MissStiles Skrevet 28. februar 2015 #2061 Del Skrevet 28. februar 2015 Utrolig søt hun er!! Skal få lagt ut jeg og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 28. februar 2015 Forfatter #2062 Del Skrevet 28. februar 2015 Jeg vil gjerne også ha instanavn fra dere :-) Send en PM så kan jeg legge deg til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 28. februar 2015 #2063 Del Skrevet 28. februar 2015 Utrolig søt hun er!! Skal få lagt ut jeg og. Jeg vil gjerne også følge deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 28. februar 2015 Forfatter #2064 Del Skrevet 28. februar 2015 Stakkars lille var helt utrøstelig tidligere i dag. Selv tur i vogna var det flere oppvåkninger. Kom oss inn og fikk lagt hu på puppen igjen og etter det har hun heldigvis sovet som en stein Godt sovehjerte. I natt ammet vi to ganger og sov til klokken 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 28. februar 2015 #2065 Del Skrevet 28. februar 2015 Stakkars lille var helt utrøstelig tidligere i dag. Selv tur i vogna var det flere oppvåkninger. Kom oss inn og fikk lagt hu på puppen igjen og etter det har hun heldigvis sovet som en stein Godt sovehjerte. I natt ammet vi to ganger og sov til klokken 10 Åh, så deilig med masse søvn! Hvor lenge må du amme om gangen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 1. mars 2015 Forfatter #2066 Del Skrevet 1. mars 2015 Åh, så deilig med masse søvn! Hvor lenge må du amme om gangen? Det spørs helt om hun sovner eller ikke. Men opptil en halvtime ca. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 1. mars 2015 #2067 Del Skrevet 1. mars 2015 Det spørs helt om hun sovner eller ikke. Men opptil en halvtime ca. Det var ikke så ille Gjennomsnittlig det samme her, selv om noen ganger varer 10-15 min og andre over en time. Skal spørre på helsestasjonen om det er et tegn på for lite næring eller om det er normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaospåtobein Skrevet 1. mars 2015 #2068 Del Skrevet 1. mars 2015 Hvordan vet dere hvor ofte og lenge dere skal amme? har noen sakt det eller kommer sånne ting naturlig? At man bare vet det liksom.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 1. mars 2015 #2069 Del Skrevet 1. mars 2015 Babyen sier i fra når du skal amme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 1. mars 2015 #2070 Del Skrevet 1. mars 2015 Jeg prøver å gi mat når hun begynner å smatte og evt sutte på fingrene. Hvis hun rekker å begynne å gråte er det ofte vanskeligere for henne å finne puppen. Så ammer jeg til hun sovner ved puppen eller slipper den før hun rapes. Deretter prøver jeg å huske å legge henne til puppen igjen, for ofte vil hun ha mer etter å ha ligget litt på skulderen. Hun bestemmer selv hvor lenge hun spiser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 2. mars 2015 Forfatter #2071 Del Skrevet 2. mars 2015 Stakk innom helsestasjonen i dag, da de har åpen time for veing og samtale med helsesøster. Fødselsvekten var 3960g og nå veier hun 3860, så det er på vei opp igjen! Hun er jo litt over en uke gammel, og skal innen 2 uker fra fødsel være oppe i fødselsvekten igjen, så dette går jo riktig vei Innser nå hvor lang tid det faktisk tar og skulle amme, kle på, legge i vogn, og komme seg avgårde Må begynne å beregne litt tid fremover til dette nå. Dette var forøvrig også den første dagen min alene hjemme med lille T. Synes det gikk veldig greit altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 2. mars 2015 #2072 Del Skrevet 2. mars 2015 Hurra for at vekta til lille T er på vei oppover!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 2. mars 2015 Forfatter #2073 Del Skrevet 2. mars 2015 Har jo helt glemt å skrive fødselshistorien! Her er den: Jeg våknet fredag 20/2 med litt lette mensmurringer. Var ikke spesielt stressa, ettersom jeg har hatt det før, og de da har forsvunnet igjen. Da jeg stod opp og hadde vært på do, så jeg litt rosa/brun utflod på papiret. Vi spiste en deilig frokost, og mens jeg satt der merket jeg jo at det fortsatte å gjøre vondt, noe som var uvant. Tenkte for meg selv og sa til H om at fødebaggen må vi gjøre ferdig NÅ og at vi må hente ut pakkene fra babyshop og Jollyroom I DAG! Tror ikke H hadde noe tro på fødsel egentlig Dagen gikk, og vi kom oss ut for å hente pakkene, samt jeg fikk overtalt han til å reise på Coop Extra for å kjøpe store kvanta med toalettpapir. For jeg mener, det var jo viktig NÅ? Vi handlet inn et par ting vi