Gå til innhold

Vi dro på butikken, hun ble sint!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Frøkna di virker svært utakknemmelig.

Ta en seriøs prat der dere lager et matbudsjett, og setter opp en matkonto. Matkontoen er ALT dere har til fellesmaten. Alt annet dritt dere har lyst på tar dere på egen konto, ikke værre enn dette. Hun antar at siden dere faktisk elsker hverandre og forhåpentligvis skal leve sammen for alltid at det ikke spiller noen rolle om du betaler mest nå, men jeg skjønner at det er sykt frustrerende for deg at hun bare forventer.

En god prat løser de fleste problemer. Personlig hadde jeg blitt ganske satt ut hvis ikke samboeren min ville kjøpt yoghurt til meg..men jeg skjønner at det ikke handler om penger men om prinsipp.



Anonymous poster hash: 56494...a29
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

wow..

nei er nei? Virkelig? du behandler henne som hun er 4 år!

Samboeren min tjener godt over en mill i året, jeg er student og tjener 0, jeg har kortene hans og kjøper det jeg vil, han stiller aldri spørsmål ved det.

Jeg hadde ikke taklet å vært sammen med en egoistisk og kontrollerende fyr som ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tjener 600k som jeg beholder som lommepenger, og kjæresten min betaler nok for yoghurt også, dersom jeg putter dette i handlekurven.

Sånn helt i trådens ånd.

Anonymous poster hash: e0313...dc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow..

nei er nei? Virkelig? du behandler henne som hun er 4 år!

Samboeren min tjener godt over en mill i året, jeg er student og tjener 0, jeg har kortene hans og kjøper det jeg vil, han stiller aldri spørsmål ved det.

Jeg hadde ikke taklet å vært sammen med en egoistisk og kontrollerende fyr som ts

"Tar kortet hans og kjøper det jeg vil?" Synes du høres ganske krevende og egoistisk ut jeg.

- Jente 26

Anonymous poster hash: e754d...0dd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tjener 600k som jeg beholder som lommepenger, og kjæresten min betaler nok for yoghurt også, dersom jeg putter dette i handlekurven.

Sånn helt i trådens ånd.

Anonymous poster hash: e0313...dc0

Helt i trådens ånd nei?

Det er da stor forskjell på å ha 600000 og et studielån! Selvfølgelig skal den som tjener mest bidra mest når situasjonen er som den er!

Men som sagt så bør TS ta dette opp på en normal måte og ta tak i det faktiske problemet, nemlig det at samboern heller bruker penger på shopping enn å bidra til deres fellesinteresser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Tar kortet hans og kjøper det jeg vil?" Synes du høres ganske krevende og egoistisk ut jeg.

- Jente 26

Anonymous poster hash: e754d...0dd

Jeg har kortene hans, altså vi har to kort som går til hans konto (etter hans ønske)

Hvis du tror jeg er egoistisk og krevende tar du grundig feil, selv om jeg har tilgang på penger, så er jeg en dønn økonomisk person som aldri kjøper noe unødvendig. Jeg har full kontroll på vår økonomi, det er også jeg som sørger for at huset til enhver tid er strøkent, rene klær ligger i skuffene og sunn mat er på bordet, sånn at han kan konsentrere seg om jobb.

til sommeren er jeg ferdig med skolen og jeg vil bidra i økonomien. Da vil husarbeidet igjen fordeles likt.

Poenget er at han ville aldri satt spørsmålstegn ved det jeg bruker penger på, fordi han stoler på meg 110%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne tråden på 7(!!!) sider må være et symptom på hva som skjer når folk har det for godt i et land.



Anonymous poster hash: 6c33d...116
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behandler du kjæresten din som et barn, "et nei er et nei"? Hadde ikke ønsket å være i et forhold med deg. Høres utrolig sær ut, og er du et sånt stabeis, tror jeg det er best at du blir en ungkar. Jeg hadde betalt uten å nøle, hvorfor skulle jeg ikke betalt for to yoghurter? Det er ikke slik at dette er snakk om en dyr PC.

Anonymous poster hash: 468d4...fb8

Hvis du har lest hele tråden så er det deg det er synd på, ikke meg.

Et nei er et nei selv om man er voksen eller barn. Det å ikke høre på et nei er mangel på respekt ovenfor den det gjelder, og det er vell helst barn som ikke tar et nei for et nei, og det er slik jenta her oppførte seg da hun ble sur pga hun ikke fikk det som hun ville.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe du sier fordi du er gutt :) Standard.

Nei, det er noe jeg sier pga det er sånn det ville vært. Dette stedet oser dobbeltmoral til tusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres ikke helt god ut. Hvem i all verden gidder å være i et forhold hvor man ikke engang kan betale for hverandres yoghurt? Er det virkelig folk som har det sånn, oppfører seg sånn?

Jepp. Dessverre.

Jeg var sammen med en fyr som ikke ville betale et skarve eple for meg engang :P

Men hvis det var jeg som var på butikken, var han snar med å hive oppi tannkrem og annet til seg selv.

Anonymous poster hash: 7388e...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream

Nei, det er noe jeg sier pga det er sånn det ville vært. Dette stedet oser dobbeltmoral til tusen.

Haha :fnise: Jaja ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Dessverre.

Jeg var sammen med en fyr som ikke ville betale et skarve eple for meg engang :P

Men hvis det var jeg som var på butikken, var han snar med å hive oppi tannkrem og annet til seg selv.

Anonymous poster hash: 7388e...4b5

Det er jo dette han har gjort i 4 år. Hun har kastet på en haug av egne ting som han har spandert på henne over lang tid hver gang de har vært ute og handlet.

Du kan jo spørre deg selv som har vært i den samme situasjonen om det var hyggelig at du alltid måtte spandere og ikke fikk den same goden tilbake?

Du kastet vell fyren på dør virker det som, mens denne karen kun satte den trepinnen mellom varene for å statuere et eksempel. Hvem er verst? ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest snoopy_93

I mitt hode høres det nesten ut som at dere kan ha en lignende situasjon også; Kvinnen står for prevensjon, ikke faen om du bruker kondom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er kanskje litt smålig av TS. MEN nå sa han faktisk i fra om at han ikke ville betale for henne.

Når hun forsatt legger varer på båndet, som han skal betale for så hadde jeg blitt irritert. Respekterer hun ikke det ts sier? Jeg hadde blitt irritert om jeg var ts.



Anonymous poster hash: 47fc6...2b0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream

Bra du er enig. :)

Var vel mer på det at du sa vi driver med dobbeltmoral jeg svarte på. Står fremdeles på mitt og mener at begge parter er skyldige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var vel mer på det at du sa vi driver med dobbeltmoral jeg svarte på. Står fremdeles på mitt og mener at begge parter er skyldige :)

Dobbeltmoral finnes det mye av, men det er en annen diskusjon. Ja, det er vell enklest å mene at begge parter er skyldige. Man går jo fra å mene at mannen er skyldig, men når mere informasjon kommer frem som går mot kvinnen så får man vell dele seg på midten og si at begge er tåpelige fremfor å innrømme at kvinnen noengang skal anklages for å være den som skaper problemer ut av ingenting. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en god fordeling på økonomien, men nå har hun bil, og lite penger, hun prioriterer og la meg handle alt av dagligvarer, så kan hun kjøpe seg en kjole eller 3 på internett.

Anonymous poster hash: 5880d...2ea

Men herregud, dette er noe man diskuterer. Du oppforer deg som om du er et offer for hvordan okonomien har fordelt seg. Jeg antar at du ikke har ryggrad til aa diskutere det, irritasjonen bobler seg opp og det hele faar utlop paa barnslig vis i matbutikken.

Sett opp et budsjett og diskuter hvordan okonomien skal fungere paa en ryddig og praktisk maate. Du fremstaar ekstremt umoden.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt hode høres det nesten ut som at dere kan ha en lignende situasjon også; Kvinnen står for prevensjon, ikke faen om du bruker kondom.

Hadde annen prevansjon enn kondomer vært lett tilgjengelig for oss menn, så skal du banne på at samtlige av oss hadde hoppet på og brukt det istedet. Det er jo desverre slik at både dere og vi mener at kondomer ikke akkurat er den beste formen for prevansjon når bruken av den trekker ned følelsen hos oss begge.

Litt rart at det ikke er kommet noe for oss også slik det er for jenter. Det hadde de nok tjent bra på.

Leste at det ble utviklet p-piller for menn også for noen år siden, men har ikke hørt noe om det siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream

Dobbeltmoral finnes det mye av, men det er en annen diskusjon. Ja, det er vell enklest å mene at begge parter er skyldige. Man går jo fra å mene at mannen er skyldig, men når mere informasjon kommer frem som går mot kvinnen så får man vell dele seg på midten og si at begge er tåpelige fremfor å innrømme at kvinnen noengang skal anklages for å være den som skaper problemer ut av ingenting. :)

Nå må du rulle inn her!

Jeg kunne da ikke vite hvordan kvinnen oppførte seg, og TS må forvente slikt når han ikke kommer med så mange detaljer i startinnlegget.

Og NEI, jeg mener ikke at begge er skyldige bare fordi jeg er kvinne selv og føler jeg må beskytte mitt eget kjønn. For jeg synes faktisk det er smålig å ikke ville spandere to yoghurter når man har så høy lønn som han har + at jeg synes det er smålig å oppføre seg slik som kvinnen gjorde hvis hun gjør slikt hele tiden som TS påstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...