Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Nå har jeg forresten søkt bhg-plass til J i april 16. Håååper vi får plass da i stedet for 1 august 16.

Kan man søke om barnehageplass sånn midt i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan man søke om barnehageplass sånn midt i?

Ja man kan søke når som helst, men hvis man vil rekke hovedopptaket så må man søke innen fristen. Og man kan fint få plass midt i året, forutsatt at en plass dukker opp. Men er nok umulig i Oslo. Her jeg bor er det litt lettere å få plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isj, det der flaskestyret altså! Vi øvde og øvde med M, men det gikk aldri. Hun var jo rar da, og er fremdeles. :fnise: A tok hva som helst, så lenge det var mat. Til og med romtemperert ferdigblandet MME. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isj, det der flaskestyret altså! Vi øvde og øvde med M, men det gikk aldri. Hun var jo rar da, og er fremdeles. :fnise: A tok hva som helst, så lenge det var mat. Til og med romtemperert ferdigblandet MME. :ler:

Huff, håper ikke det samme gjelder J, men han tar jo smokk som bare det, så satser på øving hver dag slik at han etter hvert vil ha. :P

Har pumpet 100 ml i dag også, så skal bare få kjøpt en ny flaske så får vi se. :)

I dag blir en god dag! O skal overnatte hos mamma og de, jeg og J skal på kafé og etter noen erneder i byen skal jeg på joggetur i det fine været. Gleder meg! Ja også har jeg akkurat satt et brett med hamburgerbrød inn i ovnen, så blir hjemmelaget hamburger i kveld når J er i seng. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man kan søke når som helst, men hvis man vil rekke hovedopptaket så må man søke innen fristen. Og man kan fint få plass midt i året, forutsatt at en plass dukker opp. Men er nok umulig i Oslo. Her jeg bor er det litt lettere å få plass.

Vi hadde flere barn som startet midt i året da jeg jobbet i bhg. Mulig man er heldig da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wuhu! J tok flaske uten problemer i dag! Om det var den nye flasken (Nuke) eller om det var fordi han var skrubbsulten, evt en kombinasjon vites ikke. Uansett et godt tegn! Har pumpet 125 ml nå i kveld som R skal få gi han i morgen. :) For jeg skal sove :nigo:

Vet dere forresten om en bra nettside som selger kjoler til ikke alt for stive priser? Har sjekket ellos og Nelly, men ikke funnet noe "perfekt" enda. Skal i to bryllup. Trenger ikke være ammevennlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten så hadde jeg jo tenkt å ha egen treningsbok, men synes det er styrete å ha to, så skriver om det her heller.

Jeg må nemlig få i gang magemusklene ;) I første omgang blir det ulike plankeøvelser, men tenker jeg drar innom chlas Olson og kjøper en kettelbell. De er så allsidige så kan jo trene mer enn bare mage. :)

I dag ble det ikke joggetur, men gikk ca 4 km i terreng med J på magen. Joggetur tar jeg med en gang jeg står opp i morgen. Etterfulgt av lett styrketrening i hagen. Planken, armhevinger også får vi se. Er så redd for pingleknærne mine. Må trene de opp igjen. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går visst litt opp og ned, for nå ville han ikke ha flaske. Jaja, får bare fortsette å øve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer du sikker på at han er sulten da? Det var nemlig ikke T da vi sleit med flaska. Hyler han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer du sikker på at han er sulten da? Det var nemlig ikke T da vi sleit med flaska. Hyler han?

Ja, det var han nok. Men ikke skikkelig skrubbsulten tror jeg. Nok til at han lagde "puppelyder".

Litt dumt om vi må "sulte" han et par timer før han kan få :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, for ei god økt jeg hadde i dag. :) 5 km i terreng som innebærer flere seige oppoverbakker. Brukte 40 min,og det innebærer også noen stopp slik at hunden får tisset. Jogget vel ca 9 km/timen. Ikke verst for joggetur nr to etter fødsel. Knærne gikk det bedre med også. Men herregud jeg holdt på å dø (spy/besvime) etter joggeturen, for jeg spurtet alt jeg hadde sisten strekningen for å kjøre meg helt ut. Jævlig der og da, men samtidig SÅ herlig!! :)

Nå sitter jeg og ammer, og fikk den der ekle følelsen som av og til kommer. At jeg bare føler meg som ei ku uten så mye mer verdi. Bah. Skjer ikke så ofte lenger, var verre i starten, mrn jeg kan ikke skjønne at jeg skal trives mindre med ammingen denne gangen? Sist likte jeg å amme. Nå gleder jeg meg til fast føde og til å slutte rundt ett års alder. :P

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen kufølelsen. :P Det er vel ikke så rart at det blir litt mindre koselig denne gangen - du føler kanskje på at du skulle gjort andre ting, tatt deg av storebror osv? Uansett må det jo være lov å ikke forgude ammestunden. Det blir jo påstått at amming er så vanvittig trivelig, men det er jo også jobb, mas og stress for mange. Selv liker jeg amming når det går bra, men det er jammen mye styr. Trives bedre med amminga nå som minsten er så stor, for nå stresser jeg ikke med det lenger. Om han ikke vil ha så har det ingenting å si, og om jeg dropper ei amming så går han ikke sulten. FRIHET er vel ordet jeg leter etter. :fnise:

