Hay Skrevet 30. juli 2014 #961 Del Skrevet 30. juli 2014 En venninne av meg sier konsekvent indigrenser i stedet for ingredienser. Får lyst til å knipse henne hver gang, så styygt! Er du venninnen min? Jeg har sagt indigrenser i alle år Og så sier jeg "savriett" istedenfor serviett, "dobbel så liten" i steden for halvparten så liten. Sier setninger i feil rekkefølge "han er så stor blitt" i steden for "så stor han har blitt". Mannen sier "akkurakt" og ikke "akkurat" Han som mobber meg heletiden fordi jeg sier så mye feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 31. juli 2014 Forfatter #962 Del Skrevet 31. juli 2014 Tygges om og nom igjen, omnomnom. Haha, den der var jo litt søt da.. Åja, sjakktrekk ja. Jeg vet om en som kaller det "sjakktriks". Som i overført betydning; "det var ikke akkurat noe sjakktriks!" Åh, nå kom jeg på noe som irriterer meg grenseløst. Når folk sier dysje i stedet for dusje. "Går en tur i dysjen, jeg!" Og når folk sier sjeptisk og sjenialt... Dysje?? Er det noen som sier det da? Er du venninnen min? Jeg har sagt indigrenser i alle år Og så sier jeg "savriett" istedenfor serviett, "dobbel så liten" i steden for halvparten så liten. Sier setninger i feil rekkefølge "han er så stor blitt" i steden for "så stor han har blitt". Mannen sier "akkurakt" og ikke "akkurat" Han som mobber meg heletiden fordi jeg sier så mye feil Dobbelt så liten tror jeg veldig mange sier, savriett derimot.. ____ Endelig 10 uker! Egentlig har det gått ganske fort fra 9 til 10 uker, i og med at jeg ble satt fram to dager på UL Er ikke heeeelt overbevist om at det stemmer, siden jeg hadde så tydelige EL-tegn på det tidspunktet som ville betydd 9+5 i dag, men jeg velger å forholde meg til UL, også får det heller bare justeres igjen dersom det viser seg at EL-termin er den riktige. Bare seks uker til UL nå, så håper jeg får vite kjønn da! Gleder meg veldig til å få vite litt mer hvem som bor inni der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 31. juli 2014 #963 Del Skrevet 31. juli 2014 10 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 31. juli 2014 Forfatter #964 Del Skrevet 31. juli 2014 Forresten så gikk jeg på vekta i dag også, siden jeg regnet med at vekta fra mandag ikke var riktig i og med at det nettopp var helg. 10 uker på vei og opp 1,2 kg. Det er jeg faktisk ganske fornøyd med. Mye bedre enn sist, hvor det altså var 4 kg 11+2 Skriver det opp her slik at jeg husker det. Neste vekt blir i forbindelse med svangerskapskontroll og skrevet på helsekortet, så da får jeg jo skrevet det der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 31. juli 2014 #965 Del Skrevet 31. juli 2014 10 uker!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 31. juli 2014 #966 Del Skrevet 31. juli 2014 10 uker alt! Og fin vektoppgang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 31. juli 2014 #967 Del Skrevet 31. juli 2014 (endret) Sjakktrekk, sushi T brukte å si logistikk istedet for logikk.... Det fikk jeg plukket av ham. Nå prøver jeg å få han til å se MANET istedet for MANEIT... Tror maneit er en sørlandsting.. Jeg er sørlending.. Og har ikke hørt noen si MANEIT Han må i såfall være en special kind of sørlending Dette ble en morsom diskusjon Det var like før jeg rett på han som jobber på posten når han spurte om jeg hadde med legimitasjon.. Og ikke legitimasjon Og Teryaki, om du irriterer deg over OMnomnomnom´en så hadde du i hvertfall blitt sprø når jeg lager bil lyder til mini og sier ØNønønønønøn Feil tonefall er også noe som irriterende å høre på Edit: Og hurra for 10 uker Synes dette går riktig så fort atte Endret 31. juli 2014 av Kakaoen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 31. juli 2014 #968 Del Skrevet 31. juli 2014 Jeg er sørlending.. Og har ikke hørt noen si MANEIT Han må i såfall være en special kind of sørlending Faren er fra Risør, og mora er fra Tromsø, så er mye rare ord som kommer fra den heimen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 31. juli 2014 #969 Del Skrevet 31. juli 2014 Halloo,så fin du er! Tror preggo-gløden er på plass! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 31. juli 2014 Forfatter #970 Del Skrevet 31. juli 2014 (endret) 10 uker!! 10 uker alt! Og fin vektoppgang Ja, kjente jeg smilte litt for meg selv da jeg leste på en av appene at hittil er det vanlig å ha gått opp to kg.. Jeg er sørlending.. Og har ikke hørt noen si MANEIT Han må i såfall være en special kind of sørlending Dette ble en morsom diskusjon Det var like før jeg rett på han som jobber på posten når han spurte om jeg hadde med legimitasjon.. Og ikke legitimasjon Og Teryaki, om du irriterer deg over OMnomnomnom´en så hadde du i hvertfall blitt sprø når jeg lager bil lyder til mini og sier ØNønønønønøn Feil tonefall er også noe som irriterende å høre på Edit: Og hurra for 10 uker Synes dette går riktig så fort atte Haha..Når jeg lager billyder så sier jeg broooombrooooooOooooOm Fort og fort, men det går i alle fall! Faren er fra Risør, og mora er fra Tromsø, så er mye rare ord som kommer fra den heimen Blandingsdialekter blir ofte litt rare. Jeg har en mor som bodde i Stavanger til hun var 6-7, og har derfor mange ord fra den dialekten (neida, ikke løye ), og har derfor selv noen få ord som er litt forfinet. For eksempel sier jeg sykle, mens det på Bodø-dialekt heter sykkel. Vet mange har irritert seg over det når jeg har sagt det. Også sier jeg toalettet, mens det vanlige her er å si do. Halloo,så fin du er! Tror preggo-gløden er på plass! Hehe, jo takk for det! Føler meg mer lubben for tia enn glødende, men det er nå så Men altså, godt mulig du ikke har gått ned alle preggo-kiloene dine, men du ser jo smashing ut! Og du er jo mye slankere nå enn du var da L var på samme alder. Og hælledussan så søt lillegutt var da! Tror du merket hvor tusset jeg ble av smilene og de store, årvåkne øynene hans Edit: Og missdior, hvis du leser dette, så kikket jeg etter deg på jobben din i dag, men der var det ingen missdior i dag! Hver gang jeg er innom der så har du visst fri Endret 31. juli 2014 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 31. juli 2014 #971 Del Skrevet 31. juli 2014 Løye, ja. Det er et...løye ord! Har fått mange...løgne blikk når jeg har sagt det ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 31. juli 2014 Forfatter #972 Del Skrevet 31. juli 2014 Løye, ja. Det er et...løye ord! Har fått mange...løgne blikk når jeg har sagt det ja! Hehe, ja Jeg har en del slektning derfra, og det er ikke sjeldet jeg har hørt utsagn som "ja nu har vi det løye dåkker" i den gode flotte stavanger-tonen Men er jo litt artig da, er nok en grunn til at hele landet disser dem litt for der ordet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 31. juli 2014 #973 Del Skrevet 31. juli 2014 Hehe, jo takk for det! Føler meg mer lubben for tia enn glødende, men det er nå så Men altså, godt mulig du ikke har gått ned alle preggo-kiloene dine, men du ser jo smashing ut! Og du er jo mye slankere nå enn du var da L var på samme alder. Og hælledussan så søt lillegutt var da! Tror du merket hvor tusset jeg ble av smilene og de store, årvåkne øynene hans Aaah, jeg liker så godt å høre skryt om den der ungen. Han er en skikkelig blid liten gullklump. Og når du synes han var liten, tenk hvor liten den du skal sitte med i armene snart er da. Du ser ikke lubben ut på en flekk, i hvert fall. Skikkelig fin. Jeg har enda ti kilo til pre-preggo-vekt, og fem kilo under der som trivselsvekt. Den her amminga gjør ingenting for meg. Men ja, da jeg hadde fått L var jeg mye større. Men det der vil jeg uansett ikke sammenlikne meg med, det var unntakstlstand. Og så forsvant alt når amminga var over. Satser på noe av det samme skjer denne gangen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 31. juli 2014 #974 Del Skrevet 31. juli 2014 Ja, kjente jeg smilte litt for meg selv da jeg leste på en av appene at hittil er det vanlig å ha gått opp to kg.. Haha..Når jeg lager billyder så sier jeg broooombrooooooOooooOm Fort og fort, men det går i alle fall! Blandingsdialekter blir ofte litt rare. Jeg har en mor som bodde i Stavanger til hun var 6-7, og har derfor mange ord fra den dialekten (neida, ikke løye ), og har derfor selv noen få ord som er litt forfinet. For eksempel sier jeg sykle, mens det på Bodø-dialekt heter sykkel. Vet mange har irritert seg over det når jeg har sagt det. Også sier jeg toalettet, mens det vanlige her er å si do. Hehe, jo takk for det! Føler meg mer lubben for tia enn glødende, men det er nå så Men altså, godt mulig du ikke har gått ned alle preggo-kiloene dine, men du ser jo smashing ut! Og du er jo mye slankere nå enn du var da L var på samme alder. Og hælledussan så søt lillegutt var da! Tror du merket hvor tusset jeg ble av smilene og de store, årvåkne øynene hans Edit: Og missdior, hvis du leser dette, så kikket jeg etter deg på jobben din i dag, men der var det ingen missdior i dag! Hver gang jeg er innom der så har du visst fri Jeg er 50% sykemeldt, så jeg er ferdig 13 i disse tider Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 1. august 2014 #975 Del Skrevet 1. august 2014 Jeg vil å være ferdig kl 13.00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 1. august 2014 Forfatter #976 Del Skrevet 1. august 2014 Jeg er 50% sykemeldt, så jeg er ferdig 13 i disse tider Ahaa, men det forklarer jo saken! Tror jeg var der sånn rundt halv tre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 1. august 2014 Forfatter #977 Del Skrevet 1. august 2014 Er dette dyrt eller billig? http://www.byggmax.no/platemateriell/mdf-panel/veggpanel-perlestaff-hvit-p10062 Vi skal pusse opp ett rom som brukes mest til oppbevaring av gjesteseng og kjøleskap, som da blir vårt nye soverom, mens mini etter hvert skal få det som nå er soverommet vårt. Det blir bare enkelt, veggpanel og laminat, men jeg gleder meg veldig til å få det gjort. Vurderer å ha panel i taket også, rett og slett for å slippe å male det gule taket Kan jo ikke male med vanlig maling som gravid uansett, og Jotun Sens er elendig. Evt. at vi bare kjøper nye takplater. Får se på akkurat det da. Så må vi komme på ett eller annet tema på mini sitt rom. Det kommer jo litt an på kjønn, men egentlig ikke, for jeg vil ha noe barnet ikke vokser fra med det samme. For eksempel skogstema med ekorn, rev, ugle osv. Kanskje ha en vegg med veggdekor på, eller bare gjør det enkelt og male den ene veggen i en eller annen farge (ikke rosa eller blå!)...Hmmm..Gleder meg til å komme i gang med slike ting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue Skrevet 1. august 2014 #978 Del Skrevet 1. august 2014 (endret) Mannen her sier engli i istedenfor egentlig. Syns det er så irriterende jeg selv har problemer med å uttale pizza. Jeg sier liksom pissa istedenfor pitsa eller åssen det egentlig skal uttales Endret 1. august 2014 av Skyblue Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 1. august 2014 Forfatter #979 Del Skrevet 1. august 2014 Mannen her sier engli i istedenfor egentlig. Syns det er så irriterende jeg selv har problemer med å uttale pizza. Jeg sier liksom pissa istedenfor pitsa eller åssen det egentlig skal uttales Engli? Den hadde irritert vettet av meg Pizza uttales vel "pitsa" ja, så hvis du bare dropper å fokusere på å uttale de to z-ene, men heller en t og en s, så klarer du det __ Ellers skal jeg på kveldsvakt i dag. Etter to uker hjemme gleder jeg meg veldig til å komme meg på jobb. Skal bli godt. Holder på å lage meg middag akkurat nå. Litt morsomt, jeg som ofte har max en avtale i løpet av uka (er litt introvert, så for meg er d et gjerne nok), har noe på tapeten hver dag, formiddag som ettermiddag neste uke Tiden vil gå fort da i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 1. august 2014 #980 Del Skrevet 1. august 2014 Jeg tror det er en grei pris. Føler jeg har sett de platene til 129 kr m2 Vi har mange av de her i huset. Hvorfor kan ikke mannen male taket? Å male tak er jo superenkelt, hvis dere har takplater da? Bare gjør det før dere setter opp vegger og legger nytt gulv så gjør det ikke noe om du griser Jeg malte tak nå jeg var gravid. Bare ha god lufting i rommet og ha på deg et munnbind om du er redd for avgasser Det er så gøy å pusse opp barnerom MASSE fine wallstickers på ebay Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå