Gå til innhold

Fraggelrock


Gjest Fraggel

Anbefalte innlegg

Gjest Fraggel

Etheral!

Du er veldig velkommen til hovedstaden. Det må jeg nok minne deg på noen ganger fra nå av, etter å ha lest på et annet nettsted. :)

Hvis du vil høre ekte nordlendinger, kan du jo stikke en tur hit opp :wink: . Jeg synes også de er morsomme å lytte til, selv etter mange år her oppe.

;) Gjerne det.

Jeg tillater mye mer av nordlendinger enn andre folk - det er sikkert ganske skremmende for dømmekraften min, men de kan dra alt veldig mye lengre før jeg blir pissed eller irritert.

Jeg vet ikke helt hvorfor, nei. He-he.

Ellers er jeg akkurat kommet tilbake fra byen der jeg var på kafé og litt surring sammen med ei venninne. Tidligere hang vi sammen hele tiden, men nå har vi ikke sett hverandre på tre måneder, og så skal hun flytte bort fra byen :( Kjipt det som skjer med vennegjengen etterhvert som man blir eldre.

Ja, sånt er kjipt.

Samtidig så er det fint med venner man ser sjelden, men som likevel er like gode venner når man først sees - så om hun er "en sånn" kan dere kanskjer beholde like godt vennskap likevel?

Nå om sommeren så har jeg så lyst til å samle en gjeng om dra og grille, feste sammen osv ... Et eller annet ...

Men omtrent alle vennene mine er "separate", det vil si at de ikke kjenner de andre vennene mine - og ikke tror jeg veldig mange av dem går særlig bra sammen heller.

Det er litt synd....

Har også funnet ut at jeg faktisk ikke kjenner så veldig mange her i byen lengre - noen har flytta, noen har jeg mista kontakten med... Og jeg har ikke merket det før nå, som jeg har hatt noen dager fri - har jobbet så mye at jeg har hatt mer enn nok med de vennene jeg har.

Hmm, det må kanskje gjøres noe med... Men på den andre siden så jobber jeg fortsatt mye. Får se.

Jeg kjøpte INGENTING i byen bortsett fra aviser, men fant etpar solbriller som faktisk passet. Men til 2200 må jeg i tenkeboksen før jeg bestemmer meg.

:o Ja, det vil jeg tro!

Jeg har enda ikke funnet noen briller som jeg kler...

Men jeg tror uansett ikke jeg kunne brukt 2200 kroner på det. Jeg kunne dog brukt det på mye annet rart som ikke er verdt det, så jeg skjønner godt at det vurderes.

Jeg har kjøpt meg ny bikini i dag, og er veldig fornøyd! :)

Den er hvit, så jeg må skynde meg å bli brun. Bra motivasjon!

God helg til deg også! Alltid koselig når du har vært innom her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fraggel

Og en særdeles god helg ønskes også Aniola-Fisken (akkurat som om jeg klarer å huske det nicket der! ;)) og Estrela!

Takk for besøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en særdeles god helg ønskes også Aniola-Fisken (akkurat som om jeg klarer å huske det nicket der! ;)) og Estrela!  

Takk for besøk!

Kall meg bare Fisken om du vil :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Estrela

Jeg må få si at jeg liker deg.

Synes du er skarp (som i intelligent, ikke frekk), og du virker veldig tøff. Og snill.

Liker folk som tar ansvar for livet sitt, enten på den ene eller andre måten.

Og tro det eller ei, du er en av de superkule damene som inspirerer meg til å trene!

:bukke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fraggel
Jeg må få si at jeg liker deg.

Synes du er skarp (som i intelligent, ikke frekk), og du virker veldig tøff. Og snill.

Liker folk som tar ansvar for livet sitt, enten på den ene eller andre måten.

Og tro det eller ei, du er en av de superkule damene som inspirerer meg til å trene!

:bukke:

Et øyeblikk trodde jeg dette skulle til Ethereal, men du kan vel ikke ha blingsa så mye kanskje? :ler:

Hvis det var til meg - tusen takk, you made my day. :)

Fikk forresten en ganske sjokkerende beskjed akkurat.

Traff en gutt jeg har hatt en nesten-forhold til for en stund siden, og som jeg helt til nå har snakket om å fortsette med.

Traff på ham i byen i dag, og han var veldig nydelig faktisk. Noe jeg fortalte ham.

Hehe.

Jeg har hele tiden vært den som var mest skeptisk til oss to, men nå ba jeg ham med meg ut.

Han har en gravid kjæreste ...

:ler: Snakk om å tråkke i salaten.

Vel, det gjør meg ikke så mye, jeg visste jo ikke dèt, må ha skjedd i det siste, han var jo minst like på som jeg var sist vi snakket sammen.

Men litt synd var det jo - jeg ble sjarmert i dag. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fraggel

Nå har jeg trent styrke med treningsstrikken - det funker utrolig bra.

Veldig fornøyd.

Trente bakside lår, sete, bryst og triceps.

I tillegg til strikken, tok jeg armhevinger for bryst og triceps.

Det tok som bare det, - og endelig har jeg funnet en god øvelse/metode for trening av lårenes bakside. Det brant som faen, og jeg skalv i musklene da jeg var ferdig. Svetten rant, og smilet kom på plass.

Det som er viktig når man bruker strikken, er selvsagt å gjøre det tungt nok. Bruke kort strikk, og passe på ryggen.

_

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fraggel

Jeg kommer ikke helt over at fyren som ville ha barn med meg for noen få måneder siden, nå skal ha barn med en annen jente. :o

Nuhvel.

Det var ikke det jeg skulle skrive.

Jeg skulle komme med et tips til musikk for styrketrening:

Jay-Z: The Dynasty.

Og i morgen skal jeg på stranda med min nye bikini! ;)

Steke meg litt, så brunfargen fester seg mer (har ikke rukket å bli særlig brun enda), spise frukt og drikke vann, lese litt (må huske å ta med bok, må huske å ta med bok...) og slarve med venninnen min som skal være med.

Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fraggel

Siden jeg nå har kontakt-syken, og sitter her alene og egentlig burde legge meg (så jeg rekker stranda i morgen, før hver eneste flekk er opptatt), så får vi her en liste over hvordan man kan gjøre hverdagen litt mer interessant for sitt nærmiljø:

1: Pakk alle tingene dine i en koffert og forklar at du reiser bort en stund for "å finne deg selv".

Gå ut av døra og kom tilbake etter 10 minutter. Forklar at du var "lett å finne".

2: Anklag personer som går bak deg for spionasje.

3: Rist brød til frokost hver dag uten å sette inn kontakten. Spis brødet mens du klager over brødristeren som "ikke vet hva den driver med". Hvis noen foreslår å sette i kontakten: Mumle noe om brannfare...

4: Hvis noen ser på deg, sperr opp øynene og hves: "Jeg er forkledd!"

5: Hyl "nå er helvete løs" hver gang telefonen ringer.

6: Bruk briller med tjukke glass. Påstå at du ikke ser NOEN ting. Støt borti veggen, velt stoler og snuble i matta. Når du ikke har brillene på later du som om du ser helt fint.

7: Smil. Hele tiden!

8: ...unntatt når noen sier noe morsomt.

9: Ommøbler stua hver dag. Lat som om du ikke kjenner deg igjen når du har besøk.

10: Insister på at vennene dine bruker både fornavn og

etternavn når de snakker til deg.

11: Spyl alltid toalettet tre ganger. Tell høyt.

12: Når det ringer på døra, ta telefonen. Når telefonen ringer, åpne døra. Etterpå mumler du noe om at "Scully og Mulder burde vært her".

13: Lag voldsomme spastiske bevegelser nå og da. Hvis noen påpeker det, si at du ikke aner hva de snakker om.

14: Når du er på restaurant: Spør kelneren om de har noe levende mat.

15: Dra fram et munnspill og spill blues når vennene dine snakker om seg selv.

16: Uansett hva en samtale dreier seg om, trekk paralleller til suspekte religiøse sekter.

17: Flekk tenner og knurr når noen snakker til deg.

18: Ta på hørselvern. Be folk om å snakke høyere, overse enhver bemerkning om å ta de av.

19: Still deg ved et lyskryss. Når det blir grønt skriker du

aaargh, øynene mine!"

20: Gurgle kaffen din.

21: Når du kommer inn i et rom hvor radioen er påslått, fall ned på kne mens du jamrer "det er STEMMEN igjen!"

22: Fall ned trapper med vilje.

23: Utbryt til stadighet: "Hørte DU det?" mens du setter opp en forferdet mine.

24: Rop "BØ" så høyt du klarer. Lat som du blir veldig skremt selv.

25. Om du har glassøye, slå lirk på det av og til med en penn når du snakker med andre.

26. Pip når du rygger.

27. Tut og vink til fremmede

28. Stift sammen papir på midten

29. Spør folk hvilket kjønn de er.

30. Tren på å lyde som et modem.

31. Syng med på operaen.

32. Vis at en samtale er over ved å holde deg over ørene.

33. Utforsk offentlig hvor sakte du kan gjøre kvele-lyder

34. Kjøp mange røde trafikkoner og led trafikken bort fra hovedveien.

35. Si aldri "ha det" eller "vi snakkes". Si alltid "god

bedring".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fraggel

HerreGUD, mye å fikse før man skal sprade rundt i bikini gitt. Har vært oppe ganske lenge nå - for øyeblikket venter jeg på at hårfjerningskremen skal bli ferdig, og er ganske sliten av å stå nå. :evil:

I går var jeg på kafè, og spiste en sinnsykt god sjokoladekake med en kule italiensk is med sitronsmak ved siden av. Himmel! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fraggel

Ligget på stranda i 5 timer i dag.

Det er egentlig ganske kjedelig.

Spesielt når man ikke har noen å tafse-stryke på.

Det hadde hjulpet betraktelig.

Men, jeg fikk da litt farge. En merkelig sak er at jeg blir knallbrun på magen, mens resten av kroppen "henger igjen" (spesielt bena - :-?).

Har laget kyllingwok nå, mens kosten på stranda var grønnsaker, frukt og en is. :)

Venter på en telefon som aldri kommer. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fraggel

Jeg får direkte vondt i magen når jeg skal sjekke kontoen.

Ikke for det - jeg tjener greit med penger i jobben min, men det er så mye tull med skatteprosent og ikke minst trygdeutbetaling under sykemelding.

Jeg sjekket om jeg kom til å få utbetalt sykepenger under hele perioden dersom jeg var sykemeldt en måned (endel spesielle omstendigheter), og Trygdekontoret ga go.

Arbeidsgiveren min derimot, nekter for at dette er riktig, selv om Trygdekontoret har fått forklart situasjonen 3 - tre - ganger, og fortsatt mener jeg har rett på pengene!

Ganske frustrerende. Jeg har ingen veldig samarbeidsvillig arbeidsgiver når det er snakk om mine rettigheter.

I tillegg så jobber jeg med å få oversikt over økonomien.

Det er ufattelig dumt å bli overrasket over at man har flere tusen kroner mindre på konto enn man trodde - spesielt når man er bare èn person.

Jeg bruker svært lite penger på "tøys", spesielt nå som jeg omtrent ikke spiser godteri lengre, og har sluttet å kjøpe blader.

Likevel flyr pengene ut - og jeg VIL ha god oversikt.

Jeg var nervøs igjen nå, siden jeg ikke visste om arb. giver hadde tulla ang. disse sykepengene igjen, men jeg hadde fått fett med lønn - er usikker på hvor mye av dette som var feriepenger, men det skal jeg sjekke.

Det jeg er litt redd for, er at de plutselig skal ombestemme seg - men det er vel ganske urealistisk... :roll:

Uansett, nå har jeg penger på konto - etter mye jobb (ikke mer enn andre, men vi jobber da for faen for pengene, de fleste av landets befolkning), og det er deilig.

Da stikker jeg ut og kjøper inn nytt sengetøy og gode, deilige håndklær i morgen.

Det føles litt luksus.

Driver også å planlegger fjelltur sammen med mamma og to "damer" til, og gleder meg - jeg har også store planer om å dra henne med på flere flerdags-turer i løpet av sommeren.

Jeg vil bo i telt! :D

Kan love deg at jeg for en stund siden forbannet alt som het telt, og sverget på at jeg aldri mer i hele mitt liv skulle så mye som TA i et! :ler:

Det blir litt annerledes når jeg har tørre klær i sekken, og ikke klissbløte, når jeg (for ikke å snakke om) har tørr sekk, tørt telt, tørr sovepose, det er sommer og ikke midt på vinteren... osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Jeg har endelig trent styrke i sal i dag, og det føles godt, selv om det nok blir tidlig kveld. Jeg sovnet av på sofaen i sted....

I morgen skal jeg til tannlegen, og etter det skal jeg lete etter treningstøy, evt. sko, selv om jeg burde vente til jeg får etterbetalingen fra universitetet etter utenlandsoppholdet mitt.

Sambo drar snart på nattevakt, så jeg får leiligheten for meg selv; hadde tenkt å teste ut St Tropez-sprayen jeg nettopp har kjøpt.

Å sole seg er KJEDELIG, når jeg er på stranda, er jeg mest i vannet, akkurat som et barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Poirot

Hei.

For lite penger suger.

Feriepenger man hadde glemt at man skulle få, er derimot svæææært velkomment....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fraggel

Ethereal

Hvordan er det med gruppetreninger i sal (styrke) - får du trent slik som det passer deg som person?

Jeg synser for meg selv om at det umulig kan bli veldig effektfullt, siden alle må gjøre det samme, i samme tempo etc.

Altså, at dersom du egentlig skulle tatt en rep til, så kan du ikke det, siden det ikke står i programmet.

Jeg har derimot hørt at det er effektivt og bra lagt opp, så det er meget godt mulig - jeg antar igrunnen at det er det, siden du deltar.

Jeg lurer bare litt på akkurat dette.

Uhuu, tannlege.

Jeg skulle også vært til sjekk, men utsetter det. Pusser tenner som en liten engel, og håper det beste...

Apropos treningstøy - jeg trenger noe nytt.

Men, hvor får man tak i noe fint og praktisk?

Jeg har hørt mye om BetterBodies, og har funnet ut at de har en butikk i Oslo. Har du prøvd dem?

Ellers har vel du det litt enklere - du er spinklere bygd enn meg, jeg har en latino-rumpe light, som jeg ikke synes er spesielt vakker i alle slags klær. Sliter derfor med å finne fine bukser.

Fortell forresten gjerne om resultatet med selvbruningskrem - jeg prøvde èn gang med Clarins, ikke fornøyd.

Nå soler jeg meg i solarium... Og ber om at jeg ikke får kreft. :roll:

Å sole seg er KJEDELIG, når jeg er på stranda, er jeg mest i vannet, akkurat som et barn.

Joda, det blir kjedelig i lengden.

I morgen har jeg likevel planer om å utstyre meg med solkrem, MASSE lesestoff, frukt, grønnsaker, litervis med vann... Og parkere på stranda i noen timer.

Jeg kan godt ligge dersom jeg sovner, men blir fort rastløs, derfor egner jeg meg best alene - så jeg kan dra når jeg vil.

Men, skulle hatt noen å spille frisbee med i vannet - som sagt, så skulle du vært her! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fraggel
Feriepenger man hadde glemt at man skulle få' date=' er derimot svæææært velkomment....[/quote']

:sjarmor: Akkurat dèt tror jeg ikke engang jeg hadde glemt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ethereal

Jeg liker de styrketreningstimene i sal, jeg. Men det er veldig avhengig av at instruktøren er god. Som oftest får jeg mer enn nok belastning, siden man ikke har anledning til å ta av og på vekter så ofte, og så vil jeg gjerne tøffe meg for meg selv.

Jeg liker faktisk treningstøyet fra SATS, utrolig god kvalitet; det kan vaskes og vaskes uten at det blir stygt. Ellers liker jeg Nike, Casall og Röhnisch, men er egentlig ikke merkefrik. Jeg liker godt slike tights med glidelås nederst; da kan jeg regulere beina som jeg vil, og i tillegg kan de brukes til sykling.

Jeg skal rapportere hva jeg eventuelt finner i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fraggel

Jeg har så veldig lyst på en hund.

Har en forkjærlighet for schæfer, men andre større hunder er også aktuelt - likevel, dersom jeg får den når jeg er alene (det vil si null sambis), blir det nok en korthåret variant av shæferen.

Jeg har dessverre hverken tid, penger eller plass til en hund nå - og ihvertfall ikke en stor en (vil ikke ha liten bikkje, da får jeg meg heller en katt).

Veldig synd. :-(

Hadde vært fint med en liten venn å gå lange turer med, blant annet. Koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg veldig godt.

HAr hatt katt siden jeg var 2 år, den jeg har nå er 7.

Men snart kommer det en liten valp inn i huset også :)

Det skal bli koselig.

Ha en fortsatt fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fraggel

Jeg hadde tenkt meg på stranda i dag ...

Tatt med frukt og grønnsaker, vann i flaskevis, en bunke med lesestoff, solkrem (!), fiskehatten jeg glemte sist gang.

Men det er overskyet. :-x

Ikke hele tiden, men innimellom. Må vurdere litt om jeg skal dra eller ikke.

Kan jo dra for å kjøpe inn en del greier jeg trenger, levere bøkene på biblioteket altfor sent (skjer alltid) osv. - men jeg hadde en plan.

Fanker'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...