Gå til innhold

Vi dro på butikken, hun ble sint!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ja.

Herreguuuuud, godt det finnes noen her som er smarte nok til og forstå... Hvis samboeren din sier han ikke vil betale for noe, og du legger det oppå alikavel, er ikke det respektløst ??

-Ts

Anonymous poster hash: 5880d...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvilke type yogurter var det?

Anonymous poster hash: fc472...981
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreguuuuud, godt det finnes noen her som er smarte nok til og forstå... Hvis samboeren din sier han ikke vil betale for noe, og du legger det oppå alikavel, er ikke det respektløst ??

-Ts

Hva er systemet deres? Har dere hatt en eneste samtale om okonomi og ansvar i det hele tatt?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil også si at dette var bra gjort av deg TS. Man må ta respekt, ofte gir folk ikke det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvilke type yogurter var det?

to piano yoghurter, men hva betyr det ?.

Poenget er, man gjør faen ikke sånt når jeg sier nei det vil jeg ikke betale, så slenger hun dem med uansett, det er idiotisk og fullstendig respektløst! Og dere som ikke skjønner dette, stakkars samboere dere har når dere ikke tar nei for et nei..

-TS

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja.

Hvorfor mener du egentlig det? (Jeg er ikke ts)

Men han sa jo ifra at hun måtte betale selv, men alikevell legger hun oppå til han?

Anonymous poster hash: e754d...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner godt at du blir irritert. Men kan ikke forstå at dere ikke har noen avtale angående dette etter 4 år...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes begge var urimelige. Etter 4 år som samboere, synes jeg at "mitt og ditt", særlig i matbutikken, blir for dumt. Selv om hun tjener mindre, er hennes "jobb" å være student. Med tiden vil det kanskje lønne i en godt betalt jobb, men akkurat nå har hun mindre i inntekt enn deg.

I tillegg antar jeg at det ikke er første gang TS viser denne Onkel Skrue-siden av seg selv. Rett handling av samboeren er derfor ikke å lage en scene i butikken, men heller akseptere denne siden av ham - eller gå fra han (som jeg forøvrig ville gjort).

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

to piano yoghurter, men hva betyr det ?.

Poenget er, man gjør faen ikke sånt når jeg sier nei det vil jeg ikke betale, så slenger hun dem med uansett, det er idiotisk og fullstendig respektløst! Og dere som ikke skjønner dette, stakkars samboere dere har når dere ikke tar nei for et nei..

-TS

Da skjønner jeg deg litt for de er jo dyre. Hvis det var to slike enkle tine yogurter kunne du latt det gå, men er bra du viser et eksempel.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du virker veldig smålig TS, og synes at det er kjipt å drite ut kjæresten din på den måten offentlig. For ja, det gjorde du. Du dreit henne ut for kassadama/fyren og for folk bak dere i køen når du holder på sånn. I et sunt forhold kommuniserer man om ting man opplever som vanskelig, ikke "hevner" seg på den måten. Er det noe du mener er et problem, snakk med henne om det, og forklar hvorfor du føler det er problematisk. Om du er så gjerrig at du ikke vil betale mer mat enn henne når du tjener rundt 6 ganger så mye som henne (om hun bare har studielån på rundt 100 000) så må du faktisk si det til henne så får hun bestemme om hun vil være i et slikt forhold.

Hadde aldri falt meg inn og ikke betale for to yougurter om kjæresten min ville hatt dem. Vi bor ikke sammen enda, men han er med meg og handler etter trening en dag i uka. Da er det altså jeg som handler mat til meg, men om han vil ha en youghurt, banan, nøtter eller en sjokolade så betaler jeg jo selvfølgelig for det samtidig. (Ofte setter han en skillevegg til sine varer, som jeg bare fjerner igjen).

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes begge var urimelige. Etter 4 år som samboere, synes jeg at "mitt og ditt", særlig i matbutikken, blir for dumt. Selv om hun tjener mindre, er hennes "jobb" å være student. Med tiden vil det kanskje lønne i en godt betalt jobb, men akkurat nå har hun mindre i inntekt enn deg.

I tillegg antar jeg at det ikke er første gang TS viser denne Onkel Skrue-siden av seg selv. Rett handling av samboeren er derfor ikke å lage en scene i butikken, men heller akseptere denne siden av ham - eller gå fra han (som jeg forøvrig ville gjort).

Var ikke kø eller noe, jeg la den pinnen oppå rimelig anonymt...Og det er første gang jeg gjør noe sånt...Fordi neste gang jeg sier nei, dette gidder ikke jeg betale for, så vet hun hva som skjer i kassen!! Og det ble ikke noe scene, hun bare ble stille, sa ingenting..Heeeelt til vi kom i bilen...

