Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synd at han må ha operasjon, men det vil forhåpentligvis gjøre ting bedre for ham i det lange løp :hug:

Ja, håper det! :)

Håper han blir bedre av operasjonen, men forstår at det stikker i mammahjertet :klem:

Utrolig kjedelig med tv'n da!

Ja, det er litt skummelt! Kommer til å være livredd for at han adlri skal våkne av narkosen. Det skjer jo ekstremt sjeldent, men det har skjedd, og det er vel bare et par år sden det var snakk om den toåringen som aldri våknet etter at de tok mandlene. Grøss!

Kos dere i morgen da

Takk. :)

___

yey, endelig 30 uker! :hoppe: En fin milepæl å nå! Neste milepæl er når jeg er høygravid..Så om 4 uker og 4 dager. :P jaja, tiden går jo fort nå når det går mot jul. :)

Er forresten veldig fornøyd med vektoppgagen. 30 uker på vei og bare 9,5 kg opp. Sist var jeg vel på sånn 14-15 kg på dette tidspunktet, så klager virkelig ikke. :jepp: Jeg er vel den som har gått mest opp i terminklubben her på KG, men av en eller annen grunn er det veldig mange der som ikke har lagt så mye på seg. :) Jeg ligger rett under gjennomsnittet tror jeg. Leste et sted at det var 10,3 kg som er vanlig ved 30 uker. I terminklubben på babyverden er det derimot alt fra ingenting til 15 kg.. ;)

Hadde tenkt å legge ved magebilde, men KG er veldig kranglete i dag. Bildefilen blir for stor uansett hva jeg gjør. Har prøvd å forminske ved å sende på mail, sende på facebook og forminste på Paint, men bildene må være knøttsmå før KG godtar det! Hmf..Så da blir det ikke i dag. :P

Nå skal jeg snart på barselbesøk, deretter skal jeg handle inn den siste julegaven også blir det kafe etterpå. O er i bhg i dag etter to dager hjemme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 30 uker :hoppe: Er man høygravid 34+4? :) Jeg har hørt så mye forskjellig :P.. Har hørt at man er høygravid når man er 36+0, eller når det er 40 dager igjen.. :P Og så videre :)

Wow, det er ikke ille vektoppgang det, da! :jepp: Jeg har gått opp ca. 13 kg nå... :P

Du, jeg kom plutselig til å tenke på, hadde du insta? :klo: Og hvis ja, har jeg deg der? :fnise:

Kos deg på barselsbesøk, så sees vi på kafeen :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 30 uker :hoppe: Er man høygravid 34+4? :) Jeg har hørt så mye forskjellig :P.. Har hørt at man er høygravid når man er 36+0, eller når det er 40 dager igjen.. :P Og så videre :)

Wow, det er ikke ille vektoppgang det, da! :jepp: Jeg har gått opp ca. 13 kg nå... :P

Du, jeg kom plutselig til å tenke på, hadde du insta? :klo: Og hvis ja, har jeg deg der? :fnise:

Kos deg på barselsbesøk, så sees vi på kafeen :nigo:

Høygrabid er 34+4, når det er 40 dager igjen. :jepp:

Vel, du som førstegangs ligger bedre an på vekten enn hva jeg gjorde da jeg var like langt som deg.. :P

Ja, jeg har Insta, og ja, du kan få den. Må bare prøve å huske på hva jeg heter der. :P Skal sjekke. ;) Sender deg pm.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 30 uker! :) Nå er det jammen ikke lenge igjen! Synes jeg nå da, det føles jo uendelig lenge når man selv er gravid. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 30 uker! :) Nå er det jammen ikke lenge igjen! Synes jeg nå da, det føles jo uendelig lenge når man selv er gravid. :P

Hehe, ja det føles som en evighet til! :P Jeg gleder meg sånn til å treffe han! I alle fall akkurat nå, for han sparker så hardt og "ut av mageskinnet" at jeg anspenner hele kroppen :fnise: Og da tenker jeg: Hvordan skal det blir når han blir enda større :fnise: Jaja..Håper 10 uker går sånn høvelig fort. Samtidig er jeg ikke klar for å begynne med nattamming enda. Alt det andre gleder jeg meg til, men ikke å være våken om natta! Fikk en ekkel påminnelse natt til i går da O var våken 6 ganger.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, du som førstegangs ligger bedre an på vekten enn hva jeg gjorde da jeg var like langt som deg.. :P

Ja, jeg har Insta, og ja, du kan få den. Må bare prøve å huske på hva jeg heter der. :P Skal sjekke. ;) Sender deg pm.

Haha, hvis jeg hadde giddet å telt hadde jeg jo sett det :fnise:

Det er en "mager" trøst :P Nå kommer jula, og hadde det ikke vært for at jeg blir kvalm fordi maten nærmest tyter opp av halsen etter kanskje 3/4 porsjon med middag, så hadde jeg sikkert lagt på meg 13 kg til bare i jula :hoho:

Wohooo :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, hvis jeg hadde giddet å telt hadde jeg jo sett det :fnise:

Det er en "mager" trøst :P Nå kommer jula, og hadde det ikke vært for at jeg blir kvalm fordi maten nærmest tyter opp av halsen etter kanskje 3/4 porsjon med middag, så hadde jeg sikkert lagt på meg 13 kg til bare i jula :hoho:

Wohooo :nigo:

Jeg planlegger å legge på meg litt ekstra i jula altså! Har null tro på at jeg klarer å kun kose meg med litt dessert etter julemiddagen! Må bli litt småkaker også, og så klart smågodt i julestrømpen! ;)

Men skal prøve å ikke ta helt av da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattamming er jo baaare koselig og rosenrødt og sus og dus! :hjerte: :hjerte: :rodmer:

Neida, det er noe dritt å være våken om natta. Selve nattamminga er nå én ting, men når ungen er våken og IKKE vil ha mat, da blir i alle fall jeg sprø. I natt lå bare plutselig storesøster i senga mi uten at jeg hadde fått med meg at hun kom inn. Så jeg lå klemt mellom to unger, delte dyne og pute med den ene og prøvde å amme den andre. :daane: Det verste er at jeg ikke sov så veldig dårlig, man blir jammen herda etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattamming er jo baaare koselig og rosenrødt og sus og dus! :hjerte: :hjerte: :rodmer:

Neida, det er noe dritt å være våken om natta. Selve nattamminga er nå én ting, men når ungen er våken og IKKE vil ha mat, da blir i alle fall jeg sprø. I natt lå bare plutselig storesøster i senga mi uten at jeg hadde fått med meg at hun kom inn. Så jeg lå klemt mellom to unger, delte dyne og pute med den ene og prøvde å amme den andre. :daane: Det verste er at jeg ikke sov så veldig dårlig, man blir jammen herda etterhvert.

Ja, jeg må jammen huske på å nyte det! :jepp:

Men jo, jeg er enig med deg. Nattammingen i seg selv (bortsett fra når det blir annen hver time da) er ikke såå ille. Det er verst å sitte der og bysse på ungen som ikke vil sove, og som våkner med en gang du legger han ned etter å ha brukt en time på å få han i søvn.. :P

Hvordan var jenta deres før gutten kom da? Sånn med tanke på å sove i egen seng? O har jo aldri samsovet med oss, så han sover altså i sin egen seng hele natten. Han har noen ganger spurt om å få komme over i vår seng, men han makker bare da, så vi har ikke latt han komme inn til oss når det har vært natt. Har sunget og strøket på han inne på hans rom til han har roet seg og lagt seg ned. Lurer på hvordan det blir når lillebror kommer. Er ganske sikker på at O kan komme til å si at "men lillebror får jo sove der inne". Da blir det veldig vanskelig å skulle si nei til O, men det blir som du sier fryktelig lite plass, og jeg føler det blir å gjøre oss en bjørnetjeneste i framtiden, for jeg sover elendig når jeg har lite plass. :sukk:

Føler meg ikke som en supermamma når jeg skriver dette da, men håper at det at han får tonn med suss og klem ellers i døgnet veier opp for at vi er ganske strikte på at om natten soves det i egen seng. De få gangene han har hatt mareritt så har jeg heller lagt meg sammen med han i hans seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har stort sett alltid vært lett å legge, og sover som regel natta gjennom i egen seng. Men i perioder våkner hun, og da er det enten å følge henne tilbake i senga eller sove sammen med henne. Da gjør vi det som er mest praktisk for oss. :) Noen perioder har hun sovet sammen med pappaen på gjesterommet, eller han har tatt med seg en madrass inn på hennes rom.

Jeg synes ofte det er litt slitsomt å ha begge to i senga, selv om det også er koselig. Minsten vekker jo storesøster både gjennom natta og tidlig om morgenen... Men når hun først har lagt seg sammen med meg uten at jeg har merka det så blir det mye styr å sende henne ut igjen. Men hun er ikke sånn at hun krever å få sove hos meg hver natt bare fordi det skjer innimellom :)

Tror forresten vi skal utsette leggetida hennes litt og se om hun sover bedre da. I det siste har hun ligget lenge våken før hun sovner, og da sover hun ofte mer urolig også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 dager! Herregud så spennende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har stort sett alltid vært lett å legge, og sover som regel natta gjennom i egen seng. Men i perioder våkner hun, og da er det enten å følge henne tilbake i senga eller sove sammen med henne. Da gjør vi det som er mest praktisk for oss. :) Noen perioder har hun sovet sammen med pappaen på gjesterommet, eller han har tatt med seg en madrass inn på hennes rom.

Jeg synes ofte det er litt slitsomt å ha begge to i senga, selv om det også er koselig. Minsten vekker jo storesøster både gjennom natta og tidlig om morgenen... Men når hun først har lagt seg sammen med meg uten at jeg har merka det så blir det mye styr å sende henne ut igjen. Men hun er ikke sånn at hun krever å få sove hos meg hver natt bare fordi det skjer innimellom :)

Tror forresten vi skal utsette leggetida hennes litt og se om hun sover bedre da. I det siste har hun ligget lenge våken før hun sovner, og da sover hun ofte mer urolig også.

Ja, kan skjønne det er slitsomt å ha begge to i senga. Blir jo fryktelig trangt! Satser på at O kommer til å synes det er greit at han sover på sitt rom og baby på vårt. Får prøve å forklare han at han også sov inne hos oss da han var bitteliten, og at baby også skal på eget rom når han blir stor. :)

Når pleier dere å legge henne da? :) O er ferdig stelt, lest og sunget for et sted mellom 19:15 og 19:30 hver dag. Han er veldig glad i å legge seg, stort sett, så er sjeldent noe problem der. :) De siste dagene har han begynt å mase om å få legge seg når klokka har vært 17:30. :P Han har ikke vært helt i form da.

Hurra for 30 uker :strix

Og jeg vil også gjerne ha insta :nigo:

:hoppe:

40 dager! Herregud så spennende! :)

Ja, når jeg kommer såpass langt så er det jammen ikke lenge igjen, men det er jo enda 4 uker og 4 dager til.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått kjøpt ei Akta Graco trille. Kjøpte den brukt for 500 kr. Den ser helt ny ut, og har bare vært brukt litt på kjøpesenter. Da kan jeg klikke bilstolen rett på vogna. :) Veldig greit siden det er et sted mellom 50 og 100 meter å gå opp til barnehagen fra parkeringsplassen.

Den var overraskende god å trille på da. Mye mye mer behagelig å trille enn den første trillen vi hadde. Nå klarer ikke jeg å huske merke på den, men det var en trille til 800 kr. Denne koster vel 1200 kr ny. Noe i den duren. :)

Nå er det bare litt mer klær og brystpumpe som mangler tror jeg. Og babygym, men det trenger jeg ikke kjøpe enda. Vi har dessuten en del fine babygym-leker, så trenger egentlig bare selve babygymmet, men er vel neppe mulig å få tak i uten leker. Godt å være nesten i mål med alt av innkjøp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har lagt seg 19 hittil, men nå prøver vi med 19.30. :) Herlig å nesten være i mål med innkjøp da!

