Gå til innhold

Anbefalinger: Koreasminke


Gjest Cevita

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Litt snodig å nevne SharkSauce i en tråd om koreansk kosmetikk, eller misforstod jeg denne tråden? Jeg lager SharkSauce selv. Kjøpte alle ingrediensene og utstyret, veldig enkelt å få til selv. Står jo mye bare i en rekke tråder om alt dette på AsianBeauty på Reddit, har du sett der? 

Anonymkode: 3b043...b3e

Har sett der og lest en del, men lurte på om kanskje noen her i Norge hadde prøvd produktet.
Visste ikke at det var mulg å lage dette produktet selv, jeg har bestilt det fra holysnails for noen dager siden.
Uansett, jeg tror ikke jeg ville drevet på å lage min egen kosmetikk uten litt grunnkunnskaper for dette, noe det selvfølgelig er mulig å lese seg opp på, men jeg foretrekker nok for nå å kjøpe.. tror ikke tiden min strekker til for å begynne å produsere mine egne serum, kremer osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Sofia123 skrev:

Finnes jo allerede en tråd, hvorfor ikke bruke denne?

 

Jeg er kjent med den tråden og har (som du kanskje kan se i tråden) vært litt aktiv der selv, men følte navnet på den tråden var for Koreasminke - og jeg ønsket dermed å åpne en tråd for både hudpleie & sminke (da det er hudpleie jeg er mest inni for tiden).
Ønsket mitt med å åpne denne tråden var å trekke til oss nye anbefalinger som går på både hudpleie og sminke som navnet på denne tråden sier :)

Så fyr løs med produktanbefalinger for dere som vil! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, mollyho skrev:

Jeg er kjent med den tråden og har (som du kanskje kan se i tråden) vært litt aktiv der selv, men følte navnet på den tråden var for Koreasminke - og jeg ønsket dermed å åpne en tråd for både hudpleie & sminke (da det er hudpleie jeg er mest inni for tiden).
Ønsket mitt med å åpne denne tråden var å trekke til oss nye anbefalinger som går på både hudpleie og sminke som navnet på denne tråden sier :)

Så fyr løs med produktanbefalinger for dere som vil! 

Virker som folk diskuterer hudpleie og hårprodukter der og. Mener bare du sikkert får mer svar der ettersom det er flere aktive der og som følger tråden. Men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mollyho skrev:

Har sett der og lest en del, men lurte på om kanskje noen her i Norge hadde prøvd produktet.
Visste ikke at det var mulg å lage dette produktet selv, jeg har bestilt det fra holysnails for noen dager siden.
Uansett, jeg tror ikke jeg ville drevet på å lage min egen kosmetikk uten litt grunnkunnskaper for dette, noe det selvfølgelig er mulig å lese seg opp på, men jeg foretrekker nok for nå å kjøpe.. tror ikke tiden min strekker til for å begynne å produsere mine egne serum, kremer osv.

Hun som lager det har jo DIYet det selv, og har lagt ut oppskriften på hvordan en gjør det på bloggen sin. Finnes en del som bare lager det selv. Trenger ikke mye grunnkunnskaper for å få det til. En vekt, målekopper, noe i glass å røre med, ingredienser, alkohol og noe å oppbevare produktet i. Alt en trenger å vite er egentlig hvordan en leser en ingrediensliste, og hvordan en vekt fungerer. ;) 

Anonymkode: 3b043...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen her prøvd produkter fra serien FarmStay? Jeg vil gjerne høre erfaringer da jeg nå har kastet meg utpå og bestilt fra Strawberrynet... Krysser fingrene for at det ikke er ræva dårlig produkter :P

Anonymkode: c5743...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere i KK-gruppen som har fått falske produkter fra Strawberrynet, så sjekk nøye.

Anonymkode: c0515...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er flere i KK-gruppen som har fått falske produkter fra Strawberrynet, så sjekk nøye.

Anonymkode: c0515...6dc

Hvordan sjekker jeg det?

Anonymkode: c5743...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så fantastisk imponert over Lador Perfect hair filler ampullene! Jeg skulle til å kjøpe 10 nye nå, men da så jeg at de også har noe som heter fro Ladro Keratin perfect mix powder. Hva er dette og hva funker det mot, noen erfaringer med denne? Synes beskrivelsen var svært elendig. Men har hørt mye bra om keratin for hår, derfor jeg er nysgjerrig. 

http://www.ebay.com/itm/Lador-Keratin-Perfect-Mix-Powder-3g-/401013041604?hash=item5d5e3d69c4:g:H4gAAOSw~bFWJDh0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22.2.2016 at 21.54, AnonymBruker skrev:

Det er flere i KK-gruppen som har fått falske produkter fra Strawberrynet, så sjekk nøye.

Anonymkode: c0515...6dc

Er de forresten helt sikre på at produktene var falske? Strawberrynet er jo en rimelig stor aktør nå og bedyrer på siden sin at alle produktene deres er 100% ekte merkevare. Det er rart om de tar sjansen på å lyve...
 

strawberrynet.jpg

Anonymkode: c5743...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei! Lurer på om noen kan anbefale produkter til fet, men  dehydrert hud? Er særlig på jakt etter fuktighetskrem (både dag og natt) og produkter som kan hjelpe på røde merker etter urenheter. Huden har en tendens til å bli blank utover dagen, men opplever enkelte parti som mer tørre (nesevingene, hake og kjeveparti f.eks). Jeg får ikke like lett urenheter som for noen år tilbake, men har litt røde merker etter jeg slet med mye urenheter som jeg gjerne vil redusere om mulig. Føler også at huden ser så gusten ut, til tross for bra kosthold, mye frisk luft og slike ikke-kosmetiske tiltak.

Ønsker ikke å bruke produkter med snegleslim, biegift osv. Bortsett fra det setter jeg stor pris på alle forslag!

Anonymkode: c64d4...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

På utkikk etter litt nytt og tenkte jeg kunne høre med dere :) 

 

Shampo og balsam for tørt har som mangler shine. 

En god håndkrem og en god fotkrem. 

Et leppeprodukt som faktisk funker, gir fukt og ikke bare tørker ut leppene. 

Også er jeg på utkikk etter en ny essence, et nytt serum og en ny ampoule, og vil gjerne se deres fave! 

 

:) God søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, pandabear skrev:

På utkikk etter litt nytt og tenkte jeg kunne høre med dere :) 

 

Shampo og balsam for tørt har som mangler shine. 

En god håndkrem og en god fotkrem. 

Et leppeprodukt som faktisk funker, gir fukt og ikke bare tørker ut leppene. 

Også er jeg på utkikk etter en ny essence, et nytt serum og en ny ampoule, og vil gjerne se deres fave! 

 

:) God søndag!

Du skal ikke bare ha et par kaniner å helle litt syre og div på den istedenfor da? Så slipper du dyre mellomledd ;) 

Anonymkode: 14478...50c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skal ikke bare ha et par kaniner å helle litt syre og div på den istedenfor da? Så slipper du dyre mellomledd ;) 

Anonymkode: 14478...50c

Du vet kanskje ikke at mye kosmetikk ikke er testet på dyr, og at Korea skal forby all dyretesting i løpet av 2017? 

Regner med at du kjøper alt av husholdningsartikler, velværeprodukter osv som ikke er testet på dyr. Og at du er veganer, ikke kjører bil og for all del ikke fly. 

 

Og så kan du gjerne ta den der diskusjonen i en annen tråd. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, pandabear skrev:

Du vet kanskje ikke at mye kosmetikk ikke er testet på dyr, og at Korea skal forby all dyretesting i løpet av 2017? 

Regner med at du kjøper alt av husholdningsartikler, velværeprodukter osv som ikke er testet på dyr. Og at du er veganer, ikke kjører bil og for all del ikke fly. 

 

Og så kan du gjerne ta den der diskusjonen i en annen tråd. 

Det meste av kosmetikk fra Korea er testet på dyr jo. Det er selvfølgelig bra de slutter i løpet av 2017, men frem til det så er det sminke som er testet på dyr. Og det er ikke noe jeg ville puttet i ansiktet mitt.

Jeg kjøper ikke dyretestede produkter jeg, veldig enkelt egentlig. Jeg er ikke veganer, men hvordan det har noe å si skjønner jeg ikke. Økologiske, kortreiste dyreprodukter fra gårder hvor de har det bra kan ikke sammenlignes med mishandling av dyr.

Anonymkode: 14478...50c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 5. juni 2016 at 12.47, pandabear skrev:

På utkikk etter litt nytt og tenkte jeg kunne høre med dere :) 

 

Shampo og balsam for tørt har som mangler shine. 

En god håndkrem og en god fotkrem. 

Et leppeprodukt som faktisk funker, gir fukt og ikke bare tørker ut leppene. 

Også er jeg på utkikk etter en ny essence, et nytt serum og en ny ampoule, og vil gjerne se deres fave! 

 

:) God søndag!

Heisann! 
Har enda ikke prøvd ut shampoo/balsam fra Korea (prøver å lese meg opp å finne hvilke jeg vil prøve), men har både proteinkur og fuktighetskur som er helt fantastiske! 
Som proteinkur bruker jeg disse velkjente små blå fra lador (perfect hair filler, eller hva di heter). Tømmer innholdet i en skål, fyller så flasken med vann og tømmer dette i skålen for så å røre og dette blir til en vanlig hvit-konsistens hårkur. Har den i håret i 20-30 minutter før jeg skylder ut og avslutter med balsam (vasker selvfølgelig håret med shampoo først, og tar kuren i håndkletørt hår).
Fuktighetskuren heter "Elastine Silk repair shining hair treatment", og denne gjør håret  mykt og glansfullt! Vet det finnes shampoo+balsam i denne serien og for øyeblikket har jeg mer lyst å kjøpe denne serien enn shampoo+balsam fra Lador :)
Bruker kur 1 gang i uka: uke 1 - Proteinkur, uke 2 - fuktighetskur, uke 3 - fuktighetskur, uke 4 - proteinkur osv Altså 2x fuktighet mellom hver proteinkur :)

Vet ikke hva du er ute etter i en ampoule/serum/essence, men er det fuktighet du vil ha så kan jeg absolutt anbefale "Scinic iceland water All in one ampoule". Jeg har brukt denne i rundt 5 uker nå, tidligere opplevde jeg å bli "stram i maska" etter sminkefjerning/ansiktsvask, og sminken ble gjerne tørr og flakete rundt nesa etter påføring, men dette ser jeg ikke tegn til lengre etter å ha brukt denne! Absolutt helt fantastisk produkt så anbefales på det sterkeste om du leter etter fuktighet i disse 3 trinnene!

Alle produktene mine er kjøpt på eBay av; f2plus1 og blueprint21 :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5. juni 2016 at 0.01, AnonymBruker skrev:

Det meste av kosmetikk fra Korea er testet på dyr jo. Det er selvfølgelig bra de slutter i løpet av 2017, men frem til det så er det sminke som er testet på dyr. Og det er ikke noe jeg ville puttet i ansiktet mitt.

Jeg kjøper ikke dyretestede produkter jeg, veldig enkelt egentlig. Jeg er ikke veganer, men hvordan det har noe å si skjønner jeg ikke. Økologiske, kortreiste dyreprodukter fra gårder hvor de har det bra kan ikke sammenlignes med mishandling av dyr.

Anonymkode: 14478...50c

For noen fæle oppgulp av kommentarer du kommer med her... Søk opp faktaene dine før du lager kvalme for noen som spør etter anbefalinger på produkter.. Dette er ikke en tråd for diskusjon av dyretesting eller ikke :fnise:

Anonymkode: 364a1...31f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, mollyho skrev:

Heisann! 
Har enda ikke prøvd ut shampoo/balsam fra Korea (prøver å lese meg opp å finne hvilke jeg vil prøve), men har både proteinkur og fuktighetskur som er helt fantastiske! 
Som proteinkur bruker jeg disse velkjente små blå fra lador (perfect hair filler, eller hva di heter). Tømmer innholdet i en skål, fyller så flasken med vann og tømmer dette i skålen for så å røre og dette blir til en vanlig hvit-konsistens hårkur. Har den i håret i 20-30 minutter før jeg skylder ut og avslutter med balsam (vasker selvfølgelig håret med shampoo først, og tar kuren i håndkletørt hår).
Fuktighetskuren heter "Elastine Silk repair shining hair treatment", og denne gjør håret  mykt og glansfullt! Vet det finnes shampoo+balsam i denne serien og for øyeblikket har jeg mer lyst å kjøpe denne serien enn shampoo+balsam fra Lador :)
Bruker kur 1 gang i uka: uke 1 - Proteinkur, uke 2 - fuktighetskur, uke 3 - fuktighetskur, uke 4 - proteinkur osv Altså 2x fuktighet mellom hver proteinkur :)

Vet ikke hva du er ute etter i en ampoule/serum/essence, men er det fuktighet du vil ha så kan jeg absolutt anbefale "Scinic iceland water All in one ampoule". Jeg har brukt denne i rundt 5 uker nå, tidligere opplevde jeg å bli "stram i maska" etter sminkefjerning/ansiktsvask, og sminken ble gjerne tørr og flakete rundt nesa etter påføring, men dette ser jeg ikke tegn til lengre etter å ha brukt denne! Absolutt helt fantastisk produkt så anbefales på det sterkeste om du leter etter fuktighet i disse 3 trinnene!

Alle produktene mine er kjøpt på eBay av; f2plus1 og blueprint21 :blomst:

Takk! Da er den fra scinic bestilt :) 

Elsker hårkuren fra Lador, så skal bestille den andre du snakket om også, trenger en fuktkur ved siden av :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...