Gå til innhold

Fraggelrock

Gjest Fraggel

Anbefalte innlegg

Gjest Fraggel

Blir kanskje ikke så mye rocking her, men litt sporadisk skriving om dill og dall.

Har blitt hekta på sunt kosthold nå, etter en lang periode så og si borte fra både trening og da riktig kosthold ellers, så det er deilig å være tilbake.

Jeg vet for lite om hva som er riktig å spise, samt tilskudd, men det skal jeg innhente informasjon om.

Jeg er fortsatt lei styrketrening, så jeg kommer til å prioritere løping utendørs (forhåpentligvis finner jeg løyper i terrenget som jeg kan bruke), samt styrketrening på egen hånd, som armhevinger etc.

Jeg er i dårlig form, i forhold til for et år siden spesielt.

Jeg begynner fra begynnelsen igjen, - det tar ikke veldig lang tid å forbedre kondisjonen i min alder - heldigvis.

Gleder meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fraggel

Møtte forresten på Manchester Uniteds Rio Ferdinan (?? se, jeg vet ikke engang helt hva han heter) her om dagen, og ante ikke hvem han var.

Gutta som stod litt lengre borte holdt på å gå ut av sitt gode skinn, og da han var gått løp de bort til meg og "Er du klaaaaaaaaaar over hvem det var eller?!!" med galskap og stjerner i blikket.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det minner meg om den gangen jeg og ei venninne så Jon Carew på flyplassen i Trondheim. Jeg så fyren og kjente han igjen, men jeg er ikke det minste interessert i fotball så jeg brydde meg ikke noe særlig.

Men venninna mi ble lettere hysterisk, pekte og stotret, vill i blikket - hun kom selvfølgelig ikke på hva han hette.

Jada, jada....jeg har sett han, sa jeg, det er Jon Carew, hvorpå hun svarer: Åhhh....vet du hva han heter òg du?? ....mens hun sendte lengselsfulle blikk etter han....

Da lo jeg...... :ler:

Men jammen var han lang, gitt!

Nu vel - grattis med dagbok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fraggel

Hei Fisk og Elin! :)

Hehe, ja ikke sant Elin, jeg blir ikke så imponert over "kjendiser" (selv om jeg vet hvem de er :tunge1:), men det er det tydeligvis mange som blir - helt på tuppa bare de ser et ansikt som tilhører noen som har gjort noe som ga oppmerksomhet.

Jeg skjønner ikke helt det, men greit nok.

Jeg leser "Dumme hvite menn" av Michael Moore. Gud bedre!

Jeg blir helt lamslått av så mye konsentrert dumhet.

Men, er litt usikker på kildene. Det er jo bare noe Moore skriver, og hvorfor skal jeg tro på ham? Han oppgir så vidt jeg har sett ingen kilder.

For å bli virkelig opprørt må jeg vite at alt er skjedd som det blir fortalt ... uten "referanser" forsvinner litt av gløden.

Trening - etter tips fra Ethereal skal jeg kjøpe meg en treningsstrikk, så jeg får større muligheter til å trene god og effektiv styrke på egen hånd (egen hånd = uten studio med manualer).

Skal også se om jeg kan ta meg råd til litt nytt treningstøy, liten shoppingrunde på onsdag tenker jeg.

Venter forøvrig på en SMS som aldri kommer. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fraggel

Ja - jeg har nesten (ikke helt, bare nesten) bestemt meg for å pusse opp den lille leiligheten jeg bor i.

Male, hive ut stygge gamle møbler jeg ikke liker, og fikse ordentlig.

Gleder meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fraggel

Oi.

Snakket med en venn nå nettopp, som jeg ikke har visst hvor jeg har hatt på lenge (over et års tid), men vi har nå snakket oss gjennom endel kommunikasjonsproblemer og tullball, og nå vet jeg at jeg har ham som venn.

"Glad i deg :)" sa tøffen (Vin Diesel-typen, hehe). Så søt.

Fikk forresten høre at jeg var jobbens sprekeste dame i dag. :sjarmor::sjarmor::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fraggel

Denne dagen har vært helt jævlig, rent bortsett fra bussturen hjem, da jeg satt i utvaskede jeans og singlet, leste bok og prøvde å slappe av i hodet.

Jeg liker litt "vanlige" klær, som litt slitte jeans, og hvite, enkle topper.

Har lyst til å kjøpe litt flere slike klær, men for det første så har jeg en kropp som går dårlig inn i de fleste jeans jeg vet om, og for det andre så har jeg ikke penger. Lite, ihvertfall.

I tillegg liker jeg godt å pynte meg, er litt mange-delt i hodet når det gjelder stil. Høye hæler og skjørt er gøy i det ene øyeblikket, buss-antrekket mitt beskrevet ovenfor, i det andre.

Vel, jeg har ikke hatt fri på en uke, så fridagen i morgen er velkommen.

Bare synd jeg har masse småtteri jeg må få ordnet opp i, så jeg ikke får slappet av slik jeg trenger.

Trenger det virkelig nå. Sliiiiten i hodet.

Høyeste pri i morgen er å besøke en venninne i løpet av dagen, så må jeg fikse en hel del andre ting, men det MÅ komme i andre rekke. Håper jeg rekker å løpe meg en tur også. Men orker ikke planlegge, for så å måtte innse at jeg ikke klarte å gjennomføre. :P

Jeg og kompis har planlagt å gifte oss.

Vi kom frem til at det vil løse en hel rekke problemer:

det løser det faktum at jeg har lyst til å ha en leilighet jeg over hodet ikke har råd til alene, med bare meg selv.

Det løser at ryggen hans lengter etter massasjen min.

Det løser det at det er kjedelig å være helt alene når man gjerne skulle hatt noen å prate med.

Det løser at han får seg bra bolig via jobben, siden gifte prioriteres høyt.

Vi kommer til å få vakre barn. :sjarmor:

Det løser at vi begge ikke får sove om nettene om det er for lenge siden vi har sett hverande (løgn som bare det selvsagt, men vi er gode til å legge på trekvart begge to), og det løser hans mål om å "make a honorable woman out of you".

Ka fan?! MAKE?

(neida, vi skal ikke gifte oss)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Hei, Fraglefrøken :) Bra at treningsmotivasjonen kommer hos deg også; jeg sliter litt selv, men skal på et eller annet vis få satt opp et program som jeg kan følge noen uker framover.

Ellers tar fadern knekken på meg med oppførselen sin, men jeg koker heller innvendig over alle idiotiske kommentarer og dårlige vitser enn å vise det utad. Jeg skal shoppe-belønne meg selv når denne uken er over.

Dumme hvite menn klarer jeg ikke å lese, men jeg tror den er litt typisk M. Moore. Han setter ting på spissen og overdriver slik at til og med den jevne amerikaner klarer å se poenget. Og til dét skal det litt til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fraggel

Ethereal!

Vel, jeg har ikke verdens beste treningsmotivasjon nå heller faktisk, det varierer veldig - men jeg VIL så gjerne være motivert at jeg prøver å lure meg selv til å bli det ... :wink:

Har kjøpt treningsstrikk i dag! Den svarte typen, det var den eneste de hadde, så jeg får bare kjøre på, selv om muskelmassen min er heller fraværende for tiden. Har jeg nok bare godt av, så lenge jeg får gjort øvelsene riktige, da... Håper det. Skal ta en økt etterpå.

Skulle også vasket leiligheten, ryddet og ryddet bort alle tingene jeg ikke ønsker å ha her (må kaste, eller sette dem i boden).

Men tiltaket, hvor ble det av?

Synes synd på deg når det gjelder pappa-besøket ditt.

Hadde det enda vært en onkel...

Dumme hvite menn klarer jeg ikke å lese' date=' men jeg tror den er litt typisk M. Moore. Han setter ting på spissen og overdriver slik at til og med den jevne amerikaner klarer å se poenget. Og til dét skal det litt til...[/quote']

Ja. Den er litt "dumt" skrevet, veldig enkelt, og litt vel haha, men det passer meg akkurat nå, er ikke klar for noe tung litteratur, og jeg bruker Moore til (godt) tidsfordriv på bussen til og fra jobb (tar nesten en time hver vei). Jeg synes poengene hans er veldig bra - så jeg vil absolutt kalle det en god bok, med forbehold, som sagt.

Tror den er nødvendig.

Jeg hadde forresten gjerne sett en lignende bok om Norge ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom og syng en sang :klappe::klappe:

Leke gjør vi dagen lang

Vi er godt i gang :klappe::klappe:

I vårt fraggelberg.

Hei hå Fraggel, :vinke: liten hilsen fra en smugtitter. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fraggel

Hei Arkana! :vinke:

Nett-kokeboka di er forresten genial, jeg skal ta en nærmere titt i kveld.

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fraggel

Treningsstrikken funker! :danse:

Jeg har ikke trent i dag, siden jeg kom sent hjem fra byen, og prioriterte å rydde leilighet da jeg kom hjem, men jeg testet styrken.

Virker bra.

Supert, så slipper jeg å betale i dyre dommer på et senter - håper det fungerer som jeg tror, da. Jeg får jo ikke tatt veldig tung vekt på denne måten, men jeg får slitt ut musklene om jeg holder på lenge nok.

Så treningseffekt blir det.

Ja, jeg var flink og rydda - har store planer om å flytte ut alle stygge møbler som ikke er mine her, kjøpe noen nye, og hive ut alt tingtang som har hopet seg opp gjennom dette året.

Masse tingtang, jeg skal ha minst mulig nips og tull her.

Liker å ha mye gulvplass, og lite pynteting. Når jeg har pusset opp skal jeg kjøpe grønne planter, og kanskje snekre litt selv.

Hvis jeg får det til. :wink:

Har også vært på shopping i dag, og endte opp med en ny topp jeg egentlig ikke trenger :sjarmor: (men som er fin å ha hvis jeg skal ut på byen i nærmeste fremtid), og undertøy - og endelig fant jeg bh-størrelsen min. Jeg har jo faktisk brukt en størrelse for lite! Doh.

Superdeilig å ha funnet riktig størrelse, og det er til og med en størrelse som det finnes endel modeller av. Jess! It made my day, jeg ble kjempefornøyd.

Brukte altfor mye penger, men shit happens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fraggel

Skal på jobb om to timer, og her sitter jeg - får ikke sove!

Total-krise, har ligget i senga og prøvd å sove lenge nå, men det går bare ikke.

Tenker bare på noen jeg ikke bør tenke på, og ting jeg strengt tatt ikke behøver å drøfte med meg selv akkurat i kveld.

Men det surrer rundt ....

:evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Håper du fikk sove til slutt, jeg kjenner til problemet så altfor godt :(

Ellers er shoppingtur planlagt her også, men i dag har jeg bestilt litt jålesaker på Lookfantastic:

St. Tropez selvbruningsspray (ser ikke ut til å bli sommer her)

søt rosa neglelakk til tærne (sjelden jeg bruker noe på fingrene)

Fotkrem fra Get Fresh (trengtes, jeg blir snart kåret til Miss Cracked Heels)

Fint å kjenne deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

Hei har smug sett litt i boka di. Tenkte at du kanskje er fra Nord Norge når du skreiv - Ka fan :)

Ja de her va bare en litn hilsen fa mæ :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Fraggel
Hei har smug sett litt i boka di. Tenkte at du kanskje er fra Nord Norge når du skreiv - Ka fan :)

Ja de her va bare en litn hilsen fa mæ :vinke:

Hei chrizzy - nei, jeg er ikke fra Nord-Norge.

Men jeg skyter inn med noen nord-norske gloser/setninger innimellom - helt uten å tenke over det. Nord-norsk dialekt/tonefall er utrolig "avhengighetsskapende" :ler:, og etter å ha tilbrakt mye tid med nordlendinger (er det forresten folk fra hele Nord-Norge, eller bare fra Nordland? Det var det første jeg mente), så blir det bare sånn. Spesielt når jeg snakker med dem. Hehe. Høres sikkert dumt ut.

Uansett. :tunge1: Takk for besøket.

I dag har jeg sovet alt for lenge - det er ikke godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Hei, frøken :)

Hvis du vil høre ekte nordlendinger, kan du jo stikke en tur hit opp :wink: . Jeg synes også de er morsomme å lytte til, selv etter mange år her oppe.

Ellers er jeg akkurat kommet tilbake fra byen der jeg var på kafé og litt surring sammen med ei venninne. Tidligere hang vi sammen hele tiden, men nå har vi ikke sett hverandre på tre måneder, og så skal hun flytte bort fra byen :( Kjipt det som skjer med vennegjengen etterhvert som man blir eldre.

Jeg kjøpte INGENTING i byen bortsett fra aviser, men fant etpar solbriller som faktisk passet. Men til 2200 må jeg i tenkeboksen før jeg bestemmer meg.

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittei :vinke:

Måtte titte innom deg etter at jeg så avatren din; jeg DIGGER "Girl, interrupted" :sjarmor:

Ønsker deg en fortsatt god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...