Gå til innhold

Alternativ behandling av kreft

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er veldig tydelig at du ikke aner hva kreft er.

Grunnen til at noen kreftpasienter ikke avmagres, er at de har en kreftform som er så aggressiv at de dør før de avmagres. Jeg synes du skal lese litt om cancerindusert kachexi, så kanskje du forstår noe.

Det er ingen leger som benekter at kreftbehandling er farlig. Poenget er at man kan velge risikoen ved behandling og kanskje overleve (med eller uten komplikasjoner av behandlingen), eller man kan velge å dø av sykdommen. Det valget er for de fleste enkelt. Noen pasienter velger å dø ubehandlet. Det blir respektert.

Det er også derfor man aldri starter kreftbehandling før det er nødvendig. Har man en langsomt voksende kreftform som er lite invasiv, vil ikke behandling startes før det er nødvendig, dersom man ikke kan fjerne den ved kirurgisk eksisjon.

Jeg vil gjerne vite hvilke matvarer du mener kan reparere DNA i en cellepopulasjon med autonom vekstregulering, eller hvilke matvarer som kan stoppe vekstsyklusen i selektive celler.

Eller er denne supermaten din selektivt cytotoksisk?

At kosthold er viktig for kreftpasienter er sant, men det har ingen kurativ effekt. Du må gjerne fortelle meg det biokjemiske og molekylære grunnlaget for påstanden din.

Du tenker ikke selv. Det du gjør er å ignorere kunnskap, fordi du er selektiv i din fortolkning av det du blir fortalt, og lar deg lure av alternativindustrien. Sånne som deg er farlige, fordi noen kan tro på det du skriver, og avbryte livsviktig behandling.

Anonymous poster hash: f987e...260

Det er som å snakke til en forbanna vegg. TS, det har ingenting for seg med denne tråden, slike tråder vil alltid bli okkupert av illsinte bedrevitere som ikke vil forstå at det finnes en verden utenfor medisin.

Det jeg anbefaler deg er å bruke Google og komme i direkte kontakt med folk som har blitt friske, det kryr av dem. (Og jeg gjentar for siste gang, jeg oppfordrer ikke til å unnlate tradisjonell behandling).

Kan du svare på den posten her? Det å oppfordre andre til det du gjør er farligere enn noe annet, jeg anbefaler deg å aldri gjøre det igjen, du kan ende opp med liv på samvittigheten.

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det der stemmer bare ikke i praksis. Dessuten er det en myte at kreftpasienter er undervektige. De som er det er det gjerne som et resultat av behandling, og i mange tilfeller er det behandlingen og ikke nødvendigvis kreften som tar livet av folk.

Det er direkte feil. Kreftsvulster bruker utrolig mye energi for å vokse, og den energien tas fra kroppen, slik at man går ned i vekt. Vektnedgang er et av hovedsymptomene man skal være obs på for å oppdage kreft.

Anonymous poster hash: 901e1...fea

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette er en veldig dum myte.

Man patenterer ikke planten eller virkestoffet, men preparatet som er basert på det.

Selvsagt kan man patentere medisiner basert på planter. Apotekene er fulle av slike preparater.

Grunnen til at det ikke forskes er enten at det ikke er noen åpenbar grunn til å gjøre det, eller at ingen vet om eventuelle effekter hos en plante.

Man kan ikke forske for å forske. Man gjør det fordi man har en kvalifisert antagelse om effekter av en gitt substans.

Ja man kan patentere virkestoffet en plante har, om man klarer framstille dette kjemisk i et laboratorium. Dersom man ikke klarer kopiere virkestoffet, er det uinteressant å forske mer på det. En plante i seg selv kan man ikke patentere.

Selvfølgelig kan man selge kosttilskudd, man kan jo selge mat på matbutikken også, uten at man trenger et patent på det.

Anonymous poster hash: aa72a...4ef

Skrevet

Kan du svare på den posten her? Det å oppfordre andre til det du gjør er farligere enn noe annet, jeg anbefaler deg å aldri gjøre det igjen, du kan ende opp med liv på samvittigheten.

Det har faktisk blitt svart på - flere ganger. Konsentrer deg om det som blir skrevet og ikke les så forbanna mye mellom linjene, så kanskje du evner å forstå at det ikke ene eneste gang blir oppfordet til å avstå fra medisinsk behandling. JEG ha liv på samvittigheten? Du er faen ikke snau.

Skrevet

Jeg tror ikke man kan bli frisk av alternativ behandling når det gjelder kreft. Men jeg tror alternativ behandling kan gi et forlenget liv til tross for sykdom, og være med på å øke livskvaliteten.

AnonymBruker
Skrevet

Det har faktisk blitt svart på - flere ganger. Konsentrer deg om det som blir skrevet og ikke les så forbanna mye mellom linjene, så kanskje du evner å forstå at det ikke ene eneste gang blir oppfordet til å avstå fra medisinsk behandling. JEG ha liv på samvittigheten? Du er faen ikke snau.

Du har ikke svart på det jeg spurte om.

Hvilken biokjemisk og molekylær mekanisme er det som ligger til grunn for at kosthold og diett kan kurere kreft?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke man kan bli frisk av alternativ behandling når det gjelder kreft. Men jeg tror alternativ behandling kan gi et forlenget liv til tross for sykdom, og være med på å øke livskvaliteten.

På hvilken måte?

Anonymous poster hash: a105c...63b

Gjest Mary Quant
Skrevet

Jeg har lyst til minne om Steve Jobs som prøvde alternativ medisin for å bekjempe sin kreft i bukspyttkjertelen. Han gikk ut i media og advarte mot alternativ medisin og sa rett ut at han angret for å ha prøvd dette.

Mange som driver med alternativ medisin regelrett utnytter mennesker i den ytterste nød for å tjene penger. Husker at jeg leste at kona til Steinar Lem skrev at de fikk alle mulige henvendelser og tilbud om alternativ medisin da Steinar lå døende av kreft i bukspyttkjertelen.

• Liker 6
Skrevet

Jeg har lyst til minne om Steve Jobs som prøvde alternativ medisin for å bekjempe sin kreft i bukspyttkjertelen. Han gikk ut i media og advarte mot alternativ medisin og sa rett ut at han angret for å ha prøvd dette.

Mange som driver med alternativ medisin regelrett utnytter mennesker i den ytterste nød for å tjene penger. Husker at jeg leste at kona til Steinar Lem skrev at de fikk alle mulige henvendelser og tilbud om alternativ medisin da Steinar lå døende av kreft i bukspyttkjertelen.

Steve Jobs kunne mye mulig levd idag om han hadde takket ja til operasjon (skolemedisin):

Jobs’ cancer had been discovered by chance during a CT scan in 2003 to look for kidney stones, during which doctors saw a “shadow” on his pancreas. Isaacson told CBS’ 60 Minutes last night that while the news was not good, the upside was that the form of pancreatic cancer from which Jobs suffered (a neuroendocrine islet tumor) was one of the 5% or so that are slow growing and most likely to be cured.

But Jobs refused surgery after diagnosis and for nine months after, favoring instead dietary treatments and other alternative methods. Isaacson says that when he asked Jobs why he had resisted it, Jobs said “I didn’t want my body to be opened…I didn’t want to be violated in that way.” His early resistance to surgery was apparently incomprehensible to his wife and close friends, who continually urged him to do it.

1 stk totalt unødvendig dødsfall takket være alt. med. og magisk tankegang.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg venter fortsatt på svar på hvordan kosthold kan kurere kreft.

Er det matvarer som selektivt dreper kreftceller?

Er det matvarer som reinstituerer normal funksjon p53-genet?

Er det matvarer som stenger av svulsten vaskularisering?

Induserer de chemotaxis og cytoksiske effekter av ROS selektivt mot kreftcellene?

Hindrer de kreftcellenes autonome proliferasjon?

Hva gjør denne dietten egentlig?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fortsatt spent på hvilke mekanismer som kurerer kreft i denne dietten.

Kan du svare meg på det, 2shy?

Hvorfor blir du alltid stille når noen stiller deg konkrete spørsmål om teoriene dine?

• Liker 3
Skrevet

Jeg blir ikke alltid stille, jeg er drittlei av å bli stillt til veggs fordi jeg har meninger som ikke faller i smak. Dette er ikke mine teorier, dette er mine erfaringer. Forstå forskjellen. Hvis dere vil høre om teorier og anatomiske forklaringer, så snakk med de som faktisk jobber med det. Det kryr av dem.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir ikke alltid stille, jeg er drittlei av å bli stillt til veggs fordi jeg har meninger som ikke faller i smak. Dette er ikke mine teorier, dette er mine erfaringer. Forstå forskjellen. Hvis dere vil høre om teorier og anatomiske forklaringer, så snakk med de som faktisk jobber med det. Det kryr av dem.

Nå har det seg faktisk sånn at du med all tydelighet ikke forstår hva kreft er, eller hvordan denne sykdommen utvikler seg. Jeg kan den akademiske biten av dette. Jeg har brukt veldig mye av mitt liv på å se på preparater med ulike grader av ukontrollert vekst, fra lette atypiae til maligne svulster, og jeg vet hvilke genetiske og morfologiske forandringer som finner sted når en dysplastisk vekst utvikler seg til kreft. Jeg vet hvordan kreftceller fungerer metabolsk, genetisk og biokjemisk. Derfor vet jeg mye om hvordan man kan behandle dem, og hvilke punkter i en cellesyklus som er egnet til kjemisk intervensjon. Jeg vet hvordan forskjellige kreftformer utvikler seg, og hvordan de responderer på ulike behandlingsformer.

Derfor stiller jeg meg undrende til hvordan du hardnakket står på at kreft kan kureres gjennom kosthold, for det er ingen underliggende logikk i dette. Dine erfaringer er ikke vitenskapelig basert. Med mindre du kan forklare meg hvilke mekanismer som finner sted på cellenivå med dietten din, så kan jeg ikke trekke noen annen konklusjon enn at du tar feil. Du tror du ser en årsakssammenheng, men den er ikke der. Det bunner i at du VIL tro at det er slik. Du vil ikke finne noen fornuftige medisinere som vil støtte opp under ditt syn.

Hvis du kan gi meg en plausibel forklaring, så kan det stille seg annerledes - men da må du også regne med at nobelkomitéen vil snakke med deg.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det er forresten ikke slik at dine meninger ikke faller i smak, det er bare at de er basert på feiloppfatninger. Jeg prøver ikke å stille deg til veggs. Jeg prøver å fortelle deg at du har vrangforestillinger. Det du sier er ikke riktig på noen som helst måte. Du kan ikke velge en sannhet.

• Liker 8
Skrevet

Jeg forstår kreft, jeg har nær familie med sykdommen. Jeg har altfor mange nære venner som har mistet sine kjære til sykdommen, tro meg, jeg forstår sykdommen og dets alvor.

Men nå er det slik at jeg har møtt utallige mennesker som faktisk HAR blitt friske fra kreft ved hjelp av kosthold. Det kryr av disse menneskene som vil fortelle om det, men blir annullert fordi det ikke kan "vitenskapelig dokumenteres" og blir ansett som anekdoter eller tilfeldigheter.

Alt TS spurte om var en alternativ måte å angripe kreft på. Jeg svarte at kosthold var viktig. Deretter blir jeg lynsjet og kalt FARLIG, jeg ble til og med utestengt fra tråden i flere dager. Ikke en eneste gang har jeg sagt at man skal avstå fra tradisjonell behandling, men dere trer likevel disse meningene over hodet mitt.

Og så undres det hvorfor jeg ikke svarer..

Jeg sier meg ferdig med denne tråden ;)

AnonymBruker
Skrevet

Fint. Du bør stoppe nå.

Anonymous poster hash: 901e1...fea

• Liker 7
Skrevet

Jeg kjenner en som gikk over fra vestlig medisin til magnetterapi for sin kreft.

Gjett hva.

Hun døde.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår kreft, jeg har nær familie med sykdommen. Jeg har altfor mange nære venner som har mistet sine kjære til sykdommen, tro meg, jeg forstår sykdommen og dets alvor.

Men nå er det slik at jeg har møtt utallige mennesker som faktisk HAR blitt friske fra kreft ved hjelp av kosthold. Det kryr av disse menneskene som vil fortelle om det, men blir annullert fordi det ikke kan "vitenskapelig dokumenteres" og blir ansett som anekdoter eller tilfeldigheter.

Alt TS spurte om var en alternativ måte å angripe kreft på. Jeg svarte at kosthold var viktig. Deretter blir jeg lynsjet og kalt FARLIG, jeg ble til og med utestengt fra tråden i flere dager. Ikke en eneste gang har jeg sagt at man skal avstå fra tradisjonell behandling, men dere trer likevel disse meningene over hodet mitt.

Og så undres det hvorfor jeg ikke svarer..

Nei, du forstår ikke kreft.

Det er leit at du har nære som enten er syke eller har dødd av kreft, men det du skriver, viser at du ikke forstår noe av denne sykdommen.

Du har observert at noen er blitt friske, og det er fint. Men du trekker konklusjonen at det er på grunn av kosthold, og det er ikke riktig. Ikke på noen måte. Det eneste du viser, er at du tror det er en sammenheng. Jeg kan fortelle deg at den sammenhengen finnes ikke, det bare ser slik ut for deg.

Jeg har ingen ting mot deg. Jeg ønsker deg alt godt. Samtidig ønsker jeg at du skal forstå at de konklusjonene du trekker ikke er riktige, og at den måten du sprer dette budskapet på, kan bidra til at folk ikke søker hjelp hos de som kan hjelpe, eller forlater behandling de trenger for å overleve.

Du skrev ikke bare at kosthold er viktig. Du skrev at kosthold og emosjonell balanse var det viktigste, og det er en farlig påstand. Videre skriver du at folk dør av behandlingen, og ikke av sykdommen, og prøver til og med å få oss til å tro at det er en kreftrammet onkolog som fremmer denne påstanden. Ham har du nok misforstått grundig.

Det er veldig mye av det du skrev som lett kan oppfattes av naive mennesker som en bekreftelse på at skolemedisin er farlig. Vil du ha det ansvaret hvilende på deg?

• Liker 9
Skrevet

Tråden er om alternative løsninger, og derav mitt svar at ernæring er det viktigste. Jeg har gjentatt gang på gang at jeg ikke råder folk til å ikke ta medisinsk behandling. Likevel er jeg FARLIG.

Silfen, de fleste jeg kjenner som fikk kreft fikk beskjed om at de ville overleve. De tok cellegift og strålebehandling. Gjett hva, de døde innen året var omme.

Skrevet

Bla bla ...

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...