AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #81 Del Skrevet 29. mars 2014 ...Alt folk finner på å krangle om, sier nå jeg. For det første syntes jeg TS er ekstremt smålig, og jeg hadde nok ikke giddet å forbli i et forhold med noen som er så gjerrige at de ikke kan spandere et par yoghurter i ny og ne. Her ser jeg totalt bort fra at dette skjer "hver gang" dere handler, i og med at du har en disponibel inntekt som er mangedobbelt av hva hennes er. Jeg blir ikke overrasket hvis dette forholdet ikke varer stort lenger. TS har jo lagt inn aksjer på å bli dumpet.Anonymous poster hash: 33a49...ca7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timza Skrevet 29. mars 2014 #82 Del Skrevet 29. mars 2014 Njaa, synes nok at det er like fælt jeg da. Syns jo det er ganske merkelig. Hadde vi snudd på fjøla der jenta sa klart og tydelig nei så hadde vi nok hatt en heeelt annen tone her inne enn det vi har her nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest New_Girl Skrevet 29. mars 2014 #83 Del Skrevet 29. mars 2014 Hvis ordningen er slik at dere har separat økonomi og du betaler det meste av dagligvarer så kan jeg forsåvidt skjønne at du blir irritert hvis hun bare putter ting i handlekurven som den største selvfølgelighet. Men det virker som dere ikke har det helt klart for dere hvordan slike ting skal løses, og det er litt rart ettersom dere har bodd sammen i 4 år. I akkurat denne situasjonen syns jeg dere begge var barnslige og lite konstruktive. En god samtale om hvordan slike situasjoner skal løses må nok til her. Og så vil jeg si at jeg syns det høres veldig slitsomt ut å ha en slik økonomisk løsning. Å ha separat økonomi er en ting, men det du beskriver her er noe helt annet. Syns det virker som du liksom skal lære henne verdien av penger og det blir nok bare oppfattet som arroganse og gjerrighet. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timza Skrevet 29. mars 2014 #84 Del Skrevet 29. mars 2014 Var det hennes bil dere kjørte? Og i tilfelle, er du med på å spleise på bensin? Han har allerede sakt at han kjøper det meste for dem begge, og at hun prioriterer de få pengene hun får inn på å handle ei kjole eller 3 fra nettet. Så ja, han betaler nok for bensinen også vil jeg tru. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 29. mars 2014 #85 Del Skrevet 29. mars 2014 Var sammen med en som spiste fem yoghurt og minst en stor sjokolade daglig, pluss alt annet av både sunt og usunt. Forstår ikke hvorfor jeg skulle være med på å betale, felles mat var ok, men skulle jeg vært med på hans greie ville jeg måttet øke mitt matbudsjett med 250 prosent. Kall meg sær, men jeg nektet å være med på å betale halve regninga. Hører med til historien at han var mangemillionær, mens jeg var en med normal inntekt. Han ble faktisk litt fornærmet og mente jeg tok feil. Kiss my ass. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #86 Del Skrevet 29. mars 2014 Morsomt å se at folk reagerer på at han ikke betalte for de to yogurtene mens ingen reagerer på den barnslige oppførselen til dama som faktisk klarer å bli forbanna pga hun måtte betale noen skarve kroner selv. Jeg hadde lett plassert den "skillevegg" pinnen der selv for å statuere et eksempel. Et nei er et nei. Behandler du kjæresten din som et barn, "et nei er et nei"? Hadde ikke ønsket å være i et forhold med deg. Høres utrolig sær ut, og er du et sånt stabeis, tror jeg det er best at du blir en ungkar. Jeg hadde betalt uten å nøle, hvorfor skulle jeg ikke betalt for to yoghurter? Det er ikke slik at dette er snakk om en dyr PC. Anonymous poster hash: 468d4...fb8 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #87 Del Skrevet 29. mars 2014 Du er patetisk... Så vist jeg sier jeg vil ha sex, så sier du nei ?? Så driter jeg i at du sier nei og bare peiser på... Nei betyr vel nei ?? Dette hun gjor var overgrep på min økonomi.. -tsAnonymous poster hash: 5880d...2ea Unnskyld men hvor gamle er dere? Hvordan kan du sammenligne dette med sex? Du snakker om voldtekt vs å krangle om et par yoghurter. Overgrep mot din økonomi? Du tuller håper jeg? Nå vet jeg ikke om dere har separat økonomi? Deler dere alt regninger etc? Eller har dere noe fellesskap? Om samboeren min nektet å betale for to lusne yoghurter kaster jeg han på hue å rævva ut! Igjen om hun er kresen og like prinsippfast som deg med sine penger så er jeg på din side. Men om hun bidrar å dette er hva hun får igjen, så burde du vurdere deg selv som person altså. Herregud makan til oppførsel! Jeg betaler og samboeren betaler. Her er det ikke snakk om mitt og ditt. Vi bidrar med alt like mye! Du er respektløs ikke dama di. Forstår at hun ble forbanna. Jeg setter absolutt pris på mannen min når jeg leser slike tåpeligheter. Anonymous poster hash: 36565...704 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #88 Del Skrevet 29. mars 2014 Var det hennes bil dere kjørte? Og i tilfelle, er du med på å spleise på bensin? Min bil, som hun også har brukt fra man-tors. Kjørt 120 km tur/retur grunnet praksisplass. Hvem tror du tømte tanken? Skal sies hun brukte 200kr og fylle, men resten sto jeg for. Hennes bil går ikke an og bruke for øyeblikket. -TS Anonymous poster hash: 5880d...2ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silverstream Skrevet 29. mars 2014 #89 Del Skrevet 29. mars 2014 Syns jo det er ganske merkelig. Hadde vi snudd på fjøla der jenta sa klart og tydelig nei så hadde vi nok hatt en heeelt annen tone her inne enn det vi har her nå. Det er noe du sier fordi du er gutt Standard. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 29. mars 2014 #90 Del Skrevet 29. mars 2014 Ser at det etterhvert har kommet frem mer informasjon her. Som for eksempel at samboern til TS prioriterer nettshopping fremfor å bidra med dagligvarer. Spørsmålet er jo da om det hun shopper på nett er noe hun trenger, eller om det er det velkjente problemet med at en aldri kan få for mange sko eller for mange kjoler som enkelte påstår... Men å klage på at hun legger shampoo, yoghurt, eller liknende i handlekurven når du har såpass god inntekt og hun bare er student for øyeblikket når dere faktisk har bodd sammen såpass lenge er bare smålig. Det du ramset opp på side 3 her er jo for det meste nødvendig. Hun skal virkelig ikke måtte spørre om å få vaske håret! Men om du ser at hun tuller bort store deler av studielånet på klær og liknende uten at hun trenger det så når du letter frem til henne hvis du snakker med henne om nettop det. Når du opptrer så barnslig som du gjorde i butikken så blir hun selvfølgelig sur. Da velger du jo å fremstå som en drittsekk som ikke får frem ett eneste poeng. For poenget ditt kommer ikke frem. Det er fortsatt inne i ditt eget hode. Kommunikasjon, TS. SÅ skal du se at hun kanskje begynner å prioritere littegrann annerledes. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #91 Del Skrevet 29. mars 2014 Herreguuuuud, godt det finnes noen her som er smarte nok til og forstå... Hvis samboeren din sier han ikke vil betale for noe, og du legger det oppå alikavel, er ikke det respektløst ?? -TsAnonymous poster hash: 5880d...2ea Du virker arrogant og smålig. Vi er smarte nok til å forstå at ja hun burde respektert det å deretter avsluttet forholdet sitt med deg. Anonymous poster hash: 36565...704 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
