Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Hurra for 34 uker og flott magebilde! :strix:

Kjenner igjen det med å våkne i akkurat samme posisjon som man sovnet i. Jeg pakker dyna godt rundt meg, da, for å støtte, så det er ikke så mye plass til å flytte på meg uansett :P

Wow, 4 dager til du er høygravid! :sjokkert: Det er så kort tid igjen!! Nå går det veldig fort for oss alle her, føler jeg! Jeg har gått opp like mye som deg, og jordmor sa at det var helt normalt, så du kan nok ta det med ro. Mesteparten forsvinner jo når ungen kommer ut, og resten tror jeg går med iløpet av noen måneder med amming og stress med lite søvn osv.

God fredag videre til deg også! Og god helg! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fint magebilete! :) Sånn ser eg ut til vanleg! :ler:

Kjenner til desse spørsmålsrundene..dei har mykje å tenke på, desse små ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine magen!

Har gått opp det samme som deg. Og like langt også, så er vel ganske normalt☺ merker at man får litt mer lyst til å kjede-spise når man ligger hjemme...

Mekka ei rask ostekake med kirsebærkompott til igår. Skulle få besøk, og så har svigerfar vært her et par dager for å hjelpe til med å male badet. Og det ble jo kakerester igjen, som jeg har gumla og spist idag...farlig med sånt i huset!!!

Gutten her i huset er litt for liten til alle de endeløse spørsmålene som jeg har hørt så mye om :fnise:

har badekaret ditt kommet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for 34 uker og flott magebilde!

Kjenner igjen det med å våkne i akkurat samme posisjon som man sovnet i. Jeg pakker dyna godt rundt meg, da, for å støtte, så det er ikke så mye plass til å flytte på meg uansett

Wow, 4 dager til du er høygravid! :sjokkert: Det er så kort tid igjen!! Nå går det veldig fort for oss alle her, føler jeg! Jeg har gått opp like mye som deg, og jordmor sa at det var helt normalt, så du kan nok ta det med ro. Mesteparten forsvinner jo når ungen kommer ut, og resten tror jeg går med iløpet av noen måneder med amming og stress med lite søvn osv.

God fredag videre til deg også! Og god helg!

Ja, går fort nå! Eller, på en måte. Synes det føles litt lenge til, samtidig er det jo ikke det. :P Hehe. I alle fall ikke når man tenker på hvor mange uker som er tilbakelagt.

Ja, blir nok ikke noe problem å miste de ekstra kiloene. Man skal jo ha litt til over slik at man har energi nok til å produsere melk. :) Også blir det jo trilleturer! Det går jo mot vår når ungene kommer. :)

Fint magebilete! :) Sånn ser eg ut til vanleg!

Kjenner til desse spørsmålsrundene..dei har mykje å tenke på, desse små

Takk! :)

Hehe, ja de har det. Er artig å oppleve hvor mye som egentlig foregår i hode på dem. :)

Så fin du er! Og tenk, 6 uker igjen til termin!

Takk! Ja, det er ikke så lenge det altså!

Så fin mage! :rodmer:

Så flott du er! :kose:

Fine magen!

Har gått opp det samme som deg. Og like langt også, så er vel ganske normalt☺ merker at man får litt mer lyst til å kjede-spise når man ligger hjemme...

Mekka ei rask ostekake med kirsebærkompott til igår. Skulle få besøk, og så har svigerfar vært her et par dager for å hjelpe til med å male badet. Og det ble jo kakerester igjen, som jeg har gumla og spist idag...farlig med sånt i huset!!!

Gutten her i huset er litt for liten til alle de endeløse spørsmålene som jeg har hørt så mye om :fnise:

har badekaret ditt kommet da?

Ja, da ligger vi jo ganske likt i løypa. Forskjellen er vel kanskje den at du ikke rekker å gå helt til termin? Fødte ikke du noen uker før sist?

Ja, jeg har også lett for å kjedespise, men det hjelper veldig at jeg spiser frokost så sent som 0930. Da er jeg ikke klar for lunsj før 13-tiden, og da er det jo ikke så alt for lenge til jeg henter O i bhg. Tror jeg hadde spist mer dersom jeg hadde spist frokost når vi står opp i 0730-tiden.

