Gå til innhold

Alle disse trådene om FF


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Zeitgeist

Må le av de som prøver (Les: prøver) å motargumentere mot Lafemmemauvaise. Også våger de å si at hun bruker hersketeknikk? Ironisk.

Virtuell klem og blomster sendt! :hug::blomst:

Endret av Zeitgeist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikk fra tråden, du avsporer og snakker svada. Adios.

Anonymous poster hash: 6c2f9...1fd

Kanskje jeg skal begynne å bidra til tråden slik du har gjort. :rolleyes:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal begynne å bidra til tråden slik du har gjort. :rolleyes:

Du kan sleike ræv et annet sted.

Anonymous poster hash: 6c2f9...1fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sinna!

Du er rapportert ;)

Anonymous poster hash: 6c2f9...1fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er rapportert ;)

Anonymous poster hash: 6c2f9...1fd

Haha, jeg elsker de som føler trangen til å fortelle folk at de har raportert dem. Blir aldri lei :)

Litt nysgjerrig, hvilken regel er det du mener jeg har brutt? Avsporing? Slik som ditt relevante "2 april" innlegg, og ditt innlegg skrevet i kun store bokstaver som heller ikke bidro til tråden? Det at du har fortalt meg at jeg er rapportert er jo også avsporing og sånn, så det kan jo ikke være det du har rapportert.. Det hadde jo vært temmelig ironisk :fnise: Spent!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er rapportert ;)

Anonymous poster hash: 6c2f9...1fd

Det er du også, ædda bædda!

Anonymous poster hash: 60087...c3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fanny-pack!?! (Eller rompetaske på godt norsk) - når i all verden ble det moderne?

Herreverden, FF må gjerne titulere seg selv som inspirasjonskilde (selv om mye er kopiert fra andre steder), men tittelen "moteblogger" bør hun sporenstreks slutte å bruke. Den eneste inspirasjonen hun gir meg er hvordan jeg IKKE skal kle meg.

Hukommelsen min er det overhodet ikke noe feil med. Og tittelen hersketeknikkbarn er vel myntet på deg selv.

Hadde du i det minste orket å lese gjennom det innlegget du siterte, så hadde du muligens forstått at jeg har et nyansert syn på FF. De punktene jeg ramset opp er de jeg anser som kritikkverdige.

Det eneste du har gjort er å flyktig skumme gjennom teksten.

Atter en gang ilegger du meg utsagn jeg ikke har kommet med (hvor har jeg sagt at FF ikke kan noe om mote?). Atter en gang ramser du opp punkter som jeg har besvart i tidligere innlegg i denne tråden, men som du tydeligvis glatt ignorerer, da det vil få hele argumentasjonsrekken din til å falle i staver.

Du serverte ganske greit at hun ikke kan noe om mote da du skrev at hun bør legge fra seg tittelen "moteblogger", det sier vel seg selv at du mener at hun ikke kan noe om mote dersom hun bør legge fra seg en slik tittel? Eller..? Hvorfor ellers skal man legge fra seg en slik tittel dersom man kan noe om mote?

Men for all del. "Du er dum, neeihei, du er dum!"-diskusjonen er jeg ferdig med. Jeg var nysgjerrig på å vite hvorfor det er så interessant å lese en moteblogg man overhodet ikke finner inspirasjon fra, videre hvorfor man i all verden leser en blogg annenhver dag når man kun kommer med kritikk (for det eneste jeg ser fra ditt hold er ikke "nyansert syn", men rett og slett kritikk) Jeg kommer aldri til å få svar på det da det er tullete forsøk på å vende diskusjonen over på noe annet. Og er sjeleglad for at jeg ikke tilhører den gruppa som får en tilfredstilelse av å kritisere ukjente mennesker som ikke har gjort vedkommende noe som helst. Og jeg personlig tror at det må ligge noe veldig bak for at et menneske kan finne på å gjøre disse tingene, jevnlig. Det ligger kanskje bare i enkeltes kvinners natur. Når man ser de samme traverne etter tråd etter tråd blir stengt så kan man lure. Når man da tar seg friheten til å kalle en annen persons stil for blodharry, men hei, det er en bedrift, så såpass må man tåle (samme argumentet som går igjen på ungdomsskolen) Blogger man så fortjener man å høre alt av hva anonyme ukjente mener. Særlig om man også har en bedrift å gjemme kritikken sin bak.

Kos dere med sladring og kritisering, punkter som skal fortelle hvor dårlig forbilde denne kvinnen skal være, hvor blodharry stil hun har, elleville forsøk på bortforklaring når dere for en gang skyld blir satt opp mot veggen. For det er kanskje for mye forlangt av voksne mennesker å klare å holde seg for god å kritisere et totalt ukjent menneske på nett (en annen ting er å ta igjen med samme mynt mot personer som holder på slik)

Og DET kan du kalle å ta ting ut av sin originale kontekst. God bedring, og lykke til på din ferd med mer kritisering og nyanserte besøk av en blogg som du helt sikkert får så mye ut av (særlig her på forumet). Man kan jo jevnlig høste likes og spre sladder med likesinnede om hvor stygg stil er. Virkelig konstruktivt.

Anonymous poster hash: 0e11d...ef7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Du serverte ganske greit at hun ikke kan noe om mote da du skrev at hun bør legge fra seg tittelen "moteblogger", det sier vel seg selv at du mener at hun ikke kan noe om mote dersom hun bør legge fra seg en slik tittel? Eller..? Hvorfor ellers skal man legge fra seg en slik tittel dersom man kan noe om mote?

Men for all del. "Du er dum, neeihei, du er dum!"-diskusjonen er jeg ferdig med. Jeg var nysgjerrig på å vite hvorfor det er så interessant å lese en moteblogg man overhodet ikke finner inspirasjon fra, videre hvorfor man i all verden leser en blogg annenhver dag når man kun kommer med kritikk (for det eneste jeg ser fra ditt hold er ikke "nyansert syn", men rett og slett kritikk) Jeg kommer aldri til å få svar på det da det er tullete forsøk på å vende diskusjonen over på noe annet. Og er sjeleglad for at jeg ikke tilhører den gruppa som får en tilfredstilelse av å kritisere ukjente mennesker som ikke har gjort vedkommende noe som helst. Og jeg personlig tror at det må ligge noe veldig bak for at et menneske kan finne på å gjøre disse tingene, jevnlig. Det ligger kanskje bare i enkeltes kvinners natur. Når man ser de samme traverne etter tråd etter tråd blir stengt så kan man lure. Når man da tar seg friheten til å kalle en annen persons stil for blodharry, men hei, det er en bedrift, så såpass må man tåle (samme argumentet som går igjen på ungdomsskolen) Blogger man så fortjener man å høre alt av hva anonyme ukjente mener. Særlig om man også har en bedrift å gjemme kritikken sin bak.

Kos dere med sladring og kritisering, punkter som skal fortelle hvor dårlig forbilde denne kvinnen skal være, hvor blodharry stil hun har, elleville forsøk på bortforklaring når dere for en gang skyld blir satt opp mot veggen. For det er kanskje for mye forlangt av voksne mennesker å klare å holde seg for god å kritisere et totalt ukjent menneske på nett (en annen ting er å ta igjen med samme mynt mot personer som holder på slik)

Og DET kan du kalle å ta ting ut av sin originale kontekst. God bedring, og lykke til på din ferd med mer kritisering og nyanserte besøk av en blogg som du helt sikkert får så mye ut av (særlig her på forumet). Man kan jo jevnlig høste likes og spre sladder med likesinnede om hvor stygg stil er. Virkelig konstruktivt.

Anonymous poster hash: 0e11d...ef7

Betyr dette at du faktisk tar kvelden nå? I såfall - god natt og sov godt.

Hadde du faktisk tatt deg tid til å lese ALT jeg har skrevet om FF, så hadde du også kanskje innsett at du er i villfarelse hva dine beskyldninger av min person angår. Men det har du beklageligvis ikke, og dermed må du nok bare innse at slaget er tapt. Liketil har du kun lest det du vil lese, og kun tolket ting dithen at tolkningene dine føyet seg inn i argumentene dine. Med andre ord, du har tilpasset fakta etter teorien og ikke teorien etter fakta - en kardinalfeil i enhver diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr dette at du faktisk tar kvelden nå? I såfall - god natt og sov godt.

Hadde du faktisk tatt deg tid til å lese ALT jeg har skrevet om FF, så hadde du også kanskje innsett at du er i villfarelse hva dine beskyldninger av min person angår. Men det har du beklageligvis ikke, og dermed må du nok bare innse at slaget er tapt. Liketil har du kun lest det du vil lese, og kun tolket ting dithen at tolkningene dine føyet seg inn i argumentene dine. Med andre ord, du har tilpasset fakta etter teorien og ikke teorien etter fakta - en kardinalfeil i enhver diskusjon.

Slaget er vel ikke tapt med mindre det dreier seg om konkurranse tør jeg påstå. Nå synes jeg du kommer med mye stråmenn. Jeg reagerte også med din kommentar tidligere, den var unødvendig, og grov synes jeg, og ikke konstruktiv. hvordan man kan få noe ut av å skrive stygge ting, om det så er om stilen eller utsendet til noen? Og å skrive om mye forskjellig som ikke kan dokumenteres blir spekulasjoner, noe jeg har bitt meg merke i alle disse trådene så ender det alltid med spekulasjoner og bittesmå ting blir blåst ut av proposjoner. Jeg ser ei det nyanserte synet ditt, ikke i andre tråder som dreier seg om Fotballfrue eller andre bloggere heller. En ting skal du ha, du er mer konstruktiv i de fleste innlegg enn alle de som dreier seg på utsendet og slikt slik jeg har sett det. Jeg tror ikke de fleste bryr seg om hva hun har gjort tidligere i bloggen, men jeg tror det er et påskudd for å tenne mer, og ha en unnskyldning for å ha noe mer å ta ho på og gjemme seg bak. Noe jeg synes er trist da jeg synes ho virker som ei søt jente som gjør det hun liker selv om kanskje det er veldig tabu her i janteNorge der man ikke skal skille seg så mye ut og hvertfall ikke tro godt om seg selv.

Men det er min mening da, det er et diskusjonsforum tross alt, og man kan ikke regne med å komme med kritikk uten å tåle noe tilbake :) Ikke rettet nødvendigvis mot deg. JEg lurer også på hva vitsen i det hele tatt er med å gå inn på en blogg man ikke får noe glede ut av bortsett fra provokasjon.

Anonymous poster hash: 7d528...0a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ff har i lengre tid kalt bloggen sin en mote- og skjønnhetsblogg. Det er først i ettertid dette har blitt forandret til en "livsstilblogg". Så får folk tolke det som de vil.

Det bør være fullt legitimt å diskutere både klær og skjønnhet, da mesteparten av produkter kommer av reklame. Eks, reklamen for lipplumper/restylane. Dog i en saklig tone.

For min del så synes jeg stilen er veldig "pinteresk". Det er tydelig at hun inspirert av en amerikansk stil som man finner i fleng på pinterest. Det ser man også i interiøret hennes og når hun skal arrangere selskap.

Anonymous poster hash: 0e2c8...96d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Slaget er vel ikke tapt med mindre det dreier seg om konkurranse tør jeg påstå. Nå synes jeg du kommer med mye stråmenn. Jeg reagerte også med din kommentar tidligere, den var unødvendig, og grov synes jeg, og ikke konstruktiv. hvordan man kan få noe ut av å skrive stygge ting, om det så er om stilen eller utsendet til noen? Og å skrive om mye forskjellig som ikke kan dokumenteres blir spekulasjoner, noe jeg har bitt meg merke i alle disse trådene så ender det alltid med spekulasjoner og bittesmå ting blir blåst ut av proposjoner. Jeg ser ei det nyanserte synet ditt, ikke i andre tråder som dreier seg om Fotballfrue eller andre bloggere heller. En ting skal du ha, du er mer konstruktiv i de fleste innlegg enn alle de som dreier seg på utsendet og slikt slik jeg har sett det. Jeg tror ikke de fleste bryr seg om hva hun har gjort tidligere i bloggen, men jeg tror det er et påskudd for å tenne mer, og ha en unnskyldning for å ha noe mer å ta ho på og gjemme seg bak. Noe jeg synes er trist da jeg synes ho virker som ei søt jente som gjør det hun liker selv om kanskje det er veldig tabu her i janteNorge der man ikke skal skille seg så mye ut og hvertfall ikke tro godt om seg selv.

Men det er min mening da, det er et diskusjonsforum tross alt, og man kan ikke regne med å komme med kritikk uten å tåle noe tilbake :) Ikke rettet nødvendigvis mot deg. JEg lurer også på hva vitsen i det hele tatt er med å gå inn på en blogg man ikke får noe glede ut av bortsett fra provokasjon.

Anonymous poster hash: 7d528...0a5

La meg våge noe:

Jeg vil nå se bort ifra bedriftet/konseptet FF, og heller ta for meg personen bak: Caroline Berg Eriksen. For i min verden er det faktisk en forskjell på disse to.

Jeg er av den oppfatning at CBE er ei herlig jente. Ut ifra hva jeg har sett og lest av ting som går bak FF-fasaden, hadde jeg gjerne hatt henne som venninne (Hvorvidt hun ville hatt meg, er en helt annen sak). Hun virker veldig snill, omtenksom, og behjelpelig. Jeg er brennsikker på at hun er en fantastisk mor, søster, datter, kjæreste, og venn som er villig til å gjøre alt som står i hennes makt for at de rundt henne skal ha det bra. Dette er en rekke av ulike kvaliteter som jeg hyller i mine medmennesker og følgelig i CBE, selv om jeg ikke kjenner henne. Jeg velger å tro at hun - CBE - er morsom, selvironisk, og livsbejaende.

Jeg kan altså ikke si noe negativt om personen CBE.

Bloggen FF er ikke mye annet enn en fasade. Jeg betviler på det sterkeste at det som kan leses der er en ren og uhildet refleksjon av personen CBE. Man kan altså si at FF er ei maske som CBE ifører seg, og det som ytres av maska FF er dermed ikke nødvendigvis representativt for CBE.

FF er en bedrift. Og når jeg ytrer kritikk, så er det mot bedriften FF, og ikke mot privatpersonen CBE. Selv når jeg anvender formuleringen FF som om jeg skulle omtale en person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Betyr dette at du faktisk tar kvelden nå? I såfall - god natt og sov godt.

Hadde du faktisk tatt deg tid til å lese ALT jeg har skrevet om FF, så hadde du også kanskje innsett at du er i villfarelse hva dine beskyldninger av min person angår. Men det har du beklageligvis ikke, og dermed må du nok bare innse at slaget er tapt. Liketil har du kun lest det du vil lese, og kun tolket ting dithen at tolkningene dine føyet seg inn i argumentene dine. Med andre ord, du har tilpasset fakta etter teorien og ikke teorien etter fakta - en kardinalfeil i enhver diskusjon.

Nei, skal ikke det gitt. Men diskusjonen her blir som å stå å stange i veggen, man kommer absolutt ingen vei, og det blir kjedelig å diskutere. Jeg svarte på dine spørsmål, men alt du kom med var "Du drar saken helt ut av kontekst" og at jeg bør lese alle de andre innleggene dine, hver gang uten å svare. Og når "kjære menneskebarn" kom opp så ga jeg rett og slett opp, om du tolker det som en "seier" eller at "slaget er tapt" så deg om det, jeg ser på dette som diskusjon, nysgjerrighet og irritasjon på hvordan voksne oppfører seg mot andre som ikke har gjort deg noe som helst, intet annet. Og når man ikke får svar, så gir man til slutt opp.

Jeg så din hånlige kommentar om "den eneste inspirasjonen hun ga meg var hvordan jeg ikke skal kle meg, hun bør legge fra seg tittelen moteblogger" og det holdt til at jeg så at det var verken saklig, eller konstruktiv, og det er denne tråden det handler om, ikke andre. Jeg akter da heller ikke å gå på din profil og lete opp ting fra andre tråder, noe som også skrider mot reglene her (særlig fair er det heller ikke da jeg er AB) Alltid er det Fotballfrue. Hvorfor? Hvorfor en slik trang å gå inn å notere seg alt som er klandreverdig (merking av reklame, copyright, løgn om restylane) Hva gjør hun til at så mange vil leke politi og rette pekefinger? Du kan si så mye om at du har et nyansert syn, men når alt kommer til alt så virker det som det nesten er en besettelse av å avsløre hvordan hun er når det foregår over tid. Hva får dere ut av det? Det hadde vært spennende å fått svar på. Og det gjelder ikke kun deg. Det er andre som er ekstremt verre. Jeg har forstått at majoriteten i denne tråden er FF-skeptikere, jo verre innlegg, jo flere tommeler opp. Alltid er det en FF-tråd her, de samme type menneskene som diskuterer (ikke nyansert) gang på gang på gang. Med en gang en blir slettet så iler andre til å lager en ny. Selv den her var en tråd om emnet, men som på mirakuløst vis ble nok en Fotballfrue-kritikk-tråd. Det er jo helt utrolig. Hvorfor denne fascinasjonen og besettelsen over en kvinne? Lav selvfølelse? Jantelov-tendenser, at man føler seg ovenpå og stolt av å "avsløre" et menneske, flokk-mentalitet? Har FF vist en svak side som får folk til å oppføre seg som rovdyr som de gjør på grunnskolen? Dette må være et kupp for psykologi-studenter. Og ja, jeg innrømmer det, jeg synes det både er skremmende og fascinerende at man er villig til å sette seg så godt inn i et annet menneske, hvordan hun kler på datteren sin, hvor mange kaker man har i en dåp, hvordan stil hun har. Hun er et totalt ukjent menneske for pokker, med følelser og et eget liv. Bloggere tiltrekker seg gjerne spesielle mennesker, som føler de må delta i livet deres på et helt personlig plan og argumenterer at "Nei, men hun har jo blogg så det må hun tåle, hun stiller seg ut" Nei, jeg synes ikke det er en unnskylding for å holde på slik. Det vitner om noe helt annet enn nysgjerrighet og et kritisk blikk, man vil til kjernen, bak bloggen. Hva oppnår man? Absolutt ingenting, bare mer klikk til bloggeren, og mer penger, man kan diskutere til man blir blå i tryne om kriminelle handlinger som å ikke merke et innlegg eller lyve om restylane eller at man får sponset klær, hei, hvem vil vel ikke det? Men bloggeren kommer verken til å ta det til etteretning, hun kommer ikke til å legge opp, ta en pause, hun fortsetter nøyaktig som hun har gjort før, og all respekt for det, dama har bein i nesa! (Igjen, dette var ikke ment direkte til deg)

Anonymous poster hash: 0e11d...ef7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pffft, leser vi Bibelen som fanden selv i aften, mon tro?

Når de fleste innleggene (med unntak av kategorien "Hverdagsliv") er merket med "Mote" hhv. "Fashion" er det fordi det er dette bloggen til FF primært handler om.

Søker du på nettet etter moteblogger, dukker FF opp ganske hyppig. Hadde hun ikke blitt definert som "moteblogger", så hadde hun heller ikke stått på ymse lister over "motebloggere".

Og jeg har ennå til gode å se at FF reagerer på å bli titulert som moteblogger. Siden hun ikke reagerer, er det ganske naturlig å trekke slutningen om at hun faktisk er en moteblogger.

Når det er snakk om hvem av oss som er på tynt grunnlag, så bør du vel ta en titt på deg selv først. Elendig hersketeknikk og disse argumentum ad hominem-forsøkene dine kan jeg ikke annet enn smile av.

Når du kommer med påstanden om at hun FLERE ganger har hevdet at hun er en moteblogger så tar jeg det bokstavelig. Og da forventer jeg også eksempler på hvor hun FLERE ganger har sagt dette.

Skjønner ikke hvorfor du blander inn hersketeknikk da jeg har stilt deg konkrete spørsmål. Når jeg skriver at det du kom med var tynt så var ikke det et forsøk på hersketeknikk. Du må tåle å bli konfrontert med min mening om det du legger frem som "bevis" uten å bli fornærmet.

Anonymous poster hash: 72b59...649

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og endelig ... her sier hun selv at hun er en moteblogger:

http://fotballfrue.no/2013/06/13/featured-in-elle/

"Dersom du plukker med deg den helt nyeste utgaven av ELLE, får du med deg en kjempefin bildeserie med hele 16 av Norges motebloggere, deriblant undertegnede :-)"

Fikk ikke til å multisitere.

Så fant du ett sted hvor hun sier det konkret. Fremdeles så har du påstått at hun ved FLERE anledninger har sagt hun er moteblogger.

Anonymous poster hash: 72b59...649

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sobril

Fikk ikke til å multisitere.

Så fant du ett sted hvor hun sier det konkret. Fremdeles så har du påstått at hun ved FLERE anledninger har sagt hun er moteblogger.

Anonymous poster hash: 72b59...649

På tide å ta denne "problematikken" på PM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena

Moteblogger eller ikke, det er vell ikke tvil om at hun ikke er en ren moteblogger ala hippiehippiemilkshake og co. Hun safer mye mer på stilen og de "kjærring" buksene som sitter ekstremt lite flatterende i skrittet og på rumpa er noe bestemor ville brukt.

Utenom det syns JEG hun har en kjedelig stil både når det gjelder hår, klær og interiør.

Må si jeg også er nysgjerrig på hvorfor hun ligger på bloggtoppen? For min del inspirerer hun ikke på andre måter enn det som dras frem i media angående kvinner og sykemelding. Kvinner skal være flink pike på alle arenaer og blir så slitne av å opprettholde den perfekte fasade slik at vi sykemelder oss. Hun fremstår som selve verdensmesteren i å kunne ballansere trening, jobb, perfekt ytre, perfekt unge og strøkent hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å ta denne "problematikken" på PM?

Må da gå an å komme med respons på det brukeren viser meg. Hadde vært rart om jeg fortsatte i diskusjonen uten å kommentere hva jeg mener når brukeren kom med svar. Dette er tross alt et diskusjonsforum.

Men skal ta det til etteretning og ikke dra den diskusjonen noe lengre.

Anonymous poster hash: 72b59...649

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg også er nysgjerrig på hvorfor hun ligger på bloggtoppen?

Det kan du si. Svaret på det er nok også svaret på hvorfor det stenges og opprettes en ny tråd om Fotballfrue "hver dag" her på KG.

Anonymous poster hash: 0fcf2...4de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...