Gå til innhold

konfirmasjonsgave


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Salorosa

igår var jeg ute i butikkene og stresset med å finne en gave som jeg kan gi til mitt tantebarn som skal konfirmeres neste uke. pengegaver syns jeg er så kjedelige og jeg så på smykker også men de var så dyre jo! opptil 500 kr for et sølvkjede :-( til slutt gikk jeg inn på nille og der selger de sminke! og for et utvalg, jeg rasket med meg noen nydelige øyenskygger, en leppestift, en neglelakk, foundation og pudder. sluttsummen ble ikke mer enn et par hundre kroner så jeg ble kjempelettet over å finne en så fin og billig gave til mitt tantebarn :) jeg regner med at hun blir lykkelig overrasket da sminke er noe alle ungdomsjenter er opptatt av, det var ihvertfall jeg da jeg var på den alderen (er 34 nå). men idag da jeg snakket med min søster ble jeg litt i tvil, er sminke en passende konfirmasjonsgave??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madley

sminken på nille burde du holde langt unna et hvilket som helst ansikt...og femhundre kroner for en gave til tanteungen din er ikke mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de er opptatt av sminke er en ting - men de er også opptatt av merke. Spørs om sminke fra Nille vil være så kjærkomment - tror heller at litt mindre men dyrere sminke hadde vært mer populært.

Om sminke er konfirmasjonsgave? Ikke vet jeg. Dattra vår ble konfirmert i år, og hun fikk kun penger og noen smykker. Det var det hun ønsket seg - da får hun kjøpe det hun har lyst på.

Mener forøvrig at en konfirmasjonsgave er noe spesielt - litt mer enn en vanlig jule- eller bursdagsgave liksom. Denne ene dagen kommer kun en gang i tante-barnet ditt sitt liv.Nå vet ikke jeg noe om din økonomiske situasjon, men syns nok at kr 200 uansett er lite i konfirmasjonsgave til tante-barnet ditt. Hvor mange slike "happeninger" kommer det til å være i din familie i uoverskuleig fremtid? Kanskje er dere en kjempestor familie, med mange konfirmasjoner fremover - da skjønner jeg godt at man ikke kan legge så mye i det...

Klart at konfirmasjon ikke bare er gaver, men for en på 14-15 år er det så absolutt en veldig viktig del av dagen. Dette i tillegg til å være "verdens navle" for en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cuddly

Personlig ville jeg vel ikke kjøpt sminke... og skulle jeg gjort det måtte det bli noe mer eksklusivt enn fra Nille.

Har nettopp vært i et par konfirmasjoner, litt langt ut i slekta.

Begge jenter, så jeg kjøpte nydelige ringer fra Pilgrim til ca 150,- pr stk.

De falt virkelig i smak :P

Det med verdi er jo veldig individuelt, varierer mye fra slekt til slekt osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Salorosa

hva i alle dager er i verden med sminken fra nille? jeg kjøpte meg et pudder og en neglelakk der til meg selv også og jeg er bare fornøyd med de! og tantungen min vet da vel ikke hvor mye jeg har brukt på gavene! det er tanken som teller! er dere klar over hva "merkesminke" koster? og hun vil ha mye mer glede av sminke enn av et smykke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pterodactylkake

Merkesminke sitter best, og det tror jeg en 14-åring også vet. Si meg, handler du kær på obs også? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva i alle dager er i verden med sminken fra nille? jeg kjøpte meg et pudder og en neglelakk der til meg selv også og jeg er bare fornøyd med de! og tantungen min vet da vel ikke hvor mye jeg har brukt på gavene! det er tanken som teller! er dere klar over hva "merkesminke" koster? og hun vil ha mye mer glede av sminke enn av et smykke!

Synes du høres ut som du har blitt fornøyd med gavekjøpet etter litt motstand... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cuddly
og hun vil ha mye mer glede av sminke enn av et smykke!

Men da var vel problemet løst da?

Skjønner ikke helt hvorfor du spurte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Salorosa

jeg ble bare så mektig irritert da min søster også kritiserte denne sminken. kvaliteten har jeg ingenting å utsette på! er det bare fordi det var så billig eller liker dere bare ikke nille? og nei jeg handler ikke på obs, det er for langt dit men rema er like ved.... hva har det med saken å gjøre? klærne mine kjøper jeg på kappahl men kun når de har noe på salg, de er veldig dyre når de er merker fullpris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pterodactylkake

Vi har forstått du har litt dårlig økonomi, men syns du kan kjøpe noe bedre til henne. Hva med å spleise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Jeg ville aldri i livet ha kjøpt sminke til konfirmasjonsgave, jeg gir heller noe som har en mer varig verdi. Til søskenbarnet til samboeren min gav vi i fjor en skikkelig bra engelsk-engelsk ordbok, som hun kan bruke når hun skal gå på videregående. I tillegg kjøpte vi en liten flaske Cool Water Woman, som også tydelig falt i smak.

Sminken fra Nille er lavkvalitetssminke; billige øyeskygger har mindre pigmenter enn øyeskygger fra dyrere merker, og sitter dermed dårligere. Pudder er kanskje det produktet der man helt klart får det man betaler for; dyrere pudder er mer finmalt og blir nesten usynlig på huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare tenke meg at grunnen til at sminken er så billig ligger litt i ingrediensene. Det er ikke noe hyggelig å bruke et produkt, for så å få en allergisk reaksjon på det. :( Ja, jeg er klar over hva sminke fra et parfymeri koster, men jeg kan faktisk ikke bruke noe annet. En annen ting som kan være litt dumt, når en kjøper pudder og foundation i gave er å vite om fargen passer. Det er ikke lett.

Klart det er tanken som teller, men hvis jeg tenker tilbake til da jeg var 14-15 år, så var ikke det så kult med billigmerker. Det var flaut. Nei, vi måtte ikke ha Chanel, Christian Dior og andre sånne merker, men Body shop var veldig fint for oss. Der er det heller ikke så dyrt.

Det er kanskje litt kjipt at jeg sier dette, men det er sånn det var den gangen. Og jeg har mine sterkeste tvil om at det er blitt bedre i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Sminke fra nille har alltid vært bannlyst av alle jeg kjenner.....

Og jeg tror nok at hun vil bli skuffet...de fleste ungdommer som er opptatt av sminke vet hva nille-sminke er, og at den er dårlig....

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg hadde fått smeinke til konfirmasjonsgave hadde jeg blitt veldig skuffet. :Nikke:

Når en er i den alderen så er konfirmasjonen en stor dag, og da er sminke litt simpelt, synes jeg.

Hvor lenge varer sminke da?

-Hva fikk du deg til konfirmasjonen da?

-- En del penger, noen smykker og ringer, og litt sminke...

:-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Salorosa

så hva skal jeg gjøre nå da?? konfirmasjonen er neste helg og jeg har ikke mye penger igjen! trodde sminken fra nille var en kjempefin gave jeg og jeg hadde pakket dem så pent inn og greier!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva med et hyggelig kort hvor du skriver at en viss dato (rett etter lønning) vil du ta henne med på "by-tur" og så kan hun selv plukke ut noe hun vil ha for inntil en viss pris. Litt kafe og slikt i tillegg så får hun en trivelig stund med tante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med et hyggelig kort hvor du skriver at en viss dato (rett etter lønning) vil du ta henne med på "by-tur" og så kan hun selv plukke ut noe hun vil ha for inntil en viss pris. Litt kafe og slikt i tillegg så får hun en trivelig stund med tante.

Glimrende forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...