Gå til innhold

malicious' fikk 2 blå raskere enn tenkt!

malicious

Anbefalte innlegg

Vi fikk et tonn av bleier til jul, som har holdt helt til nå. Det var Libero newborn 2. Synes de var knall! Nå når de var tomme kunne jeg jo gå løs på det jeg fikk i bleiekaka på babyshower, som er Pampers. I dag har hun bleieutslett, ser det ut som. Er det tilfeldig eller er det bleia som gjør det? I barnehagen jeg jobbet i hadde vi barn som ikke kunne bruke feks pampers fordi de fikk bleieutslett..

Behandles med å lufttørke og med litt zinksalve?

Det kan godt være hun reagerer, ja. Noen får jo utslag veldig fort på ting de ikke tåler. Det kan jo selvfølgelig være tilfeldig, men kanskje greit å ikke ta sjansen ? :P

Lufttørke og litt zinksalve er knall! Bare husk å få vasket det godt av ved hvert bleieskift (du må da bruke litt olje også for å få det bort, siden det ikke er vannløslig) så det ikke blir bakterieblomstring og sopp. Også ville jeg smurt med noe som er litt mer fuktgivende når utslettet gir seg og du er ferdig med zink, for det tørker ut ganske mye :Nikke:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har brukt bepanthen (er det sånn den heter?) som kom med en av babypakkene og var megafornøyd med den, så det ble en tube i normal størrelse også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig behandlingsforløp, men må vi så må vi ;) Alt er borte fra tunga hennes nå, og det er bra, for det var nok plagsomt for henne. Jeg sprøyter inn litt og litt i munnen mens vi ammer. Er det innafor? Eller tror hun at maten hennes plutselig smaker mint og vil ikke ha pupp? :klo:

Jeg ga J det mellom amminger, og da hjalp det ikke så mye. Men da jeg sluttet med det og heller ga etter at hun var helt ferdig, hjalp det på noen få dager. Men om Tuva har blitt bedre allerede kan det ha vært veldig kraftig hos J og derfor tok lenger tid på å fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt bepanthen (er det sånn den heter?) som kom med en av babypakkene og var megafornøyd med den, så det ble en tube i normal størrelse også :)

Takk, skal sjekke det ut!

Jeg ga J det mellom amminger, og da hjalp det ikke så mye. Men da jeg sluttet med det og heller ga etter at hun var helt ferdig, hjalp det på noen få dager. Men om Tuva har blitt bedre allerede kan det ha vært veldig kraftig hos J og derfor tok lenger tid på å fungere.

Er kanskje bedre å ta det etterpå, ja? Slik at det ikke blir skylt ned med melk?

Hvis du har Inityol så synes jeg selv det er mye bedre enn vanlig zink. :)

Tror ikke jeg har det med mindre det kom en prøve på det i babypakkene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi bodd i sofaen stort sett. Jeg har sett Greys Anatomy og lille T har sovet stort sett. H er hjemme og leser til eksamen, så han har hatt henne litt også. Litt deilig! I morgen har H midterm, men etter det har vi påskeferie! Lørdag reiser vi hjem til mamma og pappa og blir til onsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å ta det etterpå for lengst mulig virkning, men her er det ei som sovner ved puppen. Hun våknet igjen av medisinen, og det var grunnen til at jeg ammet mer etter å ha gitt henne den. Og det ødela effekten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har ikke fått inotyol i noen babybokser, har kjøpt en tube utenom. Dyr, men den er gull i barnehagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kremen har jeg faktisk kjøpt, etter veldig mange anbefalinger. I Sverige, for der er det visst halv pris eller noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere med babyer hvordan gjør dere leggingen? Rutinen vår er praktisk HVIS jeg også skal legge meg samtidig med henne. Er jo ikke alltid jeg vil det :)

Vi legger oss alt i mellom 21.30 - 00.30. Har varmeflaske i sengen hennes og legger henne etter hun har spist. Om hun ligger og kaver rundt kan jeg gi henne smokk. Om det ikke hjelper gir jeg litt pupp, før hun får sovne siden av meg og jeg flytter henne over i senga si. Hvor tidlig blir de bortskjemt? :P

Noen med bedre tips for legging?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sist gang ammet jeg alltid i søvn. Endte med at jeg satt en time bede på rommet hver kveld da han spiste ganske mye før soving. :P

