Gå til innhold

Anbefalinger: Koreasminke


Gjest Cevita

Anbefalte innlegg

Deres favoritt primer uten silikon? 

Og, har lyst til å prøve en hydrogel sheet maske, noen erfaringer? 

Anonymkode: 6441c...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Hei!  Nå har det vært stille her lenge. To ting. Har lyst på en billig fuktighetstoner uten syre for å kunne lage egen sheetmask. Tips? Sliter fortsatt med at kremmer smuldrer opp og ruller av huden etter kort tid. Begynner å bli frustrerende :( 

Anonymkode: 6441c...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg har nettopp oppdaget koreansk kosmetikk etter at jeg fikk anbefalt OST C 20 Original Pure Vitamin C20 Serumet.
Så det er bestilt og ventes hjem.

Men jeg kunne fint ha tenkt meg å prøve flere produkter. Huden min har endret seg veldig de siste årene (nærmer meg 40...)
Jeg har kombinasjonshud og har begynt å få litt større porer. Jeg sliter også med litt hvite nupper. 
Men det verste problemet mitt er egentlig pigmenteringen som blir verre for hvert år. Det er sjenerende. 

Tar gjerne i mot tips til en hel rutine for både morgen og kveld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kliner ikke inn huden min med alt mulig rart som gudene vet hva inneholder og mest sannsynlig er testet på dyr bare fordi jeg vil ha "nye ting som ikke så mange andre har"

Anonymkode: ca301...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kliner ikke inn huden min med alt mulig rart som gudene vet hva inneholder og mest sannsynlig er testet på dyr bare fordi jeg vil ha "nye ting som ikke så mange andre har"

Anonymkode: ca301...ec7

Det vil vel de færreste av oss ;)

For å finne innholdsfortegnelse på produktene er cosdna.com er god side. 

Ang koreansk kosmetikk og dyretesting kan du se her.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har noen anbefalinger til hud som trenger fukt, ikke fett? Har ikke noe særlig problemer med urenheter, men har enkelte små arr fra tidligere problemer med det. Har brukt produkter fra Decleor og Exuviance, men etter mange år føler jeg egentlig ikke at de gjør noe for meg lengre. :\ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Aryia skrev:

Har noen anbefalinger til hud som trenger fukt, ikke fett? Har ikke noe særlig problemer med urenheter, men har enkelte små arr fra tidligere problemer med det. Har brukt produkter fra Decleor og Exuviance, men etter mange år føler jeg egentlig ikke at de gjør noe for meg lengre. :\ 

Jeg bruker cosrx hyaluronic acid hydra power essence for ekstra fukt før nattmaske/dagkrem, synes den hjelper mye! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.1.2017 den 16.50, Belin skrev:

Jeg har nettopp oppdaget koreansk kosmetikk etter at jeg fikk anbefalt OST C 20 Original Pure Vitamin C20 Serumet.
Så det er bestilt og ventes hjem.

Men jeg kunne fint ha tenkt meg å prøve flere produkter. Huden min har endret seg veldig de siste årene (nærmer meg 40...)
Jeg har kombinasjonshud og har begynt å få litt større porer. Jeg sliter også med litt hvite nupper. 
Men det verste problemet mitt er egentlig pigmenteringen som blir verre for hvert år. Det er sjenerende. 

Tar gjerne i mot tips til en hel rutine for både morgen og kveld. :)

For pigmentering kan du prøve en essence som heter SKII Facial Treatment Essence. Alternativt kan du gå for Missha Time Revolution First Treatment Essence, som mange mener er en dupe av SKII essencen. Jeg har nettopp begynt med Misshas essence, men jeg har bare brukt den en uke så kan ikke si noe om virkningen enda :) den føles ihvertfall fin på huden.

Jeg har dehydrert kombinasjonshud og sliter også tidvis med store porer. Her er produkter jeg bruker og som jeg føler gjør en forskjell:
- Etude House Wonder Pore Deep Foaming Cleanser - denne er så sinnsykt oppfriskende og huden føles ren men ikke stram eller tørr.
- Sephora Liquid moisturizing skin concentrate med hyaluronsyre (greit, ikke et Koreaprodukt, men like fullt veldig bra!! Bruker det også på halsen som alltid har vært tørr - nå er huden helt glatt)
- Mizon Snail Recovery Gel Cream

Det første du må ha på plass er en skikkelig renserutine med to steg: en oljerens og en "vanlig" ansiktsrens. Sjekk feks ut Shu Uemura Cleansing Oil (ikke den for håret). Hvis du allerede har en ok fuktighetskrem kan du deretter begynne å bygge ut rutinen med toner, essence og serum.

Hvis du trenger en god øyekrem må jeg anbefale etter mitt syn beste(!!!) øyekremen: Matis Reponse Yeux Eyes and Lips Treatment Mask. Som navnet sier er det en maske, men jeg bruker littt av den som øyekrem på dagtid, og smører på en tykt lag som en maske som trekker inn på kveldstid. Er helt overbevist om at mine mørke ringer har blitt mindre av denne, samtidig som jeg aldri er tørr under øynene lenger. 
 

Anonymkode: 788f9...f1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1/3/2017 den 16.50, Belin skrev:

Jeg har nettopp oppdaget koreansk kosmetikk etter at jeg fikk anbefalt OST C 20 Original Pure Vitamin C20 Serumet.
Så det er bestilt og ventes hjem.

Men jeg kunne fint ha tenkt meg å prøve flere produkter. Huden min har endret seg veldig de siste årene (nærmer meg 40...)
Jeg har kombinasjonshud og har begynt å få litt større porer. Jeg sliter også med litt hvite nupper. 
Men det verste problemet mitt er egentlig pigmenteringen som blir verre for hvert år. Det er sjenerende. 

Tar gjerne i mot tips til en hel rutine for både morgen og kveld. :)

Jeg merket en klar effekt på pigmenteringen da jeg ble flinkere til å bruke produkter med BHA, Vit C og retinol i kombo med jevling peel, solkrem og mye fukt. Og det var mens jeg bodde i et veldig solfylt land. Liker cosrx sin BHA toner (blackhead powder? Den har et sånt navn), den føles fuktgivende og mild. Før det brukte jeg Paulas choice.

Anonymkode: 698dd...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1/12/2017 den 12.51, AnonymBruker skrev:

For pigmentering kan du prøve en essence som heter SKII Facial Treatment Essence. Alternativt kan du gå for Missha Time Revolution First Treatment Essence, som mange mener er en dupe av SKII essencen. Jeg har nettopp begynt med Misshas essence, men jeg har bare brukt den en uke så kan ikke si noe om virkningen enda :) den føles ihvertfall fin på huden.

Jeg har dehydrert kombinasjonshud og sliter også tidvis med store porer. Her er produkter jeg bruker og som jeg føler gjør en forskjell:
- Etude House Wonder Pore Deep Foaming Cleanser - denne er så sinnsykt oppfriskende og huden føles ren men ikke stram eller tørr.
- Sephora Liquid moisturizing skin concentrate med hyaluronsyre (greit, ikke et Koreaprodukt, men like fullt veldig bra!! Bruker det også på halsen som alltid har vært tørr - nå er huden helt glatt)
- Mizon Snail Recovery Gel Cream

Det første du må ha på plass er en skikkelig renserutine med to steg: en oljerens og en "vanlig" ansiktsrens. Sjekk feks ut Shu Uemura Cleansing Oil (ikke den for håret). Hvis du allerede har en ok fuktighetskrem kan du deretter begynne å bygge ut rutinen med toner, essence og serum.

Hvis du trenger en god øyekrem må jeg anbefale etter mitt syn beste(!!!) øyekremen: Matis Reponse Yeux Eyes and Lips Treatment Mask. Som navnet sier er det en maske, men jeg bruker littt av den som øyekrem på dagtid, og smører på en tykt lag som en maske som trekker inn på kveldstid. Er helt overbevist om at mine mørke ringer har blitt mindre av denne, samtidig som jeg aldri er tørr under øynene lenger. 
 

Anonymkode: 788f9...f1c

Tusen takk for veldig bra svar og anbefalinger! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1/13/2017 den 23.11, AnonymBruker skrev:

Jeg merket en klar effekt på pigmenteringen da jeg ble flinkere til å bruke produkter med BHA, Vit C og retinol i kombo med jevling peel, solkrem og mye fukt. Og det var mens jeg bodde i et veldig solfylt land. Liker cosrx sin BHA toner (blackhead powder? Den har et sånt navn), den føles fuktgivende og mild. Før det brukte jeg Paulas choice.

Anonymkode: 698dd...9c0

Jeg bestilte en AHA/BHA Clarifying Treamtment toner fra Cosrx som jeg fikk i dag.

Gleder meg til å se om det har noen effekt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Annonse

Snail renovery gel har gitt meg veldig fin hud, og hjulpet på røde kvisearr. 

Ellers er jeg veldig fornøyd med concealer fra The Seam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Solivagant said:

Snail renovery gel har gitt meg veldig fin hud, og hjulpet på røde kvisearr. 

Ellers er jeg veldig fornøyd med concealer fra The Seam.

Skriver under på conealeren, dekker som en gud! 

Eneste er at den er veldig tørr og vanskelig å få av etter dagen, så trenger en skikkelig øyekrem under. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor kjøper dere koreansk kosmetikk? 

Anonymkode: fee5a...2ff

Ebay.

Anonymkode: bf78d...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor kjøper dere koreansk kosmetikk? 

Anonymkode: fee5a...2ff

Jeg har brent meg flere ganger på ebay (falske produkter eller ting som bare aldri kommer), så jeg har begynt å kjøpe fra en norsk side i steden. Litt dyrere, men mye tryggere! www.naturalglow.no

Anonymkode: 38807...347

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har brent meg flere ganger på ebay (falske produkter eller ting som bare aldri kommer), så jeg har begynt å kjøpe fra en norsk side i steden. Litt dyrere, men mye tryggere! www.naturalglow.no

Anonymkode: 38807...347

Sorry, ble rar link.  Prøver igjen. http://www.naturalglow.no/

Anonymkode: 38807...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...