samanthaa Skrevet 29. mars 2014 #92 Del Skrevet 29. mars 2014 Satt å så for meg dette her nå.. Haha, hadde min samboer gjort noe så tåpelig som det der, så hadde nok jaggu jeg også blitt sint. TO youghurter? Er du seriøs.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doge Skrevet 29. mars 2014 #93 Del Skrevet 29. mars 2014 Dere er samboere, men betaler for hver deres mat? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildberry Skrevet 29. mars 2014 #94 Del Skrevet 29. mars 2014 Jeg skjønner at hun ble sur. En sånn konflikt tar man ikke på butikken. Det inkluderer det å fortelle henne at "det der betaler du selv." Da tar man heller å betaler for hele greia uten å lage bråk på butikken, for så å ta det opp hjemme. Få med kvittering, si hvor mye hun er skyldig. også tar man en alvorlig samtale om økonomien. Hjemme. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #95 Del Skrevet 29. mars 2014 (endret) Quote slettet pga svar til avsporet innlegg. Daenerys, mod. Hun kan ikke støvesuge, fordi hun begynner og hoste, så det skjer aldri, vaske gidder hun ikke...Men hun lager middag, og tar inn i oppvaskmaskinen, vasker kle av og til.. Men jeg er sjokkert over hvordan folk reagerer!! Jeg sa nei, hun godtok det ikke, då ble det sånn! Første gang jeg noen gang har gjort noe sånt, ellers får hun selvfølgelig sjampo og andre ting som er nødvendig, men når hun sier hun ikke har penger, for og så kjøpe seg noen kjoler på nette, då er det litt irriterende!! -TS Anonymous poster hash: 5880d...2ea Endret 30. mars 2014 av Daenerys 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #96 Del Skrevet 29. mars 2014 Jeg skjønner at hun ble sur. En sånn konflikt tar man ikke på butikken. Det inkluderer det å fortelle henne at "det der betaler du selv." Da tar man heller å betaler for hele greia uten å lage bråk på butikken, for så å ta det opp hjemme. Få med kvittering, si hvor mye hun er skyldig. også tar man en alvorlig samtale om økonomien. Hjemme. Det der har skjedd ca 10,000 ganger! hjelper ikke! -TS Anonymous poster hash: 5880d...2ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #97 Del Skrevet 29. mars 2014 Er sjeldent jeg reagerer på tafatte mennesker. Men alt du har å påpeke er intelligensen til brukerne her inne. Syns du er lite saklig å merker du blir provosert grunnet lite med støtte når det gjelder dine argumenter Anonymous poster hash: 36565...704 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silverstream Skrevet 29. mars 2014 #98 Del Skrevet 29. mars 2014 Er sjeldent jeg reagerer på tafatte mennesker. Men alt du har å påpeke er intelligensen til brukerne her inne. Syns du er lite saklig å merker du blir provosert grunnet lite med støtte når det gjelder dine argumenter Anonymous poster hash: 36565...704 Akkurat det samme tenkte jeg .... var nok ikke dette han forventet da han satte seg foran KG Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silverstream Skrevet 29. mars 2014 #99 Del Skrevet 29. mars 2014 Forøvrig har vi bare hørt den ene siden, så litt vanskelig å vite hvem som har "rett og galt". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 29. mars 2014 #100 Del Skrevet 29. mars 2014 For meg er det opplagt at når noen "rir prinsipper inn i solnedgangen" pga to yoghurter så må det være mer bak enn akkurat de to fysiske yoghurtene. Og nei, hun respekterte han ikke, han sa nei, hun brydde seg ikke, han satte makt bak kravet. Og så ble hun sur? Hvorfor ble hun sur? De har IKKE felles økonomi. Jeg har aldri vært i et forhold uten fellesøkonomi så aner ikke hvordan det fungerer i praksis. Men det vanligste er vel at samboere putter inn kr x på en felles konto hver som brukes til nettopp felles utgifter som mat og andre boutgifter. Og at man er enige om hva som kan og ikke kan gå av felleskassen. Problemet her er vel at de ikke har en avtale og har ulike formeninger om hvordan pengene skal brukes. Altså ingen avtale og ergo en kilde til frustrasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå