Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Ja, når du sier det sånn..Men hva med skattepenger og baksmell da? Jeg har aldri fått baksmell, bortsett fra et år hvor jeg hadde to jobber. Tjente ca. like mye som jeg vanligvis pleide å gjøre, men det ble trukket samme prosentantall fra to jobber med to små beløp, i stedet for en jobb med ett beløp. Det gjorde at jeg fikk baksmell. Er vel der jeg har den der logikken i fra.. :P Kan jo være noe annet som gjorde det, da.

Den ene jobben skulle det vært trekt 36% skatt av tenker jeg...vi betaler ca 28% skatt av hovedjobben, og med av bijobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den ene jobben skulle det vært trekt 36% skatt av tenker jeg...vi betaler ca 28% skatt av hovedjobben, og med av bijobben.

Sikkert der det ligger ja :jepp:

Kjedelig med feber ja, men litt kos også, for han er veldig rolig og sitter på fanget mitt :) Blir hjemmedag i morgen da. Håper bare han er frisk til torsdag siden jeg skal på jobb da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars liten hadde 39,5 i feber, så han fikk paracet da vi tok kveldsstellet. Håper han ikke blir for plaget av hosten i natt. :)

Etter at jeg forklarte han at det er vanlig å fryse når man har feber og er syk, så har han jevnlig hele ettermiddagen sagt med skikkelig søt og stakkarslig stemme "æ e syk". :P Spent på om han kommer til å prøve seg på at han er syk og derfor ikke kan dra i bhg etter denne runden. :P Er så lenge siden han har vært febersyk at dette er første gang han er stor nok til å skjønne at han skal være hjemme i morgen fordi han er syk. Overrasker meg ikke om han prøver seg en gang etter hvert. ;)

Jaja, i morgen skal jeg bake en rimelig stor rundstykkedeig. Det blir fine rundstykker siden det går mot jul. Det må være lyse i jula. Grove får vi ha resten av året. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten litt godt når de er syke og endelig vil kose litt. :fnise: God bedring til O!

Jenta mi påstår ofte at hun er syk hvis hun er trøtt og ikke vil stå opp for å gå i barnehagen. Når hun har våkna til litt, spist og ombestemt seg så kan hun si noe sånt som "no har æ spist agurk, så da e æ ikke sjuk!" ... Rare treåringer. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten litt godt når de er syke og endelig vil kose litt. :fnise: God bedring til O!

Jenta mi påstår ofte at hun er syk hvis hun er trøtt og ikke vil stå opp for å gå i barnehagen. Når hun har våkna til litt, spist og ombestemt seg så kan hun si noe sånt som "no har æ spist agurk, så da e æ ikke sjuk!" ... Rare treåringer. :laugh:

Takk :)

Haha! :fnise: Ja de vet å prøve seg fra tidlig av :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, og så er det jo alderen for å prøve å finne forklaringer på alt, så hun må liksom komme med en eller annen grunn for alt hun gjør. Og det er sjeldent den grunnen gir noen mening. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og så er det jo alderen for å prøve å finne forklaringer på alt, så hun må liksom komme med en eller annen grunn for alt hun gjør. Og det er sjeldent den grunnen gir noen mening. :P

Hehe, ikke sant! :P

God bedring til O, kjedelig å få feber når snøen har kommet! :)

Takk :) Ja, absolutt kjedelig, men håper på at han er bedre til i morgen slik at vi kan ta en liten tur ut i alle fall. F.eks når deigen står til heving. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ikke sant! :P

Takk :) Ja, absolutt kjedelig, men håper på at han er bedre til i morgen slik at vi kan ta en liten tur ut i alle fall. F.eks når deigen står til heving. :)

Alt hjelper!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39,7 i feber.. De tåler mye disse små. Jeg hadde dødd. :P

Satser på at paraceten han har fått nå gjør susen. :)

Har ellers gjort fint lite i dag. Eller har jo bakt 80 rundstykker, men ut over det så har tv stått på i hele dag. Han er mye slappere nå enn tidligere i dag da, så nå ligger han bare på sofaen. Ellers i dag har han vekslet mellom sofa og leiing på gulvet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda, ikke godt med så høy feber :( Får håpe det går over i natt, og at formen er bedre i morgen. Så kanskje han kan få seg en aketur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper O er i bedre form i dag :)

Og så vil jeg forresten komme og hilse på hunden din en gang! Jeg er så fascinert av Rhodesian Ridgebacks, men har aldri møtt en :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det med O i dag? Synes det er sprøtt hvor høy feber de små kan ha og fortsatt være ganske oppegående. Selv tåler jeg ikke feber i det hele tatt, mens mannen takler det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier som Sushi: det er helt sprøtt hvor høy feber barn tåler! M er helt syyyk på den fronten. Løper rundt som om ingenting skulle være galt med 39,5 i feber. :fnise:

Håper O er bedre i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda, ikke godt med så høy feber :( Får håpe det går over i natt, og at formen er bedre i morgen. Så kanskje han kan få seg en aketur :)

Han ble heldigvis bedre. :jepp:

Håper O er i bedre form i dag :)

Og så vil jeg forresten komme og hilse på hunden din en gang! Jeg er så fascinert av Rhodesian Ridgebacks, men har aldri møtt en :P

Selvsagt! Kan jo avtale noe i morgen når vi er på kafe! :nigo:

Hvordan går det med O i dag? Synes det er sprøtt hvor høy feber de små kan ha og fortsatt være ganske oppegående. Selv tåler jeg ikke feber i det hele tatt, mens mannen takler det bra.

Går mye bedre! :)

Jeg føler meg ille bare feberen er litt over 38.. :P Nå er normaltemperaturen min 36 da, så det er jo 2 grader over normalen for meg.. :)

Jeg sier som Sushi: det er helt sprøtt hvor høy feber barn tåler! M er helt syyyk på den fronten. Løper rundt som om ingenting skulle være galt med 39,5 i feber. :fnise:

Håper O er bedre i dag!

Absolutt! O var ganske slapp til tider i går da, men han var ikke så slapp som jeg ville vært.. :P

___

Stakkars O hadde jo da 39,7 i alle fall, det var det høyeste jeg målte, men kan ha vært høyere på et tidspunkt. Han fikk ny paracet da han skulle legge seg, og etter ca 30 min så våknet han og hylte og ropte "neineineinei", og det var nesten som om han prøvde å dytte bort noe. Han var kjempesvett og helt i ørska. Fikk ikke til å vekke han. Han kom til seg selv etter hvert heldigvis. :) Skikkelig feberdrøm vil jeg anta. Han våknet sånn 6 ganger i løpet av natten, men til slutt tror jeg han skjønte at han ikke trengte å rope på meg for hver gang han skulle drikke litt av vannflasken sin. :P

O var mye bedre da han stod opp i dag. :) Jeg dro på jobb, mens R var hjemme med O, også byttet vi da jeg kom hjem etter jobb 11:30. Siden han var så fin i formen så tok vi en kort tur ut. Balder fikk trekke O på rattkjelken, så det var kjekt. :)

Kl. 14:15 hadde vi time hos øre- nese- hals-spesialist i dag. Har fått henvisning pga. sikling, stadige forkjølelser (han er nesten kontant forkjøla med ekkel hoste) og snorking. O var utrolig flink. Kjente jeg nesten sprakk av stolthet.. :P Legen sjekket ørene hans, og det viste seg at det var mye slim i mellomøret, at trommehinnene står litt ut og er hvite (irriterte, de skal være mer gulaktig mener jeg) og at dette tydet på gjentakende forkjølelser. Hørseltesten viste også at hørselen hans er noe hemmet. Det var mye gugg i nesen hans og slimhinnene var irriterte, og han hadde veldig store polypper (falskmandler).

Så da blir det operasjon på O. Stakkars lille O, gruer meg allerede! :P Men hvis det kan hjelpe på så er det så klart veldig verdt det. Polypp-operasjon er uansett mye mer skånsomt enn mandler. Han mente at vi skulle avvente med å ta mandlene da de ikke var sånn kjempestore, og han tross alt ikke plages med halsbetennelser.

Blir operasjon i løpet av tre mnd, så da håper jeg det enten blir i god tid før termin eller minst tre uker etter, for jeg vil ikke risikere å ikke kunne være med fordi jeg er midt i fødsel. :P

Og bare for å komme med en sykt irriterende ting: TVen vår er ødelagt!!!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, håper det hjelper O da, og at operasjonen kommer til grei tid, sånn at du får vært med :)

Bah! Og så nå når man gjerne skulle sett julekalendere på tv? :(

Gleder meg til i morra :danse: Og blir bra å avtale noe om å møte løvehunden din :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, håper det hjelper O da, og at operasjonen kommer til grei tid, sånn at du får vært med :)

Bah! Og så nå når man gjerne skulle sett julekalendere på tv? :(

Gleder meg til i morra :danse: Og blir bra å avtale noe om å møte løvehunden din :nigo:

Ja, altså jeg skal ligge midt i fødsel for å ikke være med han fram til han har fått narkosen. R kan så klart steppe inn, men når det kommer til dette så tror jeg han trenger den ekstra tryggheten han har i mammaen sin. :)

Ja er dritkjedelig! Vi må jo være fornuftige og vente til januarsalget med å kjøpe ny tv, så det blir mange uker uten! :hakeslepp:

Gleder meg også! :hoppe:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...