicious' fikk 2 blå raskere enn tenkt!

malicious

Anbefalte innlegg

Legger dere henne før dere legger dere selv? Her legger jeg og M oss i 22.30-tida hver kveld, så ammer vi både en og to ganger i senga før han legges over i sin egen seng og jeg synger nattasanger til han. Det kan ta opptil en time før han sovner, for han ligger gjerne lenge og gomler på hendene sine, men han koser seg :) Et tips er å legge varmeflaske i senga hennes sånn at den er varm og god når hun legges ned, det gjør vi her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste er egentlig å innrette seg etter baby i starten. Det nytter ikke å få inn rutiner på en nyfødt. Her la baby seg samtidig som oss helt til han var to måneder. Det var først da at han var klar for å ta kveld tidligere. Med tanke på kolikken så tok vi kveld et sted mellom 22 og 01 hver dag. Hadde blitt mye tyngre dersom vi skulle strevet etter tidlige kvelder fra starten av. :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger dere henne før dere legger dere selv? Her legger jeg og M oss i 22.30-tida hver kveld, så ammer vi både en og to ganger i senga før han legges over i sin egen seng og jeg synger nattasanger til han. Det kan ta opptil en time før han sovner, for han ligger gjerne lenge og gomler på hendene sine, men han koser seg :) Et tips er å legge varmeflaske i senga hennes sånn at den er varm og god når hun legges ned, det gjør vi her :)

Vi hadde første natta hjemme i går, og da prøvde vi å legge henne samtidig. Tror vi må ha litt lys på rommet vårt, så vi kan se noe der i det hele tatt. Takk for tipset om varmeflaske, det skal jeg prøve i kveld!

Føler også at hun sover hele dagen, og er ganske våken på kvelden / natta. Men er ikke noe vits i å prøve å snu døgnet, akkurat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra melk! Nå drypper det fra brystene og det gjør mindre vondt å amme :) de er forøvrig steinhard. Noen med tips til bryst pumpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kaniner fra Urban Outfitters som ammelys om natten. Vet mange bruker de der spøka fra IKEA :jepp: Er veldig greit med litt lys!

Hurra for mere melk :nigo:

Jeg har Medela Mini Electric Plus, syns den er kjekk siden den er dobbel :D

Endret av missdior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er egentlig å innrette seg etter baby i starten. Det nytter ikke å få inn rutiner på en nyfødt. Her la baby seg samtidig som oss helt til han var to måneder. Det var først da at han var klar for å ta kveld tidligere. Med tanke på kolikken så tok vi kveld et sted mellom 22 og 01 hver dag. Hadde blitt mye tyngre dersom vi skulle strevet etter tidlige kvelder fra starten av. :)

Tidlige kvelder er ikke et must. Men gjerne en kveld som begynner FØR kl. 04.00 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kaniner fra Urban Outfitters som ammelys om natten. Vet mange bruker de der spøka fra IKEA :jepp: Er veldig greit med litt lys!

Hurra for mere melk :nigo:

Jeg har Medela Mini Electric Plus, syns den er kjekk siden den er dobbel :D

Hvor kjøpte du den? Vurderer å gå ned til sentrum i morgen og kikke. Orker ikke onlinebestilling denne gangen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøpte du den? Vurderer å gå ned til sentrum i morgen og kikke. Orker ikke onlinebestilling denne gangen :P

Jeg kjøpte den brukt :jepp: Men de har jo pumper overalt syns jeg, så det på Coop Obs i går senest :D

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Avent. Veldig fornøyd. :) Men den er ikke dobbel da. Har uansett sjeldent hatt behov for dobbelpumping. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte sånn nattlampe fra Ikea :) Hadde en på badet og en på soverommet. Akkurat passe nok lys til å skifte på han på natten uten at han våknet for mye.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror barselstårene har vikelig kommet. Har hatt et par runder i dag hvor jeg bare gråter, også over helt latterlige ting. Det er jo helt overveldende å bli mamma! Jeg kan gråte av å se på, kose på henne, you name it. Dette går over eller? Jeg gråt av Family Guy også, liksom. Haha.

Verste av alt er kanskje at jeg ikke helt har funnet roen etter vi kom hjem fra sykehuset. Jeg er dautrøtt, men klarer likevel ikke sove. Hvert eneste knirk får meg jo til å skvette i lufta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke barseltårer, bortsett fra at jeg et par ganger gråt av utmattelse, men jeg har hørt at det går over etter hvert. :P

Tar sikkert litt tid før du klarer å slappe helt av. Hvis du har mulighet så kan du legge henne ut i vogna med babycall. Da blir det lettere å sove inne selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke pappaen ta henne litt så kan du gå å sove?:) jeg kommer nok til å være akkurat ifht. Knirkene... Våkner jo av at hunden nyser/hoster:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke pappaen ta henne litt så kan du gå å sove?:) jeg kommer nok til å være akkurat ifht. Knirkene... Våkner jo av at hunden nyser/hoster:p

Han gjør det, men det hjelper ikke :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går seg til :klem: Jeg hadde det også sånn i starten. Urolig som bare det, stuptrøtt, og fikk ikke sove skikkelig. Bare fortsett å la pappaen ha henne, plutselig en dag får du sove da vet du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har henne i babynestet hennes hele dagen, men fra 07 til 19-21 en gang er det i stua. Så legger vi henne (og nestet) ut i senga hennes med døra åpen og et lite lys på. Prøver å ha tydelig forskjell på dag og natt. Så da ammer jeg heller i senga om hun våkner før vi har lagt oss selv.

Vi tar dyna ut hit på kvelden sånn at den også er varm når hun legger seg :) Det går som regel fint, så lenge hun har funnet roen først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror barselstårene har vikelig kommet. Har hatt et par runder i dag hvor jeg bare gråter, også over helt latterlige ting. Det er jo helt overveldende å bli mamma! Jeg kan gråte av å se på, kose på henne, you name it. Dette går over eller? Jeg gråt av Family Guy også, liksom. Haha.

Verste av alt er kanskje at jeg ikke helt har funnet roen etter vi kom hjem fra sykehuset. Jeg er dautrøtt, men klarer likevel ikke sove. Hvert eneste knirk får meg jo til å skvette i lufta!

Hadde heftige barseltårer dag fire til seks. Så roet det seg :) Jeg får lettere klump i halsen, men den ukontrollerte hulkingen med full tåreflom er heldigvis borte, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går seg til :klem: Jeg hadde det også sånn i starten. Urolig som bare det, stuptrøtt, og fikk ikke sove skikkelig. Bare fortsett å la pappaen ha henne, plutselig en dag får du sove da vet du :)

Takk! Skal huske på det i tøffe stunder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin natt! La varmeflaske i senga før vi la oss. det hjalp veldig, men innså at hun var litt dårlig kledd, så la henne i bjørnedressen fra HM. Etter første amming flyttet jeg ikke henne tilbake, så hun sov egentlig inntil meg hele natta. Til og med mor sovnet under ammingen :P nå ligger vi på det andre rommet vårt. H skriver rapport og jeg ser på den søte jenta vår sover og som VIRKELIG lukter greit bæsj nå. Haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...