blomst12 Skrevet 22. februar 2015 #2001 Del Skrevet 22. februar 2015 Gratulerer med jenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 23. februar 2015 #2002 Del Skrevet 23. februar 2015 Gratulerer så mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 23. februar 2015 Forfatter #2003 Del Skrevet 23. februar 2015 Har liksom blodutredelse rundt knoppen i tillegg til illrøde knopper. Veldig godt å amme nå ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 23. februar 2015 #2004 Del Skrevet 23. februar 2015 Har liksom blodutredelse rundt knoppen i tillegg til illrøde knopper. Veldig godt å amme nå ja! Høres ikke godt ut Det blir bedre når du og lillemor får til korrekt sugeteknikk og plassering av brystvorta i munnen! Her er alle sår grodd, selv om brystvortene har tynnere hud pga "slitasje". Amming gjør ikke vondt lenger (med mindre hun får feil tak), og har ikke gjort det siden hun var rundt 8 dager. Håper det gjelder for dere også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 23. februar 2015 Forfatter #2005 Del Skrevet 23. februar 2015 Det ordner seg nok vi blir på barsel en natt til da det lot seg gjøre. Har fått god ammehjelp idag og har startet håndmelking, det funker veldig bra! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 23. februar 2015 #2006 Del Skrevet 23. februar 2015 Så godt å høre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 23. februar 2015 #2007 Del Skrevet 23. februar 2015 Så bra! Håper det hjelper såpass at du gror fort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaospåtobein Skrevet 23. februar 2015 #2008 Del Skrevet 23. februar 2015 Fint å lese at det går bra med dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 24. februar 2015 Forfatter #2009 Del Skrevet 24. februar 2015 Hvordan mate en sovende baby? Hun er omtrent håpløs å vekke. Som betyr at jeg hittil ikke har klart det / hatt hjerte til det. Har likevel klart å mate henne med kopp, så vi får se. Har fått beskjed om mating hver 3.time. Det er vanlig? Gøy å se at melka begynner å komme hos meg i allefall. Har håndmelket et par ganger og siste gangen kom det 4-5 dråper på hvert tak jeg tok, mot 1 dråpe tidligere i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 24. februar 2015 #2010 Del Skrevet 24. februar 2015 Hvordan mate en sovende baby? Hun er omtrent håpløs å vekke. Som betyr at jeg hittil ikke har klart det / hatt hjerte til det. Har likevel klart å mate henne med kopp, så vi får se. Har fått beskjed om mating hver 3.time. Det er vanlig? Gøy å se at melka begynner å komme hos meg i allefall. Har håndmelket et par ganger og siste gangen kom det 4-5 dråper på hvert tak jeg tok, mot 1 dråpe tidligere i dag Hvorfor må du vekke henne? Hvis du ikke har fått beskjed om at hun må vekkes, trenger du ikke det. Er hun stor nok (ikke liten / underernært) skal man ikke trenge å vekke. Hun våkner når hun blir sulten alt fra 1-2 timer til 6 er helt vanlig mellom amming. De spiser forskjellig mengder og regulerer maten selv. B spiste hver 1-2 time døgnet rundt i starten, og desverre henger det igjen på natta, slik at han fortsatt våkner så ofte, men ikke skal ha mat. Så hvis du kan unngå å vekke henne om natten, så vil det kanskje ikke backfire senere når hun skal sove lengere strekk Så bra at ammingen kommer seg! Klem til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 24. februar 2015 #2011 Del Skrevet 24. februar 2015 (endret) Har de sagt at hun skal ha mat hver tredje time om natten også? Hvorfor det i så fall? Hun var vel ikke liten så vidt jeg kan huske? Det med at de absolutt skal ha mat hver tredje time er fra gammelt av, og ikke noe du trenger tenke på dersom hun ikke er veldig slapp eller det er noe annet som tilsier at hun trenger det. O hadde gulsott og måtte derfor vekkes hver tredje time. Tok ikke lange tiden før han våknet hver tredje time på minuttet, og det hang igjen leeeenge. Gi mat sånn ca hver tredje time på dagtid (ikke krise om det går fire timer hvis hun tar seg en lang lur en dag) også lar du henne regulere det selv på natten. Endret 24. februar 2015 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 24. februar 2015 Forfatter #2012 Del Skrevet 24. februar 2015 Hurra, Gratulerer så mye Gratulerer! Gratulerer så mye! Endelig er hun kommet! Gratulerer så masse! Gleder meg til å høre mer om naturlig fødsel etterhvert! Gratulerer så mye!!! Spent på fødselshistorien. Wææ så rart! Syns jeg nettopp ble kjent med deg her og vi begge var i prøverdagbøkene! Og nå har du født og greier! Gratulerer så mye!! :D gleder meg til å høre mer :D Gratulerer så mye med lillemor!! Gratulerer så masse! Gratulerer så masse med lillejenta! Gratulerer så mye Åååååh, gratulerer så mye med jenta! Gratulerer med lillejenta Du er tøff altså! Gratulerer! Gratulerer så mye!!!! DU ER SUPER! Håper ammingen kommer seg! Gratulerer så mye :D Tusen takk alle sammen! Hun er såå nydelig! Nå har vi nettopp kommet hjem og hun ligger i maxicosien og sover i en altfor stor bjørnedress og grynter som bare det Fødselshistorien kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 24. februar 2015 Forfatter #2013 Del Skrevet 24. februar 2015 Har de sagt at hun skal ha mat hver tredje time om natten også? Hvorfor det i så fall? Hun var vel ikke liten så vidt jeg kan huske? Det med at de absolutt skal ha mat hver tredje time er fra gammelt av, og ikke noe du trenger tenke på dersom hun ikke er veldig slapp eller det er noe annet som tilsier at hun trenger det. O hadde gulsott og måtte derfor vekkes hver tredje time. Tok ikke lange tiden før han våknet hver tredje time på minuttet, og det hang igjen leeeenge. Gi mat sånn ca hver tredje time på dagtid (ikke krise om det går fire timer hvis hun tar seg en lang lur en dag) også lar du henne regulere det selv på natten. Hvorfor må du vekke henne? Hvis du ikke har fått beskjed om at hun må vekkes, trenger du ikke det. Er hun stor nok (ikke liten / underernært) skal man ikke trenge å vekke. Hun våkner når hun blir sulten alt fra 1-2 timer til 6 er helt vanlig mellom amming. De spiser forskjellig mengder og regulerer maten selv. B spiste hver 1-2 time døgnet rundt i starten, og desverre henger det igjen på natta, slik at han fortsatt våkner så ofte, men ikke skal ha mat. Så hvis du kan unngå å vekke henne om natten, så vil det kanskje ikke backfire senere når hun skal sove lengere strekk Så bra at ammingen kommer seg! Klem til deg Syns det er helt på trynet og skulle vekke en sovende søt baby, som da igjen ikke faller til ro etter matingen. Dropper det i natt og satser heller på hyppig amming med brystskjold. Er det helt krise har jeg også kjøpt MME, så hun blir fornøyd. Vanskelig å se lille bylten skrike av sult Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hay Skrevet 24. februar 2015 #2014 Del Skrevet 24. februar 2015 Jeg ville fulgt med på øynene og huden. Er hun veldig brun og litt gul på øynene? Har du prøvd å skifte bleie for å vekke henne? Det pleier å funke Om ikke det funket ville jeg kanskje hørt med fødeavdelingen om å sjekke for gullsott? Men jeg spør som de andre, hvorfor må hun vekkes? Fordi hun ikke legger på seg nok, gullsott eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 24. februar 2015 Forfatter #2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Jeg ville fulgt med på øynene og huden. Er hun veldig brun og litt gul på øynene? Har du prøvd å skifte bleie for å vekke henne? Det pleier å funke Om ikke det funket ville jeg kanskje hørt med fødeavdelingen om å sjekke for gullsott? Men jeg spør som de andre, hvorfor må hun vekkes? Fordi hun ikke legger på seg nok, gullsott eller? Det burde vel barnelegen kommentert på? Ikke noe gul i øyne uten om litt øyebuser. Bare rosa / rød hud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hay Skrevet 24. februar 2015 #2016 Del Skrevet 24. februar 2015 Det burde vel barnelegen kommentert på? Ikke noe gul i øyne uten om litt øyebuser. Bare rosa / rød hud. Det høres helt normalt ut hvertfall Men om du absolutt ikke får kontakt når du vekker henne og hun bare sovner så høres det jo litt rart ut det også. Hvertfall om du MÅ vekke henne. Og om du er beskymret skader jo ikke å ta en tlf å bare høre til føden Jeg ringte de noen ganger etter jeg var kommet hjem med litt spørsmål her og der og fikk alltid gode svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saltsild Skrevet 25. februar 2015 #2017 Del Skrevet 25. februar 2015 Gratulerer med jenta! Beklager at jeg er så sent ute.. Hipp hipp huuurraaaaaaa 🎉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 25. februar 2015 Forfatter #2018 Del Skrevet 25. februar 2015 Gratulerer med jenta! Beklager at jeg er så sent ute.. Hipp hipp huuurraaaaaaa 🎉 Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 25. februar 2015 Forfatter #2019 Del Skrevet 25. februar 2015 Lille tuppa sover så greit på dagtid, men natta det funker jo ikke? Veldig urolig og soving på soverommet gikk ikke. Våknet med en gang vi la henne ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 25. februar 2015 #2020 Del Skrevet 25. februar 2015 Lille tuppa sover så greit på dagtid, men natta det funker jo ikke? Veldig urolig og soving på soverommet gikk ikke. Våknet med en gang vi la henne ned. Her jobber vi også med å få nattesøvn. Da vi la henne i går, hadde vi døra åpen så hun hadde lys og lyd inn til seg. Lukket døra inntil etterhvert, men har hatt på en svak lampe hele natta. Det å snu døgnet hennes har vært vanskeligere, og jeg vet ikke om vi har fått det til ennå.. Kan "avgi rapport" dersom det ser ut til å ha vært en suksess Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå