Gå til innhold

Er du av de som bør kikke seg over skulderen? Jakten på nett-trollene.


Petra75

Anbefalte innlegg

Troll? Jeg trodde ikke de som mobbet en enkelt person kaltes troll. Er ikke målet til et internett-troll å provosere flest mulig for underholdningens skyld?

I know what you did last summer... ;)

Anonymous poster hash: c88d7...627

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jeg få ditt navn, adresse og andre internet nick Mann 42?

Siden du liker metoden regner jeg med at du ikke har noe imot å utsettes for den selv. Allt jeg finner og selve konfrontosjonen kommer jeg til å legge ut offentlig på YouTube og kontakte div av dine venner og familie for å få deres reaksjoner.

Anonymous poster hash: bac53...846

Nei, jeg har ingenting mot å utsettes for denne metoden selv. Så hvis du kan finne ut hvem jeg er, så kan du gjerne intervjue meg og stille meg spørsmål om mine meninger og uttalelser på nettet.

Blir kanskje litt tynt, siden jeg ikke har iverksatt noen hatkampanjer mot noen, men kjør på. Lykke til. Ring på forhånd, da, så jeg kan ha kaffen klar.

Men selvsagt gir jeg ikke noen personlig informasjon til en AB.

Gi meg mailadressen din, så skal jeg vurdere det.

Men du kommer selvsagt aldri til å gjøre noe slikt som dette. Da kommer jo JEG til å vite hvem DU er. Og du tør ikke engang å diskutere prisen på skinke uten å maskere selv nicket ditt. At du skulle troppe opp på dørstokken hos noen og stille dem til ansvar for ytringer på nettet er komisk hinsides det hysteriske.

Endret av Mann 42
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig trenger jeg ikke å se meg over skulderen. Jeg er ikke dum nok til å skrive med fullt navn og adresse :P

Suckers...

Anonymous poster hash: 86b3e...b7f

Hvis myndigheten vil vite hvem det er som har skrevet det innlegget du skrev nå som Anonymbruker så er det ikke noe problem for dem å finne ut hvem du er. Litt mer problematisk dersom du bruker VPN og/eller proxy, men fremdeles ikke umulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos netthets. En kompis av meg la det store egget der. Han slang ut en kommentar på et forum om at en viss advokat hadde ligget med noen. Advokaten gikk til sak mot nettstedet og hele greia med hans kommentarer på trykk, havnet i landets største aviser. Nå tapte advokaten saken, bl.a. fordi kommentarene ikke var ærekrenkende nok.

Kompisen min var jo livredd for å bli innblandet i dette her når det stod på som verst, og lurte på om jeg hadde tips til å skjule sporene hans. Selv om han skrev anonymt uregistrert så var han uansett fucked siden de hadde ip-adr hans. Foreslo han kunne emigrere landet til saken var ferdig. :fnise:



Anonymous poster hash: d7c21...c14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få ditt navn, adresse og andre internet nick Mann 42?

Siden du liker metoden regner jeg med at du ikke har noe imot å utsettes for den selv. Allt jeg finner og selve konfrontosjonen kommer jeg til å legge ut offentlig på YouTube og kontakte div av dine venner og familie for å få deres reaksjoner.

Anonymous poster hash: bac53...846

Hvorfor? Av det jeg har lest av Mann42 er det ingenting han har skrevet som vil være grunnlag for dette.

Men hva mener du er den rette fremgangsmåten for å få bukt med netthaterne og mobberne? Et klapp på hodet etterfulgt av "nei, nå må du være snill."

Man ser jo hvor godt det funker...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos netthets. En kompis av meg la det store egget der. Han slang ut en kommentar på et forum om at en viss advokat hadde ligget med noen. Advokaten gikk til sak mot nettstedet og hele greia med hans kommentarer på trykk, havnet i landets største aviser. Nå tapte advokaten saken, bl.a. fordi kommentarene ikke var ærekrenkende nok.

Kompisen min var jo livredd for å bli innblandet i dette her når det stod på som verst, og lurte på om jeg hadde tips til å skjule sporene hans. Selv om han skrev anonymt uregistrert så var han uansett fucked siden de hadde ip-adr hans. Foreslo han kunne emigrere landet til saken var ferdig. :fnise:

Anonymous poster hash: d7c21...c14

Ikke sant. De er jo så jævla feige også når de står i fare for å bli avslørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I know what you did last summer... ;)

Anonymous poster hash: c88d7...627

:sjokkert: Hva da? Jeg kan huske en gang jeg ble beskyldt for noe, men jeg ble totalt misforstått og ba om unskyldning. Det var lite gjennomtenkt fra min side, siden jeg blandet meg i et privatliv.

Det føltes litt som om jeg i tillegg ble beskyldt med samme sak for ting jeg ikke hadde sagt eller gjort. Min kommentar var ment godhjertet, men så andre anonyme som sa litt av hvert og jeg følte jeg ble beskyld for det i samme slengen. Jeg mener, hvem blir så sint av en kommentar som "Går det bra med deg?" uten at man tror personen har skrevet verre ting?

Endret av Evilposelos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde ikke Anne Kat noe lignende?

Slike eksempler som denne mannen i artikkelen syns jeg er bra at får høre det, og blir konfrontert med hva han faktisk har gjort. Kanskje han forstår at hva han gjorde har konsekvenser for andre levende mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at Aschberg bare jakter på personer som er i mot den svenske innvandringen og kanskje er konservative.

Er fyren som hengte ut Moa Grützelius innvandringsmotstander?

Uansett, denne Ass-berg virker som en stor jævla drittsekk:

"Robert Aschberg och hans TV-team lurade en 21-årig man med svår ADHD och begåvningshandikapp att ställa upp på en intervju med namn och bild"

Endret av jabx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fyren som hengte ut Moa Grützelius innvandringsmotstander?

Uansett, denne Ass-berg virker som en stor jævla drittsekk:

"Robert Aschberg och hans TV-team lurade en 21-årig man med svår ADHD och begåvningshandikapp att ställa upp på en intervju med namn och bild"

Googlet den setningen for å finne ut av hvor du har kilden din fra. Det viste seg å være sitert fra "Fria Tider", adresse: http://www.friatider.se/aschberg-lovar-uthangningar-med-eftertanksamhet

Et nynazistisk nettsted med artikler om "kulturmarxismen", forherligende av SverigeDemokraterna, og mye annet piss. Det hadde jo vært en fordel om du var litt mer kritisk til hvem du siterte. For jeg går ut fra at du ikke er nynazist men bare havnet på den nettsiden ved en tilfeldighet gjennom litt kjapp googling? Jeg krysser i alle fall fingrene for og håper på det.

Anonymous poster hash: 0fb62...cd2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Googlet den setningen for å finne ut av hvor du har kilden din fra. Det viste seg å være sitert fra "Fria Tider", adresse: http://www.friatider.se/aschberg-lovar-uthangningar-med-eftertanksamhet

Nei, nå kødder du! Linken var i innlegget jeg siterte, Frøken Detektiv. Herregud.

Hva med å svare på selve innholdet? Bestrider du det som fremkommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis myndigheten vil vite hvem det er som har skrevet det innlegget du skrev nå som Anonymbruker så er det ikke noe problem for dem å finne ut hvem du er. Litt mer problematisk dersom du bruker VPN og/eller proxy, men fremdeles ikke umulig.

Det er bare å holde seg til å mobbe ressurssvake, generelle grupper, lage generell kvalm, osv det. Bare unngå å skrive noe som avslører noe grums i staten, eller for de store politiske partiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokkert: Hva da? Jeg kan huske en gang jeg ble beskyldt for noe, men jeg ble totalt misforstått og ba om unskyldning. Det var lite gjennomtenkt fra min side, siden jeg blandet meg i et privatliv.

Det føltes litt som om jeg i tillegg ble beskyldt med samme sak for ting jeg ikke hadde sagt eller gjort. Min kommentar var ment godhjertet, men så andre anonyme som sa litt av hvert og jeg følte jeg ble beskyld for det i samme slengen. Jeg mener, hvem blir så sint av en kommentar som "Går det bra med deg?" uten at man tror personen har skrevet verre ting?

Bare egler deg ;)

Anonymous poster hash: c88d7...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg har ingenting mot å utsettes for denne metoden selv. Så hvis du kan finne ut hvem jeg er, så kan du gjerne intervjue meg og stille meg spørsmål om mine meninger og uttalelser på nettet.

Blir kanskje litt tynt, siden jeg ikke har iverksatt noen hatkampanjer mot noen, men kjør på. Lykke til. Ring på forhånd, da, så jeg kan ha kaffen klar.

Men selvsagt gir jeg ikke noen personlig informasjon til en AB.

Gi meg mailadressen din, så skal jeg vurdere det.

Men du kommer selvsagt aldri til å gjøre noe slikt som dette. Da kommer jo JEG til å vite hvem DU er. Og du tør ikke engang å diskutere prisen på skinke uten å maskere selv nicket ditt. At du skulle troppe opp på dørstokken hos noen og stille dem til ansvar for ytringer på nettet er komisk hinsides det hysteriske.

Her er e-posten min:

[email protected]

Jeg vil ha fullt navn adresse, telefonnummer og andre forum nick du bruker.

Så kontakter jeg deg når jeg kommer.

Anonymous poster hash: bac53...846

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er e-posten min:

[email protected]

Jeg vil ha fullt navn adresse, telefonnummer og andre forum nick du bruker.

Så kontakter jeg deg når jeg kommer.

Anonymous poster hash: bac53...846

Det tror jeg på, lille venn, det tror jeg på.

Og du tror tydeligvis på julenissen enda?

Så, la meg se om jeg forstår dette rett: Hvis det kommer noen svar til denne mailen, så vil du konkludere med at det kommer fra Mann42? Og så skal du.....?

Hva om du var litt mer åpen? Send meg en PM. Jeg er utrolig nysgjerrig på hvem du er.

Og så burde du være klar over at det ikke er lov å skrive slike innlegg som det du nettopp har skrevet.

Anyway. Når jeg sa at jeg likte metoden, så mente jeg det. Men Arschberg klarte jo selv å finne ut hvem han skulle ha tak i. Jeg er redd du må gjøre det på den vanskelige måten. Men hvis du vil, så er du hjertelig velkommen til å forsøke. Hvilke spm ved min fremferd på nettet er det du gjerne vil ta opp?

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg på, lille venn, det tror jeg på.

Og du tror tydeligvis på julenissen enda?

Så, la meg se om jeg forstår dette rett: Hvis det kommer noen svar til denne mailen, så vil du konkludere med at det kommer fra Mann42? Og så skal du.....?

Hva om du var litt mer åpen? Send meg en PM. Jeg er utrolig nysgjerrig på hvem du er.

Og så burde du være klar over at det ikke er lov å skrive slike innlegg som det du nettopp har skrevet.

Anyway. Når jeg sa at jeg likte metoden, så mente jeg det. Men Arschberg klarte jo selv å finne ut hvem han skulle ha tak i. Jeg er redd du må gjøre det på den vanskelige måten. Men hvis du vil, så er du hjertelig velkommen til å forsøke. Hvilke spm ved min fremferd på nettet er det du gjerne vil ta opp?

Jeg venter på din e-post.

Anonymous poster hash: bac53...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg venter på din e-post.

Anonymous poster hash: bac53...846

Er det noen spesiell grunn til at du venter på e-post fra meg? Leste du ikke hva jeg skrev?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå kødder du! Linken var i innlegget jeg siterte, Frøken Detektiv. Herregud.

Hva med å svare på selve innholdet? Bestrider du det som fremkommer?

Hva er det egentlig som fremkommer der?

Fria tider sier at personen tok livet av seg, og henviser til at familien mener det.

Men obduksjonsrapporten sier at det var et dødsfall forårsaket av stoff.

Og hvorfor skulle han ta livet av seg etter å ha blitt omtalt som gjengmedlem? Han var da vitterlig det ganske lenge, selv om han på det tidspkt da programmet gikk på lufta hadde trukket seg ut av miljøet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen spesiell grunn til at du venter på e-post fra meg? Leste du ikke hva jeg skrev?

Ja:

Nei, jeg har ingenting mot å utsettes for denne metoden selv. Så hvis du kan finne ut hvem jeg er, så kan du gjerne intervjue meg og stille meg spørsmål om mine meninger og uttalelser på nettet.

Blir kanskje litt tynt, siden jeg ikke har iverksatt noen hatkampanjer mot noen, men kjør på. Lykke til. Ring på forhånd, da, så jeg kan ha kaffen klar.

Gi meg mailadressen din, så skal jeg vurdere det.

Så skal du gi meg navn nummer, forumnick og adresse eller feiger du ut og var ikke så åpen for det likevel?

Anonymous poster hash: bac53...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja:

Så skal du gi meg navn nummer, forumnick og adresse eller feiger du ut og var ikke så åpen for det likevel?

Anonymous poster hash: bac53...846

Vel, jeg vurderte det. Sorry, mate.

Jeg sa jeg var åpen for å utsettes for Aschbergs metode. Som går ut på å spore opp folk som bedriver kriminell uthenging og trakassering på nettet, og stille dem til ansvar gjennom å intervjue dem. Trinn èn er å finne ut hvem de er IRL. Men jeg tror ikke at Aschberg noen gang går inn på forum og ber dem om å sende ham e-posten sin. Jeg mener, det ville være ganske tåpelig, ville det ikke?

Endret av Mann 42
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...