Høres ut som du har hatt en deilig joggetur! Synes du er nesten litt vel sprek til å nettopp ha født. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen kufølelsen. :P Det er vel ikke så rart at det blir litt mindre koselig denne gangen - du føler kanskje på at du skulle gjort andre ting, tatt deg av storebror osv? Uansett må det jo være lov å ikke forgude ammestunden. Det blir jo påstått at amming er så vanvittig trivelig, men det er jo også jobb, mas og stress for mange. Selv liker jeg amming når det går bra, men det er jammen mye styr. Trives bedre med amminga nå som minsten er så stor, for nå stresser jeg ikke med det lenger. Om han ikke vil ha så har det ingenting å si, og om jeg dropper ei amming så går han ikke sulten. FRIHET er vel ordet jeg leter etter. :fnise:

Høres ut som du har hatt en deilig joggetur! Synes du er nesten litt vel sprek til å nettopp ha født. :ler:

Ja absolutt! Det er alltid noe som må gjøres osv. Men han begynner heldigvis å bli mer enn bare "spise, sove, bæsje, repeat - baby", så han er flinkere til å ligge litt under babygym og sånt nå. :)

Hehe, er overrasket selv. Jeg har bedre kondisjon denne gangen enn jeg hadde på samme tid etter forrige fødsel, så det er jeg fornøyd med. :)

__

Her blir det dåp i helgen. Så nå har jeg nettopp laget to sjokoladekakebunner som skal fryses ned. Blir en dobbel sjokoladekake med deilig smørkrem utenpå og dumlekrem i midten. Nam! :) Skal lage gulrotkake på fredag, også blir det fire andre kaker som andre skal lage. Alt av pynt oh sånt er også kjøpt inn nå. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten så hadde jeg jo tenkt å ha egen treningsbok, men synes det er styrete å ha to, så skriver om det her heller.

Jeg må nemlig få i gang magemusklene ;) I første omgang blir det ulike plankeøvelser, men tenker jeg drar innom chlas Olson og kjøper en kettelbell. De er så allsidige så kan jo trene mer enn bare mage. :)

I dag ble det ikke joggetur, men gikk ca 4 km i terreng med J på magen. Joggetur tar jeg med en gang jeg står opp i morgen. Etterfulgt av lett styrketrening i hagen. Planken, armhevinger også får vi se. Er så redd for pingleknærne mine. Må trene de opp igjen. :)

Du er ordentlig sprek!

Før du trener magemusklene må du huske å få sjekket om de har grodd sammen igjen. Om de ikke har det kan du få brokk, og det er ganske smertefullt.. Jeg har fått sjekket det, for jeg trodde alt var som før, men mine har ikke grodd sammen ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ordentlig sprek!

Før du trener magemusklene må du huske å få sjekket om de har grodd sammen igjen. Om de ikke har det kan du få brokk, og det er ganske smertefullt.. Jeg har fått sjekket det, for jeg trodde alt var som før, men mine har ikke grodd sammen ennå.

Jeg har sjekket de selv, og de virker sammengrodd igjen. Får ikke to fingre mellom i alle fall. :)

__

Nok en veiedag, og resultatet viste - 400 g fra forrige fredag. :) Trodde vekten kom til å stå på stedet hvil, for vekten var mer skuffende på onsdag, men jeg holdt vel på vann da. :)

Neste fredag er målet p bare ikke ha gått opp. For i dag skal vi i bursdag og på søndag skal J døpes. :P Blir masse deilig kake.

Men om to uker satser jeg å se 69-tallet! Veier 70,2 nå. :) Kommer inn i så og si alle klærne mine nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med dåpsbarnet idag!!

Tusen takk!

Nå er vi endelig hjemme! Finstasen er av, all restekaken er i fryseren og vi skal slappe heeelt av. :) Hadde blitt trill rund hvis jeg ikke hadde frosset ned kaken. Så fornøyd med det. J har stort sett vært eksemplarisk. O har også vært veldig flink. Han var utslitt og dermed helt propell på slutten, men var ikke akkurat forventet noe annet.

Nå blir det tremåneders - kontroll i morgen, på dagen tre mnd siden fødsel. Gruer meg litt til vaksinering, men det går heldigvis fort over. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!

Nå er vi endelig hjemme! Finstasen er av, all restekaken er i fryseren og vi skal slappe heeelt av. :) Hadde blitt trill rund hvis jeg ikke hadde frosset ned kaken. Så fornøyd med det. J har stort sett vært eksemplarisk. O har også vært veldig flink. Han var utslitt og dermed helt propell på slutten, men var ikke akkurat forventet noe annet.

Nå blir det tremåneders - kontroll i morgen, på dagen tre mnd siden fødsel. Gruer meg litt til vaksinering, men det går heldigvis fort over. :)

Gratulerer med vel overstått dåpsdag, og lykke til i morgen! Naturlig å grue seg til babyen skal få første vaksine, men bra du kan trøste deg med at det går fort over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...