Gå til innhold

malicious' fikk 2 blå raskere enn tenkt!

malicious

Anbefalte innlegg

Vært stille her ser jeg. Vel, ferien er straks over og jeg skal på jobb igjen etter 4 uker fri nå kommende mandag. Så deilig det blir :ler: Barn hjemme i ferien er liksom ikke sånn "hente-seg-inn"-ferie. Selv om vi har kost oss masse og frøkna har lært seg så mange nye ting og ord! Nå stuper hun kråke, og snakker i veldig lange avanserte setninger. Hun har tilbrakt 2 uker med kusina på snart 4 år, og de har overraskende nok lekt sammen. Ikke side ved side, men sammen! Første gang jeg har opplevd at vi ikke må fotfølge henne :) 

I morgen skal jeg på ny kontroll på ABC. Drømte i natt at jeg både var 25 minutter forsinket til timen min, gikk meg bort på Ullevål, glemte helsekort og urinprøve. OM jeg skal huske disse tingene i morgen :ler: 

Har spist godt i ferien, så lurer på hvor mye jeg har gått opp :P 

Formen er i alle fall ganske bra. Er jo spent på å jobbe igjen til uka, ettersom jeg har hatt minimalt med vondt nå i ferien. Håper det holder seg, selv om jeg mistenker at det blir vondt å sitte hele arbeidsdager igjen. Skal ha ny vurdering hos fysio osv om en uke, så får jeg prøvd meg litt på jobb før vi eventuelt reduserer stillingen. Vi er uansett godt bemannet nå i høst, etter mange mange uker med veldig mye å gjøre, så har vi fått ansatt 2 nye hos oss, og min vikar starter allerede 24. august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan gikk det på kontroll? Husket du å få med deg alle tingene dine? ;)

Er spent på å se om de får inn noen på min jobb til å ta over for meg. Men h*n trenger ikke starte før jeg har gått ut. Jeg har ikke tid eller tålmodighet til å lære opp en nyansatt. :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Jill skrev:

Hvordan gikk det på kontroll? Husket du å få med deg alle tingene dine? ;)

Er spent på å se om de får inn noen på min jobb til å ta over for meg. Men h*n trenger ikke starte før jeg har gått ut. Jeg har ikke tid eller tålmodighet til å lære opp en nyansatt. :tongue:

Alt så bra ut. Opp 5 kg, fint blodtrykk og hodet ned, men løst. Snakket litt om fødselsangst, da jeg i noen øyeblikk får litt panikk. Det morsomme er at jordmor jeg går til har termin fjorten dager før meg og hun kunne skjønne angsten da hun kjente litt på den selv :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

32+0

I dag har jeg hatt min mest effektive dag på lenge. Vi har barnefri i helgen og vi sov lenge, spiste sen frokost og alt det der :)

Deretter begynte jeg å vaske kjøkkenet og hjelpes, jeg holdt vel på i minst 3 timer.  Inni hyller og skap. Flyttet på ting, vasket oppå skap osv. Så deilig å få det tatt, for nå blir det LENGE til neste gang :ler: 

Har så smått begynt å se på planlegging av tilrettelegging for babyen. Vi må ommøblere litt her i huset for å få plass til enkelte ting. Finnes da ikke noe bedre enn å finne litt inspirasjon på ikea.no. Det blir nok en tur dit om noen uker! Trenger blant annet en kommode til, samt noen lamper og gardiner. Må jo lage det litt fint her!

Ellers er det masse liv i magen om dagen. Prøver å begrense store måltider for det føles seriøst ut som magen skal sprekke. Sover helt OK på natta, men må opp å tisse nesten hver natt + at jeg våkner av å snu meg innimellom. Har fått symfyse-vondt, så er 50% sykemeldt fra jobb. Det føles helt greit, for å sitte en hel dag er utenkelig rett opp og ned. Sliter jo litt med en halv dag også, da det strammer seg inni magen og det blir så dårlig plass. 

MEN, hva kan man forvente av noen som går inn i sine siste måneder som gravid? Det kunne vært mye verre :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Termin:  15.10.2017 :hjerte:

På vei: 33 + 3

Igjen til termin: Noen og 40!

Kjønn:  Gutt :babygutt:

Neste kontroll: 06.09.17

Jobb: 50% sykemeldt - permisjon om 4 uker

Liv i magen: Masse spark flere ganger om dagen :)

Vektøkning: ca 8-9 kg

Plager: Symfyse-vondt

Cravings: Gulrøtter!

Søvn: Blitt dårligere den siste uken, men kan ha en natt uten å måtte på do :danse: 

Humør: Litt humoristisk-agressiv sier de på jobb :ler: 

Utålmodig: Litt, men fremdeles god tid :) 

Innkjøp: Bilstol, klær, Uro med roterende leker.

Barnerom: Blir vårt soverom det første halve året 

Sykehusbagen: Nei, men har tenkt tanken. :ler: 

Tanker om fødselen: Litt panikk innimellom, men prøver og ikke tenke så mye på det når jeg er sliten (når tankene om fødsel blir skummel). Klarer det bedre denne gangen, har vært igjennom det før, jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kontroll i dag. Skulle til jordmoren som T ble tatt i mot av. Turns out, min forrige jordmor (som skal i svangerskapsperm) hadde satt meg opp hos henne, på en dag hun IKKE var på jobb. :ler: 

Men fikk komme inn til ei annen, som jeg skal ha 3 timer til hos (forhåpentligvis ikke flere :ler:). Vi snakket litt om fødsel. Komisk nok var kontrollen på fødestuen jeg fødte på sist, fordi alle kontorene var opptatt. Det brakte opp noen minner i alle fall, selv om jeg helt ærlig var ganske opptatt med noe annet sist gang til å legge merke til alle tingene der.

Alt så i alle fall fint ut og symfysemålet mitt var over streken denne gangen :) 

Og; nå er jeg offisielt høygravid! Tenk det a! Fikk jeg ikke positiv test i går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, malicious skrev:

Kontroll i dag. Skulle til jordmoren som T ble tatt i mot av. Turns out, min forrige jordmor (som skal i svangerskapsperm) hadde satt meg opp hos henne, på en dag hun IKKE var på jobb. :ler: 

Men fikk komme inn til ei annen, som jeg skal ha 3 timer til hos (forhåpentligvis ikke flere :ler:). Vi snakket litt om fødsel. Komisk nok var kontrollen på fødestuen jeg fødte på sist, fordi alle kontorene var opptatt. Det brakte opp noen minner i alle fall, selv om jeg helt ærlig var ganske opptatt med noe annet sist gang til å legge merke til alle tingene der.

Alt så i alle fall fint ut og symfysemålet mitt var over streken denne gangen :) 

Og; nå er jeg offisielt høygravid! Tenk det a! Fikk jeg ikke positiv test i går?

Grattis som høygravid! :nordvesta: Synes også det har gått rasende fort med oss! Straks blir livet snudd på hodet. :ohmy:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne graviditeten har rast avgårde!

35+3 i følge appen og 35+1 med lilypie. Alt er annerledes naturligvis. Livet med ei på 2 ½ år tar på, og jeg merker det skikkelig nå på slutten. Ta opp ting fra gulvet, bøye meg, klem på magen - alt er slitsomt og ubehagelig :P Heldigvis er jenta mi forståelsesfull og hun er veldig samarbeidsvillig. Hun gleder seg, tror jeg, til å få lillebror! Vi er veldig opptatt av å snakke om det å få baby som en ting for familien vår, ikke fordi mamma og pappa skal ha en. Vi har planer om å ha en storesøsterfest når babyen kommer, så kan hun vise frem babyen til de som kommer på besøk :) Har også tenkt at hun skal kjøpe gave til babyen sammen med pappaen. Kanskje en bamse og smokk?

Ellers fortalte jeg mamma at jeg ikke ønsket besøk på barsel denne gangen. Var litt redd for at hun skulle bli skuffet, men hun spurte meg bare "hvor lenge er man der da?" Jeg bare: 2 dager maks. "ÅJA, nei, men da skjønner jeg!" :ler: 

Denne gangen skal jeg bare nyte nyfødt og ha ro rundt meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tok jeg modningsakupunktur hos en jordmor. Jeg går all in for å få ut denne ungen til nogenlunde fin tid (om sånn 3-4 uker kanskje?) Så fikk jeg kjenne på babyen etterpå hvor hun viste meg og klemte hva de forskjellige tingene er. Det var interessant!

Ellers har vi barnefri fra i morgen og til søndag. Planen er å enten reise på IKEA i morgen eller lørdag. Trenger masse ting som (dessverre?) må monteres. Tror det blir veldig fint så fort vi blir ferdig :):) Nesting på høyt plan! Haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, malicious skrev:

I dag tok jeg modningsakupunktur hos en jordmor. Jeg går all in for å få ut denne ungen til nogenlunde fin tid (om sånn 3-4 uker kanskje?) Så fikk jeg kjenne på babyen etterpå hvor hun viste meg og klemte hva de forskjellige tingene er. Det var interessant!

Ellers har vi barnefri fra i morgen og til søndag. Planen er å enten reise på IKEA i morgen eller lørdag. Trenger masse ting som (dessverre?) må monteres. Tror det blir veldig fint så fort vi blir ferdig :):) Nesting på høyt plan! Haha.

Hvordan gikk det med første fødsel i forhold til termin? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Jill skrev:

Hvordan gikk det med første fødsel i forhold til termin? :)

Spontan start, fødte 6 dager før termin :)  Ingen komplikasjoner, noen sting etterpå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh!

Lille snupp er avlevert hos mormor og morfar. Og mor og far tok turen innom IKEA på vei hjem. "Liten" handleliste blir gjerne litt større, med diverse småplukk. Fikk iallfall med meg kluter, stellematte + trekk. Malm-kommode (lik som storesøster sin), lite bord, de obligatoriske posene, noen kjøkkenglass, og det mest geniale av alt: SKUBB - inndeler til kommode. Snakk om å få orden i sakene!

Så, hva kastet jeg meg over når jeg kom hjem? Kommoden selvsagt! Alene tar det ca 2 ½ time, uten drill. Nå er den oppe og står, og de første barnetingene er i vaskemaskina :) Wiii!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, malicious skrev:

Spontan start, fødte 6 dager før termin :)  Ingen komplikasjoner, noen sting etterpå :) 

Det lover jo godt for den forestående fødselen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er 80% sykemeldt, så har jeg siste jobbdag i morgen :) 
Kan ikke legge skjul på at det blir umenneskelig deilig å få slappet av litt. Selv om det føles som om jeg har altfor mye å gjøre her hjemme før babyen kommer. Har så smått begynt å pakke fødebagen, sånn i tilfelle det blir tidligere enn antatt :) 

Dette gjenstår:

• Sette opp stellebordet (sånn portabelt. Har veldig lite bad :P )
  • Ommøblere soverom (Samboers arbeidsstasjon må ut, skal jo ha plass til babyen)
  • Sette opp bedside-criben
  • Vaske litt mer babystuff
  • Ordne fødebag
  • Slappe av!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siste arbeidsdag er overstått. Nå: Rugemodus! :popcorn: 

Kanskje jeg skulle hatt en liten tippeliste rundt fødsel her i dagboka? 

Ruccula       06.10
Meg sjøl!      06.10
Jill                 10.10
QBee            13.10
OUL-termin: 15.10
Mens-termin: 17.10

Frøkna ble født 6 dager før termin sist gang.

Endret av malicious
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...