jix Skrevet 29. mars 2014 #141 Del Skrevet 29. mars 2014 Ser du skiver at hun har vært utro mot deg. Da håper jeg for din del at det er en god grunn til at du fortsatt er sammen med henne. Tror også denne "småligheten" kan være en årsak av dette. Jeg forstår at det er vanskelig å tilgi (hadde ikke klart det selv), men hvis man har bestemt seg for det tror jeg man bør sette en strek og starte helt på nytt og ikke la det påvirke forholdet. Du må gi henne en ny sjanse, stole på henne og legge vekk bitterheten. En bagatell som dere hadde på butikken vil ikke få forholdet noe bedre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 29. mars 2014 #142 Del Skrevet 29. mars 2014 Min samboer hun ble sint då vi skulle handle, jeg betalte kun det vi trengte, resten fekk hun betale selv i dag om hun skulle ha noe godt. Så spør hun meg om jeg kan betale 2 yoghurter, så sa jeg, tar du dem, betaler du dem selv.. Så kommer vi til kassa, og hun legger jaggu dem to yoghurtene oppå "fellesvarene" som om jeg skulle betale..Då tok jeg fram en sånn "skillevegg" så hun måtte faktisk betale dem selv....Nå er hun DRIT sur..Men i alle dager kvinne, jeg sa jo du fikk betale dem selv...Hva skjer? haha!! Vi har vært samboere i 4 år. Dette er prinsipp, jeg sier nei, så er det nei! men tror ikke hun trodde på meg Anonymous poster hash: 5880d...2ea er litt sært å være så weird på betaling av dagligvarer da ts. Bor man sanmen mener jeg at det ikke er noe som heter min og din mat. Man deler på å betale sånn gjerne at ene dagen beyaler du og en annen dag betaler hun og all maten er deres sammen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 29. mars 2014 #143 Del Skrevet 29. mars 2014 Hvorfor betaler bare du fellesvarer? Hvorfor kategoriserer du youghurt som snop og ikke mat (altså fellesvarer), noe som kan være årsaken til at hun la de der? Hvis hun kjøper snop selv, spiser du av det? Dere høres litt ut som pappaen og en ti-åring. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 29. mars 2014 #144 Del Skrevet 29. mars 2014 Nei, hun er student. Jeg har 600,000 i året.. Jeg gjor bare dette for at hun skal skjønne at vist jeg sier "nei dette vil ikkje jeg betale" så mener jeg det. Hun pleier og bare hive på tyggis, brus, sjampo, uten og spørre.. Men håper hun skjønner mer etter det eg gjorde Idag.Anonymous poster hash: 5880d...2ea ts jeg forstår deg dersom du alltid er den som betaler aly. selv en student har råd til dagigvarer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #145 Del Skrevet 29. mars 2014 ts jeg forstår deg dersom du alltid er den som betaler aly. selv en student har råd til dagigvarer Så og si alt, utenom leien som vi deler 50/50. -TS Anonymous poster hash: 5880d...2ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #146 Del Skrevet 29. mars 2014 Jeg synes det forandrer saken når du forteller at hun har vært utro. Før du fortalte det synes jeg du var ganske urimelig som fortalte henne at du ikke ville betale noe ekstra hun skulle ha. Men jeg kan skjønne at du satte ned foten når hun har vært utro. For da bør hun ikke ta ditt bidrag for gitt. Er du sikker på at du er villig til å tilgi utroskapen da? For det kommer jo til å være en ubalanse der en stund. Og hvis dere skal fortsette å være sammen må det en dag bli en balanse, hvor du ikke kan være gjerrigknark mot henne lenger. Anonymous poster hash: 7e746...cea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #147 Del Skrevet 29. mars 2014 Jeg synes det forandrer saken når du forteller at hun har vært utro. Før du fortalte det synes jeg du var ganske urimelig som fortalte henne at du ikke ville betale noe ekstra hun skulle ha. Men jeg kan skjønne at du satte ned foten når hun har vært utro. For da bør hun ikke ta ditt bidrag for gitt. Er du sikker på at du er villig til å tilgi utroskapen da? For det kommer jo til å være en ubalanse der en stund. Og hvis dere skal fortsette å være sammen må det en dag bli en balanse, hvor du ikke kan være gjerrigknark mot henne lenger. Anonymous poster hash: 7e746...cea tilgi? kommer til og ta tid.. Mulig det ikke går, føler vi er inni en sånn prøve periode..Finner jeg ut dem har snakket ilag på noen måte då gidder jeg ikke.. Nulltolleranse på den fronten, då er hun ikke verdt det, då finner jeg heller ei anna som jeg kan handle ting til, uten og føle hun bruker meg! - TS Anonymous poster hash: 5880d...2ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LempikasPromise Skrevet 30. mars 2014 #148 Del Skrevet 30. mars 2014 Skjønner ikke at dere er sammen om dere har så problemer med det økonomiske, og i tillegg har dette med utroskapen i tillegg. Det virker ikke akkurat som om dere er på samme plan. Min samboer hadde "dødd på seg" om vi skulle begynne å betale hver vår del av maten osv, han tjener mindre enn meg, men insisterer ofte på å betale alt når vi handler. Tror ikke han hadde trivdes om jeg skulle satt slike regler for oss, selv om det bare er en liten del av forholdet, så er det en viktig del å være enige om. Og jeg mener selvsagt ikke at du skal betale alt alltid, men hva med å betale annenhver gang? Finn et system som fungerer for dere, og ikke vær så rask med å dra opp kortet. Å nekte å betale for to youghurter for å sette et eksempel fremstår som fryktelig smålig, og det er nok derfor så mange reagerer. Om hun "alltid" har gjort slikt, og du har latt henne holde på, selv om du har tatt det opp med henne, så er det jo du som har skjemt henne bort på en måte. Jeg vil også tro at hun sikkert er selvbevisst pga utroskapen, og kan reagere som om du indirekte prøver å straffe henne ved å gjøre slikt som du gjorde. Og til de som tror det er en trolletråd, så finnes det flere som er slik som TS. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marie_82 Skrevet 30. mars 2014 #149 Del Skrevet 30. mars 2014 Jeg er venn med er par som er sånn som dere. Når vi er på restaurant må de frem med kalkulator når reningen skal deles mellom de to. Skal vennegjengen noe sammen så bestiller vi ofte som gruppe, dvs èn bestiller og legger ut, også overfører vi andre til vedkommende. Da sier han gjerne "da har jeg betalt for meg", mens hun sier "uhm, eehm.. Jeg får lønn neste uke, kan jeg betale deg tilbake da?" Helt utrolig at han ikke spandere en kinobillett på sin forlovede.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #150 Del Skrevet 30. mars 2014 Jeg er venn med er par som er sånn som dere. Når vi er på restaurant må de frem med kalkulator når reningen skal deles mellom de to. Skal vennegjengen noe sammen så bestiller vi ofte som gruppe, dvs èn bestiller og legger ut, også overfører vi andre til vedkommende. Da sier han gjerne "da har jeg betalt for meg", mens hun sier "uhm, eehm.. Jeg får lønn neste uke, kan jeg betale deg tilbake da?" Helt utrolig at han ikke spandere en kinobillett på sin forlovede.. Altså, jeg kjøper ofte mat ute, og mat på butikken, er vi på resturant så er det alltid som regel jeg som betaler.. Hun har hatt det utrolig godt..Så etter utroskapen skal jeg se om jeg gidder og bruke min "Godhet" på henne... Og jeg finnes ikke gjerrig på pengene. -TS Anonymous poster hash: 5880d...2ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #151 Del Skrevet 30. mars 2014 I dine øyne er hun en utakknemlig, utro bitch som ikke viser respekt for deg. Hun er ikke klar over hvor godt hun har det sammen med deg. I tillegg til utroskapen er du forbannet på at hun ikke kan betale "ekstramat" til seg selv, men hun har råd til å kjøpe kjoler. Hun snylter rett og slett på deg. I hennes øyne er du en gjerrig, smålig og frekk drittsekk som laget en scene på butikken. Du behandler henne som et barn når du bruker uttrykk som "et nei for et nei" og "sette henne på plass". Det virker fullstendig urimelig for henne at du skal lage en sak ut av to yoghurter. Dere har egentlig rett begge to. Fordi problemet er at dere ikke snakker sammen og dermed har helt ulike forventninger. Dere har vært sammen i 4 år?! Dere må jo kunne snakke sammen! Hvem skal betale hva? Hvordan skal pengene prioriteres? Vil dere satse på hverandre; blir det dere for alltid? For meg er det siste spørsmålet vesentlig. Det virker ikke riktig å lage en sak ut av to yoghurter dersom man virkelig elsker partneren sin. Jeg råder dere til å ta en skikkelig samtale om forholdet deres og la økonomi være en del av den samtalen. Anonymous poster hash: 96823...6c9 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 30. mars 2014 #152 Del Skrevet 30. mars 2014 Trådstarter: du dreper det lille som er igjen av forholdet. Det er ikke det at jeg ikke forstår deg, men utroskap er et alvorlig tillitsbrudd som det tar tid å komme over, hvis man kommer over det. Men - igjen selg om jeg forstår deg - det hjelper lite med smålighet som medisin mot utroskapens følger. Vil du virkelig være en gnien per som ikke kan betale for to youghurter? Vil du virkelig fortsette å forklare igjen og igjen at du ikke kødder når du setter foten ned? Vil du virkelig, igjen og igjen, se henne sløse bort pengene og ikke betale sin andel av fellesskapet? Tror du virkelig at dette kommer til å endre seg når hun får inntekt? Jeg ville hatt det vondt med å ikke kunne dekke min andel av mat, regninger, husleie etc. Greit, etter at min andel er betalt så ville jeg ikke kunne kjøpt alt mulig gøyt i klær og det er mulig at jeg ikke kunne vært med på restaurant hvis ikke han spanderte mens jeg var student. Men da står han fritt til å vise meg den gesten også når det gjelder andre ting fordi jeg drar min andel av lasset. Dette er et personlighetstrekk hos meg - jeg liker ikle å snylte. Så, trådstarter, gidder du dette for all fremtid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ciegus Skrevet 30. mars 2014 #153 Del Skrevet 30. mars 2014 Takk til dem som forstår, og dem som ikke forstår dette med prinsipp, hun trengte og bli såtte på plass litt! ikke gå og vær utro og snylte på kjæresten sin!! -TSAnonymous poster hash: 5880d...2ea Jeg kunne aldri vært sammen med en mann som følte for å sette meg på plass. Aldri! Med mindre det var et rollespill da. Om kjæresten min føler at jeg oppfører meg bedritent, så forventer jeg at han kommuniserer på en likeverdig måte, ikke setter meg på plass. Det er noe man gjør med en hund. Dama di høres ikke ut som en drøm hun heller, men da må du for faen snakke om det! Tror du helt seriøst at å behandle henne som en drittunge hjelper? Dere må KOMMUNISERE! Blir det for vanskelig er dere kanskje ikke modne nok til å være i forhold, noen av dere. (hvis det er noen trøst så høres hun verre ut enn deg, men det er nå en gang slik at det er du som skriver her, så da er det deg man må fortelle hva du gjør galt, det løser jo ingenting om alle bare støtter deg...) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lakota Skrevet 30. mars 2014 #154 Del Skrevet 30. mars 2014 Enig med Ciegus. Man skal ikke "sette på plass" kjæresten sin. Det gjør man med hunder og til dels barn, ikke en man skal dele livet med og som burde være likestilt med deg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 30. mars 2014 #155 Del Skrevet 30. mars 2014 Slike diskusjoner bør uansett tas hjemme. Dersom man ikke kan bli enige om noe så vesentlig så har man kanskje ikke så mye å bygge en fremtid på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #156 Del Skrevet 30. mars 2014 Jeg kunne aldri vært sammen med en mann som følte for å sette meg på plass. Aldri! Med mindre det var et rollespill da. Om kjæresten min føler at jeg oppfører meg bedritent, så forventer jeg at han kommuniserer på en likeverdig måte, ikke setter meg på plass. Det er noe man gjør med en hund. Dama di høres ikke ut som en drøm hun heller, men da må du for faen snakke om det! Tror du helt seriøst at å behandle henne som en drittunge hjelper? Dere må KOMMUNISERE! Blir det for vanskelig er dere kanskje ikke modne nok til å være i forhold, noen av dere. (hvis det er noen trøst så høres hun verre ut enn deg, men det er nå en gang slik at det er du som skriver her, så da er det deg man må fortelle hva du gjør galt, det løser jo ingenting om alle bare støtter deg...) Fått utrolig mange gode og konstruktive svar, men også masse dritt Men ja, har prøvd og snakke skikkelig med henne om ting, då sier hun bare "jaaajaaaaaa skjønna" så går øynene rett i tv skjermen igjen, så sier jeg Hallo, og hun sier "ser ikke du at jeg er opptatt, ser på tv!!" Slik er hun når jeg prøver og kommunisere på en voksen måte... Hun driter i det. Jeg må bli forbannet og skru av tven og spør henne igjen om hun forstår det jeg mener. Då er hun jo allerede sur fordi jeg har slått av tv'n. Då setter hun 2 fingre i ørene og lager lyder som hun ikke skal høre va jeg sier, på grunn av det er "mas" " sluuutt og maaaaass, lalaalala" Og nei, dette er ikke kødd... Hun er for opplysning 20 år gammel. Så ja, jeg har sikkert vært smålig og drittsekk. Men blir så forbannet på oppførselen.. -tsAnonymous poster hash: 5880d...2ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fionel Skrevet 30. mars 2014 #157 Del Skrevet 30. mars 2014 Fått utrolig mange gode og konstruktive svar, men også masse dritt Men ja, har prøvd og snakke skikkelig med henne om ting, då sier hun bare "jaaajaaaaaa skjønna" så går øynene rett i tv skjermen igjen, så sier jeg Hallo, og hun sier "ser ikke du at jeg er opptatt, ser på tv!!" Slik er hun når jeg prøver og kommunisere på en voksen måte... Hun driter i det. Jeg må bli forbannet og skru av tven og spør henne igjen om hun forstår det jeg mener. Då er hun jo allerede sur fordi jeg har slått av tv'n. Då setter hun 2 fingre i ørene og lager lyder som hun ikke skal høre va jeg sier, på grunn av det er "mas" " sluuutt og maaaaass, lalaalala" Og nei, dette er ikke kødd... Hun er for opplysning 20 år gammel. Så ja, jeg har sikkert vært smålig og drittsekk. Men blir så forbannet på oppførselen.. -tsAnonymous poster hash: 5880d...2ea Hun virker uhyre umoden, og du virker veldig bitter. ( med forståelse) Jeg tror kanskje det beste for dere begge er å gå hvert til deres.. avslutte dtte forholdet... Det virker ikke sunt for noen av dere. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 30. mars 2014 #158 Del Skrevet 30. mars 2014 Hvorfor i denne verden gidder du å være sammen med dette barnet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ciegus Skrevet 30. mars 2014 #159 Del Skrevet 30. mars 2014 Fått utrolig mange gode og konstruktive svar, men også masse dritt Men ja, har prøvd og snakke skikkelig med henne om ting, då sier hun bare "jaaajaaaaaa skjønna" så går øynene rett i tv skjermen igjen, så sier jeg Hallo, og hun sier "ser ikke du at jeg er opptatt, ser på tv!!" Slik er hun når jeg prøver og kommunisere på en voksen måte... Hun driter i det. Jeg må bli forbannet og skru av tven og spør henne igjen om hun forstår det jeg mener. Då er hun jo allerede sur fordi jeg har slått av tv'n. Då setter hun 2 fingre i ørene og lager lyder som hun ikke skal høre va jeg sier, på grunn av det er "mas" " sluuutt og maaaaass, lalaalala" Og nei, dette er ikke kødd... Hun er for opplysning 20 år gammel. Så ja, jeg har sikkert vært smålig og drittsekk. Men blir så forbannet på oppførselen.. -tsAnonymous poster hash: 5880d...2ea Hvorfor fortsette i forholdet? Hun høres ikke moden nok til å være i et alvorlig forhold... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattugla Skrevet 30. mars 2014 #160 Del Skrevet 30. mars 2014 (endret) Men er det ikke best da at dere først blir enig om et budsjett som skal dekke ting som mat og andre nødvendigheter og deretter en sum som hun betaler til deg? Jeg tenker at det er kanskje den enkleste løsningen, hvis hun uansett forventer at det er ditt kort som skal trekkes.. Og da slipper du også å føle at du blir utnyttet økonomisk.. Som jeg kan tenke meg er i hvertfall en av grunnene til at du lager en scene over noe så bagatellmessig som 2 yoghurter.. (I tilfelle hun ser på det som en anledning til å "sløse hemningsløst" på butikken og pøse på med biff og dyre oster, er det sikkert lurt å på si ifra at i tilfelle budsjettet overskrides (gang på gang) må hennes bidrag også revurderes.) Endret 30. mars 2014 av Kattugla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå