Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Dagene de går og ukene blir til år!

Sånn føles det. ;) Hehe.

Det er ikke så mye å oppdatere hva fødselstegn angår. Har fortsatt mye murringer, kynnere osv, men ingenting som blir direkte vondt eller regelmessig.

Eller jo, det er en litt ny ting. Jeg er ikke helt god i magen. Det er ikke sånn direkte diare akkurat, men sånn halvveis. :ler: Jeg går jo vanligvis på do bare en gang per dag, men på tirsdag gikk jeg tre ganger, i går gikk jeg fire ganger og i dag har det hittil vært to. Så kanksje kroppen gjør seg klar? Vet ikke jeg, er vel for godt til å være sant at jeg får før termin. ;)

Nå har jeg kommet dit at jeg gir langt F i om jeg ikke får deltatt på den dåpen på søndag! :ler: Skal jo være gudmor, så har hele tiden tenkt at han helst bør holde seg inne til etterpå, men nei. Vil heller han skal komme snart enn å vente til søndag/mandag med å føde. :P

Fikk forresten Caboo carrier i posten i dag! Kjøpte den brukt for 400 kr, men den framstår som ny synes jeg. :) Prøvde med en bamse, og det gikk fint å legge bamsen i froskeposisjon, eneste er at jeg følte ikke jeg fikk rettet ut stoffet godt nok, men det er jo ikke så lett med magen i veien heller. Hele bæresjalet ble jo litt høyere opp på magen enn det skal. I alle fall sånn som jeg husker Moby Wrap skulle være. Gleder meg i alle fall til å bære lillebror i sjalet. :) Eneste er at jeg som sagt vil påse at han elsker vogna først, for det SKJER ikke at jeg skal ha en unge som hater vogna, for jeg er så glad i trilleturer. :P

I dag tror jeg at jeg skal kjøre på Nille en tur. Skal kjøpe sånn bokstav-pusle-matte. Vi har en gymmatte, men den er så slitt at den ryr faktisk litt, og jeg tror ikke den er giftfri sånn som den bokstavmatten. Må jo ha noe å legge babygymen oppå, og denne matten vil jo være gøy for O også siden den kan pusles og han kan ta ut og sette inn bokstavene. Eller det er vel kanskje tall når jeg tenker meg om. :) Billig er den også.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner godt til det der med at dagene blir til år. De tre dagene jeg gikk over termindato føltes virkelig ut som år. Nå som hun er ute bare flyr tiden, typisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den matta vi og, er tall :) Bruker den ikke lenger da den tar stor plass, og mini leker ikke på rommet sitt ennå.

Ikke lenge til termin nå og ikke lenge igjen uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo være heldig og få en baby som hater både vogna og bæresjalet, som jeg fikk. :lol: Får håpe ikke. (Nå liker han heldigvis begge deler. :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner godt til det der med at dagene blir til år. De tre dagene jeg gikk over termindato føltes virkelig ut som år. Nå som hun er ute bare flyr tiden, typisk.

Huff ja. Hvis jeg enda er gravid om en uke så tørr jeg ikke tenke på hvordan humøret mitt kommer til å være. :hakeslepp: Forhåpentligvis ikke så alt for dårlig, for da er det i alle fall ikke lenge igjen, men huff. Grøsser ved tanken. :P

Har den matta vi og, er tall :) Bruker den ikke lenger da den tar stor plass, og mini leker ikke på rommet sitt ennå.

Ikke lenge til termin nå og ikke lenge igjen uansett :)

Jeg endte opp med å avvente med å kjøpe. Den er jo bare 109x109. Det synes jeg var litt lite, så må jo da kjøpe to pakker, og da blir det jo plutselig 380 kr i stedet for 189. Men blir sikkert å kjøpe etter hvert, bare orket det ikke i dag. :P Den gymmatten vi har er jo en del lenger enn bare litt over en meter. Hadde sett for meg rimelig lik størrelse på den nye vi skal ha.

Du kan jo være heldig og få en baby som hater både vogna og bæresjalet, som jeg fikk. :lol: Får håpe ikke. (Nå liker han heldigvis begge deler. :P )

Det høres jo ut som skrekkeksempelet! Håper virkleig ikke vi er så uheldig. :P O elsket jo vognen. Så mye at det var nesten umulig å få han til å sove andre steder på dagtid. :P

___

Da har snaaaart denne dagen også gått. I morgne runder jeg 40 uker. Satser på at jeg ikke rekker å runde 41 uker. Med O startet fødsel 40+6, også kom han ut 41+0. Håper virkelig ikke jeg går enda mer over termin denne gangen. :)

Enda rar i magen. Har gått på do tre ganger i dag, og har hatt noen tak, så det modnes godt i det minste. En annen ting å glede seg til i morgen er at da kommer ny episode av "how to get away with murder". Hvis dere ikke følger med på serien, så er det bare en ting å gjøre: Begynn å se den! Veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert om jeg skal se den serien! :jepp: Er den på Netflix?

Får håpe det skjer noe snart, det er nærmest tortur å gå sånn og vente. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert om jeg skal se den serien! :jepp: Er den på Netflix?

