Teriyaki Skrevet 13. februar 2015 Forfatter #2801 Del Skrevet 13. februar 2015 Ja, jeg gleder meg jo mest. Det er jo slik vi skal få møte gutten vår! Men tenker at det kommer til å gjøre j*vlig vondt! Ja, men det er like greit å bare innstille seg på at det gjør skikkelig vondt. For alt du vet så er du av de som "puster babyen ut" og som tenker at du lett kunne født igjen to minutter etterpå, men jeg tror at hvis man innstiller seg den veien, så kan det fort bli verre enn det trenger, for da er veien til panikk mye kortere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 13. februar 2015 #2802 Del Skrevet 13. februar 2015 Jeg har brukt de klisjéene som mantra i noen uker nå; "Det er mammastriper, det er mammastriper, det er mammastriper", for jeg har fått hele magen under navlen dekt av strekkmerker, pluss noen "strekkprikker" på kjærlighetshåndtakene Så ja, håper du finner litt trøst i at du bare har fått to stk Men skjønner at det er like kjipt uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 13. februar 2015 #2803 Del Skrevet 13. februar 2015 Ja, men det er like greit å bare innstille seg på at det gjør skikkelig vondt. For alt du vet så er du av de som "puster babyen ut" og som tenker at du lett kunne født igjen to minutter etterpå, men jeg tror at hvis man innstiller seg den veien, så kan det fort bli verre enn det trenger, for da er veien til panikk mye kortere. Vise ord Sånn jeg prøver å tenke, men man har jo selvfølgelig ett håp om å få drømmefødselen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 13. februar 2015 Forfatter #2804 Del Skrevet 13. februar 2015 (endret) Jeg har brukt de klisjéene som mantra i noen uker nå; "Det er mammastriper, det er mammastriper, det er mammastriper", for jeg har fått hele magen under navlen dekt av strekkmerker, pluss noen "strekkprikker" på kjærlighetshåndtakene Så ja, håper du finner litt trøst i at du bare har fått to stk Men skjønner at det er like kjipt uansett Man kan jo ikke gjøre så mye annet enn å godta det, og heldigvis så forblir de ikke røde for alltid. Men ja, prøver å ikke bry meg så alt for mye, siden det bare er to stk. Enn så lenge. Kan jo fort poppe opp flere når det først har begynt da. Uansett kan jeg garrantere deg at rett etter fødsel så kommer du til å føle deg som verdens slankeste dame!!! Å gå fra stor preggo-mage til (den noe slappe) "slank" mage såpass fort gjør noe med perspektivet. Edit: Nå modnes det godt kjenner jeg. Skikkelig menssmerter i både korsrygg og mage..Samtidig som jeg har lette kynnere...Så kanskje det er masrier...Det passer litt dårlig at lillebror kommer denne helgen, for jeg og R skal ha vårt siste barnefrie kveld i morgen, så det får vente til søndag med å sette i gang. Endret 13. februar 2015 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 13. februar 2015 #2805 Del Skrevet 13. februar 2015 Hahah, ja, det har jeg faktisk sett for meg, og gleder meg stort til det! "Baywatch, get ready!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 13. februar 2015 #2806 Del Skrevet 13. februar 2015 Ang. syinga så kan du si fra til jordmor at du er litt redd for det. Jeg ga beskjed om at jeg hadde veldig vondt sist, og det tok de hensyn til. Trengte ikke bedøvelse engang andre gangen, det var en kjempelettelse. Jeg fikk også to små strekkmerker andre gangen. De sier jo at strekkmerker ikke kan forsvinne, men jeg sliter seriøst med å finne igjen mine! De gangene jeg finner dem så synes jeg faktisk - og dette er ikke ønsketenkning eller klisjé eller noe sånt - at de bare er fine minner om at lillebror har vært i magen min. Er nesten litt stolt av dem. Vet ikke om det hjalp, men det er i alle fall sant. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 13. februar 2015 #2807 Del Skrevet 13. februar 2015 Personlig skjønner jeg ikke hvorfor de kaller det for utdrivningsfasen...For mitt vedkommende burde det bare hete apefasen. Hehe, men du det er utrolig hvor mye man klarer, og selv om en liten del av meg gruer til fødsel, så gleder jeg meg i all hovedsak. Vet at det er vondt, men vet også at det er en opplevelse utenom det vanlige. Hahah, helt enig! Apefase var meget godt beskrevet Tenk, nå er du snart tobarnsmor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 13. februar 2015 #2808 Del Skrevet 13. februar 2015 Haha, apefasen var et veldig godt ord for det! Kan ikke anbefale styrtfødsler heller altså, brukte 3 timer fra riene startet første gangen, og to timer nå. Det går litt fort å henge med i svingene da. Bonusen er jo at man kommer seg fort da! Det er ikke sikkert du må sy like mye denne gangen vettu! Fra 5 cm til lillebror var ute gikk det et kvarter, og jeg fikk bare ett pyntesting! Det er nok noe med at man har gjort det før, og jordmødrene ber deg jo å holde igjen litt, hvis de ser det kan bli ille, gjør de ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 13. februar 2015 Forfatter #2809 Del Skrevet 13. februar 2015 Ang. syinga så kan du si fra til jordmor at du er litt redd for det. Jeg ga beskjed om at jeg hadde veldig vondt sist, og det tok de hensyn til. Trengte ikke bedøvelse engang andre gangen, det var en kjempelettelse. Jeg fikk også to små strekkmerker andre gangen. De sier jo at strekkmerker ikke kan forsvinne, men jeg sliter seriøst med å finne igjen mine! De gangene jeg finner dem så synes jeg faktisk - og dette er ikke ønsketenkning eller klisjé eller noe sånt - at de bare er fine minner om at lillebror har vært i magen min. Er nesten litt stolt av dem. Vet ikke om det hjalp, men det er i alle fall sant. Ja, tror jeg skal si i fra om det. Eventuelt at jeg legger ved en notis sammen med helsekortet så jeg slipper å opplyse om det hvis det blir vaktskifte. Jo, det hjalp i grunn det. Er synd man skal bli så opptatt av slike ting, men tror nok ikke det vil plage meg så mye etter hvert som de blekner. Hahah, helt enig! Apefase var meget godt beskrevet Tenk, nå er du snart tobarnsmor! Hehe ja, men jeg skal ikke ta æren for det. Er Mafalda som har brukt frasen å bli helt ape. Jah, tenk det. Synes det er så rart, og jeg veksler mellom å glede meg og å grue meg. Av flere grunner. Jeg gruer meg til å føle at jeg ikke strekker til med O, at han har behov for mer oppmerksomhet enn jeg kan gi han. Det blir jo ikke noe problem i den forstand at R så klart stepper inn der jeg ikke kan, men jeg vil jo gjerne være der for han når det er meg han hendvender seg til. Også frykter jeg at han etter hvert da blir skikkelig pappadalt. Nå får jeg jo store kjærlighetserklæringer hver dag fra han. jeg bare KAN ikke miste de Også gruer jeg meg litt fordi jeg ser for meg at de pustene i bakken man får når han leker fint alene, ser rolig på film etc. ikke blir mulig med en baby i tillegg, så blir vel langt mer sliten i løpet av dagen vil jeg tro. Bortsett fra det så gleder jeg meg veldig. Sliter ikke med tanker om jeg kommer til å bli like glad i lillebror, for jeg vet at med tiden så kommer jeg til å bli det. Følelsene vil nok ikke være like sterke fra dag en, men det var de jo ikke med O heller. Jeg trengte tid til å bli kjent med han før morsfølelsene kom, etter nesten seks måneder. Haha, apefasen var et veldig godt ord for det! Kan ikke anbefale styrtfødsler heller altså, brukte 3 timer fra riene startet første gangen, og to timer nå. Det går litt fort å henge med i svingene da. Bonusen er jo at man kommer seg fort da! Det er ikke sikkert du må sy like mye denne gangen vettu! Fra 5 cm til lillebror var ute gikk det et kvarter, og jeg fikk bare ett pyntesting! Det er nok noe med at man har gjort det før, og jordmødrene ber deg jo å holde igjen litt, hvis de ser det kan bli ille, gjør de ikke? Nei, vil tro det er sykt intenst. Jeg tror det beste er en mellomting, at man slipper både langdryg fødsel og styrtfødsel. 8-10 timer fra første rier må jo være greit? Jeg var i alle fall heeeelt gåen etter O sin fødsel. Store poser under øynene, svett og jævlig. Klarte så vidt å stå oppreist i dusjen og la meg GLADELIG i senga som stod og ventet på meg utenfor dusjrommet. Måtte sitte i rullestol da vi dro til nyfødt intensiv for å besøke O, for jeg klarte ikke/fikk ikke lov av personalet til å gå. Håper jeg er mer oppegående denne gangen. Ja, har skjønt det at man ofte revner mindre andre gangen, så håper jeg er heldig der. Også skal jeg være mer tydelig på at jeg vil de skal veilede meg til å evt. stå over en rie når hodet står i åpningen for å unngå revning. Det skrev jeg i fødebrevet mitt sist, men kan ikke huske at de ba meg roe ned med pressingen. Mulig han uansett kom så sakte at det ikke hadde noe for seg da. Brukte 45 min på å presse, så verken kort eller lang tid. Rimelig gjennomsnittlig kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 13. februar 2015 Forfatter #2810 Del Skrevet 13. februar 2015 Har forresten kjøpt en siste ting. Et nesten ubrukt Caboo carrier til 400 kr. Har vurdert fram og tilbake om jeg skulle kjøpe det før fødsel, eller bare se an behovet, men jeg ser jo for meg at det er veldig greit å ha når jeg for eksempel skal lage middag og også når våren nærmer seg og vi drar på turer med O. Har jo Beco butterfly, men liker ikke nyfødtinnlegget og synes han er litt liten når han er tre måneder til å sitte i den, selv om det egentlig går. Dessuten funderer jeg på å kjøpe Ergobaby i stedet for Becoen. Synes den virker mer komfortabel å bære med siden hoftebeltet er større. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 13. februar 2015 #2811 Del Skrevet 13. februar 2015 Gøy og lese fødselshistorien din. M var og stjernekikker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 13. februar 2015 #2812 Del Skrevet 13. februar 2015 Bare husk på at du er full av adrenalin etter fødselen. Jeg følte meg i SÅ god form etter andre fødsel, følte jeg kunne løpt meg en tur omtrent. Men så gikk det noen timer og jeg kollapsa helt. Men uansett mye bedre form enn første gangen, på alle måter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 13. februar 2015 #2813 Del Skrevet 13. februar 2015 Caboo & ergobaby skjønner ikke hvordan folk klarer seg uten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 13. februar 2015 #2814 Del Skrevet 13. februar 2015 Manduca er bedre enn Ergo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 13. februar 2015 #2815 Del Skrevet 13. februar 2015 Ikke prøvd, så skal ikke krangle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 13. februar 2015 #2816 Del Skrevet 13. februar 2015 (endret) Ååååå, Caboo! Endret 13. februar 2015 av ^^Belle^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 13. februar 2015 #2817 Del Skrevet 13. februar 2015 Ikke prøvd, så skal ikke krangle Begge er veldig gode til ryggbæring da (kanskje er Ergo hakket bedre til det, til og med), men til magebæring er Manducaen så mye mer behagelig og enkel å feste. Egentlig må man ha begge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 13. februar 2015 #2818 Del Skrevet 13. februar 2015 Begge er veldig gode til ryggbæring da (kanskje er Ergo hakket bedre til det, til og med), men til magebæring er Manducaen så mye mer behagelig og enkel å feste. Egentlig må man ha begge. Hysj! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 14. februar 2015 #2819 Del Skrevet 14. februar 2015 Manduca er bedre enn Ergo! Har ikke hørt om Manduca engang, jeg Men er veldig fornøyd med å ha kjøpt ergobaby 360 med spedbarnsinnlegg, tilfelle vi får en bæreunge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 14. februar 2015 #2820 Del Skrevet 14. februar 2015 Har ikke hørt om Manduca engang, jeg Men er veldig fornøyd med å ha kjøpt ergobaby 360 med spedbarnsinnlegg, tilfelle vi får en bæreunge Den har jeg ikke prøvd, utrolig nok. Men til de minste er sjal å foretrekke uansett, vil jeg tro. De blir hengende så løst i bæreselen. Nå ble det mye bærepropaganda her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå