Gå til innhold

Er du av de som bør kikke seg over skulderen? Jakten på nett-trollene.


Petra75

Anbefalte innlegg

Så hva var det som egentlig skjedde da?

Si det? Når det er to til dels motstridende versjoner, så er det ikke alltid så godt å si hva som har skjedd.

21-åringens familie mener at TV-teamet som kontaktet mannen over telefon burde ha forstått at han var så utviklingshemmet at han ikke kan ha forstått at han gav sitt samtykke til at innslaget med ham kunne vises sammen med en notis om at han etter at det ble filmet, hadde trukket seg ut av gjenglivet og så videre.

TV-selskapet sier at de de var klar over at mannen ikke var helt i vater og at han neppe var normaltfungerende (de bruker uttrykket "psykiskt trassel") men at de ikke hadde forestilt seg at han skulle kunne komme i en krise ved at innslaget ble vist.

Og politiet sier at de ikke vet om det var et selvmord eller ikke. De vil bare si at det er et narkotikarelatert dødsfall.

Fria tider, derimot, er sikre i sin sak. Jeg kan ikke helt se hvordan det er mulig, gitt sparsomheten med fakta, men der har du det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si det? Når det er to til dels motstridende versjoner, så er det ikke alltid så godt å si hva som har skjedd.

21-åringens familie mener at TV-teamet som kontaktet mannen over telefon burde ha forstått at han var så utviklingshemmet at han ikke kan ha forstått at han gav sitt samtykke til at innslaget med ham kunne vises sammen med en notis om at han etter at det ble filmet, hadde trukket seg ut av gjenglivet og så videre.

TV-selskapet sier at de de var klar over at mannen ikke var helt i vater og at han neppe var normaltfungerende (de bruker uttrykket "psykiskt trassel") men at de ikke hadde forestilt seg at han skulle kunne komme i en krise ved at innslaget ble vist.

Og politiet sier at de ikke vet om det var et selvmord eller ikke. De vil bare si at det er et narkotikarelatert dødsfall.

Fria tider, derimot, er sikre i sin sak. Jeg kan ikke helt se hvordan det er mulig, gitt sparsomheten med fakta, men der har du det.

Kanskje de har snakket med noen som vet, noen litt tettere på 21-åringen, hans familie??

Her gjetter jeg bare, jeg er jo klar over at du vet best :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Dette er en livsfarlig vei og gå.

Hets, trusler og andre ulovligheter skal hånteres av ordensmakten/politiet, ikke gjøres underholdning av, og spesielt ikke av en politisk side. Alle vet at Robert Aschaug og "CO" representerer ekstrem venstre, og flere av hans "lakeier" er tidligere voldsdømte ekstremister. Og selv om han ikke var en ekstremist, så er det livsfarlig for det moderne demokrati å hetse menneskers idiotmeninger på nett. Tenk på alle lowlifesa, psykisk syke og generelt tapere som sitter og spyr dritt på nett. Skal vi plage og fengsle disse harmløse krekene? Virkelig? Dra dem ut fra psykiatriske institusjoner og rushjem? Slepe dem ut av dataspillrommet i kjellern til Mamma?

Og ikke minst, skal vi holde på som i Sverige hvor vi likestiller slike folk/meninger med seriøse debattanter? I Sverige ville f.eks Document.no blitt fremstilt som en nazistisk side, mens i Norge klarer vi å akseptere den, og til og med se at den har en viss verdi.

Sverige HAR gått ned den berømte "slipery slope". Håper for guds skyld ikke det er en trend vi kommer til å se her. Den er autoritær, ekstrem og beyond sinnsyk i mine øyne. Minner litt om Chris Hanson og "how to catch a predator", hvor man gjør tv-show av menneskers tragiske skjebner, uansett hvor fæle overgrep de eventuelt kunne ha gjort. Hmm..minner litt om den filmen med Tom Cruise og "pre-crime"..Vi skal skremme folk fra å si meningene sine, aller helst tenke meningene sine. For lets face it..99,99% av alle disse tomsingene kommer aldri til å gjøre noe annet enn å sitte i kjelleren til mamma.

Samtidig må dere politisk venstrevridde hårsåre suppegjøker tåle å debattere. Dere begynner å grine så fort man er kritisk eller uenig, og man blir kalt troll fordi man prøver å se på saker fra andre sider enn den naive, trise, gørre og rassehølistiske selvgode vinkelen enn de konforme gørre småbarnsfedres hegemoni.

Snart kommer det vel et tv-show hvor barnevernet kommer hos folk med litt andre politiske meninger. Så kan vi le når de tar barna dems? Hæhgøhøhøhøh!!! Suck on that losers! Barna deres ble tatt! Fuck yeah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Imaginary

Nei, jeg troller aldri.

Eller, ikke i form av personhets, men sånn helt ærlig har jeg fjaset bittelitt en gang for lenge siden. Litt som å stjele en blyant på IKEA.

Jeg er riktignok ganske enig med FP over her om at man bør være litt forsiktig med hvordan man takler hets og den slags. Samtidig som jeg synes det er bra at det blir gjort noe med disse som bruker tid og krefter på å plage andre, så må man huske på at internett inneholder mye grums og at dette ikke nødvendigvis er farlig. Om man oppsøker VGs kommentarfelt er det ingen hemmelighet at man vil få se mindre sjarmerende sider av Ola Nordmann, og det vet de fleste, så hvorfor oppsøke den? Men når det går så langt som å stalke folk og hetse dem personlig må man nesten sette foten ned, synes jeg.

Rotete, jeg er trøtt, men jaja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de har snakket med noen som vet, noen litt tettere på 21-åringen, hans familie??

Her gjetter jeg bare, jeg er jo klar over at du vet best :blomst:

Og du mener at familien nødvendigvis er dem som vet best? Alltid? Også når de har behov for noen å legge skylda på? Hva med det fullstendig urimelige og usannsynlige ved at en person som allerede har deltatt i en innspilling av en dokumentar, blir satt ut så til de grader at han går hen og tar livet sitt når dokumentaren går på lufta? Høres ikke det litt merkelig ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du mener at familien nødvendigvis er dem som vet best? Alltid? Også når de har behov for noen å legge skylda på? Hva med det fullstendig urimelige og usannsynlige ved at en person som allerede har deltatt i en innspilling av en dokumentar, blir satt ut så til de grader at han går hen og tar livet sitt når dokumentaren går på lufta? Høres ikke det litt merkelig ut?

Jeg ener at de som er nermest en situasjon alltid vet mer enn de som sitter i et annet land og gjør seg klok.

At du ikke sympatiserer med mannen, og/eller hans familie, gir deg jo ikke synske evner på noe sett.

At ting høres usannsynlige ut er i hvert fall ikke "bevis" for noe som helst, annet enn politisk farget synsing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Si det? Når det er to til dels motstridende versjoner, så er det ikke alltid så godt å si hva som har skjedd.

21-åringens familie mener at TV-teamet som kontaktet mannen over telefon burde ha forstått at han var så utviklingshemmet at han ikke kan ha forstått at han gav sitt samtykke til at innslaget med ham kunne vises sammen med en notis om at han etter at det ble filmet, hadde trukket seg ut av gjenglivet og så videre.

TV-selskapet sier at de de var klar over at mannen ikke var helt i vater og at han neppe var normaltfungerende (de bruker uttrykket "psykiskt trassel") men at de ikke hadde forestilt seg at han skulle kunne komme i en krise ved at innslaget ble vist.

Og politiet sier at de ikke vet om det var et selvmord eller ikke. De vil bare si at det er et narkotikarelatert dødsfall.

Fria tider, derimot, er sikre i sin sak. Jeg kan ikke helt se hvordan det er mulig, gitt sparsomheten med fakta, men der har du det.

Det er altså ingen uenighet rundt hans utviklingshemming, og det var nettopp det jeg påpekte. Jeg sa ingenting om selvmordet, men bare påpekte hvor ond man er når man misbruker en utviklingshemmet på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altså ingen uenighet rundt hans utviklingshemming, og det var nettopp det jeg påpekte. Jeg sa ingenting om selvmordet, men bare påpekte hvor ond man er når man misbruker en utviklingshemmet på denne måten.

Det er vel akkurat det det er. Foreldrene mener at han var så utviklingshemmet at han ikke var i stand til å skjønne innholdet av en samtale på telefonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva består uenigheten i? At foreldrene ikke vet hvor utviklingshemmet sønnen er? At Ass-burg vet bedre enn foreldrene? Eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva består uenigheten i? At foreldrene ikke vet hvor utviklingshemmet sønnen er? At Ass-burg vet bedre enn foreldrene? Eller hva?

Tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er Robert Aschberg, anmeldt i en ny sak. Hvor en kvinne som trolig er uskyldig er hengt ut med navn og bilde. Anmeldelsen kommer trolig ingen vei siden TV3 holder til i England. Selv ser jeg aldri på TV3 det har blitt sen skikkelig søppel-kanal.

http://www.expressen.se/kvallsposten/tv3s-trolljagarna-anmals-for-grovt-fortal/



Anonymous poster hash: c158a...644
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...