Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å, pizza med hvit saus er snadder!

Jeg har prøvd å lage den hvite sausen selv, men den creme fraishe-sausen til nå, ef og blir best. Så har jeg på spekeskinke og smuldrer over mozarella. Rødløk i skiver på toppen!

Namenam!

Hvorfor måtte vi begynne å prate om sånn pizza nå, når jeg ikke kan spise spekeskinke?!?

Er jo bare å ha spekeskinka på pizzaen når du har den i ovnen!! :)

Hmmm...Tror det må bli hjjemmelagd pizza med stranda-spekeskinke til helga! Åh, det høres godt ut!

Det vanskelige blir å få skikkelig tynn og fin bunn.

________

Woho, endelig har jeg fått fingern og ut "bestilt" journalen min fra forrige fødsel! Er masse jeg lurer på i forbindelse med den, så nå gleder meg. Håper den kommer før helgen. Ikke minst litt spent på hvordan helsepersonellet har opplevd min fødsel, om de mener den var hard slik jeg følte, eller om den var helt ok. Helt etter boka vet jeg den ikke var, men. :P

Det gikk greit hos legen også. Sykemeldt i tre nye uker, men først skal jeg på kurs i morgen og torsdag. Gleder meg ikke såååå, men det blir sikkert fint med litt kursing.

Nå spiser jeg litt sen lunsj, før jeg skal hente O.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, sliten i dag ja!

Vært på kurs fra 08:30 til 15, etterfulgt at middagslaging og spising. Heldigvis for meg har R tatt O med ut sammen med kompis og jevnaldrende gutt, så jeg får slappe av nå. :) Er ganske rotete her, og burde absolutt moppet, støvsugd osv. men det gidder jeg bare ikke nå! Det får bli på fredag når jeg har fri, tenker jeg.

Håper journalen kommer i morgen, men må sikkert vente til fredag. Merkelig ting å gå rundt å glede seg til. De fleste kunne vel ikke brydd seg mindre om hva som står i journalen :fnise:

Lite å si ellers i dag. Har veldig lyst på noe godt, men med helg først og så kafe/resturant to dager på rad så må jeg holde meg sunn i dag og i morgen.. :P

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går med en sånn konstant lykkefølelse over det gryende livet inni meg for tiden. SÅ deilig. :)

Forskjellen fra sist graviditet og nå, er at jeg er langt mer utålmodig med å få baby i armene mine. Sist virket alt så fjernt. Samtidig koser jeg meg veldig med å være gravid. :)

Ja..ting føles veldig greit for tiden!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig:D jeg kjenner også en lykke over at jeg har et lite liv i magen, men føles nok litt mer fjernt for meg. Sikkert slik som deg første gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig :) Er veldig spent på hvordan det vil bli med nr 2 altså, håper det er litt mer avslappa tilstander enn med første :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! :) Det føles mer reelt andre gangen, man vet at det faktisk skal komme ut en baby. :hjerte:

Ja, helt sant! :)

Så herlig:D jeg kjenner også en lykke over at jeg har et lite liv i magen, men føles nok litt mer fjernt for meg. Sikkert slik som deg første gang:)

Ja, er litt vanskelig å faktisk forstå at det er en baby inni der. Det er i grunn litt vanskelig som andregangs også, men da VET man i alle fall at det faktisk ER sånn, selv om det er rart. :P Med O husker jeg at jeg på en måte ikke trodde på det, og ble litt i sjokk i dagene etter fødsel, for plutselig hadde jeg en baby. Som om jeg ikke hadde vist det i mange mnd. at han skulle komme :fnise:

Så herlig :) Er veldig spent på hvordan det vil bli med nr 2 altså, håper det er litt mer avslappa tilstander enn med første :P

Kommer an på hva du mener med avslappet. Jeg er avslappet i den grad at jeg vet at det meste av symptomer/manglende symptomer er normalt, at jeg stoler mer på at kroppen min "klarer" oppgaven osv. Men jeg er MER redd for at ting skal gå galt denne gangen. Kanskje nettopp fordi mani større grad vet hva man i så fall mister. Synes spark og babymage er like artig som sist. :)

_____

Nok en kursdag er over. Skal bli godt med fri i morgen. Denne uken har jeg hatt mye på tapeten hver dag, også de to dagene jeg ikke har vært på kurs, så nå kjenner jeg at jeg er sliten, og veldig klar for å gjøre heller lite i morgen. Problemet er bare det at nå er det skikkelig rotete her, nettopp fordi jeg har vært sliten, så må nok hive meg rundt litt også. Uansett, skal bli tid til litt soving. :)

19+6 i dag og har endelig tatt de første "skikkelige" magebildene. Har tatt ett og annet med mobilen sånn ellers, men det blir ikke like bra. Får ikke til å ta gode bilder av speilbildet mitt, slik som mange andre ser ut til å få til. Så her må R trå til. :P Skal se om jeg får til å legge inn:

Sammenlignet med forrige graviditet er magen nå sånn høvelig på størrelse med magen da jeg var 22+1 sist . Så LITT andregangsfødende-mage har jeg. :P

Edit: Ble litt rart lys på det ene bildet. Tror blitsen ble blendet av den ikke fullt så brune magen min :ler:

post-20518-0-37231400-1412272223_thumb.j

post-20518-0-91340500-1412272313_thumb.j

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel hoppe litt i dag, siden en milepæl er nådd: 20 uker! :hoppe: Er i grunn større milepæl i morgen når jeg er ordentlig halvveis i svangerskapet, men pytt san! :)

Har endelig bestilt meg ny mobil! Samsun galaxy Alpha! Er visst ganske ny, og den virker bra. :)

Så da må jeg finne ut hvordan i F jeg får overført alle filmene på mobilen over til pc. Jeg har lett meg blå, men jeg finner ikke filmfilene. På mobilen ligger de i samme mappe som bildene, men når jeg går inn på den mappen på pc, så er det bare bilder der, ikke filmer. Har prøvd å flytte over noen filmen til en ny mappe, men når jeg åpner den mappen på pc, så er mappen tom! Så har jeg prøvd å søke opp navnet på en enkelt filmfil, men neida, på pc finnes det ikke en slik fil, til tross for at den ligger på mobilen!!

Møkkatlf...Men det er altså bilder fra da O var ett år og to mnd og fram til i dag, så jeg MÅ ha de filmene. Blir vel til at jeg må ringe Samsung, men det er så tuuungvindt! Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 uker :hoppe:

Jeg har den følelsen du hadde forrige gang. èn måned igjen til termin og det er såå langt unna og uvirkelig i hodet mitt, klarer ikke å se for meg at det skal skje enda, og jeg er langt i fra utålmodig!

Hm, hvordan "bestiller" man journalen fra fødsel, pleier man det? Ber om få notatene fra jordmødrene? Jeg tror jeg har litt lyst til å se hvordan de mente fødselen går også! Aldri tenkt på at man kan få det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det huket av for alle filer når du ser på pc? (og ikke bare bildefiler)

Aner ikke. Må jeg huke av for dette på mobilen?

Hurra for 20 uker og bebismage :hoppe:

:jepp:

Hurra for 20 uker og babymage!!

:hoppe:

Gooosh, så nydelig liten babymage! :hjerte:

Takk! :) Endelig begynner den å komme sånn smått. :P

20 uker :hoppe:

Jeg har den følelsen du hadde forrige gang. èn måned igjen til termin og det er såå langt unna og uvirkelig i hodet mitt, klarer ikke å se for meg at det skal skje enda, og jeg er langt i fra utålmodig!

Hm, hvordan "bestiller" man journalen fra fødsel, pleier man det? Ber om få notatene fra jordmødrene? Jeg tror jeg har litt lyst til å se hvordan de mente fødselen går også! Aldri tenkt på at man kan få det :)

Tror nok det er ganske vanlig at det føles såpass fjernt. Spesielt første gangen. Er litt fjernt nå også, men likevel så skjønner jeg det bedre, på en måte.

Jeg dro bare innom føden på tirsdagen tror jeg det var, også sa jeg at jeg ønsket å få hele journalen min fra tiden jeg var på føden/barsel. Da var det bare å fylle ut fødselsnummer og slike ting, også skulle hun sende det til de som har med det å gjøre. Skulle visst bare ta noen dager, så har et lite håp om å få den i posten i dag, noe som minner meg på at det bare er ca en halvtime til posten kommer :hoppe: Hvis ikke kommer det vel neste uke.

Uansett, det er helt gratis og man har krav på å få utfyllende jorunal hvis man vil. Noen sykehus har som rutine å gi pasienten epikrisen eller noe sånt ved utreise, men ikke alle sykehus gjør dette, og det er uansett ikke utfyllende slik journalen er. :)

Edit: I journalen får man blant annet også alle rapportene som ble skrevet, noe som innebærer tre rapporter i døgnet.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempefin mage du har :)

Og hurra for halvveis :hoppe:

Takk :)

Ah, fin mage <3

Takk :)

Hurra for 20 uker, og for en fin babymage! :)

Og takk! :)

Jeg synes det er veldig greit å ta regelmessige magebilder. Jeg har mange ganger kikket på magebildene fra da jeg gikk med O, så for meg er det ganske verdifullt med disse bildene. Tenkte muligens å prøve å ha en liten fotoshoot med O og magen når magen er blitt mye større. Sånn der klisje-bilder hvor storebror holder på magen, legger hodet inntil osv. :P Blir nok fint å ha i albumet. Eneste er at da må jeg kjøpe noe veldig nøytralt undertøy tror jeg, for det er jo ikke bare jeg og R som ser i albumet.

Slike ting pleier jeg å tenke på. Type "Kan dette være i et album som alle som vil, får se?". F.eks da jeg ammet O for første gang etter fødsel. Da husket jeg faktisk på å holde hånden over den puppen som O ikke hadde i munnen. Lå og ammet, så den øverste puppen ville jo vært veldig synlig. På den måten kunne jeg ha bildet i albumet :fnise: Meeen nå snakker jeg meg helt vekk. Dette er jo egentlig totalt uinteressant.

Uansett, i dag kom skoene jeg har bestilt til O. Viking toasty eller noe sånt. De virker veldig gode! Eneste er at det var ikke hele 1,5 cm når han stod på sålen. Det var kanskje 1,2 cm eller noe sånt. Ellers passet skoene såpass godt, og et nummer større blir nok uansett for stort, så jeg beholder de. De virker veldig varme, med ull på både såle og for. Ikke var de trange over vristen heller. Så de kan anbefales for de som ikke har kjøpt enda. Typiske er at de bare går til størrelse 30, så til neste år må jeg lete etter en ny modell igjen.

Hvis skoene blir for små, så får jeg bare kjøpe et nytt par på januarsalg. Det måtte jeg gjøre i fjor. Eller i år da. Føttene har vokst veldig mye det siste året. Vinterskoene i fjor senhøst var i str. 25. Så det er jo faktisk 4 størrelser på ett år.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...