Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har bestilt:

Skinfood Avocado Leave in Fluid
It's Skin Calming Green Tea Calming Cleansing Oil

Gleder meg veldig til å teste begge to! Noen som har erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bestilt:

Skinfood Avocado Leave in Fluid

Denne har jeg fått og testet i et par dager, liker den godt! For det første så lukter den utrolig godt, men ganske sterkt, og lukten blir hengende igjen i håret lenge. Håret mitt har blitt mye mykere, men ikke veldig skinnende. Jeg har ganske mye sånne småhår som stikker ut overalt, og de har det blitt mye mindre av, også dagen etter jeg bruker den.

Minus for liten flaske, tror den kommer til å bli tom ganske fort :fnise:

Skrevet

Har noen forsøkt en varmebeskyttende spray?

• 4 uker senere...
Skrevet

Så lite aktivitet det har vært her i det siste!

Fikk en pakke fra testerkorea idag, med litt forskjellig som er julegaver. Noen i facebook-gruppen sa jeg kanskje ikke rakk å få til jul, men er glad jeg trosset anbefalingene deres og bestilte alikevel :D 

Jeg har for tiden knapt brukt noe hudpleie fra korea i og med jeg har reagert på noe, og ikke funnet helt ut hva det er. Tør ikke helt å starte igjen nå for er redd det blir helt ille igjen frem til julaften :( 

• 5 uker senere...
Skrevet (endret)

Noen som har bestilt seg noe de er fornøyd med i det siste? 

Alt fra hudpleieprodukter til sminke, hår- og kroppsprodukter! :Hehe:

For tiden holder jeg på å introdusere cosrx-produkter som jeg har troen på, og håper kan få orden på min problemhud :lillesky:

Endret av mollyho
Skrevet

...og er det noen som vet hvorfor det sies i Koreansk kosmetikk-gruppa på facebook at man ikke skal bruke cosrx-syreprodukter samtidig (altså i samme renserutine) som andre merker med produkter som inneholder syre?

Noen som vet om kilder som forteller om dette?
Har nemlig lest en del bloggere som er veldig inni denne her koreanske kosmetikk-verden (ikke norske bloggere) og flere der blander merker. som f.eks en har en rutine hvor hun anbefaler å bruke:
Cosrx BHA hver kveld og hver 3. eller annenhver kveld tilføre Mizon AHA Peeling Serum...
Disse blir jo da syre fra forskjellige merker, men denne personen (og flere andre) har ingen problemer med dette?

Skrevet
2 timer siden, mollyho skrev:

...og er det noen som vet hvorfor det sies i Koreansk kosmetikk-gruppa på facebook at man ikke skal bruke cosrx-syreprodukter samtidig (altså i samme renserutine) som andre merker med produkter som inneholder syre?

Har nemlig lest en del bloggere som er veldig inni denne her koreanske kosmetikk-verden (ikke norske bloggere) og flere der blander merker. som f.eks en har en rutine hvor hun anbefaler å bruke:
Cosrx BHA hver kveld og hver 3. eller annenhver kveld tilføre Mizon AHA Peeling Serum...
Disse blir jo da syre fra forskjellige merker, men denne personen (og flere andre) har ingen problemer med dette?

Hvorfor de sier det i gruppen aner jeg ikke. For alt kommer jo an på hva hver person tåler. Noen kan jo bruke flere syrer hver dag, og det går fint. Mens andre kan bare bruke syre en gang i uken, og ikke mer. 

Jeg tror de sier det i gruppen for at folk ikke skal få reaksjoner, også skylde på admins.. 
Men alt avhenger fra person til person..

De har utrolig mye feilinformasjon i gruppen, som de ikke kan backe opp med kilder. Det der er en av tingene. :P 

Skrevet
1 time siden, maaria skrev:

Hvorfor de sier det i gruppen aner jeg ikke. For alt kommer jo an på hva hver person tåler. Noen kan jo bruke flere syrer hver dag, og det går fint. Mens andre kan bare bruke syre en gang i uken, og ikke mer. 

Jeg tror de sier det i gruppen for at folk ikke skal få reaksjoner, også skylde på admins.. 
Men alt avhenger fra person til person..

De har utrolig mye feilinformasjon i gruppen, som de ikke kan backe opp med kilder. Det der er en av tingene. :P 

Var akkurat det jeg tenkte på var tilfelle og, har begynt å få øynene opp for en del feilinformasjon der inne...

