Gå til innhold

Vi dro på butikken, hun ble sint!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Silverstream

Men hvorfor kunne hun ikke betale det selv da? (Jeg er ikke TS)

Anonymous poster hash: e754d...0dd

Hun kunne selvfølgelig gjort det, men om det er en gang i blant, så skjønner jeg virkelig ikke hva vitsen er med å lage sånn styr over hvem som betaler hva. Spesielt ikke når de har vært med hverandre i 4 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

si meg.. har dere ikke felles "mat konto?

Nei, hun er student. Jeg har 600,000 i året.. Jeg gjor bare dette for at hun skal skjønne at vist jeg sier "nei dette vil ikkje jeg betale" så mener jeg det. Hun pleier og bare hive på tyggis, brus, sjampo, uten og spørre.. Men håper hun skjønner mer etter det eg gjorde Idag.

Anonymous poster hash: 5880d...2ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hun er student. Jeg har 600,000 i året.. Jeg gjor bare dette for at hun skal skjønne at vist jeg sier "nei dette vil ikkje jeg betale" så mener jeg det. Hun pleier og bare hive på tyggis, brus, sjampo, uten og spørre.. Men håper hun skjønner mer etter det eg gjorde Idag.

Anonymous poster hash: 5880d...2ea

Huff. Punktum.

Anonymous poster hash: 6c33d...116

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det var mange på butikken som fikk med seg at hun ble sur. Og at de andre parene lærte.

Anonymous poster hash: b5581...74d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eier dere ller leier dere? hvem betaler for leilighet og div andre utgifter ? Dette virker som en fryktelig slitsom situasjon der alt er mitt eller ditt.. ikke våres?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Nei, hun er student. Jeg har 600,000 i året.. Jeg gjor bare dette for at hun skal skjønne at vist jeg sier "nei dette vil ikkje jeg betale" så mener jeg det. Hun pleier og bare hive på tyggis, brus, sjampo, uten og spørre.. Men håper hun skjønner mer etter det eg gjorde Idag.

Anonymous poster hash: 5880d...2ea

Jeg synes du er smålig. Jeg er glad du ikke er min samboer.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hun er student. Jeg har 600,000 i året.. Jeg gjor bare dette for at hun skal skjønne at vist jeg sier "nei dette vil ikkje jeg betale" så mener jeg det. Hun pleier og bare hive på tyggis, brus, sjampo, uten og spørre.. Men håper hun skjønner mer etter det eg gjorde Idag.

Anonymous poster hash: 5880d...2ea

Det høres nesten ut som om du snakker om ett barn du har ansvar for... og ikke en samboer som i teorinen burde vært likestilt som deg.. det at hun er student er noe du vet/visste når dere ble samboere... jeg mener... sharing is caring.... ihvertfall etter 4 års samboerskap ???

Endret av fionel
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tingelinling

Dersom hun konsekvent legger sine egne ting på båndet når det skal betales av "felles-potten", kan jeg godt forstå at TS satte en grense.

Mangler litt opplysninger fra TS for å mene noe konkret om dette og savner at han svarer på de spørsmålene han får rundt den økonomiske fordelingen i heimen. Skulle også likt å visst hvilke varer som lå på båndet som han betalte for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hun er student. Jeg har 600,000 i året.. Jeg gjor bare dette for at hun skal skjønne at vist jeg sier "nei dette vil ikkje jeg betale" så mener jeg det. Hun pleier og bare hive på tyggis, brus, sjampo, uten og spørre.. Men håper hun skjønner mer etter det eg gjorde Idag.Anonymous poster hash: 5880d...2ea

Høres ut som at du ser på henne som et barn du må oppdra.

Anonymous poster hash: 471e4...035

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres nesten ut som om du snakker om ett barn du har ansvar for... og ikke en samboer som i teorinen burde vært likestilt som deg.. det at hun er student er noe du vet/visste når dere ble samboere... jeg mener... sharing is caring.... ihvertfall etter 4 års samboerskap ???

Noen eier ikke magemål da, så man må sette grenser. Eller så ender de opp blakke begge to. Mange har den evnen til kjøpe og kjøpe til det går tomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vena Cava

Dere kødder sant?

Når jeg sier jeg ikke vil betale, men hun driter i hva jeg sier, og legger dem oppå alikavel? Totalt respektløst... Så dere som mener jeg er idiot?

-TS

Anonymous poster hash: 5880d...2ea

Jeg er enig med deg. Og greier ikke skjønne reaksjonen hennes. Du hadde jo sagt på forhånd at hun måtte betale selv hvis hun skulle ha noe utenom.

Likevel greier hun å lempe dem oppå som hun var en trassig 4åring som ikke vil høre:P

Så nei du er ikke idiot

Endret av Cr'eme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må slutte å ta alt så alvorlig i disse trådene. Inger ER sånn på ordentlig, da! :fnise:

Anonymous poster hash: 6c33d...116

Etter å ha jobbet x antall år i butikk, så kan jeg si jo, det er dessverre det.

Anonymous poster hash: 35fd9...75d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har separat økonomi, og jeg kommer nok alltid til å ha et ønske om at det skal være slik. Samtidig har jeg/han en felles tankegang.

Og selv om jeg er den som tjener mest og dermed også betaler mest ift mat og annen hygge, så kunne det aldri falt meg inn å oppføre meg på denne måten. For meg er dette ekstrem smålig oppførsel. Det er grunnen til at jeg er veldig glad jeg ikke er i dette forholdet, for meg er dette rett og slett helt latterlig. To yoghurter? Kjære vene. Er det virkelig mulig?

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du har ikke svart meg, TS. Er du konsekvent og betaler for ting bare du skal ha?

Nei, men middag hver dag betaler jeg..Hun betaler av og til på butikken 1/20

ganger. Ellers betaler jeg strømmen, vi leier en kåk..50/50 Husleie. Det irriterer meg at hun bare legger på varer uten og noen gang vise noe form for takknemlighet, det er liksom bare sånn..hun tar det for gitt.

Anonymous poster hash: 5880d...2ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kødder sant?

. Så dere som mener jeg er idiot?

-TS

Anonymous poster hash: 5880d...2ea

Ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For alt vi vet kan dette være en trend fra hennes side, der hun konsekvent kommer med ekstravarer til seg selv hver gang han skal betale. Vi vet heller ikke noe om parets økonomiske situasjon.

Jeg ser derfor ingen grunn til å kritisere mannen ut fra det som hendte uten at man vet mer. Han ga klar beskjed, hun trodde ikke på ham og ble sur da han mente alvor.

Da burde tittelen paa traaden vaere "samboer er en freeloader" eller "samboer bidrar ikke okonomisk".

Ettersom det ikke var nevnt at dette var en trend saa gikk de fleste utifra at dette var et engangstilfelle. Traaden heter jo "vi dro paa butikken, hun ble sint".

De maa forovrig rydde opp i okonomien og ha et system. Det nytter ikke aa bare betale ting her og naa og saa senere bli sur for det. Alle har et system - felles eller separat okonomi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte faktisk å se for meg hele opptrinnet.

Jeg og :fnise:

Anonymous poster hash: 86ad0...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...