Favole Skrevet 23. oktober 2014 #1741 Del Skrevet 23. oktober 2014 Jeg hadde ingenting med KK å gjøre når jeg fødte, alle har ikke det. Jeg var kun oppe i 7. på føden og barsel Det var jeg også, men de omtalte "seg" som Kvinneklinikken (enkelte presiserte ihvertfall det noe helt enormt). Føde/barsel går vel inn under KK. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 23. oktober 2014 #1742 Del Skrevet 23. oktober 2014 Det var jeg også, men de omtalte "seg" som Kvinneklinikken (enkelte presiserte ihvertfall det noe helt enormt). Føde/barsel går vel inn under KK. Når jeg skulle på KK noen uker før fødselen (KK ligger i første etasje om jeg ikke husker feil) så visste jeg ikke hvor jeg skulle så jeg dro opp på barsel/føden og spurte og de sa at det er ikke der og de hadde ikke noe med de å gjøre De samarbeider jo men er ikke det samme, KK er vel poliklinikken eller noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 23. oktober 2014 #1743 Del Skrevet 23. oktober 2014 Da har jeg endelig fått journalen, og det var egentlig skikkelig skuffende! Det er tydelig at de ikke skriver rapport på samme måte som ellers på sykehuset, eventuelt har de ikke skrevet ut alle rapportene som har blitt skrevet. Har vel mer troen på akkurat det, men det er jo litt rart, for jeg trodde man fikk de også når man ba om journalen. Er jo blant annet nettopp derfor helsepersonell må tenke seg litt om angående måten de skriver om en pasient, da pasient/pårørende har rett til alle disse notatene. Fikk dermed ikke vite noe om hvordan de opplevde meg, hvordan de som helsepersonell vurderte fødselsforløpet eller noe sånt. Det stod ingen plasser hvor mange sting som ble sydd, bare hvilken grad, og det vet jeg jo allerede. Det eneste nye jeg lærte er at jeg mistet 500 ml blod. Synes det høres lite ut, men det var tydeligvis nok til at de ga meg medisin for å få livmor til å trekke seg fortere sammen, men det kan jo ha vært fordi de fryktet det skulle bli mye verre. Jo forresten, jeg fant ut at jeg presset i 45 minutter, og at O VAR stjernekikker?! Jeg trodde han roterte seg riktig i siste sekund, men i fødselsrapporten står det stjernekikker. Mulig de karakteriserer han som det selv om han snudde seg riktig, men kan være at jeg har missforstått, at han faktisk kom ut som det også. Jaja, det er jo ikke så nøye. Låsninger i nakke/rygg/hofter som er typisk stjernekikker hadde han jo. Hadde liksom sett for meg en tekst med beskrivelse av fødselen, slik som jeg skriver rapporter om pasienter. Det var veldig lite "om meg", men veeeeeldig mye om hvilke medisiner, til hvilket tidspunkt jeg hadde så så mye åpning, riepartogrammer osv. Dritkjedelig! Jaja, var uansett fint å vite hvor lenge jeg presset. Vet ikke hva som er gjennomsnittlig pressetid for førstegangsfødende, men tipper jeg verken presset lenge eller kort. Føltes som en evighet i alle fall! Høres ut som min journal, like lite info. Et par ark med lite info og et riepartogram. Tror jeg pressa i 5 minutter. Svømming er ikke så veldig bra mot bekkenet, men det er bra å gå i vannet. Og så lindrer det litt, ihvertfall hvis du er i et varmt basseng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 23. oktober 2014 #1744 Del Skrevet 23. oktober 2014 Vi kan absolutt prøve å dra i lag ja! Men jeg kan bare vanlig svømming, sånn brystsvømming hvor man beveger beina som en frosk. Krålsvømming, som jeg antar er mer skånsomt for bekkenet mitt får jeg ikke til. Det har jeg aldri lært meg. Vi må jo ikke svømme, vi kan bare vandre rundt i terapibassenget og skravle Det var for det meste det jeg gjorde