Synes det er rart at di ikke kommer med kilder til ihvertfall akkurat den opplysningen siden den er såpass "hard" :ph34r:
Tør jo ikke å stille spørsmål til det heller i frykt av å bli kastet ut :rolleyes:
De sier jo at man skal ha være kritisk til kilder, ønsker man å poste en artikkel så omtaler noe med et lite innhold av kritikk til noen som helst av produktene fra Korea så blir det jo slettet..

Veldig synd at det skal være SÅ mye positiv informasjon om produktene, men ikke et eneste negativt ord på hele gruppa - folk burde jo gjerne stille spørsmål til det (men blir vel gjerne sensurert da....)

Huff, får fortsette lesingen på internett ang syrer og se om jeg finner noe hold i Cosrx-syreprodukter ikke skal blandes sammen med andre merker sine syreprodukter! 
Tips på gode kilder ang hudpleie og syre tas imot med stooor takknemlighet! :smilyblomst:

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker ost C20 serum hver kveld, og annenhver dag bruker jeg Cosrx syrer etterpå. Av og til bruker jeg også et retinolserum over C vitamin serumet. Det går helt fint, aldri hatt finere hud enn jeg har nå. Hver og en må prøve seg frem og finne ut hvor grensen går:) Begynner å få den facebookgruppa litt i vrangstrupen jeg også:tongue:

• Liker 2
Skrevet

ahh det var sminke det var snakk om, trodde " Korea sminke" var kodeord for ansiktsopperosjon. Det er iallfall det første jeg tenker på når jeg hører ordet Korea.   

Anonymkode: 361ca...246

Skrevet
2 timer siden, mollyho skrev:

Var akkurat det jeg tenkte på var tilfelle og, har begynt å få øynene opp for en del feilinformasjon der inne...

Synes det er rart at di ikke kommer med kilder til ihvertfall akkurat den opplysningen siden den er såpass "hard" :ph34r:
Tør jo ikke å stille spørsmål til det heller i frykt av å bli kastet ut :rolleyes:
De sier jo at man skal ha være kritisk til kilder, ønsker man å poste en artikkel så omtaler noe med et lite innhold av kritikk til noen som helst av produktene fra Korea så blir det jo slettet..

Veldig synd at det skal være SÅ mye positiv informasjon om produktene, men ikke et eneste negativt ord på hele gruppa - folk burde jo gjerne stille spørsmål til det (men blir vel gjerne sensurert da....)

Huff, får fortsette lesingen på internett ang syrer og se om jeg finner noe hold i Cosrx-syreprodukter ikke skal blandes sammen med andre merker sine syreprodukter! 
Tips på gode kilder ang hudpleie og syre tas imot med stooor takknemlighet! :smilyblomst:

Det er bare tull at man ikke skal blande, så jeg hadde ikke giddet å kaste bort mer tid på det. ;) 

Det blir litt som at en hudpleier som selger et spesielt merke sier at man må bruke alle produktene i samme serie for å få best resultat. Pølsevev spør du meg. Hudpleie er kjemi og ingredienser, uavhengig av merke. 

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, mollyho skrev:

Ikke stol på mye av det admin sier der inne. Sjefsadminnen sendte en mail to Cosrx, og fikk til svar at en absolutt ikke burde bruke flere syreprodukter (og jeg snakker om produkter med syre som faktisk er aktive, ikke den idiotiske definisjonen de har på "syreprodukter" inne på den gruppen) samtidig. Admin tolket dette på en eller annen merkelig måte som at det ikke er greit blande Cosrx sine syreprodukter med syrer fra andre merker. Det hun sier gir jo selvsagt ikke mening. Det er ingenting spesielt med Cosrx sine syrer som gjør at ansiktet ditt vil brenne bort dersom du også briker Mizon-syre samtidig. Ingredienser er ingredienser.

Admin har faktisk dratt feiltolkningen såpass langt at hun flere gang har sagt at Cosrx AHA/BHA Clarifying Toner ikke kan blandes med f.eks Mizon AHA (siden det er et annet merke). Det er jo helt feil. For det første har toneren såpass lite syre at den ikke regnes for å være aktiv, og for det andre står det på pakningen at den er et daglig produkt som kan brukes sammen med andre syreholdige produkter... Og det står ingen steder på den at det er begrenset til Cosrx-produkter. 

Er ganske lei hele mennesket, og synes det er irriterende at hun kan fortsette å spre slik feilinformasjon. 

Hvor mye syre huden tåler varierer fra person til person. Vet om folk på AsianBeauty på Reddit som bruker både Mizon AHA og Cosrx BHA hver eneste kveld, mens min hud ikke tåler mer enn to - tre ganger i uken av hver. Så lenge huden din tåler det er det ikke farlig. 

Anonymkode: c5a9d...9d7

• Liker 6
Skrevet

1. Hva er dere mest fornøyd med om dagen? Sminke/hundpleie.

2. Hva syns dere er mest oppskrytt av KK? 

3. Bruker dere faktor 50 eller bruker dere mindre?

Anonymkode: 6441c...31c

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

1. Jeg er aller mest fornøyd med Holy Snails sin Shark Sauce. 4% niacinamide, gjør underverker for en "klarere" hud. Berrisom sin Collagen Hydra Firming Serum ligger på en god andreplass. :) 

2. Hm. Vanskelig! Jeg synes Cosrx BHA er veldig oppskrytt FOR MIN HUD. Den er helt sikkert veldig god for andre sin hud, men for meg gjør den niks og nada.

3. I vintermånedene bruker jeg ikke solkrem 90% av dagene. Jeg bruker SPF50 de dagene det er sol og jeg vet jeg skal utenforkontordøra, men ellers blir det veldig smør på flesk. Jeg er ikke en av dem som mener man trenger solkrem på natta, liksom. :lol: 

Gjest hulderjenta
Skrevet

1. Aller mest fornøyd med vitamin C-serumet jeg begynte med for noen uker siden. Husker ikke hele navnet i farten, men kan sjekke om noen lurer. Ser tydelig forskjell på huden min, mye klarere, friskere, jevnere. ☺👍

2. Har ennå ikke møtt på noe jeg synes er oppskrytt... Annet enn en øøyenskyggebase fra Etude House, som absolutt ikke gjør noenting for å forhindre at øyenskyggen striper seg på meg. Men tror ikke den er så oppskrytt akkurat...? 

3. Jeg bruker faktor 50, men kun lørdag og søndag for tiden. Nå er det mørkt når jeg drar på arbeid og mørkt når jeg drar hjem, så da ser jeg ikke akkurat vitsen... 😜

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

1. Tosowoong Enzyme Powder Wash! Kjærlighet ved første blikk. 

2. Alle slags "søte", fargerike produkter. I Korea er mange av de produktene som folk bruker på gruppen ting ingen andre enn 12-åringer bruker. Nei, jeg synes ikke det er søtt med en håndkrem formet som en snegle eller som et jordbær.

3. Bruker faktor 50 PA++++ hver eneste dag. Bruker såpass høy faktor mest fordi flesteparten japanske solkremer er såpass høye. Hadde ikke hatt noe mot å bruke en litt lavere en. Men jeg bruker den hver dag. Den er en del av rutinen min - alt må passe sammen. Orker ikke å bytte på å bruke og ikke bruke, da blir det bare kluss med foundation og sminke fra den ene dagen til den andre. 

Anonymkode: c5a9d...9d7

Skrevet
Den 13.1.2016 at 16.16, mollyho skrev:

Admin M har send mail til COSRX og spurt. Hun la svaret ut på gruppen i slutten av 2015 en gang. Det var der de skrev dette. Det gir jo egentlig ingen mening ettersom det står at man fint kan bruke COSR sine syreprodukter sammen. For meg virket det som en oversettingsfeil. 

Skrevet
Den 14.1.2016 at 17.36, AnonymBruker skrev:

1. Mine favoritter for tiden er
*Elizavecca Milky Piggy Aqua Rising Argan Gelato Steam Cream (phu, langt navn!). Den reddet meg fra vintertørr hud.
*Lador Hair Filler. Proteinkur som styrker håret.
*Tosowoong Enzyme Powder Wash. Fikk denne i Mishibox, og den kjempegod! Har bare brukt den i 3 uker, men huden føles mykere på en måte.

2. Det er mye som er oppskrytt. Wonder Pore-serien, Etude House sminke (mye av det iallefall), Tonymlyeggene, 3d/4d maskaraene

3. Jeg bruker 50 så lenge jeg skal ut i solen, me ellers blir det helst BB med solfaktor.

Gjest hulderjenta
Skrevet

Kom på en til punkt 2: Laneige Lip Mask gjør absolutt ingenting for mine lepper. Er fortsatt tørr på leppene dagen etter. 

Skrevet
1 minutt siden, hulderjenta skrev:

Kom på en til punkt 2: Laneige Lip Mask gjør absolutt ingenting for mine lepper. Er fortsatt tørr på leppene dagen etter. 

Åh, så ulike man kan være! Denne passet meg perfekt! Våkner opp med godt fuktede lepper (og mine var ganske tørre før).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...