Okei. Ja kan jo sikkert være greit å prøve å legge en halvtime senere. :) I alle fall hvis hun i tillegg til å sove urolig, våkner tidlig om morgenen. O våkner som oftest et sted mellom 07 og 0730. Tror han kunne endt opp med å sove til 08 ofte, men han bøker av hybelboeren og R som står opp 07 :)

Deilig. Gruer meg litt til lillebror kommer i den våkne grytidlig-fasen. :P

Huff, er mye å glede seg til også altså. Mye mer enn jeg gruer for. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hun våkner egentlig seinere og seinere, så tror hun har snudd døgnet litt... Uansett greit å utsette legginga litt når hun bare leker og synger leeeenge før hun sovner.

Mye å glede seg til, ja! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var helgen over, og godt er det! :P Jeg har vært så sliten at jeg har gledet meg til mandag siden lørdag.. :sjenert:

Ble nok litt for mye styring forrige uke i kombinasjon med at O også var syk og hjemme fra bhg med generelt mye våkning på natten. Helgen har vært fin da. Har vært på venninnejulebord, hatt middagsbesøk, vært ute og akt, shinet huset og slappet av. :)

Nå holder jeg på å koke gomme. Laktosefri gomme. Veldig spent på hvordan det går. Det finnes jo ikke laktosefri h-melk eller kulturmelk, så jeg har laget kulturmelk ved å blande yoghurt naturell med fløte og lettmelk, og h-melk ved å blande fløte og lettmelk. Så langt har den sprukket, men synes ikke den har sprukket sånn kjempemye. Endte opp med å ha i resten av yoghurten fordi den ikke sprakk helt, men bare litt. Nå har jeg jo aldri kokt gomme da, så jeg vet ikke om den skal bli skikkelig klumpete med en gang, eller om man bare skal klare å se at melken har skilt seg noe.

Blir uansett spennende. :) Skal koke til kl 12 med lokk nå, også skal den koke en time til uten lokk, og da bør den være ferdig, for jeg skal på svangerskapskontroll kl 13, så må ta den av plata litt før. I verste fall må jeg vel bare sette den på kok igjen når jeg kommer hjem, men jeg frykter den ikke tåler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var helgen over, og godt er det! :P Jeg har vært så sliten at jeg har gledet meg til mandag siden lørdag.. :sjenert:

Ble nok litt for mye styring forrige uke i kombinasjon med at O også var syk og hjemme fra bhg med generelt mye våkning på natten. Helgen har vært fin da. Har vært på venninnejulebord, hatt middagsbesøk, vært ute og akt, shinet huset og slappet av. :)

Nå holder jeg på å koke gomme. Laktosefri gomme. Veldig spent på hvordan det går. Det finnes jo ikke laktosefri h-melk eller kulturmelk, så jeg har laget kulturmelk ved å blande yoghurt naturell med fløte og lettmelk, og h-melk ved å blande fløte og lettmelk. Så langt har den sprukket, men synes ikke den har sprukket sånn kjempemye. Endte opp med å ha i resten av yoghurten fordi den ikke sprakk helt, men bare litt. Nå har jeg jo aldri kokt gomme da, så jeg vet ikke om den skal bli skikkelig klumpete med en gang, eller om man bare skal klare å se at melken har skilt seg noe.

Blir uansett spennende. :) Skal koke til kl 12 med lokk nå, også skal den koke en time til uten lokk, og da bør den være ferdig, for jeg skal på svangerskapskontroll kl 13, så må ta den av plata litt før. I verste fall må jeg vel bare sette den på kok igjen når jeg kommer hjem, men jeg frykter den ikke tåler det.

Jeg var bekymret for at den ikke skilte seg ordentlig, men om du rører og får sett under skummet, så ser du at melka er en tynn, hvitaktig, gjennomsiktig væske med massevis av bittesmå, hvite partikler i. Etter en stund blir den klumpete. Min brukte rundt halvannen time på å bli ordentlig bra etter at lokket kom av. Får håpe din har litt mer fres i seg ;) Oppskriften jeg fulgte sa jo at det kun tok 1 time for vedkommende som lagde den gommen.

Lykke til med gomme og svangerskapskontroll!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...