Da har O fått innkalling til vurdering på sykehuset, og hvis de er enig med spesialisten, så blir det operasjon samme dagen. Enten 6 eller 9 februar. Det stod to datoer. :P 6 februar skulle vi møte opp på poliklinikken, men på svarbrevet står det at O har fått plass på barneavdelingen 9 februar, så jeg vet sannelig ikke. Må ringe på mandag for å høre. :) Uansett veldig glad vi fikk time før termin. Får bare krysse alt jeg har for at denne ikke bestemmer seg for å komme før. :)

En av oss må overnatte der med O etter operasjonen. Jeg vil jo helst at det skal bli meg, så det skal jo bli interessant med diger gravidmage, men det får bare gå. En ting er nå at jeg har et større behov enn R for å være der, en annen er jo at jeg er jo selv sykepleier og vil jo kunne passe bedre på O enn R kan.

Har forresten hørt at sykepleiere ofte er de verste mødrene å ha som pårørende på sykehus.. :sjenert::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du veit jeg er dårlig på å skrive, men følger med altså! Fint magebilde!

Hyggelig at du følger med! :)

Jeg skjønner godt du har andre ting å styre med enn å skrive i dagbøker! :) Dagene blir vel travle med liten baby i tillegg til storesøsken vil jeg tro. :)

__

Nå er jeg rimelig peist! Da er det litt godt at O er hos mamma og de. :)

Kl 10:30 møtte jeg og O opp på lekedilla, men de åpnet visst ikke før kl 11. Stod på nettet kl 10, så det var litt irriterende. ;) Heldigvis kunne vi vente i gangen, siden lekedilla og treningssenteret Kisskissbangbang trener på har samme gangen, så var båre å låse seg inn. :)

Guttene hadde det fint på Lekedilla. Periodevis lekte de sammen, mens periodevis lekte de på hver sin kant. :P Jeg og Kisskiss satt for det meste ved et bord og snakket om alt og ingenting. Koselig! :)

Så dro jeg til mamma og de, hvor jeg var en liten stund før jeg dro, mens O var igjen. :) Innom byen en liten tur, hvor jeg kjøpte en fin uglebody på tilbud til 40 kr, innom babybutikk for å kjøpe ny grind til hunden, innom Jysk for å kjøpe nytt pledd til hunden, innom Coopen for å hente babygymen (som var kjempefin!!), og ENDELIG hjemme!!

Fikk slappet litt av (og sett en dokumentar om små peniser, om størrelsen er så viktig, og søket etter å få større penis :ler: ) og gort en del husarbeid etter det. Nå føler jeg meg litt rar. Det prikker i ansiktet. Sånn som det gjør når man puster for fort, og forholdet mellom O2 og CO2 blir feil.

Så ligger bare på sofaen og prøver å slappe av. Kanskje det har blitt for mye styr i dag. Bekkenet er i alle fall rimelig gåent. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, håper prikkinga har gått over?

Ja, gikk over etter hvert. Var nok bare veldig sliten. :)

Kan ikke gjøre for mye på en dag rett og slett. Begynner å føle meg rimelig handikappet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i det ja... Hvil ut mens du kan, sier jeg bare! :)

Jo, jeg prøver, men du vet nå. Man gleder seg jo sånn til å møte den lille at man ikke tenker så mye over at de neste seks ukene er de siste man har med potensielt sammenhengende søvn på lenge. :P Nå er jeg jo våken x antall ganger hver natt uansett da, men legger meg jo fort til å sove igjen. Med amming og sånt så tar det jo en stund. O var så treg han. Brukte 20-30 min på hver amming. Eller er vel ikke tregt, men leste om de som hadde babyer som brukte 5 min. :P

Apropo amming så har jeg bestilt meg amme bh med spiler fra Bravado: http://www.mammatrend.no/products/allure-sort-ammebh-fra-bravado-designs

Den var dyr, men virker veldig bra. :) Har et par fra sist gang uten spiler som jeg kan bruke om natten. :) Trenger skikkelig støtte rett og slett. Sist brukte jeg vanlig bh fra O var seks uker gammel, men det er litt tungvint å bruke vanlig bh, og cupen ble så vrengt etter hvert av å stadig brettes ned. Har bare kjøpt en da. Så får se om jeg bare bruker de spileløse hver gang den vaskes, eller om jeg kjøper inn en til, evt. prøver Change sin som ikke er like dyr. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får angst bare av å tenke på spiler, jeg. :haar: Håper du ikke får tette melkeganger! Men om du ikke fikk det sist så er det ikke sikkert du er så disponert for det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får angst bare av å tenke på spiler, jeg. :haar: Håper du ikke får tette melkeganger! Men om du ikke fikk det sist så er det ikke sikkert du er så disponert for det. :)

Nei fikk det ikke sist. :) Hadde to runder med mild brystbetennelse, men det kom av at jeg hadde vært kald. Kjente den sviende kuldesmerten godt igjen andre gangen det skjedde. Skulle bare kjøre på butikken, men hadde litt frost i meg. Når jeg da kjente den smerten, så skjønte jeg med en gang at nå kom jeg til å få brystbetennelse, og det fikk jeg. Forsvant etter en dag begge gangene heldigvis, så fikk ikke de store problemene. :)

Men klart, hvis man er av de som får tette melkeganger lett så er det litt verre. Denne ammebh-en vil uansett være mer skånsom enn de vanlige bh-ene jeg hadde sist. Spilene er litt mykere, og også litt kortere, nettopp for å unngå tette melkeganger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer sterkt å bestille meg ammebh med spiler fra Bravado! Trenger nok litt støtte. Si i fra hvordan den var når du får den? :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vurderer sterkt å bestille meg ammebh med spiler fra Bravado! Trenger nok litt støtte. Si i fra hvordan den var når du får den? :blomst:

Det skal jeg gjøre. :) Bravado har jo uten spiler også da, men det blir jo ikke like god støtte da. Uansett, dette er den dyreste bhen jeg noen sinne har kjøpt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg gjøre. :) Bravado har jo uten spiler også da, men det blir jo ikke like god støtte da. Uansett, dette er den dyreste bhen jeg noen sinne har kjøpt. :fnise:

Hva betalte du? Jeg har brukt en del kroner på Change oppigjennom tida, og kjøpte BHer til 549,- der. Men spilene bare knakk (heavy boobs!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betalte du? Jeg har brukt en del kroner på Change oppigjennom tida, og kjøpte BHer til 549,- der. Men spilene bare knakk (heavy boobs!)

Kostet 549. ;) Jeg kjøper jo fra HM og Lindex siden jeg ikke har så store pupper. Før O hadde jeg 80C,/D etter O hadde jeg 80B/C :P Misstenker at en undertøysbutikk ville sagt at jeg er 75 i omkrets da, men jeg føler det blir alt for stramt. Vet i alle fall at de fleste bruker for stor omkrets, og jeg er sikkert en av de. :P Hehe. Er jo vant til å betale 150 for en bh, så det gjorde litt vondt i kroppen da jeg la inn bestilling på denne i går. ;)

Den jeg har bestilt har jo litt mykere og litt kortere spiler, så kan jo være at de ikke knekker så lett da? :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostet 549. ;) Jeg kjøper jo fra HM og Lindex siden jeg ikke har så store pupper. Før O hadde jeg 80C,/D etter O hadde jeg 80B/C :P Misstenker at en undertøysbutikk ville sagt at jeg er 75 i omkrets da, men jeg føler det blir alt for stramt. Vet i alle fall at de fleste bruker for stor omkrets, og jeg er sikkert en av de. :P Hehe. Er jo vant til å betale 150 for en bh, så det gjorde litt vondt i kroppen da jeg la inn bestilling på denne i går. ;)

Den jeg har bestilt har jo litt mykere og litt kortere spiler, så kan jo være at de ikke knekker så lett da? :)

Haha, det er forståelig! Savner tiden jeg kunne handle bh på HM :hjerte: Det skal skje igjen en vakker dag, bare ikke akkurat nå. Hehehe.

Skal absolutt vurdere den ja! Vil ha en skikkelig digg bh :jepp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...