Gå til innhold

Anbefalinger: Koreasminke

Gjest Cevita

Anbefalte innlegg

Noen som har et godt tips eller to når det kommer til ansiktsrens?

Jeg er veldig fornøyd med denne: http://www.ebay.com/itm/351074460626?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

Soda pore cleansing foam fra Holika Holika, den skrubber greit, og skummer godt i ansiktet. Litt merkelig lukt, minner om sitronbrus - frisk er den!

Jeg har virkelig tatt av med ebayshoppinga i sommer, utrolig mange pakker fra Korea i postkassa.

Har nettopp investert i hele Aqua Fantasy-serien til Holika Holika, toner, emulsion, essence, cream og face mist. Er spent på å teste ut produktene. http://www.ebay.com/itm/141343912431?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

Har også disse to kremene fra Mizon: http://www.ebay.com/itm/141014141457?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

Ansiktskrem og øyekrem, veldig fornøyd med disse.

Likte også denne fra Holika Holika veldig godt:

http://www.ebay.com/itm/141012761123?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

Aqua max sebum control moisture cream.

Ja, jeg er helt vill etter ansiktskremer. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BabyBlue

Er det noen som kan tipse om et finishingpudder med f.eks puff som man bare kan stappe i veska? Har noen, men de er ikke reisevennlige. Greit å motvirke blank hud nå om sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan tipse om et finishingpudder med f.eks puff som man bare kan stappe i veska? Har noen, men de er ikke reisevennlige. Greit å motvirke blank hud nå om sommeren.

Har du prøvd sånne tynne papirer? Blotting paper heter det vel.

Jeg får alltid med en liten pakke fra en selger jeg kjøper av og jeg synes de funker fint. Greie å ha i veska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Har du prøvd sånne tynne papirer? Blotting paper heter det vel.

Jeg får alltid med en liten pakke fra en selger jeg kjøper av og jeg synes de funker fint. Greie å ha i veska.

Aha, godt tips... Har faktisk en liggende jeg aldri bruker :laugh: Har også bestilt det der babyface pudderet som har fått så mye skryt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker bare denne:) Hvis man ser vekk fra at denne lukter litt søtt, så er den for meg helt lik The Balm Sexy mama-pudderet, bare mer veskevennlig.

Ikke prøvd noen andre fra Sør-Korea, så kan ikke sammenligne med noe annet. Er fornøyd nok med denne til at jeg ser ikke poenget i å teste ut flere :P

Får ikke uren hud av denne heller. Reagerer litt lett på produkter, selv etter Isotretinoin-kuren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Jeg bruker bare denne:) Hvis man ser vekk fra at denne lukter litt søtt, så er den for meg helt lik The Balm Sexy mama-pudderet, bare mer veskevennlig.

Ikke prøvd noen andre fra Sør-Korea, så kan ikke sammenligne med noe annet. Er fornøyd nok med denne til at jeg ser ikke poenget i å teste ut flere :P

Får ikke uren hud av denne heller. Reagerer litt lett på produkter, selv etter Isotretinoin-kuren.

Åh, den så jeg faktisk på i løs form! Har fått bra tilbakemelding, så bra den er i kompakt også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest auroravictoria

Nå har jeg kjøpt denne bb-cremen igjen (den rosa). Den passer perfekt til meg om sommeren, da jeg har ørlite mer farge i ansiktet enn til vanlig.

Billig og bra, anbefales!

Jeg har denne i både rosa og lilla og synes absolutt den lilla er best! Hvertfall nå på sommeren når jeg har farge i ansiktet. Den rosa syntes ikke i det hele tatt på huden min, mens den lilla dekker så fint og smelter inn i huden. Som en lett foundation, bare enda bedre! Kommer til å hamstre denne nå så jeg ikke går tom noen gang! Haha! Mye bedre enn noen andre foundationer jeg har prøvd (har prøvd utallige) og denne er i tillegg BB krem med 30 faktor! En ting som er greit å få med er at denne er veldig fuktighetsgivende og man MÅ bruke finishingpudder over så man ikke blir glinsende. Jeg bruker dette som er nevnt flere ganger her før. Veldig fornøyd! Før har jeg brukt det berømte Ben Nye banana powder som Kim Kardashian bruker, men det er rett og slett for gult til meg og egner seg bedre hos mørkhudede. Selv om det skal være transparent merker jeg gultonen. Jeg har bestilt meg dette finishing pudderet fra skinfood nå! Virker som det er verdt å prøvde, selv om jeg liker det andre veldig godt. Må få med til slutt at jeg er kjempe fornøyd med denne fuktighetskremen fra Holika Holika. Har alltid den under sminke og den gir plenty fukt og huden min elsker den! Jeg har prøvd denne som primer da den var anbefalt her til å gjøre porene mindre, men denne merket jeg ingenting til og den satt heller ikke pent på huden min. Jeg sverger til Iherb's face primer fra ELF. Det er nok offtopic i.o.m det ikke er koreansk, men jeg måtte bare tipse dere! Og for å legge foundation OG concealer (bruker kun skinfood sin lakseconcealer) bruker jeg denne geniale svampen fra iherb. Jeg personlig synes den er mye bedre enn de vanlige rosa. Denne legger bare sminken så pent også liker jeg formen fremst!

Endret av auroravictoria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpe den Salmon concealeren, perfekt farge til min gul-brun-røde hud! Men reagerte noe enormt da jeg prøvde å legge den under øynene, så ut som noen hadde slått til meg.

Men nå er jeg veldig overfølsom på det partiet, så kommer til å fortsette å bruke den på nesevingene og på røde flekker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fått baby face pore powder, skal man bruke det før eller etter sminke? Hvis det er før, er det da før eller etter fuktighetskrem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Har fått baby face pore powder, skal man bruke det før eller etter sminke? Hvis det er før, er det da før eller etter fuktighetskrem?

Det er et finishingpudder antar jeg? Ta det på helt til slutt, gjerne før blush og solpudder om du blir litt hvit av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest auroravictoria

Jeg bruker den etter foundation og concealer (det er et finishingpudder som skal gjøre huden mindre blank og "sette" sminken så den ikke striper seg osv og generelt holder bedre) Jeg bruker spesielt mye under øyene der den lakseconsealeren fort ser svett ut. Det hvite puddet gjør at det ser naturlig og "tørt" ut. Solpudder, rouge, highlighting osv tar jeg helt til slutt

Endret av auroravictoria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempeglad jeg kom over denne tråden!

Har bestilt Etude lip tint (3 farger) og lakseconcealeren... Håper virkelig at huden min tåler concealeren da jeg er en allergiker. Er det noen som har fått reaksjon? (da mener jeg elveblest og hevelse..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Kjempeglad jeg kom over denne tråden!

Har bestilt Etude lip tint (3 farger) og lakseconcealeren... Håper virkelig at huden min tåler concealeren da jeg er en allergiker. Er det noen som har fått reaksjon? (da mener jeg elveblest og hevelse..)

Concealeren kan gi meg nupper om jeg bruker den for ofte, du får være forsiktig i begynnelsen når du bruker den. Tror folk reagerer pga. lakseoljen i den eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Concealeren kan gi meg nupper om jeg bruker den for ofte, du får være forsiktig i begynnelsen når du bruker den. Tror folk reagerer pga. lakseoljen i den eller noe sånt?

Takk for svar! Klør nuppene?

Da tror jeg ikke at jeg tåler den :( Får teste ut på armen min først, tvi tvi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...