sist, pluss litt vanlig svømming Da har jeg endelig fått journalen, og det var egentlig skikkelig skuffende! Det er tydelig at de ikke skriver rapport på samme måte som ellers på sykehuset, eventuelt har de ikke skrevet ut alle rapportene som har blitt skrevet. Har vel mer troen på akkurat det, men det er jo litt rart, for jeg trodde man fikk de også når man ba om journalen. Er jo blant annet nettopp derfor helsepersonell må tenke seg litt om angående måten de skriver om en pasient, da pasient/pårørende har rett til alle disse notatene. Fikk dermed ikke vite noe om hvordan de opplevde meg, hvordan de som helsepersonell vurderte fødselsforløpet eller noe sånt. Det stod ingen plasser hvor mange sting som ble sydd, bare hvilken grad, og det vet jeg jo allerede. Det eneste nye jeg lærte er at jeg mistet 500 ml blod. Synes det høres lite ut, men det var tydeligvis nok til at de ga meg medisin for å få livmor til å trekke seg fortere sammen, men det kan jo ha vært fordi de fryktet det skulle bli mye verre. Jo forresten, jeg fant ut at jeg presset i 45 minutter, og at O VAR stjernekikker?! Jeg trodde han roterte seg riktig i siste sekund, men i fødselsrapporten står det stjernekikker. Mulig de karakteriserer han som det selv om han snudde seg riktig, men kan være at jeg har missforstått, at han faktisk kom ut som det også. Jaja, det er jo ikke så nøye. Låsninger i nakke/rygg/hofter som er typisk stjernekikker hadde han jo. Hadde liksom sett for meg en tekst med beskrivelse av fødselen, slik som jeg skriver rapporter om pasienter. Det var veldig lite "om meg", men veeeeeldig mye om hvilke medisiner, til hvilket tidspunkt jeg hadde så så mye åpning, riepartogrammer osv. Dritkjedelig! Jaja, var uansett fint å vite hvor lenge jeg presset. Vet ikke hva som er gjennomsnittlig pressetid for førstegangsfødende, men tipper jeg verken presset lenge eller kort. Føltes som en evighet i alle fall! Så teit at det var en skuffelse å få journalen, du har jo tross alt ventet en god stund på den også! :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 23. oktober 2014 #1745 Del Skrevet 23. oktober 2014 Jeg svømmer aldri i svømmehallen, jeg bare ligger å vaker i terapibassenget som en strandet hval. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 24. oktober 2014 Forfatter #1746 Del Skrevet 24. oktober 2014 Hun som sydde meg gadd ikke telle stinga så de står garantert ikke i min journal. Fikk litt lyst å lese min nå Kosta det noe? Her var 3D-ul totalt mislykket, så ikke kjønnet en gang. Så fint lite fordi mini lå å gnudde seg inntil morkaka, så var ikke fostervann nok mellom han og morkaka for å få se noe. Jordmora prøvde i 45 min å få han til å skifte stilling men nei han er sta Var godt at jeg slapp å betale fullpris. Håper det er 3D her igjen neste gang Koster vel sånn 70 kr eller noe sånt. Kjedelig med misslykket 3D da. Vi fikk kjempefine bilder av O, i alle mulige vinkler.. Æsj, så kjedelig at du ikke fikk som forventet ut av journalen. Har lyst til å ringe for å få min, ringte du direkte til KK da eller? Ber man om komplett journal skal man jo få hele greia, men tror kanskje ikke føden skriver notater på samme måte som andre sengeposter. Det lille jeg så av min når jeg dro fra Bodø og til lokalsykehus var ihvertfall veldig ulikt. Jeg sendte brev til arkivet, som deretter sendte brevet opp til føden, også skrev de det ut og fikk en lege til å signere. Men du har rett i det at føden og KK går litt under hverandre. Da jeg ringte for å purre på journalen, så var det ledelse på KK jeg snakket med. Høres ut som min journal, like lite info. Et par ark med lite info og et riepartogram. Tror jeg pressa i 5 minutter. Svømming er ikke så veldig bra mot bekkenet, men det er bra å gå i vannet. Og så lindrer det litt, ihvertfall hvis du er i et varmt basseng. 5 minutter? Oi, det var ikke lenge! Ja, gåing funker nok fint i vann, men gidder ikke betale 150 kr eller hva det koster, bare for å gå litt i et varmt basseng. Vi må jo ikke svømme, vi kan bare vandre rundt i terapibassenget og skravle Det var for det meste det jeg gjorde sist, pluss litt vanlig svømming Så teit at det var en skuffelse å få journalen, du har jo tross alt ventet en god stund på den også! :/ Ja, det var veldig kjedelig! Men i det minste godt å slippe å vente mer på den. Nei, går jo ant å bare tusle i terapibassenget, men synes det er mer dyrt enn det er til nytte da. Sånn egentlig. I alle fall nå når jeg ikke får studentrabbatt lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 24. oktober 2014 Forfatter #1747 Del Skrevet 24. oktober 2014 (endret) Da har jeg og arbeidsgiver blitt enige om at jeg skal komme på jobb fra 9-11 hver tirsdag og torsdag. Det blir rolige dager. Skal styre på medisinrommet, hjelpe pasienter i matisutasjoner og evt. gjøre enkle prosedyrer som vaksiner og slikt. Blir sikkert godt, men gruer meg litt også. Har jo vært borte så lenge nå. Ligger på sofaen, kjempetrøtt, men jeg har jo ikke vett til å ta meg en blund. Vet jo at hvis jeg ikke prioriterer det, så kommer jeg til å være driiittrøtt når ettermiddagen kommer, og ikke ha energi til å finne på noe spesielt med O. Så må vel bare prøve å få sovet litt.. Nå er R reist bort igjen. Hurra! Men fra i morgen til søndag så skal O være hos mamma, så blir ikke så veldig slitsomt for meg denne helga. Blir veldig godt å sove så lenge jeg føler for på søndag. Den siste uken har forresten mini blitt veldig, veldig aktiv! Det rister og røsker i magen, og det er veldig koselig. Han har til og med for det meste vett til å ligge stille når det er natt, akkurat slik O hadde, så jeg heller kan kose meg med sparkene på dag- og kveldstid. Endret 24. oktober 2014 av Teriyaki 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 24. oktober 2014 #1748 Del Skrevet 24. oktober 2014 Blir godt å sove lenge ja. Planer for i morgen? Sofaen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 24. oktober 2014 Forfatter #1749 Del Skrevet 24. oktober 2014 (endret) Blir godt å sove lenge ja. Planer for i morgen? Sofaen? En del av meg vil ligge på sofaen, mens en annen del vil finne på noe. Jeg ligger jo veldig mye på sofaen i utgangspunktet, tross alt. Men i morgen skal jeg jo være med O til rundt 14-15 eller noe sånt, så da føler jeg meg kanskje veldig moden for noen timer på sofaen likevel. Har i alle fall planer om å kose meg med chicken korma med naanbrørd og cola! Deilig lørdagskos! I ikke-gravid tilstand ville jeg nok dratt på trening etter å ha levert O, også ville jeg dusjet, lagd meg god mat og slappet HELT av. Så kanskje jeg tar meg en tur på treningssenteret i morgen, men jeg får lite ut av det da jeg ikke kan trene skikkelig sånn som jeg vil. Vurderer å fryse medlemsskapet til etter fødsel, for det blir jo ikke brukt, men så holder jeg fast ved det, fordi det blir mer og mer uvær nå, og motivasjonen til gåturer kommer til å dale i bakken. Så får vel se det an litt til. Endret 24. oktober 2014 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 24. oktober 2014 #1750 Del Skrevet 24. oktober 2014 Jeg ville fryst det abonnementet, det kommer fine dager hvor man kan gå tur, og vet om flere som angrer på at de ikke fryste abonnementet. Jeg ville gjort det iallefall Syns du skal gjøre det du vil i morgen, i hvert fall om du ikke er ofte alene åå nå fikk jeg lyst på iskald cola! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 24. oktober 2014 Forfatter #1751 Del Skrevet 24. oktober 2014 Jeg ville fryst det abonnementet, det kommer fine dager hvor man kan gå tur, og vet om flere som angrer på at de ikke fryste abonnementet. Jeg ville gjort det iallefall Syns du skal gjøre det du vil i morgen, i hvert fall om du ikke er ofte alene åå nå fikk jeg lyst på iskald cola! Er alene hver dag jeg! Men det er jo noe annet å være alene på ettermiddagen enn på formiddagen. Vurderer å invitere en venninne også. Vet det ville vært veldig veldig koselig. Iskald cola er godt! Men bare hvis man spiser noe samtidig. Jeg liker ikke å drikke brus bare for å...Drikke brus Må ha det som tørstedrikk til maten i så fall. Nettopp derfor står det ei halvdrukken julebrusflaske på bordet fra i går, fordi jeg var ferdig å spise, og dermed ikke ville ha mer brus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 24. oktober 2014 #1752 Del Skrevet 24. oktober 2014 Er alene hver dag jeg! Men det er jo noe annet å være alene på ettermiddagen enn på formiddagen. Vurderer å invitere en venninne også. Vet det ville vært veldig veldig koselig. Iskald cola er godt! Men bare hvis man spiser noe samtidig. Jeg liker ikke å drikke brus bare for å...Drikke brus Må ha det som tørstedrikk til maten i så fall. Nettopp derfor står det ei halvdrukken julebrusflaske på bordet fra i går, fordi jeg var ferdig å spise, og dermed ikke ville ha mer brus. Ettermiddag og kveld blir noe helt annet ja Inviter henne! Jeg syns at iskald Cola er godt uansett, men drikker kun brus når det er helg. Sendte nettopp mld til gubben om at han må kjøpe masse Cola Er syk så ikke noe som frister å putte i meg men Cola hørtes godt ut. Er litt kresen på brus så det går nesten bare i Cola og Solo her Samboer syns at jeg er kjedelig men han kan da drikke det han vil av brus. God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 24. oktober 2014 Forfatter #1753 Del Skrevet 24. oktober 2014 Ettermiddag og kveld blir noe helt annet ja Inviter henne! Jeg syns at iskald Cola er godt uansett, men drikker kun brus når det er helg. Sendte nettopp mld til gubben om at han må kjøpe masse Cola Er syk så ikke noe som frister å putte i meg men Cola hørtes godt ut. Er litt kresen på brus så det går nesten bare i Cola og Solo her Samboer syns at jeg er kjedelig men han kan da drikke det han vil av brus. God helg! Jeg drikker også vanligvis bare i helgene, men vi tok litt helg i går siden R skulle reise bort i hele helga. God helg ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 24. oktober 2014 Forfatter #1754 Del Skrevet 24. oktober 2014 Nå kan jo faktisk mini overleve hvis han skulle bli født. Han ville nok hatt odsen mot seg, men det finnes barn der ute som lever i dag, og som ble født 23+0.. Det er litt betryggende å vite, at for hver dag som går nå, så øker sjansen for overlevelse. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 24. oktober 2014 #1755 Del Skrevet 24. oktober 2014 Hurra for 23 søsteren til en veninne ble født i uke 23 i 1999. Hun er helt frisk idag, er utrolig egentlig:) fint å kunne tenke på for deg fremover er enda 7 uker og noen dager til jeg er i uke 23 Høres fint ut å være litt på jobb da:) er det initiativ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 24. oktober 2014 Forfatter #1756 Del Skrevet 24. oktober 2014 Hurra for 23 søsteren til en veninne ble født i uke 23 i 1999. Hun er helt frisk idag, er utrolig egentlig:) fint å kunne tenke på for deg fremover er enda 7 uker og noen dager til jeg er i uke 23 Høres fint ut å være litt på jobb da:) er det initiativ? Ja, veldig utrolig. Søkte opp bilder av fostre født rundt denne tiden, og de er bra ferdige! Tynne, små og veldig mørk/rød hud ja, men en skikkelig baby Klarer ikke å se for meg at jeg har en sånn inni magen. Det er like rart som sist gang. Dagene fra 15 uker til 23 uker har i grunn gått ganske fort! Blir nok bra å komme litt på jobb ja. Får jo ta det veldig rolig, så det er nesten mer som et sosialt tiltak, og for at jeg ikke skal dette helt ut av fagutdannelsen. Beholder jo fortsatt 100 % sykemelding. Hva mener du med om det er initiativ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 24. oktober 2014 #1757 Del Skrevet 24. oktober 2014 Høres fint ut å være litt på jobb! Jeg merka i alle fall godt på psyken at jeg kunne jobbe andre gangen. Viktig både faglig og sosialt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 24. oktober 2014 Forfatter #1758 Del Skrevet 24. oktober 2014 (endret) Høres fint ut å være litt på jobb! Jeg merka i alle fall godt på psyken at jeg kunne jobbe andre gangen. Viktig både faglig og sosialt. Absolutt. Jeg er nok en person som "takler" det ganske greit å gå hjemme. Jeg liker jo å gå hjemme, men selv for hjemkjære meg som trives veldig godt i mitt eget selskap, kjenner at det etter mange uker nå begynner å bli litt mye. Æsj, tror jeg må begynne å ligge oppå en pute om natten igjen. Det verker konstant i bekkenet. Akkurat slik det gjorde sist da jeg måtte begynne med puten. Forskjellen fra da til nå, er at smertene kom over natten, og forsvant like fort etter to dager. Denne gangen sliter jeg jo generelt mer med det, så forventer ikke at den puta skal gjøre like mye underverker denne gangen. Fire puter må jeg sjonglere med i senga nå. Snart blir det fem, når jeg får behov for å ha pute mellom beina også. Husker enda hvor deilig det var å slippe å dandere seg sånn etter 18 uker hvor jeg hadde ligget med så mange puter sist. Tar jo et halvår å finne riktig liggestilling med alle putene. Endret 24. oktober 2014 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 24. oktober 2014 #1759 Del Skrevet 24. oktober 2014 (endret) Ja, veldig utrolig. Søkte opp bilder av fostre født rundt denne tiden, og de er bra ferdige! Tynne, små og veldig mørk/rød hud ja, men en skikkelig baby Klarer ikke å se for meg at jeg har en sånn inni magen. Det er like rart som sist gang. Dagene fra 15 uker til 23 uker har i grunn gått ganske fort! Blir nok bra å komme litt på jobb ja. Får jo ta det veldig rolig, så det er nesten mer som et sosialt tiltak, og for at jeg ikke skal dette helt ut av fagutdannelsen. Beholder jo fortsatt 100 % sykemelding. Hva mener du med om det er initiativ? Ok, nei jeg bare lurte på om du spurte selv om de timene eller om det var sjefen som gjorde det Edit: haha ser nå at "eget" fallt ut:p ikke rart du lurte Endret 24. oktober 2014 av lillemeg90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 24. oktober 2014 Forfatter #1760 Del Skrevet 24. oktober 2014 Ok, nei jeg bare lurte på om du spurte selv om de timene eller om det var sjefen som gjorde det Edit: haha ser nå at "eget" fallt ut:p ikke rart du lurte Ååh, hehe! Jeg visste ikke at det var "lov" jeg, så det var sjefen som spurte om jeg ville det. Har ikke tenkt på at det var en mulighet uten å trappe ned sykemeldingen = lavere lønn siden jeg ikke ville fått tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå