fuksia Skrevet 29. mars 2014 #121 Del Skrevet 29. mars 2014 Jeg synes det er ganske merkelig at dere har klart å være samboere i 4 år uten å vere enige om økonomien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timza Skrevet 29. mars 2014 #122 Del Skrevet 29. mars 2014 Nå må du rulle inn her! Jeg kunne da ikke vite hvordan kvinnen oppførte seg, og TS må forvente slikt når han ikke kommer med så mange detaljer i startinnlegget. Og NEI, jeg mener ikke at begge er skyldige bare fordi jeg er kvinne selv og føler jeg må beskytte mitt eget kjønn. For jeg synes faktisk det er smålig å ikke ville spandere to yoghurter når man har så høy lønn som han har + at jeg synes det er smålig å oppføre seg slik som kvinnen gjorde hvis hun gjør slikt hele tiden som TS påstår. Lønnen er vell ikke poenget med grunnen til at han gjorde det. Det er jo ikke slik at han ville savne 30 kr. Dette handler jo om prinsipp og at man skal respektere et nei for et nei. Hun reagerte jo pga han endelig satte en stopper for det. Det blir som om hu realiserte at en era er over med utnyttelse av hans økonomi der han tar seg av alt det økonomiske mens hun kan suse rundt på nettet og kjøpe kjoler for de få pengene hun får inn fremfor å bidra litt når hun har mulighet for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silverstream Skrevet 29. mars 2014 #123 Del Skrevet 29. mars 2014 Lønnen er vell ikke poenget med grunnen til at han gjorde det. Det er jo ikke slik at han ville savne 30 kr. Dette handler jo om prinsipp og at man skal respektere et nei for et nei. Hun reagerte jo pga han endelig satte en stopper for det. Det blir som om hu realiserte at en era er over med utnyttelse av hans økonomi der han tar seg av alt det økonomiske mens hun kan suse rundt på nettet og kjøpe kjoler for de få pengene hun får inn fremfor å bidra litt når hun har mulighet for det. Jeg må si at han i så tilfelle valgte å vise dette "prinsippet" på en dårlig måte. Midt i butikken liksom, istedet for å snakke ut om det hjemme. Merkelige greier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timza Skrevet 29. mars 2014 #124 Del Skrevet 29. mars 2014 (endret) Jeg må si at han i så tilfelle valgte å vise dette "prinsippet" på en dårlig måte. Midt i butikken liksom, istedet for å snakke ut om det hjemme. Merkelige greier. Ja, der skal jeg være enig. Hvis de ikke har vært innom temaet tidligere og dette var første tegn på hva han egentlig syntes om saken så burde det ha vært håndtert på en annen måte. Men hvor stor er sjansen for det etter 4 års samboerskap? Jeg er ihvertfall ganske tvilende til at det aldri har vært snakket om. Endret 29. mars 2014 av Timza Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silverstream Skrevet 29. mars 2014 #125 Del Skrevet 29. mars 2014 Ja, der skal jeg være enig. Hvis de ikke har vært innom temaet tidligere og dette var første tegn på hva han egentlig syntes om saken så burde det ha vært håndtert på en annen måte. Men hvor stor er sjansen for det etter 4 års samboerskap? Jeg er ihvertfall ganske tvilende til at det aldri har vært snakket om. Det kan vi ikke uttale oss noe om da vi ikke vet noe om dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silverstream Skrevet 29. mars 2014 #126 Del Skrevet 29. mars 2014 Greit? Det er da ingen som tvinger dere i å gjøre det? Og når skrev jeg at det er "greit"? Hva skjer med tolkning av innlegg og kvinner? Du er nå veldig beskyttende ovenfor ditt eget kjønn du også da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #127 Del Skrevet 29. mars 2014 For og toppe heledritten... Min samboer var utro mot meg, derfor jeg kanksje er "smålig" og ikke er så jævla grei med hun på butikken, tar litt tid og komme over noe sånt..Så jeg synest hun bør klare seg selv, og vite hvordan det er uten min økonomiske trygghet under armene.. Og ja, hun angrer som bare det, griner ofte, og angrer skikkelig, og slettet han fra livet..Så ikke noe dump henne comments... -TS Anonymous poster hash: 5880d...2ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chloe87 Skrevet 29. mars 2014 #128 Del Skrevet 29. mars 2014 Dette var sært. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #129 Del Skrevet 29. mars 2014 For og toppe heledritten... Min samboer var utro mot meg, derfor jeg kanksje er "smålig" og ikke er så jævla grei med hun på butikken, tar litt tid og komme over noe sånt..Så jeg synest hun bør klare seg selv, og vite hvordan det er uten min økonomiske trygghet under armene.. Og ja, hun angrer som bare det, griner ofte, og angrer skikkelig, og slettet han fra livet..Så ikke noe dump henne comments... -TS Anonymous poster hash: 5880d...2ea Da burde du heller gå fra henne enn å straffe henne resten av livet hennes. Og begynner å tro du tuller nå siden du finner på nye ting vi skal bli påvirket av slik at vi skal syns "synd" på deg.Anonymous poster hash: 36565...704 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silverstream Skrevet 29. mars 2014 #130 Del Skrevet 29. mars 2014 For og toppe heledritten... Min samboer var utro mot meg, derfor jeg kanksje er "smålig" og ikke er så jævla grei med hun på butikken, tar litt tid og komme over noe sånt..Så jeg synest hun bør klare seg selv, og vite hvordan det er uten min økonomiske trygghet under armene.. Og ja, hun angrer som bare det, griner ofte, og angrer skikkelig, og slettet han fra livet..Så ikke noe dump henne comments... -TS Anonymous poster hash: 5880d...2ea Hvis jeg var henne så tror jeg at jeg hadde gått fra deg. Hadde ikke likt at samboeren min truet med med "å klare seg selv". Tror nok ikke det er slik det fungerer i et fint forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #131 Del Skrevet 29. mars 2014 Hvis jeg var henne så tror jeg at jeg hadde gått fra deg. Hadde ikke likt at samboeren min truet med med "å klare seg selv". Tror nok ikke det er slik det fungerer i et fint forhold. VI har hatt det kjempe fint i 3,5 år...Helt til vi flyttet..Då begynte ting og bli annerledes.. Og nei, jeg trenger ikke sympati fra KG, men meningen om hennes respektløshet på butikken når jeg sier NEI! Og, tydligvis er jeg smålig og idiot fordi jeg sa nei, og hun la det oppå uansett, og jeg stanset det ved og legge på pinnen.. Så jeg er drittsekken Vi har vertfall lært at kvinnene skal herske over mennene på ALLE MULIGE MÅTER, Og nei, dette er ikke noe trolletråd! -TS Anonymous poster hash: 5880d...2ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 29. mars 2014 #132 Del Skrevet 29. mars 2014 Noen her mener at ingen er sånn som ts... Jo - jeg kjenner en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #133 Del Skrevet 29. mars 2014 For og toppe heledritten... Min samboer var utro mot meg, derfor jeg kanksje er "smålig" og ikke er så jævla grei med hun på butikken, tar litt tid og komme over noe sånt..Så jeg synest hun bør klare seg selv, og vite hvordan det er uten min økonomiske trygghet under armene.. Og ja, hun angrer som bare det, griner ofte, og angrer skikkelig, og slettet han fra livet..Så ikke noe dump henne comments... -TS Anonymous poster hash: 5880d...2ea Hvorfor ikke dumpe? siden du hevner deg med småstikk her og der? Regner da med at det er hverken første ellee siste gangen du er med på å lage scene, som får henne til å se ut som en taper.Anonymous poster hash: b5581...74d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildberry Skrevet 29. mars 2014 #134 Del Skrevet 29. mars 2014 Ut i fra alt som har kommet frem i tråden så høres ikke dama ut som en veldig sympatisk eller gjennomtenkt person (uten at vi får høre historien fra hennes side). Er det virkelig sånn at hun både er utro og ikke bidrar til fellesskapet, så er det et problem. Hvis det ikke engang er mulig å snakke med henne om økonomien deres, så tror jeg at dere har et alvorlig problem. Samtidig så snakker du til henne på en veldig ovenfra og ned måte. Hvem er du, som skal fortelle henne hva slags mat hun får kjøpe? Jo, du er den som betaler for den, sier du da. Du har høyest inntekt, så da bestemmer du. Pga. din inntekt har du et økonomisk overtak som kan rive i stykker et forhold hvis ene parten føler at siden man betaler mer, så kan man bestemme mer. Da er dere ikke likeverdige. Konklusjonen min er likevel den samme som den var tidligere i tråden. Det som skjedde på butikken var utrolig dumt av deg. Du oppførte deg trassig, og ydmyket henne i offentlighet for å få fram et poeng. Sånt gjør man bare ikke i et forhold. Grunnen til at du oppførte deg sånn kan bare løses på en måte, og det er å ha en ordentlig samtale om økonomi, da dette tydeligvis er en ganske dyptgående konflikt. Hvis hun ikke vil høre, så må du få frem alvoret. Klarer dere ikke å finne en god løsning på dette hjemme, så kommer ikke forholdet til å vare. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timza Skrevet 29. mars 2014 #135 Del Skrevet 29. mars 2014 (endret) Det kan vi ikke uttale oss noe om da vi ikke vet noe om dem. Det må være lov å tenke litt logiskt. Hvor stor er sjansen for at man ikke er innom temaet når man har bodd sammen i 4 år? Du er nå veldig beskyttende ovenfor ditt eget kjønn du også da i mine tilfeller så mener jeg det har vært logisk å gå mot strømmen her inne. Måte på for en reaksjon på tuppene her inne når det gjelder mannfolk. Samme hva det er så er det alltid mannfolka som det er noe galt med. Denne tråden er jo et ypperlig bevis for det. Hvis jeg var henne så tror jeg at jeg hadde gått fra deg. Hadde ikke likt at samboeren min truet med med "å klare seg selv". Tror nok ikke det er slik det fungerer i et fint forhold. Ja, dette er jo mye verre enn å være utro... Er jo ganske tydelig at jenta måtte bli satt på plass før eller siden. Quote og svar til avsporing slettet. Daenerys, mod. Endret 30. mars 2014 av Daenerys Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 29. mars 2014 #136 Del Skrevet 29. mars 2014 Jeg syns ikke at man skal være nødt til å betale for andre når man er i et forhold, men jeg hadde faen ikke vært sammen med noen så var så jævlig gjerrig at de ikke kunne spandere to yoghurter! Noen gang hørt om gi og ta? Du betaler litt en dag, så kan hun kjøpe noe til deg en annen dag. Jeg gjør det med bestekompisen min og vi er ikke sammen en gang. Sorry... takler ikke gjerrigknarker. Ingen sympati fra meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrus Skrevet 29. mars 2014 #137 Del Skrevet 29. mars 2014 Dere skulle handla til meg når jeg satt i kassa! Jeg elsker slike kunder. Dere gjør arbeidsdagene så mye morsommere 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linkas Skrevet 29. mars 2014 #138 Del Skrevet 29. mars 2014 Ser flere par som bruker samme vogna, men betaler hver for seg.. Synes ikke det er så dumt egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #139 Del Skrevet 29. mars 2014 Takk til dem som forstår, og dem som ikke forstår dette med prinsipp, hun trengte og bli såtte på plass litt! ikke gå og vær utro og snylte på kjæresten sin!! -TS Anonymous poster hash: 5880d...2ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jix Skrevet 29. mars 2014 #140 Del Skrevet 29. mars 2014 Har ikke lest alt som er skrevet her, men må si jeg reagerer på oppførselen din. En ting er at hun ikke respekterer hva du sier, men på den andre siden så lurer jeg på hvor viktig den grensen du satte var? Som kjærester må man både ta og gi. Jeg tipper du plukker med ting på butikken andre ganger (kanskje også denne) som hun ikke har veldig lyst på. Jeg synes det er din oppførsel som er merkelig her, og hvis dette er et stort problem for deg, så burde du ta det opp med henne på et annet tidspunkt enn inne(!) på matmutikken. En ting hadde vært om det hadde dreid deg som en stort beløp, men men to usle yoghurt ser jeg virkelig ikke greia... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå