Gå til innhold

Hva er de mørke "prikkene" som blør veldig, hvis de klores vekk og kommer tilbake med en gang?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror det kun er du som har disse svarte prikkene, som verken er hudormer eller føflekker.. Anonymous poster hash: 2e29e...292

Nei, det er jeg ikke. Mange som har slike. Vi satt en venninnegjeng en gang og snakket om slike, og viste hverandre hvor vi hadde slike, men jeg husker at ingen visste hva de heter.

Ts

Anonymous poster hash: b01b4...bee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke legge ut bilde da?



Anonymous poster hash: 5dfee...e48
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS - har du et bilde av noe som ligner på utslettet ditt?

Vet jo ikke hva jeg skal google på, men skal forsøke og finne noe lignende. Vent litt ;-)

Ts

Anonymous poster hash: b01b4...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Som overskriften. Skjønner dere hva jeg mener?

Vet ikke om alle har slike, men mange hvertfall. De er veldig mørke og så er dem små, det er ikke føflekker. Hvis de klores bort blør det veldig, men det stopper jo etter en stund. Men klores de vekk, kommer de jo tilbake med en gang. På litt avstand kan det ses ut som at det er en liten flott der.

Hva heter de "prikkene"? Hvorfor har man dem? Og går det an å fjerne dem? Er ikke sikker, men lurer på om jeg har fått flere i det siste, skal følge med. Om jeg får enda flere, bør jeg kontakte lege? Derfor lurer jeg på om noen skjønner hva jeg mener og vet hva de heter, så jeg kan google og lese om dem.

Anonymous poster hash: 8b534...860

det er komedoner eller hudormer som det kalles. Opphopning av talg som klumper seg og blir hardt. De kan være både hvite og sorte http://www.kk.no/annet/derfor-f%C3%A5r-du-hudormer-25262
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inngrodd hår? Anonymous poster hash: 6c081...c2b

Nei.

Ts

Anonymous poster hash: b01b4...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du akrokordon? Ligner på små hudfliker som er enten hudfargede eller røde som sitter fast i huden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er komedoner eller hudormer som det kalles. Opphopning av talg som klumper seg og blir hardt. De kan være både hvite og sorte http://www.kk.no/annet/derfor-får-du-hudormer-25262

Nei, det er ikke hudormer, det har jeg også og det blør jo ikke utav dem.

Og dere, "prikkene" er ikke et utslett. Og de er større enn hudormer. Men det er ikke flekker.

Ts

Anonymous poster hash: b01b4...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skorper? De kan være ganske mørke, og de blør når de klores bort.



Anonymous poster hash: 32ce1...d1a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du tenker på hudtagger! En liten føflekklignende utvekst. Kommer gjerne ved bh'n og lignende steder, men kan oppstå hvor som helst. Var hos legen med et par sånne for noen år siden og han bare dro litt i dem med en pinsett og klippet de av. Raskt, smertefritt og har ikke fått de tilbake igjen.

Anonymous poster hash: 003ac...a34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare blodårer som ligger veldig langt ute i huden. De fleste får flere slike ettersom de blir voksne og dersom de går på medisiner. Ikke klor på de. Det er ikke farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner hva du mener tror jeg :-) Vet om flere som har det på overarmen f.eks.

Tror det heter keratosis pilaris?



Anonymous poster hash: 8a24f...40b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Det er bare blodårer som ligger veldig langt ute i huden. De fleste får flere slike ettersom de blir voksne og dersom de går på medisiner. Ikke klor på de. Det er ikke farlig.

hæ. Hun snakker om sorte prikker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stikker de ut av huden?

Er de sirkulære, ovale? Avgrenset?

Diameter?

Anonymous poster hash: 1c79d...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en sånn jeg har! Tror jeg har lurt på det i 20 år og aldri husket å spørre legen. Takk!

Bare hyggelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beskrivelsen minner meg om når jeg har klemt huden i et eller annet, og det dannes en mørk liten "vorte" fylt med blod, eller at det ligger rett under huden.

Du kan ha skjøre blodårer som sprekker lett slik at det samler seg opp blod under huden? Er det mørkt eller lyst blod?

Anonymous poster hash: 8933a...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...