Gå til innhold

Dere som har sosial angst eller sjenerte opplever dere at folk misoppfatter dere ofte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sliter endel med dette.Folk misoppfatter meg ofte,og tror at jeg er sur,overlegen eller bare kjedelig.

Plager meg egentlig ganske mye,og jeg prøver jo å være hyggelig og smile.Men den tanken om at folk ikke liker meg uansett har satt seg i hodet og da føler jeg at jeg blir fake.

Undrer meg ofte over at ingen tenker den tanken om at jeg er sjenert,men så er det vel ofte det med signaler.At jeg kanskje blir litt for stram i maska når jeg er stresset,og at ofte ikke tør å si hei så da unngår jeg heller.

Enkelte,spesielt kvinner blir ganske bitchy mot meg selv om jeg aldri har sagt noe stygt og jeg sier hei og smiler,mens mannfolk kan slenge spydige kommentarer.

Jeg syns det er veldig utfordrende å ha det sånn,og ja jeg prøver å jobbe med det.Har holdt på med det i årevis uten at jeg føler at jeg kommer noen vei,men det går vel bare veldig sakte :(

Trenger vel ikke å skrive at jeg ikke har noen venner.Er vel ingen som vil være venn med noen som bare står der og ikke sier noen ting.



Anonymous poster hash: 22f96...b23
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er lett å blir misoppfattet som sur når man er sjenert ja. Mulig andre opplever det sånn på meg, men de har ikke sagt det ihvertfall.

Jeg blir oppfattet som veldig rolig og balansert. Men hadde de vært i hodet mitt så hadde de sett at det ikke stemmer. Men da er jeg tydeligvis rolig på utsiden. Men jeg tenker og reflekterer over situasjoner som jeg gjør/er med i hele tiden. Fryktelig slitsomt.



Anonymous poster hash: ff8f6...540
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det er utrolig slitsomt.Jeg er mer i hodet mitt enn jeg er i situasjonen.

Føles som jeg mislykkes uansett hvor hyggelig jeg prøver å være.

Har jo fått høre flere ganger at folk tror at jeg er overlegen,men jeg er bare usikker,sjenert og har bøttevis med angst.