Vi hadde en god fordeling på økonomien, men nå har hun bil, og lite penger, hun prioriterer og la meg handle alt av dagligvarer, så kan hun kjøpe seg en kjole eller 3 på internett.

Det irriterer meg at hun ikke hører på hva jeg sier når hun spurte om dem 2 varene, allikevel bare hiver hun dem oppå.. er dette så vanskelig og forstå?

-TS

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kunne selvfølgelig gjort det, men om det er en gang i blant, så skjønner jeg virkelig ikke hva vitsen er med å lage sånn styr over hvem som betaler hva. Spesielt ikke når de har vært med hverandre i 4 år.

Spørsmålet her er jo åpenbart:

Hvem er det som lager mest styr rundt denne filletingen?

Karen som gjorde som han tidligere advarte om. Nei er et nei.

Eller jenta som blir fly forbanna over at hun må ut med 30 kroner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker du å ha kontroll? Vil du bestemme over samboeren din? Jeg synes dere har et usunt samboerforhold. Min private mening, og jeg hadde aldri flyttet inn med deg, tror jeg.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er smålig. Jeg er glad du ikke er min samboer.

Han er smålig? Han sier der at hun pleier å gjøre det samme hver gang de handler? Altså slenge på en masse ting som kun er til henne. Da er det vell på tide å sette en strek en eller annen gang? Eller er det greit at jenta skal surfe videre på hans økonomi? Makan.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream

Spørsmålet her er jo åpenbart:

Hvem er det som lager mest styr rundt denne filletingen?

Karen som gjorde som han tidligere advarte om. Nei er et nei.

Eller jenta som blir fly forbanna over at hun må ut med 30 kroner?

Tja, nå som litt mer informasjon har kommet frem enn i hovedinnlegget, så synes jeg begge oppførte seg smålige her. JA, hadde nok blitt irritert om slikt skjedde gang på gang, MEN hadde også blitt rimelig forbanna om samboeren min over 4 år var så gjerrig over et par yoghurter(eller noe annet småting).

Da tror jeg, om jeg var begge personene, ville tenkt litt mer over dette. Vil man virkelig være i et forhold der hvem som betaler hva(Av MAT....) skal være så vanskelig som det blir fremstilt her? Hørtes ikke ut som et sunt forhold, og om dette har vart lenge(som TS får det til å høre ut som) så er jeg faktisk imponert over at det ikke har bristet mer enn det har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

WOW.... trodde to personer som var glad i hverandre kunne være generøse med hverandre :) Hos oss spiser man det man vil, slenger oppå det man vil, og kan fint låne hverandres kort til å gå på butikken. Vi skal trossalt være sammen resten av livet, og ser ingen grunn til å være smålig med hverandre.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, nå som litt mer informasjon har kommet frem enn i hovedinnlegget, så synes jeg begge oppførte seg smålige her. JA, hadde nok blitt irritert om slikt skjedde gang på gang, MEN hadde også blitt rimelig forbanna om samboeren min over 4 år var så gjerrig over et par yoghurter(eller noe annet småting).

Da tror jeg, om jeg var begge personene, ville tenkt litt mer over dette. Vil man virkelig være i et forhold der hvem som betaler hva(Av MAT....) skal være så vanskelig som det blir fremstilt her? Hørtes ikke ut som et sunt forhold, og om dette har vart lenge(som TS får det til å høre ut som) så er jeg faktisk imponert over at det ikke har bristet mer enn det har gjort.

Når man sier nei ,og dette ikke blir hørt på, når skal man da sette en grense?

Dette handler jo egentlig ikke om penger, dette handler om prinsipper. For hvis det handler om penger, så er det da mye verre at jenta blir sur over 30 kroner enn at mannen var småelig over å ikke betale de 30 kronene når han på forhånd advarte henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det ble ikke noe scene, hun bare ble stille, sa ingenting..Heeeelt til vi kom i bilen...

Vi hadde en god fordeling på økonomien, men nå har hun bil, og lite penger, hun prioriterer og la meg handle alt av dagligvarer, så kan hun kjøpe seg en kjole eller 3 på internett.

Var det hennes bil dere kjørte?

Og i tilfelle, er du med på å spleise på bensin?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream

Når man sier nei ,og dette ikke blir hørt på, når skal man da sette en grense?

Dette handler jo egentlig ikke om penger, dette handler om prinsipper. For hvis det handler om penger, så er det da mye verre at jenta blir sur over 30 kroner enn at mannen var småelig over å ikke betale de 30 kronene når han på forhånd advarte henne?

Njaa, synes nok at det er like fælt jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...