Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Skjønner dere reagerer! Håper dere finner en god løsning på møtet.

Vi hadde lignende problem i bhg i fjor, da det ikke var plass til alle 3 åringene på stor. Endel måtte holdes igjen på liten, bla jenta mi. (Man tok de som var født senest på året). Her var de heldigvis 6 stk. Men likevel føler jeg de har gått glipp av noe med et år ekstra på liten avd.

Stå på krava og lykke til :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner deg kjempe godt, veldig synd :( Men regner med at det er pga antall ansatte, skal være et bestemt antall ansatte for hvor mange barn det er, men veldig dumt uansett at det blir sånn :( Håper at de finner en løsning, var tydeligvis ikke noe problem å flytte den andre gutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barnehagen jeg jobbet i var det styreren sammen med ped-leder som bestemte hvem som gikk opp og ikke, men foreldrene ble gjerne spurt først. Om O er den eneste igjen på hans avd. på hans alder, så har de gjort en dårlig jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg også veldig godt! Dere har all grunn til å reagere. Håper de finner en løsning på dette i morgen!

Søt babymage forresten :hjerte:

Ja, håper jeg også.

Takk :)

Blir helt forferdet over at de kan gjøre noe sånt! Og jeg er helt enig i at de burde ha tatt opp O framfor den andre gutten. Han må jo ha noe å strekke seg etter i vennene utvikling.

Ja ikke sant. Er jo litt rart å holde igjen den som har kommet "lengst" i utvikling. Sikkert bare fordi de protestert en helt masse, mens vi godtok det, selv om vi sa at vi ikke synes dette var en god løsning.

Skjønner dere reagerer! Håper dere finner en god løsning på møtet.

Vi hadde lignende problem i bhg i fjor, da det ikke var plass til alle 3 åringene på stor. Endel måtte holdes igjen på liten, bla jenta mi. (Man tok de som var født senest på året). Her var de heldigvis 6 stk. Men likevel føler jeg de har gått glipp av noe med et år ekstra på liten avd.

Stå på krava og lykke til :tommelopp:

Hadde det vært seks stk i det minste så hadde det ikke gjort så mye, men når alle unntatt han drar, så blir det helt feil ja. :(

Takk! :)

Skjønner deg kjempe godt, veldig synd :( Men regner med at det er pga antall ansatte, skal være et bestemt antall ansatte for hvor mange barn det er, men veldig dumt uansett at det blir sånn :( Håper at de finner en løsning, var tydeligvis ikke noe problem å flytte den andre gutten.

Joda, men det er uansett ikke greit å gjøre det sånn som de har gjort det synes jeg. Det skal jo ikke gå ut over ett eneste barn at det har vært babyboom i 2011 slik at de ikke har nok plasser på storebarn. Håper det blir en løsning på dette, men tipper de bare kommer til å prøve å overbevise oss om at dette blir å gå bra også sier de at de ikke har mulighet til å flytte over han også.

I barnehagen jeg jobbet i var det styreren sammen med ped-leder som bestemte hvem som gikk opp og ikke, men foreldrene ble gjerne spurt først. Om O er den eneste igjen på hans avd. på hans alder, så har de gjort en dårlig jobb!

Helt enig!

____

Vel, da er intervjuet ferdig, og godt er det! Nå skal jeg slappe av litt, også blir det møte i bhg kl 13. :)

Nå synes jeg forresten at jeg har vært 10+ ett eller annet i en evighet, og fortsatt er det i dag og i morgen igjen før det blir 11. Jaja, tiden går nå i alle fall. Deilig å tenke på at jeg snart er 12 uker. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at det ikke er greit, men det er sikkert grunnen det med ansatte. Lykke til på møtet som er nå :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper dere finner frem til en løsning i barnehagen :)

Har du fått noen beskjed om når du får tilbakemelding fra intervjuet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkeønskninger. :)

Møtet ja...Vel..Først: Det er ei 2011-jente som også blir igjen, men som jeg ikke visste om, også er det jo ei som er født i januar som O også har god kontakt med. Ellers skal de ha tre-årsgruppe, så alle 11-ungene blir tatt med på tur en gang i uka, i tillegg til den vanlige turdagen, også får O være masse på den avdelingen, i tillegg til at de andre får komme på hans avdeling, og når ettåringene sover så blir det lagt til rette for aktiviteter som passer treåringer osv.

De sier det at dørene mellom avdelingene skal i stor grad være åpne, så han får masse omgang med de andre.

Jeg og R sa jo rett ut at vi ikke likte dette her da vi startet møtet, men nå skal vi prøve dette da. Hvis det blir akkurat slik de sier, så kan det gå greit for ett år, men så sa de også at hvis vi føler dette går dårlig så må vi si fra.

Så det er situasjonen i bhg nå da. Håper det går greit, hvis ikke må vi bare si fra at det ikke fungerer. Pratet med gudmoren til O om det i dag, som er lærer, og hun sa hun aldri hadde godtatt dette. Meeen hun er så bestemt og flink, og forteller hvor skapet skal stå hvis det er noe. Skulle tatt henne med jeg.. :sjenert: Uansett, hvis jeg merker noe som helst i forhold til at O er utenfor "vennegjengen" eller at han blir lei seg over å ikke være på samme avd. som dem, så blir jeg å si fra. I verste fall er det for ett år, så håper det skal gå greit. Er jo ellers fornøyd med barnehagen, hun er flink hun ped-lederen. Stort sett da, så. :)

Ellers gikk intervjuet bra. Er generelt sett flink til å være på intervju, men denne gangen tror jeg kanskje konkurransen blir litt for stor? Vet ikke jeg, det får vi se på. Eneste jeg vet er at hvis jeg ikke får denne jobben, så må jeg prøve å sykemelde meg, for jeg klarer ikke jobbe natt, og leder på jobben min ville/kunne ikke gi meg dag og kveld, så da ser jeg ingen annen løsning. Så kommer det jo an på hva legen min mener om saken da så klart, men jeg tror han vil være medgjørlig på det området der.

Etter møtet tok vi O med oss hjem, så vi har hatt hele ettermiddagen fra kl 14 sammen. :) Først dro vi til gudmoren og gudfaren hans og spiste kake, også lekte han med sønnen deres, og etter middag dro vi til stallen til stemor og pappa og hilste på hestene. O var så flink å hjelpe stemor med å ordne grøt, hente høy og sånt til hesten. :) Veldig koselig!

Nå har jeg kost meg med mitt daglige eple, og om ikke så alt for lenge skal jeg spise et par knekkebrød. :) Har veldig lyst til å spise restene fra middagen (svenske kjøttboller, potetmos og gulrøtter) til kvelds, men må jo prøve å være sunn da.. :sjenert:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er en grei løsning i barnehagen, da! Hvis ikke sier dere i fra vettu :) Det er jo kjempebra med aktiviteter i sovetiden, det er en av fordelene av å være en av de større barna på småbarnsavdeling. Vi fikk til masse kos i sovetiden til ettåringene! Jeg og 2-3 åringene gikk på tur, lagde ting, lagde mat osv. I smågrupper - det var deilig :) Blir nok bra skal du se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er en grei løsning i barnehagen, da! Hvis ikke sier dere i fra vettu :) Det er jo kjempebra med aktiviteter i sovetiden, det er en av fordelene av å være en av de større barna på småbarnsavdeling. Vi fikk til masse kos i sovetiden til ettåringene! Jeg og 2-3 åringene gikk på tur, lagde ting, lagde mat osv. I smågrupper - det var deilig :) Blir nok bra skal du se!

Håper det. :)

Fordelen med at han er på småbarn er jo at det er flere voksne som kan se hans behov, ikke minst blir barn som er mye sammen med yngre barn, omsorgsfulle..Vel, det har jeg lest i alle fall. O er jo allerede ganske omsorgsfull, men er jo greit at han får litt ekstra øving i og med at han skal bli storebror. :P Men det er så fææl å tenke på, lille gutten er plutselig "storunge", men han er jo så liiiten!! (nå skulle jeg hatt koden til den smilyen som hylskriker! ) Søte, lille O.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det. :)

Fordelen med at han er på småbarn er jo at det er flere voksne som kan se hans behov, ikke minst blir barn som er mye sammen med yngre barn, omsorgsfulle..Vel, det har jeg lest i alle fall. O er jo allerede ganske omsorgsfull, men er jo greit at han får litt ekstra øving i og med at han skal bli storebror. :P Men det er så fææl å tenke på, lille gutten er plutselig "storunge", men han er jo så liiiten!! (nå skulle jeg hatt koden til den smilyen som hylskriker! ) Søte, lille O.

Han er også veldig heldig som driver med bleieavvenning på småbarn, for det er så syyyykt mye mer stress på storbarn! Når han begynner der oppe, så kommer han til å være bleiefri, STOR gutt! Vi hadde bleieavvenning på storbarn også (jobbet både på småbarn og storbarn) men med 3 voksne og 18 barn, så er det skikkelig vanskelig å se individuelle behov, tidsklemme på alt mulig! På Småbarn nå vil han få masse omsorg og trygghet er jeg sikker på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er også veldig heldig som driver med bleieavvenning på småbarn, for det er så syyyykt mye mer stress på storbarn! Når han begynner der oppe, så kommer han til å være bleiefri, STOR gutt! Vi hadde bleieavvenning på storbarn også (jobbet både på småbarn og storbarn) men med 3 voksne og 18 barn, så er det skikkelig vanskelig å se individuelle behov, tidsklemme på alt mulig! På Småbarn nå vil han få masse omsorg og trygghet er jeg sikker på :)

Ja, også er det jo mer rolig der, og O er veldig glad i å leke rolig for seg selv i tillegg til den sosiale leken med de andre. :) Ped-leder har flere ganger sagt at han er utrolig flink til å leve seg inn i sin egen lek, og at hun pleier å prøve å legge til rette for at han skal få den roen i fred. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres ut som en ok plan i barnehagen egentlig. Er 2-3 '11barn som måtte være på liten base hos oss også, mens storesøster, som faktisk er den yngste '11ungen startet på stor base. Litt kjipt at de som ble igjen er de som hun kommer best overens med. Men nå er de jo mye ute, og leker med unger i alle aldre.

Jeg tror dette skal gå bra, han er jo i vante omgivelser :)

I fjor var det faktisk 3-4 unger som skulle ha gått over til stor base, men som de ikke hadde plass til. De var heltene på storesøsters base, og de koste seg også gløgg med å være de eldste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres ut som en ok plan i barnehagen egentlig. Er 2-3 '11barn som måtte være på liten base hos oss også, mens storesøster, som faktisk er den yngste '11ungen startet på stor base. Litt kjipt at de som ble igjen er de som hun kommer best overens med. Men nå er de jo mye ute, og leker med unger i alle aldre.

Jeg tror dette skal gå bra, han er jo i vante omgivelser :)

I fjor var det faktisk 3-4 unger som skulle ha gått over til stor base, men som de ikke hadde plass til. De var heltene på storesøsters base, og de koste seg også gløgg med å være de eldste ;)

Ja. Tenker vi bare må gi det en sjanse. Fikk elendig rapport på hvordan dagen hadde gått i går da. Hun er ikke så flink til å rapportere hun som var på, menmen..

__

En liten glede i hverdagen er å ha fått kastet ut Rikstv og heller fått Canal Digital! Har hatt dårlig signal med Rikstv og dessuten en fucka dekoder som måtte rebootes hver eneste gang vi skulle se på, så det var så tungvindt å skru på. Nå er det jo bare å trykke på en knapp også er den på! :nigo:

I dag har jeg vært effektiv allerede med ryddig av kjøkken, stue, gang, bretting av tre vasker og vasking av bad. Bare støvsuging av første etg. som gjenstår. Vanligvis er jeg ikke så flink til å få det unna såpass tidlig på dagen, så det var godt. :)

Ja også er jeg jo 11 uker i dag! :) Bare en uke til "magiske 12". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oog bare 5 uker til UL! 16+0 skulle det vel være en sjanse for å se kjønnet, så dette skal bli spennende! :)

Det herlige er at om en uke går vi på ferie, så da blir jo tiden fram til UL å gå fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...