Får håpe det skjer noe snart, det er nærmest tortur å gå sånn og vente. :P

Tror det, men er ikke helt sikker? Det er ikke Netflix-serie da, for da skulle vel hele serien kommet med en gang? Hvis ikke kan du jo laste ned.

Ja. Den ventefølelsen jeg hadde et par kvelder forrige svangerskap er ingenting mot sånn som ting er denne gangen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker vi sier du venter til etter dåpen på søndag, jeg :fnise: Så får jeg hvertfall ett døgns forsprang :P ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker vi sier du venter til etter dåpen på søndag, jeg :fnise: Så får jeg hvertfall ett døgns forsprang :P ..

Hehe, skal prøve på den. ;)

___

40 uker på vei! Rart å være såpass gravid nå. Er jo snart i mål, selv om det ikke nødvendigvis føles sånn.

Egentlig har jeg jo termin på mandag, for jordmoren har satt feil dato på meg. Altså, termin skal jo være 40+3, og det er på mandag, men jeg har fått termin 40+4. Den ene dagen irriterer meg noe grenseløst. :P Så lenge fødsel starter av seg selv i løpet av den kommende uken så spiller det jo ingen rolle, men dersom jeg enda er gravid neste søndag, så blir jeg å ringe og avtale trivselskontroll på mandag, slik at jeg ikke må ha kontrollen en dag senere enn det som er vanlig. Samme med igangsetting. Vil ikke settes i gang lørdag om 15 dager, når jeg egentlig skal settes i gang fredag om 14. ;)

Men, nå har jeg lite tro på at jeg blir gående såpass lenge da. Likevel, en vet jo aldri.

Jeg fortsetter å gå ofte på do, men det skjer ikke noe mer, så jeg tror ikke det blir fødsel i helgen i alle fall. I morgen blir det nok en bytur også får vi se. Må finne noe å fylle dagen med, for jeg orker ikke lange dager med lite å gjøre akkurat nå. Trenger at dagen går unna sånn høvelig fort. Søndag blir å gå fort, for da er det jo dåp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo mange tegn på at det kan skje snart. :) Krysser fingre! Skjønner godt at du driter i den dåpen nå. Sånn tenkte jeg på 17. mai også, selv om jeg hadde planlagt å knipe igjen akkurat den dagen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med her inne :klemmer:

Håper han kommet snart så du ikke blir sprø. Unner ingen en hel masse dager over termin, jeg trodde jeg skulle klikkeeee :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har jo mange tegn på at det kan skje snart. :) Krysser fingre! Skjønner godt at du driter i den dåpen nå. Sånn tenkte jeg på 17. mai også, selv om jeg hadde planlagt å knipe igjen akkurat den dagen. :ler:

Ja, jo..En del diffuse tegn er det jo, men det kan jo drøye maange dager likevel tenker jeg. Men setter pris på kryssing av fingre! :nigo:

Hehe ja, man kommer til et punkt hvor man gir F i hva man eventuelt går glipp av, eller hvilken dato det kommer på, så lenge man får ut den ungen. :fnise:

Håper han kommet snart så du ikke blir sprø. Unner ingen en hel masse dager over termin, jeg trodde jeg skulle klikkeeee :ler:

:klemmer:

Ja, det er slitsomt å gå masse over termin. Gikk jo ikke så alt for mange dagene over med O da, men jeg er som tidligere nevnt mye mer utålmodig nå, og det er enda 4 (3) dager igjen til termin. :P

______

Hehe, nå har til og med de i bhg begynt å vente litt. Leverte O 09:15 i dag. Vanligvis leverer jeg han rett før 09. Vi er ganske presise på det da vi har våre morgenrutiner, så er ikke ofte han blir levert senere. Bare det kvarteret var nok til at ped-leder tenkte at kaaanskje.. :P

Herlighet så gåen man kan bli av en dusj og litt leggbarbering. Hadde hjertebank og måtte legge meg ned så sliten ble jeg. :P Har en rar følelse i magen. Det svir liksom litt. I hele magen...Ikke fikk jeg til å sove da jeg la meg for et par timer siden heller, så er nok litt urolig i dag.

I skrivende stund fikk jeg et skikkelig tak! :nigo: Eller skikkelig er vel å ta hardt i. Det bygde seg opp, og varte bare i ca 30 sekunder, men ja..

*symptomjeger*

O er visst også lei nå. I går sa han "æ e så lei av å vent på han lillebror", så det er tydelig at han skjønner det er rett rundt hjørnet. Har prøvd å forklare han at det kan skje i dag, men det kan også rekke å bli lørdag to ganger til. Tror nok ikke han klarer å forstå det da.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjer nada her! Det ble med ett vondt tak etterfulgt av noen smertefrie kynnere. ;) Nå har jeg spist to boller med brunost, og prøver å la vær å ta en tredje..Foretrekker å rekke å bli sulten til vi skal spise middag. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer lett det her! :dry:

Gratulerer med 40 uker i dag :danse: Håper du slipper å gå noe særlig over tida :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg ble så sur av å gå i bhg på slutten! HVER dag så var det noen som kom med en kommentar a la "eeeer du fortsatt gravid, altså?" Det var like før jeg smekka til dem! :hoho:

Det er så spennende når det kommer slike tak og man lurer på om det kommer flere. Håper du får skikkelig vondt snart! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...