Gå til innhold

Til dere kunder i kassa på rimi.


nillepose

Anbefalte innlegg

Det er unektelig litt festlig hvordan du er oppgitt over at folk her i tråden ikke skjønner hvordan du egentlig er på jobb (pris for dagens mest solide selvskryt) og hva du egentlig mener, samtidig som du tar alle kritiske kommentarer helt bokstavelig og avfeier folk som brødhuer og uselvstendige og trangsynte kunder på grunnlag av en setning eller to. Jeg håper du er bedre på både kommunikasjon og høflighet når du er på jobb.

Såklart er jeg det. Hva tror du om meg? Bare fordi jeg fremstår som jeg gjør inne her, betyr ikke det at det gjenspeiler meg på noe som helst måte. Kanskje jeg ikke sitter i kassa i det hele tatt, men jobber på pleiehjem? For alt du vet, kjære deg, så finnes ikke jeg engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg vil bare si at jeg føler med deg. Jeg har noen år på baken i matvarebutikk selv, og "problemet" du møter på er at alle type mennesker trenger å handle mat. Derfor får du alle type kunder.

Det var en sann drøm å gå over til en annen type butikk som krever en viss interesse for å tre inn i - jeg har aldri møtt makan til fine og hyggelige kunder <3



Anonymous poster hash: 37ff6...ee8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart er jeg det. Hva tror du om meg? Bare fordi jeg fremstår som jeg gjør inne her, betyr ikke det at det gjenspeiler meg på noe som helst måte. Kanskje jeg ikke sitter i kassa i det hele tatt, men jobber på pleiehjem? For alt du vet, kjære deg, så finnes ikke jeg engang.

Med andre ord er du en fullstendig useriøs debattant og å ta noe som helst av det du sier på alvor er bortkastet tid. Takk, da vet jeg det.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vel gjerne fordi de tyngste tingene ligger i bunn av handlevognen for å ikke knuse de andre varene. Skal en da begynne å lete frem det som er helt i bunn for å legge dette på først? Det tar kanskje ett sekund for den i kassen og sette de tyngste tingene til siden i det vedkommende slår inn varen. Det tar mye lengre tid å grave frem alt det tyngste i fra en full handlevogn.

Om dere som har denne jobben irriterer der slik over småting så bør dere seriøst få dere en ny jobb umiddelbart!

Det er forøvrig nok av ting dere som ansatt i butikk kan gjøre for å forbedre handledagen for oss kunder.

1) Sørg for at vi ikke må gå til kassen for å hente handlekurv

2) Ha nok åpne kasser til at det ikke danner seg kø. Er det lang kø må dere åpne ny kasse, ikke skylde på trege kunder

3) Sørg for at det er plass til å sette fra seg kurven når en har handlet, ekstremt irriterende når der ikke er ledige plasser ved kassed fordi dere ikke gidder å rydde opp.

4) Anslå hvor mange poser en kunde trenger, ikke overlat dette til kunden å bedømme.

5) Slutt å studer dato på førerkort. Har en førerkort er en gammel nok til å kjøpe alkohol og tobakk. Hvorfor regne ut nøyaktig alder på kunden?

6) Slutt med unødvendig småprat, det er ikke ønskelig og er ekstremt irriterende.

7) Ikke bemerk høylytt hva jeg handler

1) Sørg for at vi ikke må gå til kassen for å hente handlekurv

Ikke alltid like lett å flytte kurvene midt i rushen. Kan ikke akkurat gå fra køen for å flytte kurvene, da bryter helvete løs.

2) Ha nok åpne kasser til at det ikke danner seg kø. Er det lang kø må dere åpne ny kasse, ikke skylde på trege kunder

Det er faktisk ikke sånn at alle i kassa syns det er sykt kult med lang kø og driter i kundene. Ofte er det underbemanning eller andre ting dere kunder ikke vet om. Her om dagen fikk jeg f.eks kjeft fordi det var lang kø, det var fordi han andre kassemedarbeideren hjalp en blind person med å hanle og den tredje måtte tørke opp olje som var blitt sølt over alt så ingen skulle snuble. Skjønner ikke at kunder automatisk tror at kassemedarbeiderne driter i køen, det er faktisk slitsomt med lang kø.

3) Sørg for at det er plass til å sette fra seg kurven når en har handlet, ekstremt irriterende når der ikke er ledige plasser ved kassed fordi dere ikke gidder å rydde opp.

Igjen: Det er ikke bare å forlate køen for å rydde. Dessuten er det faktisk slik at kundene setter kurvene over alt, hadde alle faktisk satt dem oppi hverandre hadde det ikke blitt så rotete. Er ikke sånn at vi ikke gidder å rydde opp.

4) Anslå hvor mange poser en kunde trenger, ikke overlat dette til kunden å bedømme.

Så aner tydeligvis ikke du hvor mange som klikker i vinkel hvis vi slår inn en pose mer enn de trenger. Det finnes drøssevis av dem der ute, derfor spør jeg hvor mange poser kundene trenger så jeg slipper å bli skjelt ut for å ha beregnet for mange eller for få.

5) Slutt å studer dato på førerkort. Har en førerkort er en gammel nok til å kjøpe alkohol og tobakk. Hvorfor regne ut nøyaktig alder på kunden?

Har det slått deg at 16-åringer kan ha førerkort for moped og at et førerkort derfor ikke automatisk betyr at du er over 18? De ser helt like ut, så man må faktisk studere.

6) Slutt med unødvendig småprat, det er ikke ønskelig og er ekstremt irriterende.

Selvfølgelig skal man ikke sitte å prate masse mens kunden er der.

7) Ikke bemerk høylytt hva jeg handler

Enig, det bør man ikke gjøre.

Er så tydelig at mange av dere aldri har sittet i kassa før. Blir provosert av at det automatisk blir antatt at vi er late og udugelige. Det er selvsagt mange av dem, slik som det er i alle andre yrker, men veldig mange gjør sitt beste.

Syns også det er sjokkerende at nesten alle tror at dette er TS sine REGLER. Det er jo bare TIPS for å gjøre handelen mer effektivt. Greit, det er kassereren sin jobb å spørre om pose og kvittering, men hvis noen av dere ønsker å gjøre det bittelitt enklere for han/hun er disse tipsene nyttige. Hun sier ikke at alle MÅ det, men at det hadde vært mer effektivt for alle parter. Syns ikke at det skal være så himla dumt å prøve og gjøre andres arbeidsdag bittelitt bedre, men meg om det. Blir litt oppgitt av alle "DET ER DIN JOBB!"-svarene. Skulle likt å satt alle sammen til å flytte brus og egg osv til siden så ting ikke blir knust noen titalls ganger, så kunne dere sett at man får noe jævlig vondt i ryggen av det i lengden.

Anonymous poster hash: fa1c2...f0f

Anonymous poster hash: fa1c2...f0f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart. Hvor og når skal jeg møte opp? ;)

Kiwi Gulskogen, helst i gamle damer rushet, sånn fra 10 og utover!

Hahahahahh herregud. Jeg orker ikke mer nå. Jeg KLARER JOBBEN MIN HELT FINT! Dette er bare T.I.P.S som kan gjøre handleturen TIL DEG SOM KUNDE litt raskere!

Og handler dere på Kiwi Gulskogen i Drammen hos ei med sort hår foretrekker jeg at dere ikke gjør TS sine tips :) Jeg har nemlig mitt eget system!

Et eneste krav kommer jeg på, bare sett på varene fort nok ;) Ikke stå der med en og en vare på båndet og vent på at jeg scanner den før du putter opp ny ;) Jeg er nemlig rimelig rask og vil ekspedere deg fortest mulig både for min del, din del og andre kunder i butikkens del. Men jeg både smiler, sier hei, spør om poser, og gir deg det antallet du mest trolig trenger (jeg har nemlig MYE kunder med egne poser, delvis egne poser o.l., men de sier ifra om slikt selv) og gir deg gledelig en pose ekstra om det trengs (men sier du nei når jeg spør og etterpå krever en pose så er jeg også så frekk at jeg tar betalt for de posene ;) ), venter og ser hva du skal betale, og spør om kvittering etterpå før jeg sier hadet med et smil! I tillegg dytter jeg skjøre ting til siden helt automatisk, og om du legger på 1 eller 15 av en ting så gjør ikke det noe, jeg foretrekker å scanne en og en ting uansett, tar ikke mange sekundene ekstra med meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nok en tråd som blir brukt til å hetse TS, om halvparten av dere her inne oppfører dere slik som dere skriver (slik dere anklager TS for å gjøre) er dere kundene fra helvete, rimelig sikker på det!



Anonymous poster hash: d9b74...ee4
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med andre ord er du en fullstendig useriøs debattant og å ta noe som helst av det du sier på alvor er bortkastet tid. Takk, da vet jeg det.

Altså, når så mange ikke klarer å se den greia her selv, så gidder jeg ikke å prøve en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Sørg for at vi ikke må gå til kassen for å hente handlekurv

Ikke alltid like lett å flytte kurvene midt i rushen. Kan ikke akkurat gå fra køen for å flytte kurvene, da bryter helvete løs.

2) Ha nok åpne kasser til at det ikke danner seg kø. Er det lang kø må dere åpne ny kasse, ikke skylde på trege kunder

Det er faktisk ikke sånn at alle i kassa syns det er sykt kult med lang kø og driter i kundene. Ofte er det underbemanning eller andre ting dere kunder ikke vet om. Her om dagen fikk jeg f.eks kjeft fordi det var lang kø, det var fordi han andre kassemedarbeideren hjalp en blind person med å hanle og den tredje måtte tørke opp olje som var blitt sølt over alt så ingen skulle snuble. Skjønner ikke at kunder automatisk tror at kassemedarbeiderne driter i køen, det er faktisk slitsomt med lang kø.

3) Sørg for at det er plass til å sette fra seg kurven når en har handlet, ekstremt irriterende når der ikke er ledige plasser ved kassed fordi dere ikke gidder å rydde opp.

Igjen: Det er ikke bare å forlate køen for å rydde. Dessuten er det faktisk slik at kundene setter kurvene over alt, hadde alle faktisk satt dem oppi hverandre hadde det ikke blitt så rotete. Er ikke sånn at vi ikke gidder å rydde opp.

4) Anslå hvor mange poser en kunde trenger, ikke overlat dette til kunden å bedømme.

Så aner tydeligvis ikke du hvor mange som klikker i vinkel hvis vi slår inn en pose mer enn de trenger. Det finnes drøssevis av dem der ute, derfor spør jeg hvor mange poser kundene trenger så jeg slipper å bli skjelt ut for å ha beregnet for mange eller for få.

5) Slutt å studer dato på førerkort. Har en førerkort er en gammel nok til å kjøpe alkohol og tobakk. Hvorfor regne ut nøyaktig alder på kunden?

Har det slått deg at 16-åringer kan ha førerkort for moped og at et førerkort derfor ikke automatisk betyr at du er over 18? De ser helt like ut, så man må faktisk studere.

6) Slutt med unødvendig småprat, det er ikke ønskelig og er ekstremt irriterende.

Selvfølgelig skal man ikke sitte å prate masse mens kunden er der.

7) Ikke bemerk høylytt hva jeg handler

Enig, det bør man ikke gjøre.

Er så tydelig at mange av dere aldri har sittet i kassa før. Blir provosert av at det automatisk blir antatt at vi er late og udugelige. Det er selvsagt mange av dem, slik som det er i alle andre yrker, men veldig mange gjør sitt beste.

Syns også det er sjokkerende at nesten alle tror at dette er TS sine REGLER. Det er jo bare TIPS for å gjøre handelen mer effektivt. Greit, det er kassereren sin jobb å spørre om pose og kvittering, men hvis noen av dere ønsker å gjøre det bittelitt enklere for han/hun er disse tipsene nyttige. Hun sier ikke at alle MÅ det, men at det hadde vært mer effektivt for alle parter. Syns ikke at det skal være så himla dumt å prøve og gjøre andres arbeidsdag bittelitt bedre, men meg om det. Blir litt oppgitt av alle "DET ER DIN JOBB!"-svarene. Skulle likt å satt alle sammen til å flytte brus og egg osv til siden så ting ikke blir knust noen titalls ganger, så kunne dere sett at man får noe jævlig vondt i ryggen av det i lengden.

Anonymous poster hash: fa1c2...f0f

Anonymous poster hash: fa1c2...f0f

:takke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en tråd som blir brukt til å hetse TS, om halvparten av dere her inne oppfører dere slik som dere skriver (slik dere anklager TS for å gjøre) er dere kundene fra helvete, rimelig sikker på det!

Anonymous poster hash: d9b74...ee4

Enkelte her eier jo ikke selvinnsikt. Virkelig synd, og for de fleste her virker disse oppgavene helt umulig. Lurer på hvordan de fikk førerkortet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enkelte her eier jo ikke selvinnsikt. Virkelig synd, og for de fleste her virker disse oppgavene helt umulig. Lurer på hvordan de fikk førerkortet?

Du eier ingen selv. Oppgaven er ikke umulig, men unødvendig. Jeg har ikke hørt om så latterlige krav før, det går ikke fortere ved å gjøre det du ber om, med mindre du bruker en evighet på å skanne varene.

Eggene og tunge ting legger man på siden, er det flere av en ting, går det fortere å skanne en og en. Pose tar 3 sekunder å spørre om, du sparer ingen tid der.

At du må avbryte bank er din egen skyld, du må se hva kunden gjør før du trykker på bank, så her er det du som bruker ekstra tid.

Anonymous poster hash: 9a825...68f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du eier ingen selv. Oppgaven er ikke umulig, men unødvendig. Jeg har ikke hørt om så latterlige krav før, det går ikke fortere ved å gjøre det du ber om, med mindre du bruker en evighet på å skanne varene.

Eggene og tunge ting legger man på siden, er det flere av en ting, går det fortere å skanne en og en. Pose tar 3 sekunder å spørre om, du sparer ingen tid der.

At du må avbryte bank er din egen skyld, du må se hva kunden gjør før du trykker på bank, så her er det du som bruker ekstra tid.

Anonymous poster hash: 9a825...68f

DET ER IKKE KRAV MEN TIPS FOR SVARTE SVINGENDE!!!! HERREGUD HVOR VANSKELIG KAN DET VÆRE?! Jeg er rimelig rask i forhold til mange andre å scanne inn varer. Om en kunde kommer med en toppet handlevogn, har jeg slått inn alle varene når vognen har blitt tom, da ligger det ikke igjen varer på båndet som venter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om en kunde kommer med en toppet handlevogn, har jeg slått inn alle varene når vognen har blitt tom, da ligger det ikke igjen varer på båndet som venter.

Dette er en logisk kortslutning. Selvfølgelig har du slått inn alle varene når vognen er tømt. Hvordan skulle du ellers få slått inn varene?

Anonymous poster hash: 39338...75b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er en logisk kortslutning. Selvfølgelig har du slått inn alle varene når vognen er tømt. Hvordan skulle du ellers få slått inn varene?

Anonymous poster hash: 39338...75b

Idèt kunden har rukket å tømme vognen, er jeg ferdig med å slå inn varene. De fleste har igjen masse varer på båndet når kunden har løftet alt fra vognen, og opp på båndet. Så nei, jeg er ikke en av de trege, jeg fikk faktisk skryt her om dagen at "dette må være den raskeste kassa han har hatt". OI, nå skrøyt jeg av meg selv!! Huff, det er vel ikke lov det her inne?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Idèt kunden har rukket å tømme vognen, er jeg ferdig med å slå inn varene.

Det er også feil. Siste vare i vognen går på samlebåndet, ikke rett i skanneren.

Koselig at du kan trøste deg med at noen blant alle de hundre på hundre kunder du møter i hverdagen synes at du er flink. Vi her på KG synes ikke det.

Anonymous poster hash: 39338...75b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også feil. Siste vare i vognen går på samlebåndet, ikke rett i skanneren.

Koselig at du kan trøste deg med at noen blant alle de hundre på hundre kunder du møter i hverdagen synes at du er flink. Vi her på KG synes ikke det.

Anonymous poster hash: 39338...75b

Hvordan kan du si noe sånt?

Hvis jeg som gynekolog skriver "Et lite tips. Vask underlivene deres. Det gjør arbeidsdagen min bedre." så sier det INGENTING om meg som profesjonell. Du vet ikke hvordan jeg håndterer pasienter bare fordi jeg har luftet noen tips på et nettforum.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er også feil. Siste vare i vognen går på samlebåndet, ikke rett i skanneren.

Koselig at du kan trøste deg med at noen blant alle de hundre på hundre kunder du møter i hverdagen synes at du er flink. Vi her på KG synes ikke det.

Anonymous poster hash: 39338...75b

Hahah, javel. Hva du/dere tenker om meg bryr meg - så lite. Hvordan jeg er på jobb vet jeg bedre enn dere, dere har jo ikke engang sett meg i full action! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når vi spør om du skal ha pose, en gang til, så er det fordi vi enten ikke hørte svaret ditt bak alt annet bråk og stress. Det at du ikke får det frem tydelig nok at du vil ha poser, er heller ikke vårt problem. Eller så kan du begynne å ta med deg poser hjemmefra, så slipper du å whine over at vi ikke hører svaret ditt, eller glemmer det.

Herregud! Hvem begynte med "whiningen"? Forvente at kundene skal innrette seg etter deg. Sorry mac, har andre ting å ta meg til enn å gjøre hverdagen din enklere.

Anonymous poster hash: 654bb...ddf

Anonymous poster hash: 654bb...ddf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg mener det er opp til kasserer å spør om hvor mange poser som trengs. Og å spør om kvittering er også vår jobb!

Synes det er superkjekt når kasserer legger til passe antall poser. Ofte lettere for dem å vite, enn den som handler som kan bli stående og vurdere: "eh.. 2 poser.. eh.. nei, jeg tar tre!"

Betaler jeg med kort har jeg det alltid godt synlig.

Anonymous poster hash: 073ef...032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud! Hvem begynte med "whiningen"? Forvente at kundene skal innrette seg etter deg. Sorry mac, har andre ting å ta meg til enn å gjøre hverdagen din enklere.

Anonymous poster hash: 654bb...ddf

Anonymous poster hash: 654bb...ddf

Se for deg dette scenarioet:

Nillepose: Skal du ha pose? *smil*

Kunde: *støy* Ja *støy*

Nillepose: Unnskyld, jeg hørte ikke. Ville du ha pose?

Kunde: Jeg sa da for svarte svingende ja. HØRER DU IKKE ETTER?

Nillepose: Den er grei. *smiler, gir pose*

Det er sånn jeg leser det siterte innlegget. At kundene "whiner" fordi hun ble nødt til å spørre to ganger. Er det ikke da lov til å anonymt på et nettforum uttrykke sin frustrasjon over et slike situasjoner?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...