Denne gangen ammer jeg oppe i stuen når jeg ser han er klar, som oftest mellom 19 og 20. Når han er ferdig å die så er det enten bare å bære ned og legge eller så lar jeg han ligge i armene mine litt slik at han blir ekstra døsig. Ofte våkner han til når vi legger han, men er stort sett bare å gi smokken så sovner han etter hvert. Han har dagens lengste våkenperiode på ettermiddagen, derfor er han klar såpass tidlig. :)

Men når det kommer til små babyer så er jeg for å velge minste motstandsvei. Prøv med så lite stimuli som mulig, men ikke bruk timesvis for å "tvinge" fram enklere leggerutiner dersom baby ikke responderer på det. Det kommer tidsnok. O ble ammet i søvn til han var ni mnd, og lå i armene til han var 11 mnd.fram til han var 13 mnd satt jeg ved sengen hans. Så var han endelig klar til at jeg bare kunne synge og gå ut. Han er i dag verdens enkleste unge å legge, og veldig trygg da han aldri har grått eller blitt presset til noe han ikke var klar for. Så man gjør seg ikke en bjørnetjeneste ved å amme i søvn. Derimot mener jeg det skaper trygge unger å velge den metoden som skaper minst gråt og frustrasjon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er (igjen) helt enig med Teriyaki. Finn det som passer for dere, og ikke hør på hva alle andre sier. Babyer blir ikke bortskjemte på nærhet og kos, det er bare tull. Jeg fikk høre det jeg også, men hallo da. Skal man liksom legge en måneds gammel baby skrikende alene bare fordi "folk synes det er riktig"? Når man vet at det funker å la lille ligge inntil?

Jeg ammet i søvn i ni måneder, og jeg ammet i søvne om natta også :sjenert: Det var flere morgener der jeg våknet med fornøyd baby i senga og ikke helt kunne huske hvordan han hadde kommet seg dit. I perioder var amming den eneste måten han sovnet rolig på, og jeg orket rett og slett ikke mye hyl og skrik. Skriking om kvelden ble det ikke før jeg sluttet å amme i søvn, og det varte ikke lange tiden det heller, før han roet seg og vente seg til å sovne selv. Min tok ikke smokk, så det hadde nok noe å si... Samsoving var gull her i huset, det var den eneste måten jeg fikk til å sove selv på.

Jeg har også tro på at ved å skape trygghet og ikke tvinge igjennom noe får man trygge unger som sover godt. Min er aldri våken om natta, han har aldri mareritt eller kommer inn til oss. Han har fra han var to vært verdens enkleste å legge, hvem som helst kan legge ham og han bare sovner for seg selv. Han har aldri en eneste gang stått opp av senga etter leggetid, slik mange sliter med at ungene gjør.

Denne gangen vil jeg også samsove, hvis jeg ikke får mirakelbaby som tar smokken og sover hele natta igjennom ;)

Endret av Trampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøver egentlig å skifte til pysj og dempe belysningen fra rundt kl 19, eller ved første spisemulighet etter det. Så ammer jeg henne i søvn mens gubben har dyna hennes inntil seg så den blir varm. Når hun har sovet litt og ser rolig ut, bærer vi henne ut og legger henne, mens vi passer på å snakke videre så hun ikke skal merke forskjell :P Om hun våkner kan jeg amme litt til og prøve igjen.

Vi har døren åpen mellom stua og soverommet, så hun har litt lys og lyd fra oss. Når jeg legger meg, rundt ni-ti, lukker jeg døra og er stille. Da er det kun nattlampen hennes som lyser opp. Spöke fra IKEA er super!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er vi på plass hos mamma og pappa! Tuva sov hele veien i bilen :) nå er stolte mormor og morfar på trilletur. Jeg la meg på gulvet i stua på en stor pute og pledd. Sola skinner rett inn så det var deilig med varme på kroppen. Sovnet av, gitt!

Kan ellers røpe at Tuva sov helt til halv seks i dag tidlig! Wow! Ny rekord :) bortskjemt er vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg med og uten Tuva i dag og kan meddele at hun veier 4,9KG. :ler: lille tjukkebolla mi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sliter også med å legge henne. Ofte sovner hun ved siden av meg mellom amming. Ingen god løsning men håper at det endrer seg i løpet av påsken. At hun sover i sin egen seng. Fordi jeg sover ikke like godt når hun ligger ved siden av meg. Mindre plass til meg. Men varmeflaske og musikk er to ting som fungerer bra hos henne av og til.

God påske!! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...