trengte (Over 1300 kroner ja....) og kom oss hjem. Utover dagen fortsatte det og murre og det kom noen tak innimellom. Jeg skjønte det kanskje var litt annerledes denne gangen, da jeg kun hadde utflod på morgenen. Vanligvis var det jo liksom hele dagen? I 14-15 fredag tiden ringte jeg føden bare for å høre hva jeg skulle gjøre, ettersom jeg er ny i gamet. Fikk beskjed om å forsøke å sove, samt og slappe av og spise. Så det var det vi egentlig gjorde resten av dagen. Forsøkte å legge meg på kvelden, men klarte ikke å sovne, og klokka 2 natt til lørdag reiste vi til ABC-klinikken. Min jordmor som jeg hadde gått på kontroll til hadde vakt den natta. Hun sjekket åpningen og jeg ble såååå skuffa.. "Jo, her er det ca. 2 cm". Da hadde jeg jo omtrent gått hele natta uten å sove og var allerede kjempetrøtt. Jeg fikk varmepute og noen nåler og fikk beskjed om å sove. H lå siden av meg og purket, mens jeg holdt på å sovne hele tiden, men ble vekt av takene i magen. Fra kl. 2 natt til lørdag, og til kl. 12. på lørdag skjedde det egentlig ikke stort. Vi spiste, spilte Yazty og så utover kirkegården, som jeg hadde utsikt til Kl. 12 hadde jeg 5 cm og følte det endelig skjedde noe. En ting er sikkert den hånda til jordmor - inni meg var LITT av en følelse. Hun sa også at hun rota litt ekstra og gjorde meg mer moden ved hver sjekk. På dette tidspunktet hadde det vel vært vaktbytte ca. 3 ganger, følte jo jeg hadde vært inne altfor lenge Rundt klokka 13 kunne jeg gå i badekaret. Det var en sykt deilig lindring. På det tidspunktet var det ca 6 cm. Klokka 14.30 var det 8cm og de tok vannet. På det tidspunktet var det ganske vondt, egentlig. Hadde ikke noe begrep om tid og sted, annet enn at jeg var sliten. H satt siden av badekaret med jordmor og foret meg med saft. All fødematen vi tok meg ville jeg jo absolutt ikke ha. Pressetrangen kom noe før klokken 16.30 og vi hadde som mål å bli ferdig før barnetv kl. 18 Det som overrasket meg mest er jo at jeg faktisk måtte presse henne NEDOVER i fødekanalen. DET hadde jeg jo ikke sett for meg, av en eller annen grunn Jeg stod i litt forskjellige stillinger i badekaret, både liggende, på kne og på huk. Alle disse var lette stillinger, fordi vannet hjalp til veldig. Jeg prøvde å få til å presse ca. 3-4 ganger pr. rie. H satt ved hodet mitt med kald klut og foret meg med drikke, og det jeg ville ha. Prinsessen på erten! På slutten der sendte jeg han faktisk ned for å kjøpe sjokolade Jeg vil si at urkraften fant meg når jordmor viste meg hvor hodet faktisk lå. Det at jeg kunne selv kjenne hvor nære hun var "utgangen" gjorde at jeg klarte så sykt mye ekstra. Kl. 17.37 så hun dagens lys, den lille (store) bolla mi. All smerten forsvant da hun ble lagt på brystet mitt, og jeg skjønte seriøst ingenting. Det hele var over. Jeg skal ikke stikke det under stolen og si at det var en lett jobb, for det var faktisk den mest utfordrende og krevende opplevelsen i hele mitt liv, men JEG KLARTE DET. Jeg har født mitt eget barn, uten smertestillende. Det er en sykt stor og stolt følelse som jeg unner alle som kan ta den. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hay Skrevet 2. mars 2015 #2074 Del Skrevet 2. mars 2015 Høres perfekt ut Håper jeg er like heldig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 2. mars 2015 #2075 Del Skrevet 2. mars 2015 Så flott fødselshistorie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melodiana Skrevet 3. mars 2015 #2076 Del Skrevet 3. mars 2015 Babyen sier i fra når du skal amme De sier også ifra når du skal bytte bleie, hjelpe dem å sovne og mm. Om babyen min har spist for ikke mer en to timer siden, så er det noe annet en mat det er snakk om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue Skrevet 3. mars 2015 #2077 Del Skrevet 3. mars 2015 Hørtes ut som en avslappende og deilig fødsel! Selv om det sikkert ikke føltes så avslappende og deilig for deg der og da... men å føde i badekar vil jeg å! Uten smertestillende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 3. mars 2015 #2078 Del Skrevet 3. mars 2015 Så fin fødelshistorie Så du er ikke skremt fra å gi T søsken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 3. mars 2015 #2079 Del Skrevet 3. mars 2015 Fy søren, du er tøff!! Flott fødselshistorie!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 3. mars 2015 #2080 Del Skrevet 3. mars 2015 Kjempeflott lesning, takk for at du delte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå